Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - auto maken in Autodesk Inventor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 818 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - auto maken in Autodesk Inventor [Al...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ice Ap rs50 15-2-2010 23:54 Print reply

Posts: 7149


Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 15-2-2010 om 23:54 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Paul de Salmiakbal 16-2-2010 0:00 Print reply

Posts: 5285
Apart chassis, hoe ben je erop gekomen om het zo te maken?

Edit/ lees dat je het van staal hebt gemaakt, is dat dan niet superzwaar? Ziet er zo dik uit :p
Want zijn de afmetingen van het chassis?

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 16-2-2010 om 0:03 uur.
 
Ice Ap rs50 16-2-2010 0:03 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Apart chassis, hoe ben je erop gekomen om het zo te maken?


zomaar, is nog bijlange niet definitief

wss zal het een exo-skelet frame worden zoals een atom



Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 16-2-2010 om 0:04 uur.

ik ben eraan aan het denken over wat type motor ik zou gebruiken. Mijn voorkeur gaat uit naar een 2takt( dan hoef ik de distributie niet te maken), luchtgekoeld.

V6'je 2takt motor lijkt me wel iets, zoals een buitenboord motor oid

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 16-2-2010 om 0:05 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Paul de Salmiakbal 16-2-2010 0:06 Print reply

Posts: 5285
Ok, dat ziet er wel wat lichter uit zon exo-skelet chassis.
En ook wat meer bestand tegen buigen ivm de driehoeken? Weet er zelf niet zo veel van hoor :p

Ja 2 takt heeft minder bewegende onderdelen, dus simpeler om te ontwerpen(en leuker om in te rijden)

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 16-2-2010 om 0:08 uur.
 
Ice Ap rs50 16-2-2010 0:15 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ok, dat ziet er wel wat lichter uit zon exo-skelet chassis.
En ook wat meer bestand tegen buigen ivm de driehoeken? Weet er zelf niet zo veel van hoor :p

Ja 2 takt heeft minder bewegende onderdelen, dus simpeler om te ontwerpen(en leuker om in te rijden)

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 16-2-2010 om 0:08 uur.


ik had al eens een zuigertje gemaakt voor een 2takt in inventor, daar zaten zo'n 30uur werk ik, dus niet onderschatten
 
GTI - GTD - BMW
Paul de Salmiakbal 16-2-2010 0:17 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


ik had al eens een zuigertje gemaakt voor een 2takt in inventor, daar zaten zo'n 30uur werk ik, dus niet onderschatten

Ow dat valt vies tegen
Hoelang ben je tot nu toe bezig geweest met dit project?
 
Ice Ap rs50 16-2-2010 0:20 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Ow dat valt vies tegen
Hoelang ben je tot nu toe bezig geweest met dit project?


25 tal uurtjes
 
GTI - GTD - BMW
kenny77 16-2-2010 0:21 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


ik had al eens een zuigertje gemaakt voor een 2takt in inventor, daar zaten zo'n 30uur werk ik, dus niet onderschatten


zuiger heb ik ook wel eens gemaakt , maar dat viel me reuze mee.
misschien 30 min op gezeten.






Wel altijd leuk om die 3d teken programma's te zien.
 
Ice Ap rs50 16-2-2010 0:21 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ok, dat ziet er wel wat lichter uit zon exo-skelet chassis.
En ook wat meer bestand tegen buigen ivm de driehoeken? Weet er zelf niet zo veel van hoor :p

Ja 2 takt heeft minder bewegende onderdelen, dus simpeler om te ontwerpen(en leuker om in te rijden)

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 16-2-2010 om 0:08 uur.


netjes, ik was echt een pak langer bezig met de mijne, maar dat was inclusief productietekening. En de zuiger is een exacte replica van een new west zuiger

het zuigertje:









Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 16-2-2010 om 0:23 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 16-2-2010 0:24 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


zuiger heb ik ook wel eens gemaakt , maar dat viel me reuze mee.
misschien 30 min op gezeten.

afbeelding

afbeelding


Wel altijd leuk om die 3d teken programma's te zien.


netjes, ik was echt een pak langer bezig met de mijne, maar dat was inclusief productietekening. En de zuiger is een exacte replica van een new west zuiger
 
GTI - GTD - BMW
ronaldt 16-2-2010 0:25 Print reply

Posts: 2735
beter tekenen jullie een übertof, lichtgewicht überprostocksprintframedinges
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Ice Ap rs50 16-2-2010 0:26 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldt
beter tekenen jullie een übertof, lichtgewicht überprostocksprintframedinges


zoiets kan je echt wel gewoon op papier ook
 
GTI - GTD - BMW
kenny77 16-2-2010 0:27 Print reply

Posts: 29286
ik moet ook wel bekennen, dat ik geen verstevings ribben en die dingen van onder erin had gemaakt.

deze was wel een kopie van een cr80 zuiger.

edit nog wat gevond.



en toen had ik geen zin meer en nooit meer af gemaakt.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-2-2010 om 0:29 uur.
 
ronaldt 16-2-2010 0:28 Print reply

Posts: 2735
die auto ook wel
op papier in 3D is niet zo makkelijk enzo..
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Ice Ap rs50 16-2-2010 0:30 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik moet ook wel bekennen, dat ik geen verstevings ribben en die dingen van onder erin had gemaakt.

deze was wel een kopie van een cr80 zuiger.

edit nog wat gevond.

afbeelding

en toen had ik geen zin meer en nooit meer af gemaakt.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-2-2010 om 0:29 uur.


ik moest vanaf 0 beginnen aan die zuiger, wist toen geen reet van inventor toen ik ermee klaar was, was ik toch al wat wijzer
 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 4951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved