Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
[...]
Hmm als de inlaat nog boven de walsen zit moet dat al geen probleem zijn voor de benzine flow.
Hier zie je een voorbeeld van een roterende inlaat, die blokken zijn wel speciaal gemaakt daarvoor.
http://www.largescal...s.nl/ZDZ_Anatomy.jpg
Nu ik er over denk, moest je toch op de wangen van de krukas uit komen, kan je er misschien gaten in boren? Dat is ook uniek en dan is die inlaat via een rechtstreekse zijkant geen probleem, dan zou carburateur,spruitstuk en membraam er wel mooi recht op zetten.
Idee?
jaha ik had al een idee om zoiets te doen maar bedankt voor de tip
maar ik werk bij een metaalbedrijf en mischien ga ik zelf een krukas maken

het materiaal ligt daar al
edit:
hey jaah eigenlijk allemaal bedankt voor deze info enz en al die foto's

ik heb inderdaad dit wel eens gezien met die roterende inlaten.
maar ik denk dat het kwa weerstand tegenviel vanwege dat riempje want als ik goed gekeken heb zag ik volgensmij dat die op dat kreidlerblokje op de koppeling zat enz. en slijtage speelt ook een beetje een rol denk ik en het is erg ingewikkeld om te maken.
plannen:
ik ben trouwens iets leuks vanplan om dan te laten zien.
teneerste wil ik deze inlaatsysteem wat ik nu heb gewoon mee gaan rijden en afstellen op de testbank.
maar ik wil een soort van bevestigings systeem tussen dat buisje maken van mijn inlaatsysteem vlak bij het blok.
daar kan ik dan later een rechte inlaat opzetten en die dan ook laten testen op de testbank (dus dat is die andere manier met die uitstekende carberateur dus ongeveer 15 cm uitsteekt) en dan kan ik laten zien wat nou de winst is met welke inlaatsysteem


dan weet ik wat het verschil is en jullie ook gelijk.
en waarom geen roterende inlaat:
ik heb zo zitten denken hierover en ik kwam er hier op uit:
een roterende inlaat was voor mij te moelijk om te maken en een roterende inlaat is meer voor een hoger toerental en een hoger topsnelheid dus je verlies veel koppel.
en het membraam is opzich vleksiebel met de toeren want daar kun je anders klepjes voor kopen andere diktes enz.
dus als mijn cilinder te veel toeren maakt dan zou opzich het membraam het begeven maar dat kun je dan met iets dikkere klepjes verhelpen.
en mebraam heeft opzich iets meer koppel.
plannen 2:
het is ook nog de bedoeling om later nog eens een andere carberateur te gaan zoeken maar ik doe het nu eerst hiermee.
ik zat zelf te denken aan een keihin carberateur die vroeger op de 50cc gebben kreidlers zaten

dan een 20mm keihin PE die heeft me vader laatst ook gekocht en het is een fijn carberateurtje maar hij is er per toeval heel goedkoop tegenaan gelopen (hij heeft er 65 euri voor betaalt en er was altijd netjes mee omgegaan met SOBW wedstrijden en was net nieuw)
plannen 3:
ik ben eens in overleg gegaan met mijn baas op het werk en ik had dus het idee om dan zelf een krukas te gaan maken voor dit blokje.
met gewoon de orginele maten van het orgineel krukasje enz. alleen dat de wangen iets anders zijn voor het inlaatsysteem.
maar dat ligt er maar net aan of de wangen straks in de weg zitten.
en dan zou er dan een drijfstang van prox inkomen.
plannen 4:
ik wil er ook nog even bij zeggen dat ik dit doe om iets aan de mensen te laten zien wat ik kan enz.
dus het is ook heel spannend voor mij of het nou goed gaat lopen of niet.
en ik ga in de pro-stock meesprinten met dit blokje omdat je in de 50cc klasse het inlaatsysteem niet mag veranderen dat vind ik zelf erg jammer.
en als ik helemaal niet mee zou mogen sprinten om wat voor reden dan ook dan wil ik toch op de sprintbaan een demonstratie geven ofzo.
want dat mag eigenlijk altijd wel
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 14-1-2010 om 19:39 uur.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 14-1-2010 om 20:07 uur.