Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 571 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) ...
Pagina 7 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17719 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 13-1-2010 20:01 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


dat is onzin keiji... je hebt evengoed een venturi werking, enkel is deze wel heel erg abrupt

over de lengte van het inlaatkanaal kan ik niks anders zeggen als de rest, ik zou persoonlijk het membraam direct haaks op de cilindervoet zetten waar nu die inlaatbuis eraan komt


ja, dat zeg ik dus, dit werrek niej
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 13-1-2010 20:03 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
[...]


Hoeveel schuinte en worden er daar ook gaten in de walsen geboort of niet?


de hoek van die we erin maken ligt ook een beetje eraan in welke hoek de inlaat ligt... uiteraard kun je niet zo een stuk van je krukas af halen dus moet er ook een schuine ring in het carter om te zorgen dat de carterdruk niet vernaait wordt

en gaten boren doen we niet aan. hoe wil je dat ding ooit nog in balans houden als je hem vol boort met gaten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BenjaminDG 13-1-2010 20:09 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


de hoek van die we erin maken ligt ook een beetje eraan in welke hoek de inlaat ligt... uiteraard kun je niet zo een stuk van je krukas af halen dus moet er ook een schuine ring in het carter om te zorgen dat de carterdruk niet vernaait wordt

en gaten boren doen we niet aan. hoe wil je dat ding ooit nog in balans houden als je hem vol boort met gaten


Bij roterende inlaat doen ze het toch ook die gaten boren en ik denk dat als je bij een krukas van een standaard brommer de gaten in alle 2 de walzen boort (en uiteraard terug opnieuw balanseren) het wel goed moet komen.

Je zal dan misschien wel een versterkte krukas moeten nemen, maar dat zou toch moeten lukken niet?
 
Vlaanderen vrij!
Joel_koningslust 13-1-2010 20:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
[...]


Bij roterende inlaat doen ze het toch ook die gaten boren en ik denk dat als je bij een krukas van een standaard brommer de gaten in alle 2 de walzen boort (en uiteraard terug opnieuw balanseren) het wel goed moet komen.

Je zal dan misschien wel een versterkte krukas moeten nemen, maar dat zou toch moeten lukken niet?


gaten boren geloof ik niet hard in, heb ik overigens ook nog nooit gezien
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BenjaminDG 13-1-2010 20:13 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


gaten boren geloof ik niet hard in, heb ik overigens ook nog nooit gezien


http://www.largescal...s.nl/ZDZ_Anatomy.jpg

Roterende inlaat met gaten in de krukas, dat is toch het hele concept daarvan?

Hoe ga je anders een roterende inlaat hebben?



Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 13-1-2010 om 20:14 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Joel_koningslust 13-1-2010 20:21 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
[...]


http://www.largescal...s.nl/ZDZ_Anatomy.jpg

Roterende inlaat met gaten in de krukas, dat is toch het hele concept daarvan?

Hoe ga je anders een roterende inlaat hebben?



Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 13-1-2010 om 20:14 uur.



ik zie echt geen gaten in de krukas, maar dat zal wel aan mij liggen


edit: laat maar, einde discussie met jou. je weet nieteens hoe een roterende inlaat werkt

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 13-1-2010 om 20:21 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kpotmake 13-1-2010 20:32 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
als wij een roterende inlaat monteren wordt de krukas iets aangepast met een schuin randje zodat het mengel iig niet doodspoelt op de krukas

grote nadeel van roterende inlaat tov membraaninlaat, is de flow, de flow van roterende inlaat is in de 1e instantie 10 keer beter als die van een membraan, maar omdat roterende inlaten altijd aan de zijkant gemonteerd zitten, wordt, zoal jij al zegt, het mengsel doodgespoeld. Waardoor je nog steeds een slecht flow overhoud.

nou had ik laatst een plaatje gevonden van een kartblok, waar een roterende inlaat van de achterkant op was gemaakt, dmv een snaar aan de krukas die naar die schijf liep. zal eens proberen of ik hem nog ergens kan vinden. zag er erg mooi uit moet ik zeggen

Voila!



ding heet ital sistem sv21, is helaas bar weinig info over te vinden.

dit kon ik wel vinden: http://www.italsistem.com/sv21-eng.htm

35pk --> 100cc, is toch zeker niet mis voor zoeen luchtgekoeld blokje

edit: watergekoelde versie gevonden, genaamd sv31



Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 13-1-2010 om 20:43 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Joel_koningslust 13-1-2010 20:57 Print reply

Posts: 14514
dat met dat snaartje wordt idd wel vaker gedaan bij kartblokken

er is ook een kreidler blok geweest met een roterende inlaat aan de bovenkant van het blok aangedreven door zon zelfde snaartje
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kpotmake 13-1-2010 21:09 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
dat met dat snaartje wordt idd wel vaker gedaan bij kartblokken

er is ook een kreidler blok geweest met een roterende inlaat aan de bovenkant van het blok aangedreven door zon zelfde snaartje

vraag me af waarom je het niet meer ziet
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kenny77 13-1-2010 21:11 Print reply

Posts: 29286
Konig



Bedrijf maakte motors voor motorboten.
(als ik het goed heb)
 
Joel_koningslust 13-1-2010 21:12 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

vraag me af waarom je het niet meer ziet


technisch aspect... het is meer werk, meer slijtagegevoelige onderdelen enzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kpotmake 13-1-2010 21:16 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


technisch aspect... het is meer werk, meer slijtagegevoelige onderdelen enzo

toch vind ik het raar dat je ze dan niet meer ziet in de sprintwereld, daar kijk je niet zo nouw op slijtage en hoeveelheid werk... tsja, kijk maar naar het blok waar het om gaat in dit topic
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Joel_koningslust 13-1-2010 21:18 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

toch vind ik het raar dat je ze dan niet meer ziet in de sprintwereld, daar kijk je niet zo nouw op slijtage en hoeveelheid werk... tsja, kijk maar naar het blok waar het om gaat in dit topic


en roterend is moeilijk te maken/meer geschikt voor langere circuits

roterend is meer voor hoge topsnelheid
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kpotmake 13-1-2010 21:21 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


en roterend is moeilijk te maken/meer geschikt voor langere circuits

roterend is meer voor hoge topsnelheid

is waar ja maar voor bijvoorbeeld brommersprints icm een scooterblok (vario) of een close ratio bak zou het toch wel geschikt kunnen zijn?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 13-1-2010 om 21:21 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Royal Club 13-1-2010 21:22 Print reply

Posts: 60390
ja, maar je moet maar net zin hebben om dat te maken :P enigste waar je dat zou kunnen doen is xtreem scooter klasse en prostock, en daar ben je meestal al een hele berg geld kwijt aan je frame en je aanvankelijke setup..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 17719 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved