Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 736 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) ...
Pagina 4 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17709 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 12-8-2009 12:50 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Mij heb je nog steeds niet overtuigd.

Dit word toch niks.

Als ik al naar je andere projecten kijk, en ik zie hoeveel er daadwerkelijk af zijn weet ik genoeg.


Maarja, Keep on Dreaming.


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 12-8-2009 om 12:44 uur.



oke ik snap waar je naartoe wilt maar ik ben niet de enige thuis die met brommers bezig is dus.

en nu is namelijk mijn vader met 2 zundapps bezig en dan staat de werkruimte vol en ik moet echt voor de andere opjecten werkruimte hebben of een brug en daar staan nu 2 zundapps op.
en ik kan natuurlijk wel met een blokje bezig maar inderdaad tuurlijk ik blijf dromen maar als straks de boel klaar is wil ik je ook niet meer horen en geen gekwijl zien van je.
en het heeft allemaal een kettingreactie als ik dit af heb kan ik dat weer doen snap je enz.
als me pa met de zundapps klaar is dan ga ik met die TZracer verder en tegelijkertijd met dat blokje van nu want die komt daar in te hangen.
en omdat mijn tank straks van polyester wordt gemaakt door mijn vader dan moet het nu maar wachten want hij is nu met zijn zundapps bezig.
en ik moet nog alleen een stukje inkorten van mijn voorvork.
en als de tank dan klaar is kan de boel gespoten worden en veel werk is dat niet dusja het licht ook aan de boel om je heen wat meespeelt met projecten en nu ga ik eten
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Joel_koningslust 14-8-2009 10:43 Print reply

Posts: 14514
waarom zou je een membraam aan de zijkant van het blok maken? maak dan of een symetrische aan de voorkant van het blok of een roterende inlaat ofzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
yamahadt1986 14-8-2009 10:45 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
waarom zou je een membraam aan de zijkant van het blok maken? maak dan of een symetrische aan de voorkant van het blok of een roterende inlaat ofzo


omdat ik daar genoeg ruimte voor heb en roterende inlaat is haast niet mogelijk op dit blokje
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Joel_koningslust 14-8-2009 10:48 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


omdat ik daar genoeg ruimte voor heb en roterende inlaat is haast niet mogelijk op dit blokje



waarom zou een roterende inlaat niet mogelijk zijn.. om aan de zijkant een membraaminlaat te maken bij een 50cc. dat is vrijwel onmogelijk
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
yamahadt1986 14-8-2009 10:49 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



waarom zou een roterende inlaat niet mogelijk zijn.. om aan de zijkant een membraaminlaat te maken bij een 50cc. dat is vrijwel onmogelijk



het membraam komt aan het zijkant van het blok dus niet op de cilinder.

maargoed kijk en leer ik ga er zometeen mee bezig en dan zet ik er wel weer extra foto's bij
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
-Contactsleutel- 25-8-2009 22:14 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



het membraam komt aan het zijkant van het blok dus niet op de cilinder.

maargoed kijk en leer ik ga er zometeen mee bezig en dan zet ik er wel weer extra foto's bij


goed bezig jongen
 
yamahadt1986 26-8-2009 14:03 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Contactsleutel-
[...]


goed bezig jongen



bedankt eindelijk eens een keer weer iemand die het een goed plan vind en een compliment geeft
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Niek de Wildt 26-8-2009 15:10 Print reply
Posts: 7168
Ik vind het een leuk project, lekker veel zelf doen en uitproberen, grote stappen nemen, en niet bang zijn om een hap uit een carter te halen.
En of het allemaal iets opleverd zien we achteraf wel, leuk is het iig.
Ga zo door, laat je niet van de wijs brengen.
 
dirktimmer 26-8-2009 15:26 Print reply

Posts: 1737
Zietr goed uit zo je hebt inderdaad genoeg ruimte om de inlaat op de zijkant te bouwen zo.

hoe ga je zorgen dat de benzine nevel goed door de cilinder stroomt? soort kanaal maken naar de achterkant van de cilinder?

Als ik het goed heb zitten er bij een derbi cil. toch spoelkanalaen op de plek waar nromaal de carb zit bij een dt? HEy mooiste zou zijn om daar op een of andere manier een kanaal naartoe te krijgen rechtstreeks vanuit de membraan holte?

vanaf de linker spoeler zul je dat kanaal natuurlijk nooit kunnen maken, dus misschien het spoelkanaal aan de inlaatkant juist kleiner maken, zodat er relatief meer naar de linkerkant (tegeover de menmbraankant gaat?

Zat ff mee te denken, weet niet of het ergens op slaat/ kan


 
yamahadt1986 26-8-2009 16:21 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
Zietr goed uit zo je hebt inderdaad genoeg ruimte om de inlaat op de zijkant te bouwen zo.

hoe ga je zorgen dat de benzine nevel goed door de cilinder stroomt? soort kanaal maken naar de achterkant van de cilinder?

Als ik het goed heb zitten er bij een derbi cil. toch spoelkanalaen op de plek waar nromaal de carb zit bij een dt? HEy mooiste zou zijn om daar op een of andere manier een kanaal naartoe te krijgen rechtstreeks vanuit de membraan holte?

vanaf de linker spoeler zul je dat kanaal natuurlijk nooit kunnen maken, dus misschien het spoelkanaal aan de inlaatkant juist kleiner maken, zodat er relatief meer naar de linkerkant (tegeover de menmbraankant gaat?

Zat ff mee te denken, weet niet of het ergens op slaat/ kan





hey slaat wel ergens op hoor goed meegedacht

maar ik zat eens te kijken bij een getunede inlaat op het carter van een vriend van me een peugeot speedake en die heeft het ook zo maar net wat je zegt het zou mooi zijn er een kanaal naartoe te maken.
maar dat ga ik ook zeker doen ben namelijk vanplan om een soort van grote auxpoorten te maken alleen dan niet in de cilinder maar in het blok dus dat is opzich hetzelfde idee.
en dan krijg je de benzine uiteraard op een andere manier wat als jij ongeveer zegt goed bij alle spoelpoorten.
want ik ben een beetje bang dat als je het blok gaat afstellen dat de ene kant van de cilinder wat te droog staat dan de andere kant omdat daar de inlaat is maar we zien dat uiteraard vanzelf wel.


de cilinder is nu devinitief vastgesteld dat het een metrakit pro race wordt van het nieuwe tipe blok DERBI dus die cilinder heeft ook minder slijtage dan het oudere tipe vanwege de fluitpoortjes.

oude tipe had namelijk veel slijtage door de vlinderpoort en metrakit is erachter gekomen dat je met fluitpoorten ook hetzelfde uit de cilinder kunt halen en dat het uiteindelijk minder slijtage heeft

ik ben vanplan om waarschijnlijk morgen of vrijdag met de inlaat verder te gaan dus de inlaat te gaan lassen enz.
maar dat zien jullie dan wel weer als er iemand is met mooie foto's of dergelijke dan kun je dat hier plaatsen mischien helpt het me wat voor nieuwe inlaat ideeen
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Joel_koningslust 26-8-2009 16:26 Print reply

Posts: 14514
oude type heeft ook geen vlinder
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
yamahadt1986 27-8-2009 8:24 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
oude type heeft ook geen vlinder



die zijn er wel geweest want ik was laatst bij een tuningzaak om mij te laten informeren en ze zijden dat er wel vlinderpoorten van geweest waren maar die zijn er niet lang geweest.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Derbi-Olaf 27-8-2009 8:48 Print reply

Posts: 14999
ga je ook een stuk uit je krukas choppen ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamahadt1986 27-8-2009 11:06 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
ga je ook een stuk uit je krukas choppen ?



nee waarom zou ik het is prima zo
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 27-8-2009 20:47 Print reply

Posts: 29286
Leuk bakje.

Als je misschien eens tijd en zin hebt, zou je dan de verhoudingen eens willen tellen?

dus 1 ste versnelling bijv 25/11 ofzo
enz.

Al vast bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-8-2009 om 20:48 uur.
 

Dit topic is 17709 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved