Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 857 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) ...
Pagina 9 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17720 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 14-1-2010 19:10 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
[...]


Hmm als de inlaat nog boven de walsen zit moet dat al geen probleem zijn voor de benzine flow.

Hier zie je een voorbeeld van een roterende inlaat, die blokken zijn wel speciaal gemaakt daarvoor.

http://www.largescal...s.nl/ZDZ_Anatomy.jpg

Nu ik er over denk, moest je toch op de wangen van de krukas uit komen, kan je er misschien gaten in boren? Dat is ook uniek en dan is die inlaat via een rechtstreekse zijkant geen probleem, dan zou carburateur,spruitstuk en membraam er wel mooi recht op zetten.

Idee?



jaha ik had al een idee om zoiets te doen maar bedankt voor de tip

maar ik werk bij een metaalbedrijf en mischien ga ik zelf een krukas maken het materiaal ligt daar al


edit:

hey jaah eigenlijk allemaal bedankt voor deze info enz en al die foto's
ik heb inderdaad dit wel eens gezien met die roterende inlaten.
maar ik denk dat het kwa weerstand tegenviel vanwege dat riempje want als ik goed gekeken heb zag ik volgensmij dat die op dat kreidlerblokje op de koppeling zat enz. en slijtage speelt ook een beetje een rol denk ik en het is erg ingewikkeld om te maken.

plannen:

ik ben trouwens iets leuks vanplan om dan te laten zien.

teneerste wil ik deze inlaatsysteem wat ik nu heb gewoon mee gaan rijden en afstellen op de testbank.

maar ik wil een soort van bevestigings systeem tussen dat buisje maken van mijn inlaatsysteem vlak bij het blok.

daar kan ik dan later een rechte inlaat opzetten en die dan ook laten testen op de testbank (dus dat is die andere manier met die uitstekende carberateur dus ongeveer 15 cm uitsteekt) en dan kan ik laten zien wat nou de winst is met welke inlaatsysteem dan weet ik wat het verschil is en jullie ook gelijk.


en waarom geen roterende inlaat:

ik heb zo zitten denken hierover en ik kwam er hier op uit:
een roterende inlaat was voor mij te moelijk om te maken en een roterende inlaat is meer voor een hoger toerental en een hoger topsnelheid dus je verlies veel koppel.

en het membraam is opzich vleksiebel met de toeren want daar kun je anders klepjes voor kopen andere diktes enz.
dus als mijn cilinder te veel toeren maakt dan zou opzich het membraam het begeven maar dat kun je dan met iets dikkere klepjes verhelpen.

en mebraam heeft opzich iets meer koppel.

plannen 2:

het is ook nog de bedoeling om later nog eens een andere carberateur te gaan zoeken maar ik doe het nu eerst hiermee.
ik zat zelf te denken aan een keihin carberateur die vroeger op de 50cc gebben kreidlers zaten
dan een 20mm keihin PE die heeft me vader laatst ook gekocht en het is een fijn carberateurtje maar hij is er per toeval heel goedkoop tegenaan gelopen (hij heeft er 65 euri voor betaalt en er was altijd netjes mee omgegaan met SOBW wedstrijden en was net nieuw)

plannen 3:

ik ben eens in overleg gegaan met mijn baas op het werk en ik had dus het idee om dan zelf een krukas te gaan maken voor dit blokje.
met gewoon de orginele maten van het orgineel krukasje enz. alleen dat de wangen iets anders zijn voor het inlaatsysteem.
maar dat ligt er maar net aan of de wangen straks in de weg zitten.
en dan zou er dan een drijfstang van prox inkomen.

plannen 4:

ik wil er ook nog even bij zeggen dat ik dit doe om iets aan de mensen te laten zien wat ik kan enz.
dus het is ook heel spannend voor mij of het nou goed gaat lopen of niet.

en ik ga in de pro-stock meesprinten met dit blokje omdat je in de 50cc klasse het inlaatsysteem niet mag veranderen dat vind ik zelf erg jammer.
en als ik helemaal niet mee zou mogen sprinten om wat voor reden dan ook dan wil ik toch op de sprintbaan een demonstratie geven ofzo.
want dat mag eigenlijk altijd wel



Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 14-1-2010 om 19:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 14-1-2010 om 20:07 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-1-2010 13:32 Print reply

Posts: 9841
zelf een krukas maken....

wat voor machines hebben jullie daar staan dan?
 
