-simon- |
27-8-2009 20:54 |
 Posts: 8211 |
waarom nieuwe type derbi cilinder ipv oude?
de oude heeft de koeling buitenom het blok en de nieuwe door het blok. daar zul je dus ook nog wat aan moeten doen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
yamahadt1986 |
28-8-2009 8:14 |
Posts: 1713 |
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
yamahadt1986 |
28-8-2009 8:16 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
waarom nieuwe type derbi cilinder ipv oude?
de oude heeft de koeling buitenom het blok en de nieuwe door het blok. daar zul je dus ook nog wat aan moeten doen.
volgensmij heb je het verkeerd dat het oude tipe de koeling door het blok heeft.
en de nieuwe niet en de nieuwe wil ik liever want dat komt wat mooier uit met de spoelpoorten dan heb ik daar iets minder werk aan.
en als het toch het geval is dat er bij het nieuwe tipe cilinder de koeling door het blok gaat dan las ik dat gat dicht el las ik een nieuw pijpje aan de cilinder voor de koeling
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
28-8-2009 9:54 |
|
Tombrom |
28-8-2009 11:32 |
 Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
volgensmij heb je het verkeerd dat het oude tipe de koeling door het blok heeft.
en de nieuwe niet en de nieuwe wil ik liever want dat komt wat mooier uit met de spoelpoorten dan heb ik daar iets minder werk aan.
en als het toch het geval is dat er bij het nieuwe tipe cilinder de koeling door het blok gaat dan las ik dat gat dicht el las ik een nieuw pijpje aan de cilinder voor de koeling
oud is buiten nieuw is binnen blok...
ik zou gewoon oud model pakken komen gewoon overeen enkel tap einden anders gepositioneerd
|
|
|
|
-simon- |
28-8-2009 13:35 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
volgensmij heb je het verkeerd dat het oude tipe de koeling door het blok heeft.
en de nieuwe niet en de nieuwe wil ik liever want dat komt wat mooier uit met de spoelpoorten dan heb ik daar iets minder werk aan.
en als het toch het geval is dat er bij het nieuwe tipe cilinder de koeling door het blok gaat dan las ik dat gat dicht el las ik een nieuw pijpje aan de cilinder voor de koeling
nee oude is buitenom en nieuwe binnendoor.
en als je dat dicht wil lassen moet je de hele onderkant van de cilinder dicht lassen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
kenny77 |
29-8-2009 0:03 |
 Posts: 29286 |
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
29-8-2009 0:05 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
nee waarom zou ik het is prima zo
Omdat je anders de doorlaat voor je mengsel enorm knijpt in je blok zelf omdat je krukas in de weg zit  of zit ik nu onzin uit te kramen?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
yamahadt1986 |
31-8-2009 19:04 |
Posts: 1713 |
ik kijk wel wat ik hiermee uitvogel ik heb ook al weer nieuwe onderdelen kunnen kopen op de beurs in utrecht VEHIKEL
ik heb daar een orginele derbi 50cc cilinder gekocht oude tipe die erg goed getuned is dus bijna max tuned.
met een nieuwe nikaseal wand erin van POWERSEAL 
en een orginele derbi cilinderkop die iets aangepast is met de squis.
ook heb ik er een CNC gedraaide en gefreesde uitlaatvlens erbijaan gekocht ze hebben hier altijd mee geraced enz. bij de SOBW wedstrijden.
en heb bij de bromboer bij ons nog een wat minder mooie orginele derbi cilinder gekocht voor het pasmaken want die getunede cilinder wil ik niet beschadigen.
maar daar komen nog nieuwe foto's van
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Royal Club |
13-1-2010 19:09 |
 Posts: 60390 |
WTF gek  die inlaat, waarom in godsnaam zo allejezus lang gemaakt?
en, dat commentaar bij die carburateur foto. het uiterlijk zegt niks over de afwerking van alle kanalen enzo.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
yamahadt1986 |
13-1-2010 19:14 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
WTF gek die inlaat, waarom in godsnaam zo allejezus lang gemaakt? 
en, dat commentaar bij die carburateur foto. het uiterlijk zegt niks over de afwerking van alle kanalen enzo.
jaah ik had hem er indd wel liever iets korter opgehad maar het valt nog mee hoor het is ongeveer 7cm lang 
dus ik vind het nog meevallen maar het kon haast niet anders op deze manier. ik kon opzich het membraamhuis tegen me spoelpoort aanmaken maar dan zou ik een uitstekende carberateur hebben en dat zou dan ongeveer uitgerekend 15cm uitsteken:(
mare die carberateur ben ik nog ff doorheen gegaan.
en ik heb meer van deze carberateurs liggen ook een van stage6 enzo maar deze is debeste maarja ik weet dat een orginele keihin beter is maar daar moet ik nog eens tegenaanlopen
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Royal Club |
13-1-2010 19:15 |
 Posts: 60390 |
ik vind dit een beetje zonde eerlijk gezegd...
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
yamahadt1986 |
13-1-2010 19:16 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik vind dit een beetje zonde eerlijk gezegd...
leg eens uit??
hoe bedoel je met zonde.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Royal Club |
13-1-2010 19:18 |
 Posts: 60390 |
er ziet verdorie een hoek van 90graden op je inlaat man
sowieso. je inlaat gaat van een oppervlakte van kkgroot.nl naar een heeeeeel dun buisje...
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 13-1-2010 om 19:19 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
yamahadt1986 |
13-1-2010 19:19 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
er ziet verdorie een hoek van 90graden op je inlaat man
haha dat denk jij maar dat lijkt op de foto zo ik heb hem op 120 graden
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|