Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) ...
|
Pagina 7 van 17
|
Dit topic is 17719 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Royal Club |
13-1-2010 20:01 |
|
Joel_koningslust |
13-1-2010 20:03 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb1979
[...]
Hoeveel schuinte en worden er daar ook gaten in de walsen geboort of niet?
de hoek van die we erin maken ligt ook een beetje eraan in welke hoek de inlaat ligt... uiteraard kun je niet zo een stuk van je krukas af halen dus moet er ook een schuine ring in het carter om te zorgen dat de carterdruk niet vernaait wordt
en gaten boren doen we niet aan. hoe wil je dat ding ooit nog in balans houden als je hem vol boort met gaten
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
BenjaminDG |
13-1-2010 20:09 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
de hoek van die we erin maken ligt ook een beetje eraan in welke hoek de inlaat ligt... uiteraard kun je niet zo een stuk van je krukas af halen dus moet er ook een schuine ring in het carter om te zorgen dat de carterdruk niet vernaait wordt
en gaten boren doen we niet aan. hoe wil je dat ding ooit nog in balans houden als je hem vol boort met gaten
Bij roterende inlaat doen ze het toch ook die gaten boren en ik denk dat als je bij een krukas van een standaard brommer de gaten in alle 2 de walzen boort (en uiteraard terug opnieuw balanseren) het wel goed moet komen.
Je zal dan misschien wel een versterkte krukas moeten nemen, maar dat zou toch moeten lukken niet?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Joel_koningslust |
13-1-2010 20:10 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb1979
[...]
Bij roterende inlaat doen ze het toch ook die gaten boren en ik denk dat als je bij een krukas van een standaard brommer de gaten in alle 2 de walzen boort (en uiteraard terug opnieuw balanseren) het wel goed moet komen.
Je zal dan misschien wel een versterkte krukas moeten nemen, maar dat zou toch moeten lukken niet?
gaten boren geloof ik niet hard in, heb ik overigens ook nog nooit gezien
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
BenjaminDG |
13-1-2010 20:13 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
gaten boren geloof ik niet hard in, heb ik overigens ook nog nooit gezien
http://www.largescal...s.nl/ZDZ_Anatomy.jpg
Roterende inlaat met gaten in de krukas, dat is toch het hele concept daarvan?
Hoe ga je anders een roterende inlaat hebben?
Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 13-1-2010 om 20:14 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Joel_koningslust |
13-1-2010 20:21 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb1979
[...]
http://www.largescal...s.nl/ZDZ_Anatomy.jpg
Roterende inlaat met gaten in de krukas, dat is toch het hele concept daarvan?
Hoe ga je anders een roterende inlaat hebben?
Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 13-1-2010 om 20:14 uur.
ik zie echt geen gaten in de krukas, maar dat zal wel aan mij liggen
edit: laat maar, einde discussie met jou. je weet nieteens hoe een roterende inlaat werkt
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 13-1-2010 om 20:21 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kpotmake |
13-1-2010 20:32 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
als wij een roterende inlaat monteren wordt de krukas iets aangepast met een schuin randje zodat het mengel iig niet doodspoelt op de krukas
grote nadeel van roterende inlaat tov membraaninlaat, is de flow, de flow van roterende inlaat is in de 1e instantie 10 keer beter als die van een membraan, maar omdat roterende inlaten altijd aan de zijkant gemonteerd zitten, wordt, zoal jij al zegt, het mengsel doodgespoeld. Waardoor je nog steeds een slecht flow overhoud.
nou had ik laatst een plaatje gevonden van een kartblok, waar een roterende inlaat van de achterkant op was gemaakt, dmv een snaar aan de krukas die naar die schijf liep. zal eens proberen of ik hem nog ergens kan vinden. zag er erg mooi uit moet ik zeggen
Voila!
ding heet ital sistem sv21, is helaas bar weinig info over te vinden.
dit kon ik wel vinden: http://www.italsistem.com/sv21-eng.htm
35pk --> 100cc, is toch zeker niet mis voor zoeen luchtgekoeld blokje
edit:  watergekoelde versie gevonden, genaamd sv31
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 13-1-2010 om 20:43 uur.
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Joel_koningslust |
13-1-2010 20:57 |
 Posts: 14514 |
dat met dat snaartje wordt idd wel vaker gedaan bij kartblokken
er is ook een kreidler blok geweest met een roterende inlaat aan de bovenkant van het blok aangedreven door zon zelfde snaartje
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kpotmake |
13-1-2010 21:09 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
dat met dat snaartje wordt idd wel vaker gedaan bij kartblokken
er is ook een kreidler blok geweest met een roterende inlaat aan de bovenkant van het blok aangedreven door zon zelfde snaartje
vraag me af waarom je het niet meer ziet
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
kenny77 |
13-1-2010 21:11 |
 Posts: 29286 |
Konig
Bedrijf maakte motors voor motorboten.
(als ik het goed heb)
|
|
|
|
Joel_koningslust |
13-1-2010 21:12 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
vraag me af waarom je het niet meer ziet
technisch aspect... het is meer werk, meer slijtagegevoelige onderdelen enzo
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kpotmake |
13-1-2010 21:16 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
technisch aspect... het is meer werk, meer slijtagegevoelige onderdelen enzo
toch vind ik het raar dat je ze dan niet meer ziet in de sprintwereld, daar kijk je niet zo nouw op slijtage  en hoeveelheid werk... tsja, kijk maar naar het blok waar het om gaat in dit topic
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Joel_koningslust |
13-1-2010 21:18 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
toch vind ik het raar dat je ze dan niet meer ziet in de sprintwereld, daar kijk je niet zo nouw op slijtage en hoeveelheid werk... tsja, kijk maar naar het blok waar het om gaat in dit topic
en roterend is moeilijk te maken/meer geschikt voor langere circuits
roterend is meer voor hoge topsnelheid
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kpotmake |
13-1-2010 21:21 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
en roterend is moeilijk te maken/meer geschikt voor langere circuits
roterend is meer voor hoge topsnelheid
is waar ja maar voor bijvoorbeeld brommersprints icm een scooterblok (vario) of een close ratio bak zou het toch wel geschikt kunnen zijn?
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 13-1-2010 om 21:21 uur.
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Royal Club |
13-1-2010 21:22 |
 Posts: 60390 |
ja, maar je moet maar net zin hebben om dat te maken :P enigste waar je dat zou kunnen doen is xtreem scooter klasse en prostock, en daar ben je meestal al een hele berg geld kwijt aan je frame en je aanvankelijke setup..
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Dit topic is 17719 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 7 van 17
|
|