Too cool for school!
yamahadt1986 15-1-2010 13:36 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
zelf een krukas maken....

wat voor machines hebben jullie daar staan dan?



het is een metaalbedrijf:

met een constructiegedeelte en een verspaning gedeelte.

we hebben daar 2 grote CNC draaibanken
2 kleine cnc draaibanken
1 convensunele draaibank.

2 grote CNC freesbanken.
1 convensunele freesbank.

mar we hebben het metaal voor de krukas daar al liggen
dat is specail metaal wat erg sterk is ze noemen het volgensmij gereedschapsstaal ofzo.
het kost per kilo ongeveer 25 euro.

maarja hoe meer je koopt hoe goedkoper het wordt is eigenlijk heel logies en is altijd wel zo.

ze hebben er nog 5 meter liggen
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Joel_koningslust 15-1-2010 13:37 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



het is een metaalbedrijf:

met een constructiegedeelte en een verspaning gedeelte.

we hebben daar 2 grote CNC draaibanken
2 kleine cnc draaibanken
1 convensunele draaibank.

2 grote CNC freesbanken.
1 convensunele freesbank.

mar we hebben het metaal voor de krukas daar al liggen
dat is specail metaal wat erg sterk is ze noemen het volgensmij gereedschapsstaal ofzo.
het kost per kilo ongeveer 25 euro.

maarja hoe meer je koopt hoe goedkoper het wordt is eigenlijk heel logies en is altijd wel zo.

ze hebben er nog 5 meter liggen


kunnen jullie daar ook slijpen en harden??
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
yamahadt1986 15-1-2010 13:39 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


kunnen jullie daar ook slijpen en harden??



we kunnen daar als het goed is wel slijpen maar niet harden maar dat kan ik dan wel ergens anders doen en dat zit daar vlakbij

duitse nederlandse windtunnel.
het lap wel zo genoemt

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-1-2010 13:39 Print reply

Posts: 9841
ben benieuwd. het verpanen is denk ik het makkelijkste van een complete krukas maken het ontwerp is nog wel enigszins af te kijken maar het balanceren is zelf niet zo makkelijk te doen.

maar als je dat allemaal weet en besluit het toch te doen, vertrouwen in je ontwerpskills, verspaanskills etc hebt, dan vind ik het altijd wel mooi als mensen zoiets maken

kopen is voor sukkels. maken is voor mannen.

 
Too cool for school!
kenny77 15-1-2010 13:48 Print reply

Posts: 29286
is dit geen krukas voor je?



Is eigenlijk voor een fs1 roterend blok bedoelt, heeft ook al een schuine krukas wang aan de goede kant.
Was geloof ik niet zo heeft duur.

Zelf maken is natuurlijk mooier, maar dan moet het ook nog binnen de tijds grens te regelen vallen voor Jubbega.

in iedergeval ik ben benieuwd en ik zie hem wel op jubbega.
 
yamahadt1986 15-1-2010 13:52 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ben benieuwd. het verpanen is denk ik het makkelijkste van een complete krukas maken het ontwerp is nog wel enigszins af te kijken maar het balanceren is zelf niet zo makkelijk te doen.

maar als je dat allemaal weet en besluit het toch te doen, vertrouwen in je ontwerpskills, verspaanskills etc hebt, dan vind ik het altijd wel mooi als mensen zoiets maken

kopen is voor sukkels. maken is voor mannen.




jaah ik vind het zelf ook erg spannend wat ik nu allemaal aan het doen ben enz. maar ik wil het eigenlijk ook mischien te goed doen denk ik.

jaah indd verspanen is het makkelijkste van een hele krukas om die te maken jaa.
het ontwerp wordt opzich dan bijna hetzelfde als de orginele krukas maar de wangen worden wat anders gemaakt vanwege het inlaatsysteem.
maar als de inlaat niet tegen de krukaswangen aankomt dan laat ik de orginele er mischien gewoon in voor tijdelijk.

als de krukas dus gemaakt gaat worden dan komt er een prox drijfstang in van een dt50mx.

jaha het is indd erg moi als je het zelf maakt.
en dat is dus het nadeel met dit merk en dit tipe blokje enz.
er is niet zomaar een dopler krukasje voor te koop enz. jaah oke er is wel een zeer goede krukas te koop maar dan heb ik alsnog dezelfde wangen erin zitten.
en voor derbi enz is alles te koop en dat heb je bij een dt50mx blokje allemaal niet.
mar ik heb straks een groot voordeel ik kan dan namelijk alle cilinders van derbi erop zetten. want ik moet in de pro-stock straks meedoen met 50cc dat is een beetje zielig als je dan achteraan rijd maarja ik wil het eerst dan zomaar eens doen met 50cc.
dus kan ik later altijd nog naar 80cc gaan als ik wil.
want ik heb me blokje daarvoor ver genoeg uitgekottert
maar voor sterkte kun je netzogoed een orginele krukas nemen met prox drijfstang is niet kapot te krijgen.


gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 15-1-2010 13:56 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
is dit geen krukas voor je?

afbeelding

Is eigenlijk voor een fs1 roterend blok bedoelt, heeft ook al een schuine krukas wang aan de goede kant.
Was geloof ik niet zo heeft duur.

Zelf maken is natuurlijk mooier, maar dan moet het ook nog binnen de tijds grens te regelen vallen voor Jubbega.

in iedergeval ik ben benieuwd en ik zie hem wel op jubbega.



jaah je hebt hem ook al eens eerder laten zien jaah maar ik denk dat ik niet met dit blokje op jubega kom ik denk dat het namelijk nog niet zomaar klaar is met afstellen enzo ik wil dus niet met een halfgebakken ding rondrijden daar en dan verniel je eigenlijk als je dan gaat rijden ook je hele blokje en dat wil ik niet op mijn geweten hebben na al dat werk enz.
maar het liefst sprint ik dit jaar nog mee met dat ding.
in de volgende vakantie kan ik er weer druk mee bezig en op vrijdagen omdat ik dan meestal vrij ben zoals vandaag.
dus mag ik bij mijn stage bedrijf er gewoon mee bezig.
dat is wel mooi makkelijk.

en alsnog als die niet klaar is kom ik gewoon kijken bij jubbega

kom jij eigenlijk dit jaar ook naar genemuiden??
of komen jullie daar nooit
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 15-1-2010 14:07 Print reply

Posts: 29286
Oke dat is wel logisch inderdaad, de tijd is ook nog maar relatief kort.
(ik moet ook eens gaan opschieten.)

Is wel mooi als je wat vrije dagen hebt en dan toch bij je stage bedrijf mag werken!


Ik ben van plan naar Genemuiden te gaan, omdat ik voor de superspecial een blokje bij elkaar aan het zoeken ben.
(mt8 blokje 126cc, ovale uitlaatpoort naar vlinder ombouwen, wordt wel een grappig blokje denk ik)
Maar daar moet ik nog eerst voor sparen.
In genemuiden ben ik nog nooit geweest.
 
yamahadt1986 15-1-2010 14:24 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Oke dat is wel logisch inderdaad, de tijd is ook nog maar relatief kort.
(ik moet ook eens gaan opschieten.)

Is wel mooi als je wat vrije dagen hebt en dan toch bij je stage bedrijf mag werken!


Ik ben van plan naar Genemuiden te gaan, omdat ik voor de superspecial een blokje bij elkaar aan het zoeken ben.
(mt8 blokje 126cc, ovale uitlaatpoort naar vlinder ombouwen, wordt wel een grappig blokje denk ik)
Maar daar moet ik nog eerst voor sparen.
In genemuiden ben ik nog nooit geweest.



okey jaah super special is indd wel lagge jaah.
dan zou je eigenlijk het frame van je vader moeten gaan lenen
maarja je kunt hem ook in je nsr hangen toch??
nouja geld is indd ook een groot probleem bij mij het scheelt wel dat ik veel dingen gratis kan doen enzo.
maar dat is zeker een 125cc cilinder war je de bus uit kunt persen denk ik want als je de uitlaatpoorts dan vol gaat lassen dan gaat dat allemaal moeilijk met je uitlaatpoort en cilinderwand of ga je hem met nikaseal doen??

nikaseal is eigenlijk niet eens zo duur je hebt al een vrij goede die ook gebruikt wordt in de racerij voor 130 euro bij www.emot.nl

niet duur vind ik zelf vergeleken met die derbi cilinder van mij met nikasealwandje van powerseal 260 euro

maar wat denk jij zou ik een beetje mee kunnen komen in de pro-stock met dan 50cc max tuned of denk je dat ik achteraan rij (ik denk zelf dat ik achteraan ga rijden )

maarja het is niet anders maar het zou laggen zijn als ik ze er wel uit zou rijden.

oohw ik dacht dat je al wel eens eerder in genemuiden was geweest.
is altijd wel mooi daar en mooie asvalstweg vind ik zelf.

maar ze hadden dit jaar dikke tegenwind dus dat was dan wel weer minder en dat komt ook een beetje omdat het buiten het dorp is.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 15-1-2010 20:49 Print reply

Posts: 29286
Komt inderdaad in mijn nsr, een paar schetsplaten en ju.

Er wordt een alu malossi cilinder gebruikt en komt inderdaad en nieuwe wand in.
Daarom moet ik ook nog gaan sparen.
Ik heb inderdaad ook geluk met mijn vader , anders was het voor mij niet te doen.

Of je mee komt geen idee.
Ik denk niet dat je met de top mee kunt komen.
Maar moet je eens kijken wat de 50cc tijden kijken en dan vergelijken met de pro-stock.

Ik denk niet dat je laatste wordt , er zijn altijd wel mensen die ook alleen voor de lol mee doen.




Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-1-2010 om 22:27 uur.
 
yamahadt1986 16-1-2010 20:11 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Komt inderdaad in mijn nsr, een paar schetsplaten en ju.

Er wordt een alu malossi cilinder gebruikt en komt inderdaad en nieuwe wand in.
Daarom moet ik ook nog gaan sparen.
Ik heb inderdaad ook geluk met mijn vader , anders was het voor mij niet te doen.

Of je mee komt geen idee.
Ik denk niet dat je met de top mee kunt komen.
Maar moet je eens kijken wat de 50cc tijden kijken en dan vergelijken met de pro-stock.

Ik denk niet dat je laatste wordt , er zijn altijd wel mensen die ook alleen voor de lol mee doen.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-1-2010 om 22:27 uur.



jaah klopt ik zasg dit jaar iemand in de pro-stock met een honda MB die reed met 80cc cilindertje en zat geen gang in hij had een orginele 80cc genomen iets getuned en een proma uitlaatje erop en 24mm carberateur en meer ook niet hij had zelf nog het orginele membraam:P


Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 16-1-2010 om 20:12 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 16-1-2010 20:49 Print reply

Posts: 29286
ach mijn eerste sprint in 2004, was met een puch met een 70cc eurokit die versleten was.
Een krukas die speling op het bigend had, krukas lagers die een kabaal van hier tot ginder maakten.
originele ontsteking, "snel uitlaatje" en 20mm carburateur.

Snel ging het niet, maar ik heb me die dag wel goed vermaakt.
 
BIET 19-1-2010 21:01 Print reply

Posts: 22355
De goden zeggen dat dit niets wordt met deze inlaat .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 17720 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved