Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 605 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) ...
Pagina 5 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 27-8-2009 20:54 Print reply

Posts: 8211
waarom nieuwe type derbi cilinder ipv oude?
de oude heeft de koeling buitenom het blok en de nieuwe door het blok. daar zul je dus ook nog wat aan moeten doen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
yamahadt1986 28-8-2009 8:14 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Leuk bakje.

Als je misschien eens tijd en zin hebt, zou je dan de verhoudingen eens willen tellen?

dus 1 ste versnelling bijv 25/11 ofzo
enz.

Al vast bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-8-2009 om 20:48 uur.



ik zou dat wel effe wel eens voor je willen doen maar ik heb geen orginele 5bak ik of aleen 4 bakjes of 5 bakken close maar ik tel het wel effe voor je op

ik weet wel dat de 1ste versnelling erg lang is en de rest is erg dicht bij elkaar.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 28-8-2009 8:16 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
waarom nieuwe type derbi cilinder ipv oude?
de oude heeft de koeling buitenom het blok en de nieuwe door het blok. daar zul je dus ook nog wat aan moeten doen.



volgensmij heb je het verkeerd dat het oude tipe de koeling door het blok heeft.
en de nieuwe niet en de nieuwe wil ik liever want dat komt wat mooier uit met de spoelpoorten dan heb ik daar iets minder werk aan.

en als het toch het geval is dat er bij het nieuwe tipe cilinder de koeling door het blok gaat dan las ik dat gat dicht el las ik een nieuw pijpje aan de cilinder voor de koeling
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 28-8-2009 9:54 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



ik zou dat wel effe wel eens voor je willen doen maar ik heb geen orginele 5bak ik of aleen 4 bakjes of 5 bakken close maar ik tel het wel effe voor je op

ik weet wel dat de 1ste versnelling erg lang is en de rest is erg dicht bij elkaar.


perfecte sprint bak.

Verhoudingen van dt80mx 5 bak kan ik wel voor je op zoeken die staan wel in mijn werkplaatshandboek.
 
Tombrom 28-8-2009 11:32 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



volgensmij heb je het verkeerd dat het oude tipe de koeling door het blok heeft.
en de nieuwe niet en de nieuwe wil ik liever want dat komt wat mooier uit met de spoelpoorten dan heb ik daar iets minder werk aan.

en als het toch het geval is dat er bij het nieuwe tipe cilinder de koeling door het blok gaat dan las ik dat gat dicht el las ik een nieuw pijpje aan de cilinder voor de koeling


oud is buiten nieuw is binnen blok...

ik zou gewoon oud model pakken komen gewoon overeen enkel tap einden anders gepositioneerd
 
-simon- 28-8-2009 13:35 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



volgensmij heb je het verkeerd dat het oude tipe de koeling door het blok heeft.
en de nieuwe niet en de nieuwe wil ik liever want dat komt wat mooier uit met de spoelpoorten dan heb ik daar iets minder werk aan.

en als het toch het geval is dat er bij het nieuwe tipe cilinder de koeling door het blok gaat dan las ik dat gat dicht el las ik een nieuw pijpje aan de cilinder voor de koeling


nee oude is buitenom en nieuwe binnendoor.
en als je dat dicht wil lassen moet je de hele onderkant van de cilinder dicht lassen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kenny77 29-8-2009 0:03 Print reply

Posts: 29286
Misschien interessante krukas voor je :



http://www.fs1shop.n...bc2d4d5d8d269828036c
 
Derbi-Olaf 29-8-2009 0:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



nee waarom zou ik het is prima zo

Omdat je anders de doorlaat voor je mengsel enorm knijpt in je blok zelf omdat je krukas in de weg zit of zit ik nu onzin uit te kramen?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamahadt1986 31-8-2009 19:04 Print reply
Posts: 1713
ik kijk wel wat ik hiermee uitvogel ik heb ook al weer nieuwe onderdelen kunnen kopen op de beurs in utrecht VEHIKEL

ik heb daar een orginele derbi 50cc cilinder gekocht oude tipe die erg goed getuned is dus bijna max tuned.
met een nieuwe nikaseal wand erin van POWERSEAL
en een orginele derbi cilinderkop die iets aangepast is met de squis.
ook heb ik er een CNC gedraaide en gefreesde uitlaatvlens erbijaan gekocht ze hebben hier altijd mee geraced enz. bij de SOBW wedstrijden.

en heb bij de bromboer bij ons nog een wat minder mooie orginele derbi cilinder gekocht voor het pasmaken want die getunede cilinder wil ik niet beschadigen.

maar daar komen nog nieuwe foto's van
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Royal Club 13-1-2010 19:09 Print reply

Posts: 60390
WTF gek die inlaat, waarom in godsnaam zo allejezus lang gemaakt?

en, dat commentaar bij die carburateur foto. het uiterlijk zegt niks over de afwerking van alle kanalen enzo.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
yamahadt1986 13-1-2010 19:14 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
WTF gek die inlaat, waarom in godsnaam zo allejezus lang gemaakt?

en, dat commentaar bij die carburateur foto. het uiterlijk zegt niks over de afwerking van alle kanalen enzo.



jaah ik had hem er indd wel liever iets korter opgehad maar het valt nog mee hoor het is ongeveer 7cm lang
dus ik vind het nog meevallen maar het kon haast niet anders op deze manier. ik kon opzich het membraamhuis tegen me spoelpoort aanmaken maar dan zou ik een uitstekende carberateur hebben en dat zou dan ongeveer uitgerekend 15cm uitsteken:(

mare die carberateur ben ik nog ff doorheen gegaan.
en ik heb meer van deze carberateurs liggen ook een van stage6 enzo maar deze is debeste maarja ik weet dat een orginele keihin beter is maar daar moet ik nog eens tegenaanlopen
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Royal Club 13-1-2010 19:15 Print reply

Posts: 60390
ik vind dit een beetje zonde eerlijk gezegd...
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
yamahadt1986 13-1-2010 19:16 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik vind dit een beetje zonde eerlijk gezegd...



leg eens uit??
hoe bedoel je met zonde.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Royal Club 13-1-2010 19:18 Print reply

Posts: 60390
er ziet verdorie een hoek van 90graden op je inlaat man

sowieso. je inlaat gaat van een oppervlakte van kkgroot.nl naar een heeeeeel dun buisje...

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 13-1-2010 om 19:19 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
yamahadt1986 13-1-2010 19:19 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
er ziet verdorie een hoek van 90graden op je inlaat man



haha dat denk jij maar dat lijkt op de foto zo ik heb hem op 120 graden
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 17713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved