Quote:Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Dit project staat even op een halt periode omdat RD350 blokken toch vrij zeldzaam zijn (met gevolg dat ze meestal pokke duur zijn).
Ik ben ook aant zoeken voor 250cc 2takt blokken (RGV, RS, NSR, TZR,...) als alternatief moest ik geen RD blok vinden.
Maar eerst wordt de mb afgewerkt daarna deze
appie rs250 blok (ofwel suzuki rgv250 blok)
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 1-2-2010 om 22:06 uur.
Volgens een persoon (waar ik ,als ik een 2takt blok heb, dat ga laten tunen) zijn yamaha blokken de beste (RD350, TZR250) om dat suzuki blokken zwakke krukassen hebben (en dus ook de RS250 blokken).
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Volgens een persoon (waar ik ,als ik een 2takt blok heb, dat ga laten tunen) zijn yamaha blokken de beste (RD350, TZR250) om dat suzuki blokken zwakke krukassen hebben (en dus ook de RS250 blokken).
Klopt dit?
Ik heb 2 RD350jes gehad, ik kan toch een aantal zwakke punten van het Yamaha RD blok opnoemen hoor ( powervalve systeem met flinke gevolg schade, cdi bepaalde bouwjaren ), als je die maakt heb je wel een vrij betrouwbaar blok.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
Ik heb 2 RD350jes gehad, ik kan toch een aantal zwakke punten van het Yamaha RD blok opnoemen hoor ( powervalve systeem met flinke gevolg schade, cdi bepaalde bouwjaren ), als je die maakt heb je wel een vrij betrouwbaar blok.
Ervaringen met andere blokken heb ik niet.
Wat is er dan zwak aan het powervalve systeem en welke CDI's zijn slecht?
Zijn de CDI's van verschillende bouwjaren uitwisselbaar?