Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda MB racer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 789 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda MB racer [Algemene vragen]
Pagina 6 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Makrolon 9-8-2010 20:03 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Update:

Heb een snelgas (domino) en een killswitch gemonteerd op de honda mb.

Heb de (te lange) stalen remleidingen gemonteerd en de remmen werken (te?) goed.

Maar omdat dit remleidingen zijn van 19ยค het stuk gaat er wat remkracht verloren doordat de remleidingen bewegen tijdens het remmen, normaal gezien zou de remkracht nog hoger moeten liggen maar momenteel is ze goed genoeg.

heb een nieuw bedieningspaneel gemaakt met volgende onderdelen:

- contactslot
- noodstopschakelaar
- neutraalstand indicator
- killswitch

Ik kan een hpi ontsteking kopen voor een leuke prijs maar is dit niet een beetje te?

Snelgas en binnenrotor ontsteking, veel doseren zit er niet meer in dan lijkt me

Wat nog te doen:

brandstoftank dichtlassen
kappenset dichtpolyesteren
gasnaald zoeken voor methanol gebruik (ja nog steeds geen gasnaald gevonden )
frame, achterbrug verstevigen (nadat ik hem eens goed heb getest)
alle lasnaaden inspecteren en waar nodig nog eens lassen (doe ik als ik hem demonteerd)
brommer spuiten in een kleurenschema van honda nsr 250 rothmans.


Remkracht heeft niets te maken met het uitzetten van de leidingen, alleen t gevoel in de rem is slechter als je leidingen uitzetten.
 
KTM 525 EXC Supermoto
BenjaminDG 9-8-2010 20:04 Print reply

Posts: 4605
Volgens mij wel want met rubberen leidingen kon ik de hendel probleemloos tot tegen het stuur knijpen.

Met die stalen lukt dat niet meer.


 
Vlaanderen vrij!
yamahadt1986 29-8-2010 15:43 Print reply
Posts: 1713
dit is opzich wel een leuk projectje

allen vind ik dat je af en toe de afwerking wel eens wat mooier mag maken.
zoals die foto's van je tank.
maar opzich zie je daar natuurlijk ook niks van omdat het aan de onderkant zit.

maar het wordt wel wat moois.
wat zijn je plannen met de verlichting??
of ga je zonder verlichting rijden?
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
BenjaminDG 29-8-2010 17:41 Print reply

Posts: 4605
Tuurlijk is de afwerking nog niet mooi, eerst moet hij mechanisch perfect in orde zijn voordat ik het uiterlijk ga afwerken.

Verlichting heb ik niet nodig, lijkt me een beetje duidelijk dat deze honda mb niet meer geschikt is om legaal op de baan te rijden



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 29-8-2010 om 17:41 uur.
 
Vlaanderen vrij!
yamahadt1986 29-8-2010 17:51 Print reply
Posts: 1713
ja inderdaad nouwja ik rijd ook gewoon zonder verlichting rond met eigenlijks een iligaal idee zegmaar.
maar als je het als hobbygebruik doet voor wat oldtimerdagen en toeritjes dan wordt je eigenlijks niet aangehouden.

ja soms een keertje omdat ze erg nieuwsgierig zijn wat voor ding dat dan toch is
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
BenjaminDG 29-8-2010 17:53 Print reply

Posts: 4605
Ja maar de mijne is niet echt 'oldtimer' meer he als je hem ziet, kwa bouwjaar wel natuurlijk.

Is ook niet meer puur Honda, zitten zeker een dozijn andere merken in de brommer
 
Vlaanderen vrij!
yamahadt1986 29-8-2010 17:58 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ja maar de mijne is niet echt 'oldtimer' meer he als je hem ziet, kwa bouwjaar wel natuurlijk.

Is ook niet meer puur Honda, zitten zeker een dozijn andere merken in de brommer



ja dat klopt maar dat maakt niet uit vind ik.
het is netslotte een oldtimer
maar jij heb dan gewoon je eigen stijl eraan gegeven

heb ik ook met mijn brommertje gedaan.
sommige denken dat ik een aardig crossmotortje heb nu
en ze kijken je ook raar aan als je in een rij brommers staat op een oldtimerdag en dan vragen ze je er ook na natuurlijk.
had ik laatst nog in ruinerwold waar toen een oldtimerdagje was

sommige vinden het wel mooi en appart maar anderen hebben er een hekel aan en hebben liever orgineel.

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
BenjaminDG 29-8-2010 18:01 Print reply

Posts: 4605
Ja orgineel is ook wel mooi maar daar was mijn mb in een te slechte staat voor om hem terug orgineel te zetten.

Daar had ik ook geen zin voor.

Wou altijd een racertje en ik vindt dat deze mb het concept toch wel aardig benaderd
 
Vlaanderen vrij!
TECstar 29-8-2010 19:37 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
...
(..)lijkt me een beetje duidelijk dat deze honda mb niet meer geschikt is om legaal op de baan te rijden


wat is er dan voor "illegaals" aan?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
BenjaminDG 29-8-2010 20:26 Print reply

Posts: 4605
Lijkt me duidelijk:

papieren voor 50cc kader en motor, ik heb nu een 125cc mb80 blok.
Geen verzekering
Geen lichten
Geen richtingaanwijzers
Geen toeter
Geen km/toertenteller aanduiding
Uitlaat maakt teveel lawaai
Te hoge snelheid

Dat zal het ongeveer wel zijn.


 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 29-8-2010 20:28 Print reply

Posts: 60390
ben je toevallig een marokkaan ?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 29-8-2010 20:32 Print reply

Posts: 4605
Een rasechte vlaming natuurlijk

Voor op circuit heb je die dingen niet nodig



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 29-8-2010 om 20:33 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 29-8-2010 20:34 Print reply

Posts: 60390
ik denk dat als je je brommer origineel had gelaten en gewoon een wat snellere setup had gemonteerd dat je al lekker rondjes aan het rijden was
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 29-8-2010 20:34 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik denk dat als je je brommer origineel had gelaten en gewoon een wat snellere setup had gemonteerd dat je al lekker rondjes aan het rijden was


 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 29-8-2010 20:35 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]




zoals olaf. in de tijd dat jij je brommer eindelijk rijdende hebt heeft olaf al 3miljoen pk uit zn mb gehaald en 40 bigends en zuigers vervangen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 11007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved