Hells Hobbit |
21-1-2010 19:49 |
 Posts: 1793 |
kijk das info  voorlopig nog genoeg projecten maar mocht ik ooit zonder te komen zitten lijkt me dat wel een nobel project.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
Je vind serieus een dt blok geniaal, perfect?
aangezien de concurrentie nooit met iets fatsoenlijkers is gekomen (voorzover ik t in mijn handen heb gehad): ja.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
21-1-2010 19:51 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
kijk das info voorlopig nog genoeg projecten maar mocht ik ooit zonder te komen zitten lijkt me dat wel een nobel project.
[...]
aangezien de concurrentie nooit met iets fatsoenlijkers is gekomen (voorzover ik t in mijn handen heb gehad): ja.
de blokjes zijn opzich prima op de koppeling na dan maar daar is al een oplossing voor.
de cilinders zijn allen een beetje kut vind ik.
en ontsteking kapt er ook snel mee omdat die anders gaat zweven die contactpuntjes als je te veel toeren draait.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Hells Hobbit |
21-1-2010 19:53 |
 Posts: 1793 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
de blokjes zijn opzich prima op de koppeling na dan maar daar is al een oplossing voor.
de cilinders zijn allen een beetje kut vind ik.
en ontsteking kapt er ook snel mee omdat die anders gaat zweven die contactpuntjes als je te veel toeren draait.
tuurlijk ieder blok is meer geschikt voor t een of t andere. Voor t opfokken zou ik ook geen dt blok pakken en voor parijsdakar pak ik ook liever iets anders.
Maar voor wat ik nodig (soepel betrouwbaar blok met veel betaalbare onderdelen) heb is het t beste wat ik ken.
|
|
|
|
kenny77 |
21-1-2010 19:55 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
Maar voor wat ik nodig (soepel betrouwbaar blok met veel betaalbare onderdelen) heb is het t beste wat ik ken.
dat is zeker waar.
dtr elektronische ontsteking erop en 3,4 of 5 plaats koppeling.
en je hebt nergens meer last van.
|
|
|
|
Hells Hobbit |
21-1-2010 19:58 |
 Posts: 1793 |
heb bij het blok voor mijn dkw, net als bij mijn vorige dkw de originele koppeling gebruikt en enkel shims onder de koppelingsveren gelegd en dat volstond ook voor het vermogen wat ik er toen op had. (lichte vertanding, top van +/- 70)
ook het koppelingswormpje, als je daarvoor het metalen binnendeel van een origineel wormpje pakt en het nieuwe buitendeel van een immi wormpje werkt dat ook perfect.
|
|
|
|
Makrolon |
21-1-2010 19:58 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
kijk das info voorlopig nog genoeg projecten maar mocht ik ooit zonder te komen zitten lijkt me dat wel een nobel project.
[...]
aangezien de concurrentie nooit met iets fatsoenlijkers is gekomen (voorzover ik t in mijn handen heb gehad): ja.
Noem eens een paar nadelen van een mtx-sh blok? Kan ik zo niet verzinnen. Std electrische ontsteking, 3 plaats koppeling. Niet zo'n graf koppelings systeem. Oja, en de carters zitten niet vast met kruiskop schroeven/bouten
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
kenny77 |
21-1-2010 20:01 |
 Posts: 29286 |
dat kan ook inderdaad, voor mijn 60cc was het destijds ook voldoende.
Aan het koppelings wormpje heb ik laats een hendel van een honda koppeling aan vast gemaakt, dit gaf meer ruimte voor het tandwiel en de ketting bij een 15t voortandwiel.
En deze was ook nog wat sterker.
|
|
|
|
Hells Hobbit |
21-1-2010 20:02 |
 Posts: 1793 |
bijv: het oliepompje, wat bekend staat als een vitaal deel, niet in een afgesloten ruimte monteren maar boven op het blok, waar blubber van de achterband op afgeschoten wordt.
maargoed, t blijft subjectief (zeg niet wat ik slecht vindt, ik zeg wat ik prettig vindt) dus laten we maar weer ontopic gaan
|
|
|
|
kenny77 |
22-1-2010 17:45 |
 Posts: 29286 |
Doe je het Alu lassen zelf?
|
|
|
|
yamahadt1986 |
22-1-2010 17:46 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Doe je het Alu lassen zelf?
jaah dat doe ik zelf ja
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
22-1-2010 17:47 |
 Posts: 29286 |
Dat is wel knap.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
22-1-2010 17:50 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is wel knap.
ik kan het met tig en mig/mag lassen aluminium ik heb dan wel geen diploma's daarvoor maar kan het wel.
het ziet er mischien niet gelikt uit maar dat komt omdat het allemaal ander materiaal is oud giet aluminium en nieuwe aluminium gaat niet altijd lekker samen.
en het is af en toe een beetje volbaggeren zegmaar. want niks is al pas. ik moet iedere keer inprofeseren. dit heb ik vandaag erop gemaakt op mijn stage. met tig
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
22-1-2010 17:51 |
 Posts: 29286 |
Als het maar vast zit.
Ik kan helemaal niet lassen (naja ook niet echt geprobeerd), wil het ook nog eens leren.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
22-1-2010 18:07 |
Posts: 1713 |
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
22-1-2010 18:09 |
 Posts: 29286 |
Dat wel, en anders kan je ook nog altijd wat kneedbaar of vloeibaar alu er rondom smeren.
|
|
|
|