Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) ...
|
Pagina 6 van 17
|
Dit topic is 17717 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
De Schout |
13-1-2010 19:27 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
haha dat denk jij maar dat lijkt op de foto zo ik heb hem op 120 graden
toen ik het zag had ik ook zoiets van WTF  als het op zo'n manier moet heb ik nog liever een zuigergestuurde inlaat @ cilinder.
doorlaat is klein, kanaal is lang, de overgang lijkt me niet zo mooi en der zit ook nog is een misselijke knik in.
Persoonlijk had ik de carb gewoon lekker 15cm uit laten steken.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
BenjaminDG |
13-1-2010 19:28 |
 Posts: 4605 |
Hmm ik weet het niet, het blok op zich zoals jij wilt is wel speciaal maar ik denk dat het niet goed gaat werken.
Je hebt misschien wel een goede cilinder maar je inlaat is nu wel echt niet meer goed.
Hij is, zoals royal club zegt, veel te lang, te scherpe hoeken en je inlaat buis is te dun.
Beter had je dan een buis (of zelfs een rechthoekig profiel) genomen dat ongeveer even breed is als jouw membraan.
Ik weet wel niet of dat dan wel constructief mogelijk is, maar opzicht is het hele project wel een mooi idee
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
13-1-2010 19:34 |
 Posts: 29286 |
Knap dat je het kan maken, met het alu lassen.
Maar persoonlijk had ik het membraamhuis ook direct op het blok gezet.
Alsnog zeker leuk om het uit te proberen.
|
|
|
|
BIET |
13-1-2010 19:37 |
 Posts: 22355 |
Echt heel zonde die inlaat. Ik zou hem er weer afhalen en inderdaad het huis direct op het blok zetten. en zorgen dat alles gewoon rechtdoor naar binnen kan. Dan heb je ook een vrij kort inlaattraject, wat positief is  .
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
yamahadt1986 |
13-1-2010 19:40 |
Posts: 1713 |
hallo
ik snap allemaal jullie redenatie over dit inlaatsysteem.
er zijn heel veel verhalen over wat nou het beste is enz.
de inlaatbuis heeft een binnendiameter van 22mm en die verloopt naar het gat van het membraam. en een orgineel membraamhuis in een cilinder loopt toch ook over naar een kleiner gat.
maargoed ik ben het ook wel een beetje met julie eens dat het mooier had gemoeten. maar het kon nou eenmaal niet anders.
mischien zit ik er nog over te denken om hem later indd de carberateur uit te laten steken.
maar dat wil ik het op deze manier doen:
ik wil dan de inlaatbuis doorslijpen en er dan een koppelstukje tussenmaken dat ik op de testbank kan laten uittesten wat nou een beter effect geeft enz. want dan heb ik zegmaar een 2de verloopstukje die dan wel dicht erop zit.
ik kan altijd aluminium lassen enz dus ik heb altijd daar beschikking over dus dat is erg makkelijk (tig en mig mag alu lassen)
en een dunner inlaatbuisje zorgt trouwens ook voor een spoelversnelling omdatje het dan een beetje knelt.
voorbeeld:
knijp maar eens een tuinslang iets dicht dan gaat het water er toch ook harder uit
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Royal Club |
13-1-2010 19:42 |
 Posts: 60390 |
ja, maar verschil tussen een tuinslang en je inlaat is dat je motor het aanzuigt, en niet geperst krijgt..
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
yamahadt1986 |
13-1-2010 19:44 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ja, maar verschil tussen een tuinslang en je inlaat is dat je motor het aanzuigt, en niet geperst krijgt..
jaah oke zo kun je het ook nog bekijken natuurlijk.
maarjha ik probeer het eerst zo maar eens.
ik heb altijd nog de mogelijkheid om het weer anders te maken ik kan tenslotte altijd aluminium lassen dusja 
en ik kan het nog zelf ook dus heb nooit gekloot dat andere mensen het voor me moeten doen enzo.
en ik heb de tuner www.emot.nl ook nog eens mee gesproken. en hij had ook een soort ridenatie over dat aanzuigen en persen wat je zegt maar toch zij hij dat hij er zelf ook zoals mij erover dacht maarja hij zij ook iedereen heeft zijn eigen ideeen. bijv luc foekema zal mischien wel heel anders gedacht hebben
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 13-1-2010 om 19:45 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Royal Club |
13-1-2010 19:45 |
 Posts: 60390 |
zal jou wel niks betekenen, maar mn pa zei ook dat t niet zou werken zo 
je gaat veeeeeeeeeels te abrupt naar die 22mm doorlaat.. als je nou gelijdelijk aan zou werken was het een ander verhaal..
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 13-1-2010 om 19:46 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
BenjaminDG |
13-1-2010 19:45 |
 Posts: 4605 |
Kan dat wel, ik bedoel is er dan nog genoeg inlaat ruimte?
Want je zit met je cilinder dus als je daar membraamhuis direct op last is er mischien niet genoeg vlees, want je moet je cilinder ook nog kunnen monteren (mischien wordt het daar dan te zwak?).
Ook zit ook met je walsen van je krukas, als je daar vanaf de zijkant je inlaat hebt is dit ook niet echt ideaal (denk ik).
Ik zou gewoon een rechthoeking profiel er oplassen dat aan het blok wat vernauw toeloopt (iets groter dan de membraam opening) en aan de carburateur kant gewoon de groote van het membraam+spruitstuk.
Beetje spijtig dat er nu al een stuk uit het carter is, als dat stuk aan de koppelingskant er nog opzat kon je mischien wel rechtstreeks het membraamhuis er op lassen.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
yamahadt1986 |
13-1-2010 19:47 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
zal jou wel niks betekenen, maar mn pa zei ook dat t niet zou werken zo
betekent allemaal wel veel voor me ik vind het juist goed dat julie dit vertellen mijn pa zij het namelijk ook van mischien moet je er maar 2 opties van maken de inlaat zo en dat ik hem dan om kan bouwen op een rechtere inlaat zoodat me carberateur uitsteekt enz. dan gaan we het wel testen op de testbank dan kun je gelijk zien wat beter is en dat ga ik dan ook doen.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Joel_koningslust |
13-1-2010 19:49 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ja, maar verschil tussen een tuinslang en je inlaat is dat je motor het aanzuigt, en niet geperst krijgt..
dat is onzin keiji... je hebt evengoed een venturi werking, enkel is deze wel heel erg abrupt
over de lengte van het inlaatkanaal kan ik niks anders zeggen als de rest, ik zou persoonlijk het membraam direct haaks op de cilindervoet zetten waar nu die inlaatbuis eraan komt
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
yamahadt1986 |
13-1-2010 19:50 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Kan dat wel, ik bedoel is er dan nog genoeg inlaat ruimte?
Want je zit met je cilinder dus als je daar membraamhuis direct op last is er mischien niet genoeg vlees, want je moet je cilinder ook nog kunnen monteren (mischien wordt het daar dan te zwak?).
Ook zit ook met je walsen van je krukas, als je daar vanaf de zijkant je inlaat hebt is dit ook niet echt ideaal (denk ik).
Ik zou gewoon een rechthoeking profiel er oplassen dat aan het blok wat vernauw toeloopt (iets groter dan de membraam opening) en aan de carburateur kant gewoon de groote van het membraam+spruitstuk.
Beetje spijtig dat er nu al een stuk uit het carter is, als dat stuk aan de koppelingskant er nog opzat kon je mischien wel rechtstreeks het membraamhuis er op lassen.
ik snap wat je bedoelt maar hoe doen ze dat dan met roterende inlaat dan?? hea doen ze ook op deze manier en komt het oop op je spoelpoort en mijn inlaat zit boven mijn krukas wangen.
en ik heb special aluminium gebruikt duurste wat er is.
dus dat trekt niet krom en ik heb 8mm vlees om me cilinder erop te zetten.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
BenjaminDG |
13-1-2010 19:56 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
ik snap wat je bedoelt maar hoe doen ze dat dan met roterende inlaat dan?? hea doen ze ook op deze manier en komt het oop op je spoelpoort en mijn inlaat zit boven mijn krukas wangen.
en ik heb special aluminium gebruikt duurste wat er is.
dus dat trekt niet krom en ik heb 8mm vlees om me cilinder erop te zetten.
Hmm als de inlaat nog boven de walsen zit moet dat al geen probleem zijn voor de benzine flow.
Hier zie je een voorbeeld van een roterende inlaat, die blokken zijn wel speciaal gemaakt daarvoor.
http://www.largescal...s.nl/ZDZ_Anatomy.jpg
Nu ik er over denk, moest je toch op de wangen van de krukas uit komen, kan je er misschien gaten in boren? Dat is ook uniek en dan is die inlaat via een rechtstreekse zijkant geen probleem, dan zou carburateur,spruitstuk en membraam er wel mooi recht op zetten.
Idee?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Joel_koningslust |
13-1-2010 19:57 |
 Posts: 14514 |
als wij een roterende inlaat monteren wordt de krukas iets aangepast met een schuin randje zodat het mengel iig niet doodspoelt op de krukas
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
BenjaminDG |
13-1-2010 19:59 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
als wij een roterende inlaat monteren wordt de krukas iets aangepast met een schuin randje zodat het mengel iig niet doodspoelt op de krukas
Hoeveel schuinte en worden er daar ook gaten in de walsen geboort of niet?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Dit topic is 17717 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 17
|
|