Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda MB racer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 589 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda MB racer [Algemene vragen]
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
Dit topic is 11001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 23-11-2009 13:37 Print topicpost

Posts: 4605
Welkom bij mijn project 'Honda MB racer'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 
Vlaanderen vrij!

Gary - Forum en Gallery Moderator 23-11-2009 13:40 Print reply

Posts: 12846

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Fabio 23-11-2009 13:42 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
afbeelding


I agree
 
BenjaminDG 23-11-2009 13:43 Print reply

Posts: 4605
Ben ik momenteel mee bezig , maar ik zit op smallband dus heb even geduld
 
Vlaanderen vrij!
Voetentje 23-11-2009 14:18 Print reply

Posts: 2356
Zit er al goed uit, vooral die tie-wrap uitlaat ophanging.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
BenjaminDG 23-11-2009 14:25 Print reply

Posts: 4605
ja dat is maar tijdelijk, ik moet de demper nog omlassen en dan kan ik een deftige ophanging maken.
 
Vlaanderen vrij!
BIET 23-11-2009 14:53 Print reply

Posts: 22355
succes .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
honda fryslan 23-11-2009 15:36 Print reply

Posts: 1914
waar wil je gaan racen met zo'n hok?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Gary - Forum en Gallery Moderator 23-11-2009 15:43 Print reply

Posts: 12846
Je mag ook resize gebruiken voor je foto's .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
kenny77 23-11-2009 17:02 Print reply

Posts: 29286
Ziet er al leuk uit.

Maar is 2 van zo'n grote schijven niet een beetje veel voor zo'n licht MB'tje?
Ik heb nu een 320mm op mij brommer en remt al meer als zat, waarschijnlijk is mijn brommer nog wel wat lichter , maar dan nog.
 
BenjaminDG 23-11-2009 18:26 Print reply

Posts: 4605
Bwa misschien is het niet nodig maar het staat mooi vindt ik

Het zijn eigenlijk 290mm schijven.

En ja is er niet een aparte klasse voor honda mb80cc? of heb je een klasse waar je tot 125cc mag rijden ofzo?

maareuh zijn er nog andere tips?

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 23-11-2009 om 18:30 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 25-11-2009 22:59 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
En ja is er niet een aparte klasse voor honda mb80cc? of heb je een klasse waar je tot 125cc mag rijden ofzo?



De superspeciaal bij de brommersprint in Genemuiden.

maarja dat is niet het racen wat jij bedoeld denk ik.
 
TECstar 25-11-2009 23:21 Print reply

Posts: 4664
is je achterschijfrem al klaar?

en wanneer ga je die uitlaat vervangen?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
BenjaminDG 26-11-2009 12:11 Print reply

Posts: 4605
Neen, ik wacht nog altijd tot mijn vader van zijn werk een blok staal meebrengt van de juiste groote.

Rempedaal,pomp en klauw zijn wel al klaar, ik moet wel nog het systeem ontluchten

Uitlaat ga ik dit weekend al doen.
 
Vlaanderen vrij!
st.nyksterdriver 29-11-2009 18:24 Print reply
Posts: 3376
hoe heb je die remtrommel/schijfrem houder eigenlijks vast aan de velg ?
 
BenjaminDG 1-12-2009 21:07 Print reply

Posts: 4605
Ik ga een blok staal afdraaien (waar de schijf op ge monteerd is d.m.v bouten) via bouten verbinden met het wiel en het tandwiel (de draadstukken waar je normaal je tandwiel op zet zijn er uit gehaald).

Ik heb ook binnen bussen gedraait om wat meer ondersteuning te geven.

Nu kan ik ook er voor zorgan dat er een rand van het blok staal over de velg valt (over het gedeelte waar de trommel rem normal inzit) en d.m.v 3 bouten het blok staal mechanisch verbinden met de velg.

Ik moet dan draad tappen door de velg en door de binnenkant van de velg (waar normaal de trommelrem zit) om zo er 3 bouten te kunnen indraaiden die dan het afgedraaide blok staal extra vasthouden.

Maar dit wil ik liever vermijden omdat ik dan mijn velg zelf zit te bewerken.

Maar denken jullie dat 3 (M10) bouten + binnen bussen stevig genoeg zijn zodat het boeltje niet gaat torsen als ik rem?

 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 11001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved