Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Ombouw Cagiva mito van 125cc naar 350cc [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 732 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Ombouw Cagiva mito van 125cc naar 3...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1230 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 23-1-2010 20:10 Print topicpost

Posts: 4605
Welkom bij mijn project 'Ombouw Cagiva mito van 125cc naar 350cc'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.

http://www.mito350.tk/

Hier zien jullie een paar voorbeelden van een Cagiva Mito 350cc.

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 23-1-2010 om 20:11 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Makrolon 23-1-2010 20:20 Print reply

Posts: 6733
Vet! Ga ik volgen dit.
Wat weegt zon mito ori?
 
KTM 525 EXC Supermoto
BenjaminDG 23-1-2010 20:24 Print reply

Posts: 4605
Een Cagiva mito eerst model van 1994 weegt (incl benzine,olie,..) 135kg

Nu ik denk dat met het RD350 blok hij ongeveer 150-160 kg gaat wegen met een vermogen rond de 60pk, terwijl de mito orgineel 30pk heeft bij 135kg.

Dat lijkt mij een gevoelige pk/kg winst, niet

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 23-1-2010 om 20:25 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Mt5_grolsch 30-1-2010 18:24 Print reply

Posts: 2014
cr500 blok der onder dan ben je koning
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Voetentje 30-1-2010 18:52 Print reply

Posts: 2356
Veel succes! Hou deze in de gaten
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
BenjaminDG 1-2-2010 21:19 Print reply

Posts: 4605
Dit project staat even op een halt periode omdat RD350 blokken toch vrij zeldzaam zijn (met gevolg dat ze meestal pokke duur zijn).

Ik ben ook aant zoeken voor 250cc 2takt blokken (RGV, RS, NSR, TZR,...) als alternatief moest ik geen RD blok vinden.

Maar eerst wordt de mb afgewerkt daarna deze
 
Vlaanderen vrij!
Niek de Wildt 1-2-2010 22:06 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Dit project staat even op een halt periode omdat RD350 blokken toch vrij zeldzaam zijn (met gevolg dat ze meestal pokke duur zijn).

Ik ben ook aant zoeken voor 250cc 2takt blokken (RGV, RS, NSR, TZR,...) als alternatief moest ik geen RD blok vinden.

Maar eerst wordt de mb afgewerkt daarna deze


appie rs250 blok (ofwel suzuki rgv250 blok)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 1-2-2010 om 22:06 uur.
 
BenjaminDG 1-2-2010 22:08 Print reply

Posts: 4605
Volgens een persoon (waar ik ,als ik een 2takt blok heb, dat ga laten tunen) zijn yamaha blokken de beste (RD350, TZR250) om dat suzuki blokken zwakke krukassen hebben (en dus ook de RS250 blokken).

Klopt dit?
 
Vlaanderen vrij!
bart de scootergek 2-2-2010 15:02 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Volgens een persoon (waar ik ,als ik een 2takt blok heb, dat ga laten tunen) zijn yamaha blokken de beste (RD350, TZR250) om dat suzuki blokken zwakke krukassen hebben (en dus ook de RS250 blokken).

Klopt dit?


Ik heb 2 RD350jes gehad, ik kan toch een aantal zwakke punten van het Yamaha RD blok opnoemen hoor ( powervalve systeem met flinke gevolg schade, cdi bepaalde bouwjaren ), als je die maakt heb je wel een vrij betrouwbaar blok.

Ervaringen met andere blokken heb ik niet.
 
Honda RC-33
BenjaminDG 2-2-2010 17:23 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Ik heb 2 RD350jes gehad, ik kan toch een aantal zwakke punten van het Yamaha RD blok opnoemen hoor ( powervalve systeem met flinke gevolg schade, cdi bepaalde bouwjaren ), als je die maakt heb je wel een vrij betrouwbaar blok.

Ervaringen met andere blokken heb ik niet.


Wat is er dan zwak aan het powervalve systeem en welke CDI's zijn slecht?

Zijn de CDI's van verschillende bouwjaren uitwisselbaar?
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 1230 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved