Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Dubbele schijfremmen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 648 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Dubbele schijfremmen
Pagina 12 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 2-7-2010 11:30 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
neen ze remmen niet.

Ik kan ook maar 1 remklauw gebruiken want met 2 bewegen de zuigers amper.

ik heb een gsx750f rempomp die bedoeld is voor 2 x 4 zuigers remklauwen dus die is groot genoeg.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 2-7-2010 om 11:24 uur.


ja, die pomp is tegroot
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 2-7-2010 11:34 Print reply

Posts: 4605
Tegroot?

Ik heb nu de indruk dat ik teweinig olie kan verpompen naar de 2 remklauwen omdat mijn schijven tijdens het remmen bewegen.

Daardoor gaat de 1ste zuiger teneinde en drukt de schijf scheef.

De 2de zuiger drukt de schijf weer recht en als ook de 1ste zuiger weer wat in.

Denk ik dan toch

Maar een rempomp die te groot is kan toch niet nadelig zijn voor de werking?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 2-7-2010 om 11:35 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 2-7-2010 11:35 Print reply

Posts: 60390
wel.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 2-7-2010 11:36 Print reply

Posts: 4605
Hoezo?

Je zou dan gewoon minder moeten doseren om de de zuiger naar voor te pompen.
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 2-7-2010 11:37 Print reply

Posts: 60390
wat dacht je ervan dat je niet meer kan doseren en je gewoon zo goed als altijd vol zit te remmen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 2-7-2010 11:39 Print reply

Posts: 4605
Ik zeg toch net dat ze niet remmen?

Als ik 1 klauw gebruik remt het slecht (bij vol remmen kan ik het wiel nog vooruit duwen).

Met 2 klauwen remt het helemaal niet want dan zie ik de zuigers maar amper bewegen, dan krijgen ze precies te weinig olie.

Precies of de slag is te kort.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 2-7-2010 om 11:39 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-7-2010 11:40 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoezo?

Je zou dan gewoon minder moeten doseren om de de zuiger naar voor te pompen.



je rempompzuiger is net zo groot als je remklauwzuiger, dus kun je niet genoeg kracht zetten om te remmen, gooi er maar eens een ori brommerpompje achter, wedden dat je dan wel kunt remmen?
 
Royal Club 2-7-2010 11:40 Print reply

Posts: 60390
dan ligt dat niet aan de pomp. een pomp voor 2x 4zuiger is iets van 18~19mm... ik heb een 16mm op 1x 4zuiger en dat remt al moeilijk hard..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 2-7-2010 11:42 Print reply

Posts: 4605
Pomp is 14mm in diameter

Remklauw is van een derbi gpr ajp en de zuigers zijn toch wat groter dan 14mm hoor.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 2-7-2010 om 11:42 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-7-2010 11:44 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Pomp is 14mm in diameter

Remklauw is van een derbi gpr ajp en de zuigers zijn toch wat groter dan 14mm hoor.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 2-7-2010 om 11:42 uur.



ja, ik probeer het je duidelijk te maken, zet er voor de grap eens een ori pompje op, dus die wat bij je brommer hoort

en dan reviseer je die klauwen meteen ff, dat kan nooit kwaad
 
BenjaminDG 2-7-2010 11:46 Print reply

Posts: 4605
Ok goed ja kzal het eens proberen.




 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-7-2010 11:47 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ok goed ja kzal het eens proberen.








benjamin... wat voor diameter hebben die remzuigers van de klauwen die je nu hebt? en hoeveel zuigers heb je per klauw? en wat is de slag van de zuiger in je rempomp?

dan reken ik ff voor je uit of t kan
 
kenny77 2-7-2010 11:50 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Pomp is 14mm in diameter

Remklauw is van een derbi gpr ajp en de zuigers zijn toch wat groter dan 14mm hoor.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 2-7-2010 om 11:42 uur.


ik kan me herinneren dat ik bij mij de banjobout van de remklauw moest aanpassen. (derbi rempomp en leiding op nsr klauw)

eerst zou die ook niet fatsoenlijk remmen, omdat de nsr in de leiding aansluiting een groef heeft waar de olie door het gat in de banjou bout kan stromen en de leiding van de derbi had dit precies andersom. (dus de groef niet in de leiding maar in de banjobout)
Had ik een groef op de goede hoogte in de banjobout van de nsr gemaakt en toen werkte die wel goed.

ik zeg niet dat dit het is , zoveel weet ik ook niet van remmen , maar als je het toch weer los haalt, misschien even controleren?

aangezien je ook spullen hebt gebruikt die niet bij elkaar horen

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-7-2010 om 11:50 uur.
 
BenjaminDG 2-7-2010 11:52 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]




benjamin... wat voor diameter hebben die remzuigers van de klauwen die je nu hebt? en hoeveel zuigers heb je per klauw? en wat is de slag van de zuiger in je rempomp?

dan reken ik ff voor je uit of t kan


Hoe ga je de slag meten van de rempomp of staat dat vermeld daar op?
 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-7-2010 11:52 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


ik kan me herinneren dat ik bij mij de banjobout van de remklauw moest aanpassen. (derbi rempomp en leiding op nsr klauw)

eerst zou die ook niet fatsoenlijk remmen, omdat de nsr in de leiding aansluiting een groef heeft waar de olie door het gat in de banjou bout kan stromen en de leiding van de derbi had dit precies andersom. (dus de groef niet in de leiding maar in de banjobout)
Had ik een groef op de goede hoogte in de banjobout van de nsr gemaakt en toen werkte die wel goed.

ik zeg niet dat dit het is , zoveel weet ik ook niet van remmen , maar als je het toch weer los haalt, misschien even controleren?

aangezien je ook spullen hebt gebruikt die niet bij elkaar horen

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-7-2010 om 11:50 uur.


daar heb je wel een punt ja, maar 999 van de 1000 keer zit die groef in het oog, en niet in de bout

 

Dit topic is 7917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 12 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved