Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda MB racer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 618 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda MB racer [Algemene vragen]
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 17-7-2010 17:43 Print reply

Posts: 4605
Constant stoppies zal ik niet maken hoor.

Ik kan ook altijd men mbx wiel er terug in steken, dan heb ik een achterschijfrem.

Of een schijfrem fabriceren op de magnesium velg.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 17-7-2010 17:45 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Op circuit misschien wel.

Want als ik die magnesium velg ga gebruiken moet ik weer de hele achterrem aanpassen of zelfs nieuw fabriceren.

Op het mbx forum rijd iemand met een mbx op circuit ook zonder achterrem, althans hij gebruikt die nooit dus is dat eigenlijk dood gewicht.

Met een achterrem kun je wat driften in de bochten wat die pitbike's veel doen, maar zo verlies je veel snelheid.

Bespaart me ook weer 3-5 kg.


Ik denk als je die rem niet gebruikt, dat je niet snel genoeg gaat?

Stel je voorrem begeeft het, dan rij je je zelf te minste niet te pletter.

Gewicht zal je niet harder door gaan, als je even goed naar de wc gaat ben je dat ook kwijt.

Als je echt naar het gewicht gaat kijken, moet het voorwiel ook eraf, 1 schijf eraf, die kappen eraf.
Dus op de achterrem besparen komt pas op de laatste plaats?

Helemaal omdat je tijd toch niet mee telt?
Dan maakt die 3 kg echt niks uit.

edit: en ik weet niet of er een keuring is?
Maar 100% zeker dat je niet wordt goedgekeurd.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-7-2010 om 17:48 uur.
 
BenjaminDG 17-7-2010 17:50 Print reply

Posts: 4605
Wie zegt dat ik niet geef om de tijd?

Ja officieel kan ik niet eens winnen of een plaats krijgen omdat ik buiten klassement meerijd.

Mijn setup (125cc) is te groot voor die klasse (50cc en 80cc).

Wil daarom niet zeggen dat ik niet geef om de tijd, ik wil wel zo snel mogelijk gaan

Kappen geven een mindere luchtwrijving.

Elke kg minder is een goede zaak

Edit: hoezo zou ik niet goedgekeurt worden?
Die gast van dat forum zegt dat er zonder achterrem gereden kan worden dus dat moet normaal gezien wel legaal zijn

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-7-2010 om 17:51 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 17-7-2010 17:51 Print reply

Posts: 29286
Naja het is jou keuze ook.

Edit: als ik keurmeester was en er kwam iemand bij me die zonder achterrem mee wilden rijden, liet ik hem weer naar huis gaan.

Al doe je het niet voor je zelf, gaat ook nog om de veiligheid van anderen.
Maarja wie ben ik.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-7-2010 om 17:53 uur.
 
BenjaminDG 17-7-2010 18:00 Print reply

Posts: 4605
Ik zal het nog eens navragen aan die kerel of er daadwerkelijk zonder achterrem kan gereden worden.

Neem wel men mbx velg mee in het geval van niet
 
Vlaanderen vrij!
Joel_koningslust 23-7-2010 18:24 Print reply

Posts: 14514
damn wat zitten de kappen beun vast zeg. had je dat niet ff fatsoenlijk kunnen lassen?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BenjaminDG 23-7-2010 18:25 Print reply

Posts: 4605
Toen had ik nog alleen maar laselektrodes.

Als ik de mb ga demonteren om de spuiten ga ik alle lassen nog eens bekijken en extra overgaan waarnodig

Heb nu een mag installatie ter beschikking


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 23-7-2010 om 18:27 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 6-8-2010 13:31 Print reply

Posts: 4605
Update:

Heb een snelgas (domino) en een killswitch gemonteerd op de honda mb.

Heb de (te lange) stalen remleidingen gemonteerd en de remmen werken goed.

Maar omdat dit remleidingen zijn van 19¤ het stuk gaat er wat remkracht verloren doordat de remleidingen bewegen tijdens het remmen, normaal gezien zou de remkracht nog hoger moeten liggen maar momenteel is ze goed genoeg.

heb een nieuw bedieningspaneel gemaakt met volgende onderdelen:

- contactslot
- noodstopschakelaar
- neutraalstand indicator
- killswitch

Ik kan een hpi ontsteking kopen voor een leuke prijs maar is dit niet een beetje te?

Snelgas en binnenrotor ontsteking, veel doseren zit er niet meer in dan lijkt me

Wat nog te doen:

brandstoftank dichtlassen
kappenset dichtpolyesteren
gasnaald zoeken voor methanol gebruik (ja nog steeds geen gasnaald gevonden )
frame, achterbrug verstevigen (nadat ik hem eens goed heb getest)
alle lasnaaden inspecteren en waar nodig nog eens lassen (doe ik als ik hem demonteerd)
brommer spuiten in een kleurenschema van honda nsr 250 rothmans.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-8-2010 om 20:05 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 6-8-2010 13:36 Print reply

Posts: 14881
Ik kan goed mijn brommer doseren hoor.

En ik heb ook snelgas+HPI
Is gewoon een kwestie van gewenning
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 6-8-2010 17:44 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Snelgas en binnenrotor ontsteking, veel doseren zit er niet meer in dan lijkt me



Nee hoor.
Rijd juist fijner.

 
BenjaminDG 6-8-2010 17:57 Print reply

Posts: 4605
Mja er telt toch maar één gasstand, volgas

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 6-8-2010 om 17:57 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 6-8-2010 20:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Mja er telt toch maar één gasstand, volgas

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 6-8-2010 om 17:57 uur.

snelgas merk je niks van in gasreactie hoor, helemaal niet op een 28 mm. dan heb je een normale slag.


als je met een 28mm op een ori gashandel rijd dan ben je aan het overpakken om vol gas te kunnen gaan
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 6-8-2010 20:25 Print reply

Posts: 4605
Ja inderdaad, daarom dat ik snelgas wou.

Vooral omdat ik clipons heb en met een normale gashandel is dat zeer lastig.
 
Vlaanderen vrij!
RobinRS98 6-8-2010 20:29 Print reply

Posts: 879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ja inderdaad, daarom dat ik snelgas wou.

Vooral omdat ik clipons heb en met een normale gashandel is dat zeer lastig.

dat laatste slaat nergens op dan zal elke RS,GPR of wat dan ook moeilijk gas geven zonder snelgas?
 
Stamp die air uit je nikes !
BenjaminDG 6-8-2010 20:30 Print reply

Posts: 4605
Lees zelfgemaakt clipons die wat onder een hoek staan.

Voor mij is een normale gashandel niet goed met mijn clipons

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 6-8-2010 om 20:30 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 11009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved