Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 612 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) ...
Pagina 12 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hells Hobbit 21-1-2010 19:49 Print reply

Posts: 1793
kijk das info voorlopig nog genoeg projecten maar mocht ik ooit zonder te komen zitten lijkt me dat wel een nobel project.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Je vind serieus een dt blok geniaal, perfect?


aangezien de concurrentie nooit met iets fatsoenlijkers is gekomen (voorzover ik t in mijn handen heb gehad): ja.


 
yamahadt1986 21-1-2010 19:51 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
kijk das info voorlopig nog genoeg projecten maar mocht ik ooit zonder te komen zitten lijkt me dat wel een nobel project.

[...]


aangezien de concurrentie nooit met iets fatsoenlijkers is gekomen (voorzover ik t in mijn handen heb gehad): ja.





de blokjes zijn opzich prima op de koppeling na dan maar daar is al een oplossing voor.
de cilinders zijn allen een beetje kut vind ik.
en ontsteking kapt er ook snel mee omdat die anders gaat zweven die contactpuntjes als je te veel toeren draait.

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Hells Hobbit 21-1-2010 19:53 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



de blokjes zijn opzich prima op de koppeling na dan maar daar is al een oplossing voor.
de cilinders zijn allen een beetje kut vind ik.
en ontsteking kapt er ook snel mee omdat die anders gaat zweven die contactpuntjes als je te veel toeren draait.



tuurlijk ieder blok is meer geschikt voor t een of t andere. Voor t opfokken zou ik ook geen dt blok pakken en voor parijsdakar pak ik ook liever iets anders.

Maar voor wat ik nodig (soepel betrouwbaar blok met veel betaalbare onderdelen) heb is het t beste wat ik ken.
 
kenny77 21-1-2010 19:55 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
Maar voor wat ik nodig (soepel betrouwbaar blok met veel betaalbare onderdelen) heb is het t beste wat ik ken.


dat is zeker waar.

dtr elektronische ontsteking erop en 3,4 of 5 plaats koppeling.
en je hebt nergens meer last van.
 
Hells Hobbit 21-1-2010 19:58 Print reply

Posts: 1793
heb bij het blok voor mijn dkw, net als bij mijn vorige dkw de originele koppeling gebruikt en enkel shims onder de koppelingsveren gelegd en dat volstond ook voor het vermogen wat ik er toen op had. (lichte vertanding, top van +/- 70)

ook het koppelingswormpje, als je daarvoor het metalen binnendeel van een origineel wormpje pakt en het nieuwe buitendeel van een immi wormpje werkt dat ook perfect.
 
Makrolon 21-1-2010 19:58 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
kijk das info voorlopig nog genoeg projecten maar mocht ik ooit zonder te komen zitten lijkt me dat wel een nobel project.

[...]


aangezien de concurrentie nooit met iets fatsoenlijkers is gekomen (voorzover ik t in mijn handen heb gehad): ja.



Noem eens een paar nadelen van een mtx-sh blok? Kan ik zo niet verzinnen. Std electrische ontsteking, 3 plaats koppeling. Niet zo'n graf koppelings systeem. Oja, en de carters zitten niet vast met kruiskop schroeven/bouten
 
KTM 525 EXC Supermoto
kenny77 21-1-2010 20:01 Print reply

Posts: 29286
dat kan ook inderdaad, voor mijn 60cc was het destijds ook voldoende.

Aan het koppelings wormpje heb ik laats een hendel van een honda koppeling aan vast gemaakt, dit gaf meer ruimte voor het tandwiel en de ketting bij een 15t voortandwiel.
En deze was ook nog wat sterker.
 
Hells Hobbit 21-1-2010 20:02 Print reply

Posts: 1793
bijv: het oliepompje, wat bekend staat als een vitaal deel, niet in een afgesloten ruimte monteren maar boven op het blok, waar blubber van de achterband op afgeschoten wordt.

maargoed, t blijft subjectief (zeg niet wat ik slecht vindt, ik zeg wat ik prettig vindt) dus laten we maar weer ontopic gaan
 
kenny77 22-1-2010 17:45 Print reply

Posts: 29286
Doe je het Alu lassen zelf?
 
yamahadt1986 22-1-2010 17:46 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Doe je het Alu lassen zelf?



jaah dat doe ik zelf ja
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 22-1-2010 17:47 Print reply

Posts: 29286
Dat is wel knap.
 
yamahadt1986 22-1-2010 17:50 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is wel knap.



ik kan het met tig en mig/mag lassen aluminium ik heb dan wel geen diploma's daarvoor maar kan het wel.
het ziet er mischien niet gelikt uit maar dat komt omdat het allemaal ander materiaal is oud giet aluminium en nieuwe aluminium gaat niet altijd lekker samen.
en het is af en toe een beetje volbaggeren zegmaar. want niks is al pas. ik moet iedere keer inprofeseren. dit heb ik vandaag erop gemaakt op mijn stage. met tig
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 22-1-2010 17:51 Print reply

Posts: 29286
Als het maar vast zit.
Ik kan helemaal niet lassen (naja ook niet echt geprobeerd), wil het ook nog eens leren.
 
yamahadt1986 22-1-2010 18:07 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als het maar vast zit.
Ik kan helemaal niet lassen (naja ook niet echt geprobeerd), wil het ook nog eens leren.


jaah vast zit het wel maar het moet ook nog eens luchdicht zijn hea
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 22-1-2010 18:09 Print reply

Posts: 29286
Dat wel, en anders kan je ook nog altijd wat kneedbaar of vloeibaar alu er rondom smeren.
 

Dit topic is 17714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 12 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved