alwin mtx |
5-3-2010 18:35 |
 Posts: 505 |
nog een vraag:
wat koop ik?
98cc euro cilindro
92cc malossi
welke is beter voor straatgebruik/zuinigheid/laagtoerigheid/koppel/vermogen!!!!
Dit bericht is gewijzigd door alwin mtx op 5-3-2010 om 18:36 uur.
|
|
|
|
Frysk |
5-3-2010 18:37 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: alwin mtx
[...]
voor vork zat ik idd wel aan te denken, maar achterbrug is een beetje overdreven. moet iig zorgen dat de remmen echt goed werken
Achterbrug maakt het plaatje compleet, MTX heeft een iel brugje.. lijkt nergens naar
en over de cilinder
je moet een NS1 of CRM blok zien te roggelen, cilinder opboren naar 54mm en een beetje bijwerken.
CR125 zuiger erin (WISECO, GEEN PROX!)
loopt super betrouwbaar
|
|
giggitybyte |
|
st.nyksterdriver |
5-3-2010 18:40 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: alwin mtx
[...]
voor vork zat ik idd wel aan te denken, maar achterbrug is een beetje overdreven. moet iig zorgen dat de remmen echt goed werken
als je een beetje nieuw model cr125 kunt regelen heb je schijf voor en achter
|
|
|
|
alwin mtx |
5-3-2010 18:43 |
 Posts: 505 |
ik heb nu al een mtx 80 blok gekocht.
wat ik wel zat te denken is een malossi kopen (boring 53 mm)
en dan opboren naar 55 millimeter met een vertex zuiger van een eurocilindro er in.
nu weet ik niet of dat kan met die zuigerveren tegen de gietijzer wand
|
|
|
|
RR89 |
7-3-2010 12:46 |
 Posts: 327 |
past er geen ns1 cilinder op een mtx80 blok?
Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 7-3-2010 om 12:46 uur.
Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 7-3-2010 om 12:46 uur.
|
|
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is |
|
De Schout |
7-3-2010 14:05 |
Posts: 5327 |
malossi opboren naar 55 gaat em niet worden. is net zoiets als mbx cil opboren naar 55mm.. geeft afgebroken hemden enzo
ns-1 cil past niet plug&play op mtx blok (misschien wel op een mtx80RII dat weet ik niet 100%) maar voor het gewone mtx-r blok moet je of de cil afdraaien(niet handig, kan er weer geen 55 boring in  ) of het carter uitkotteren/dremelen/hakken.
dat zit je nog wel steeds met het probleem dat je een krukas hebt voor 12mm pen en ik geloof dat de genoemde zuiger geen 12mm pen heeft. maar dan kun je altijd nog de vertex zuiger van de eurocilindro 98cc pakken en deze er in zetten.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Floris-tsx |
7-3-2010 14:07 |
 Posts: 3225 |
prachtig
"in ruil stem ik hot in je gallery"......
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
alwin mtx |
7-3-2010 19:57 |
 Posts: 505 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
malossi opboren naar 55 gaat em niet worden. is net zoiets als mbx cil opboren naar 55mm.. geeft afgebroken hemden enzo
ns-1 cil past niet plug&play op mtx blok (misschien wel op een mtx80RII dat weet ik niet 100%) maar voor het gewone mtx-r blok moet je of de cil afdraaien(niet handig, kan er weer geen 55 boring in ) of het carter uitkotteren/dremelen/hakken.
dat zit je nog wel steeds met het probleem dat je een krukas hebt voor 12mm pen en ik geloof dat de genoemde zuiger geen 12mm pen heeft. maar dan kun je altijd nog de vertex zuiger van de eurocilindro 98cc pakken en deze er in zetten.
om een hoop gezeik te voorkomen moet ik dus gewoon een malossi kopen
die brengen we langs de tuner en dan kan de pret beginnen
|
|
|
|
De Schout |
7-3-2010 21:53 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: alwin mtx
[...]
om een hoop gezeik te voorkomen moet ik dus gewoon een malossi kopen
die brengen we langs de tuner en dan kan de pret beginnen
zou dan eerder gaan voor een afgedraaide ns1 cilinder @ 53mm boring en die laten tunen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kenny77 |
7-3-2010 21:56 |
 Posts: 29286 |
zou ook mijn keuze zijn, de malossi cilinder zag er niet echt spannend uit.
|
|
|
|
Frysk |
7-3-2010 22:07 |
 Posts: 34930 |
wat je ook kunt doen is de MBX cilinder opboren.. tot hoeveel je een MBX cilinder kunt opboren weet ik niet.. maar opzich zijn die cilinders ook wel leuk te tunen
NS1 zit je ook met pen 14 he  iig als je een CR125 zuiger erin wilt hebben moet je ook een NS1 krukas
|
|
giggitybyte |
|
alwin mtx |
8-3-2010 22:30 |
 Posts: 505 |
dat van die mbx cilinder opbooren heeft niek de wildt ook gedaan. hij heeft er inderdaad veel vermogen uit gehaald.
maar zou je daar meer pktjes uithalen dan een malossie die je even ver laat tunen.
ik zoek namelijk de makkelijkste weg
|
|
|
|
De Schout |
8-3-2010 22:35 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: alwin mtx
dat van die mbx cilinder opbooren heeft niek de wildt ook gedaan. hij heeft er inderdaad veel vermogen uit gehaald.
maar zou je daar meer pktjes uithalen dan een malossie die je even ver laat tunen.
ik zoek namelijk de makkelijkste weg
ori honda cilinders hebben vlinderpoort, malossi 93 heeft ovale poort. maak je keuze zou ik zeggen
komt nog bij dat ik meer vertrouwen heb in het gietijzer van honda, dan in spaghetti gietijzer
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
RubenMTX |
8-3-2010 23:28 |
 Posts: 558 |
Moet je bij de keuring geen rekening houden met geluidoverschreiding? Zo'n getunede cilinder maakt wel iets meer herrie (vinden zij natuurlijk, het is eigenlijk helemaal geen herrie), dan een std cilinder...
De cilinder tunen kun je misschien beter doen nadat ie is goedgekeurd?
Ow, en ik zeg: MBX80 cilinder opboren. Maar dat is gewoon omdat ik daar wel benieuwd naar ben omdat ik het zelf wel zie zitten
Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 8-3-2010 om 23:30 uur.
|
|
|
|
alwin mtx |
9-3-2010 9:15 |
 Posts: 505 |
ik heb op internet een malossi gezien voor 135¤. en een malossi zuiger kost alleen al 75 ¤.
dus het is veel voordeliger om een gewoone malossi cilinder te kopen.
en ik wil 100 cc op het kenteken hebben staan.
|
|
|
|