Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda MB racer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 585 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda MB racer [Algemene vragen]
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 19-6-2010 22:46 Print reply

Posts: 29286
met wat voor versnellingsbak rij je?
 
BenjaminDG 19-6-2010 22:48 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
met wat voor versnellingsbak rij je?


6 bak, ik dacht van een honda mtx.

1 is omlaag schakelen, 2-6 is omhoog schakelen (is nu wel andersom omdat mijn schakelpedaal omgedraaid is).
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 19-6-2010 22:53 Print reply

Posts: 29286
oke.

mtx80 inderdaad.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-6-2010 om 22:53 uur.
 
BenjaminDG 19-6-2010 22:54 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
oke.

mtx80 inderdaad.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-6-2010 om 22:53 uur.


Had je misschien een andere 6 bak in gedachten?
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 19-6-2010 22:55 Print reply

Posts: 29286
Nuh is wel goed, mbx of mtx inderdaad.


 
Paul de Salmiakbal 19-6-2010 22:56 Print reply

Posts: 5285
Ben wel benieuwd, gaat wel iets mooi worden denk ik. Als alles netjes afgewerkt e.d. word, maar dat denk ik wel.
Die demper moet wel een keer fatsoenlijk gemaakt worden
 
BenjaminDG 19-6-2010 22:59 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Ben wel benieuwd, gaat wel iets mooi worden denk ik. Als alles netjes afgewerkt e.d. word, maar dat denk ik wel.
Die demper moet wel een keer fatsoenlijk gemaakt worden


Wat is daar mis mee dan, buiten de steun die ik nog moet fabriceren.

Maar die kan ik maar maken als de rechter zijkap er aanhangt.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 20-6-2010 9:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Had je misschien een andere 6 bak in gedachten?

ik rijd met MTX80-R schakelwals en tandwielen van een MBX80.

MBX-80 bak trekt toch een stuk beter door dan de MTX80 bak.

MTX-80 bak heeft de 2 laatste versnellingen heel lang om rustig te kunnen cruisen. Met mijn 115cc autisa was de terugval in toeren wat te groot om goed in de powerband te kunnen komen .(nuja, lichter vertanden gaat uiteraard, maar dan heb je vrij weinig nog aan je eerste 2 versnellingen )

Ik heb toen de MBX bak er in gezet en dat was een wereld van verschil zonder de rest v.d. set-up te wijzigen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 20-6-2010 11:23 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ik rijd met MTX80-R schakelwals en tandwielen van een MBX80.

MBX-80 bak trekt toch een stuk beter door dan de MTX80 bak.

MTX-80 bak heeft de 2 laatste versnellingen heel lang om rustig te kunnen cruisen. Met mijn 115cc autisa was de terugval in toeren wat te groot om goed in de powerband te kunnen komen .(nuja, lichter vertanden gaat uiteraard, maar dan heb je vrij weinig nog aan je eerste 2 versnellingen )

Ik heb toen de MBX bak er in gezet en dat was een wereld van verschil zonder de rest v.d. set-up te wijzigen


De mtx-80 bak heeft wel langere versnellingen, dus op het kart circuit waar je toch niet tegen 140 kunt rijden heb ik eigenlijk niks aan de laaste 2 versnellingen.

Dus 1-4 zijn vrij lange versnellingen (in vergelijking met mbx 80 bak) maar daar haal ik nog makkelijk de powerband mee dus dat zit wel goed

Met welke tandwielverhouding reed jij misschien? Ik zit nu met 15/42 (orgineel is 13/45).

Ideale bak zou één zijn die een vrij lange 1 en 2 versnelling heeft, gebruiken ze in motoren ook daar zijn de laaste versnellingen korter dan de eerste 2

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-6-2010 om 11:27 uur.
 
Vlaanderen vrij!
yamahadt1986 20-6-2010 11:43 Print reply
Posts: 1713
bij mijn yz50 blokje wat onder me yamaha dt50mx hangt is het pas idiaal.

ik heb een 5 bakje close ratio.
dus 1ste versnelling erg lang.
en de rest zit erg dicht bij elkaar dat rijd echt heel mooi en je val amper terug in toeren.
maargoed dat is dus yamaha

en een cr80 versnellingsbakje dan?? al daar eens aan gedacht?
of maakt dit niks uit.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
BenjaminDG 20-6-2010 11:51 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
bij mijn yz50 blokje wat onder me yamaha dt50mx hangt is het pas idiaal.

ik heb een 5 bakje close ratio.
dus 1ste versnelling erg lang.
en de rest zit erg dicht bij elkaar dat rijd echt heel mooi en je val amper terug in toeren.
maargoed dat is dus yamaha

en een cr80 versnellingsbakje dan?? al daar eens aan gedacht?
of maakt dit niks uit.




Tja is dat makkelijk te vinden zo'n cr80 bak die plug and play past in een honda mb8 blok?

Moet ook niet teveel kosten
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 20-6-2010 12:01 Print reply

Posts: 29286
cr80 bak was ook mijn idee, maar expres niks gezegd omdat die toch erg lastig te vinden zijn (voor een normale prijs)


 
yamahadt1986 20-6-2010 12:17 Print reply
Posts: 1713
bij mijn weten is het gewoon plug en play werk met zo'n versnellingsbakje.

maar ik zag een tijdje geleden hier nog een 6bakje aangeboden staan maar ik denk dat die al verkocht was.

maarja het is maar net wat je er voorover hebt natuurlijk.
ik geef namelijk standaard voor een close ratio bakje van een yz50 zo 60 euro.

maar het leuke is dan wel dat ik laatst voor 35 euro een bijna compleet goed motorblokje van een yz50 kocht

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 20-6-2010 om 12:34 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
BenjaminDG 20-6-2010 12:50 Print reply

Posts: 4605
Ach ja ik zal zo wel rond rijden, anders moet toch het hele blok weer uit elkaar.

En anders vertand ik hem wat lichter en rij weg in 2de
 
Vlaanderen vrij!
yamahadt1986 20-6-2010 13:25 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ach ja ik zal zo wel rond rijden, anders moet toch het hele blok weer uit elkaar.

En anders vertand ik hem wat lichter en rij weg in 2de



ja precies kan ook een optie zijn.

doen we ook met de autocross.

soms heb je zoveel pk dat je op de baan beter bij de start in ze 2de kan wegrijden dan in ze 1ste versnelling
kost en tijd met schakelen anders en je bent anders te veel aan het spinnen.


of ik trouwens met mijn 5bak close ratio in ze 1 wegrijd of in ze 2 dat zou ik dus niet kunnen want dan valt die gelijk bam helemaal dood.

ik had wel als ik me 4bakje erin had van dt50mx.
dan kon ik in de 3de versnelling al wegrijden met 70cc polini

maargoed dit is natuurlijk yamaha.

een maat van me heeft een honda mt5 met een getuned mbx blokje eronder.
nouw als je in ze 3 wegrijd trek tie nog op ut achterwieltjun
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 11003 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved