Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 575 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - DT50MX met andere cilinder (tuned) ...
Pagina 11 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17716 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx freak 19-1-2010 22:13 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja, leuk, maar wat heb je aan een snelgemaakt project wat voor geen meter draait?


ervaring opdoen
 
Royal Club 19-1-2010 22:15 Print reply

Posts: 60390
hoe kan je ervaring opdoen als het niet wil werken/goed draaien dan
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Hells Hobbit 19-1-2010 22:16 Print reply

Posts: 1793
als een project als dit op voor hand al helemaal vast lag hoe het moet dan was er geen lol aan het bouwen.

TS geeft aan ook een alternatieve inlaat te willen proberen (lijkt me wijs) en zal nog wel vaker dingen bij moeten sturen omdat sommige dingen niet handig / realiseer baar zijn (las iets over kreidler cillinder)

Juist de inventiviteit die je nodig hebt om problemen op te lossen die je tegen komt maken dit soort projecten tot een uitdaging.
 
mtx freak 19-1-2010 22:16 Print reply

Posts: 2711
ervaring in metaalbewerking, en ervaring is ook leren van je fouten
 
kpotmake 19-1-2010 22:16 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
hoe kan je ervaring opdoen als het niet wil werken/goed draaien dan

van fouten leert men zeggen ze he
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Royal Club 19-1-2010 22:17 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
ervaring in metaalbewerking, en ervaring is ook leren van je fouten


mhhh, daar heb je me wel tuk ja.

nja, zal wel aan mij liggen, maar als ik zoiets van plan was had ik dat membraanhuis zoals eerder genoemd gewoon direct op het carter geplaatst, ipv 20cm er vanaf, en die buis die als doorlaat dient ook niet zo abrupt kleiner gemaakt hebben, dit werkt gewoon niet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kpotmake 19-1-2010 22:19 Print reply

Posts: 3065
dit heeft niet zoveel met het project te maken, maar iedereen roept hier hoe korter de inlaat hoe beter, maar volgens mij (weet niet zeker) is het zo dat bij bepaalde auto's het inlaattraject express niet zo kort mogelijk wordt gemaakt, maar precies lang genoeg dat het mengsel bij een bepaald toerental gaat resoneren, waardoor het harder aangezogen wordt. dit werd mij een keer verteld, correct me if im wrong
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Joel_koningslust 19-1-2010 22:22 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
dit heeft niet zoveel met het project te maken, maar iedereen roept hier hoe korter de inlaat hoe beter, maar volgens mij (weet niet zeker) is het zo dat bij bepaalde auto's het inlaattraject express niet zo kort mogelijk wordt gemaakt, maar precies lang genoeg dat het mengsel bij een bepaald toerental gaat resoneren, waardoor het harder aangezogen wordt. dit werd mij een keer verteld, correct me if im wrong



met een lang inlaatspruitstuk heb je inderdaad wat meer koppel onderin. vandaar dat bepaalde auto's met een variabel inlaatspruitstuk werken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Hells Hobbit 19-1-2010 22:23 Print reply

Posts: 1793
klopt, resonanz rohr! (int duits dan รจ)

maar geloof niet dat dit met deze intentie bedoeld is ,
bmw had daar wat leuke systeempjes mee die dan ook nog eens verstelbaar waren als een soort slakkenhuis.

Volgensmij was dat alleen bij injectie en ging het erom zoveel mogelijk lucht in de cilinder te krijgen door inderdaad een verdichting van drukgolven in de cilinder te stuwen.

Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 19-1-2010 om 22:24 uur.
 
yamahadt1986 20-1-2010 19:09 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
als een project als dit op voor hand al helemaal vast lag hoe het moet dan was er geen lol aan het bouwen.

TS geeft aan ook een alternatieve inlaat te willen proberen (lijkt me wijs) en zal nog wel vaker dingen bij moeten sturen omdat sommige dingen niet handig / realiseer baar zijn (las iets over kreidler cillinder)

Juist de inventiviteit die je nodig hebt om problemen op te lossen die je tegen komt maken dit soort projecten tot een uitdaging.



met jouw kan ik praten

ik had inderdaad eerst het idee met een kreidler cilinder van veen watergekoeld.
dus ik zo'n cilinder gekocht 2 jaar geleden (project had ik hier toen nog niet gestart)
zonder cilinderwand enz en zonder spoelpoorten dus allen de gietgedeelte. dus ik kijken of het mogelijk was om dat pas te maken.
ik kwam op het volgende probleem dat ik werkelijkwaar zoveel van het carter moest afvrezen dat er dan helemaal niks meer over zou blijven van het blokje dusja (was wel 14mm) maar dat kon dus niet.

dus ben ik verder gaan denken enz en heb ik voor een derbi cilinder gekozen om dat erop te maken en dat zou dan wel lukken wat het dus nu ook doet. hij past namelijk al prima ik moet allen de tapeinden er nog inmaken enz.

(over de veranderingen)

ik wil inderdaad gewoon dingen gaan proberen.
zoals de inlaat enz. dat leek mij een goed idee om te doen.
en er wordt ook getest later met andere membramen en carberateurs maar ik hou het eerst bij de 21mm motoforce imitatie carberateur.
en met het membraam wil ik het helemaal zo aanpakken om verschillende diktes van klepjes te gaan testen. dat heeft straks veel invloed op het toerental.
want heel veel klepjes kunnen bijv niet tegen een hoog toerental en dan blijven ze open zweven. terwijl je zoiets niet eens vaak zo snel merkt onder het rijden maar op den duur breken ze dan vaak af.

gr peter bedankt voor je reactie's
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Hells Hobbit 20-1-2010 22:40 Print reply

Posts: 1793
toen ik voor mijn dkw een nieuw blok moest kiezen heb ik direct voor een dt blok gekozen. Als ik een brommerblok zou moeten bouwen zou het een 1 op 1 kopie zijn van dat blok. (maar dan met zwaardere koppeling en mijn naam zou erop prijken ipv yamaha )

zodoende dat dit project mij meteen aansprak. wist ook niet dat die 80 carters er zo op pasten.

heb je trouwens enige kennis van andere WC cillinders die er nog makkelijker op passen? (vermogen boeit mij niets namelijk) anders zie ik daar ook wel een project in.

swerelds eerste dkw met water koeling
 
kenny77 21-1-2010 15:36 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
swerelds eerste dkw met water koeling


DKW met waterkoeling:





Als vermogen je niks uitmaakt, de italjet cilinder van een kleine italjet crosser uit de midden jaren 70 past er ook op.
(is wel luchtgekoeld)

Heb ik toen eens bij mijn rd50 uitgevonden.







 
Makrolon 21-1-2010 16:27 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
toen ik voor mijn dkw een nieuw blok moest kiezen heb ik direct voor een dt blok gekozen. Als ik een brommerblok zou moeten bouwen zou het een 1 op 1 kopie zijn van dat blok. (maar dan met zwaardere koppeling en mijn naam zou erop prijken ipv yamaha )

zodoende dat dit project mij meteen aansprak. wist ook niet dat die 80 carters er zo op pasten.

heb je trouwens enige kennis van andere WC cillinders die er nog makkelijker op passen? (vermogen boeit mij niets namelijk) anders zie ik daar ook wel een project in.

swerelds eerste dkw met water koeling

Je vind serieus een dt blok geniaal, perfect?
 
KTM 525 EXC Supermoto
kenny77 21-1-2010 17:07 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Je vind serieus een dt blok geniaal, perfect?


Ik rij het zelf en vind het ook niet.
 
yamahadt1986 21-1-2010 19:09 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
toen ik voor mijn dkw een nieuw blok moest kiezen heb ik direct voor een dt blok gekozen. Als ik een brommerblok zou moeten bouwen zou het een 1 op 1 kopie zijn van dat blok. (maar dan met zwaardere koppeling en mijn naam zou erop prijken ipv yamaha )

zodoende dat dit project mij meteen aansprak. wist ook niet dat die 80 carters er zo op pasten.

heb je trouwens enige kennis van andere WC cillinders die er nog makkelijker op passen? (vermogen boeit mij niets namelijk) anders zie ik daar ook wel een project in.

swerelds eerste dkw met water koeling



hey

ik heb wel heel wat cilinder bekeken enz. om te kijken voor mijn doel wat nou pk's zou maken enz dus ik had wat minder keuze.
maar daarom weet ik wel dat er bepaalde cilinders wel op pas te maken zijn.

maar frezen en lassen zou je toch nog moeten doen.

zoals:

zundapp water en lucht
kreidler RS cilinder luchtgekoeld
derbi water
AM6 water

maar er zijn er wel meer zoals wat kenny zegt enz.
maarja die italiaanse cilinders zijn opzich ook wel snel en mooi om erop te bouwen.

dus als italjet past kan er ook een minarelli van een cimati op ofzo.
daar kun je mooie 60cc cilindertjes voor kopen bij www.emot.nl staat niet op zijn site maar wel in zijn shop in assen.
dat gaf hij me ook als tip aan maarja heb ik toch maar niet gedaan.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 17716 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved