Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Brandstof

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 615 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Brandstof
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rik hulkenberg 29-4-2009 0:07 Print reply

Posts: 10029
alternatieve brandstof is volgens mij wel vrij ingewikkeld als je het goed wilt doen
kan je niet beter een brommer blok op bijv. diesel laten lopen
 
De Schout 29-4-2009 0:29 Print reply
Posts: 5327
als je profielwerkstuk wilt doen met alternatieve brandstof rommel, ga dan op een hatz diesel oid experimenteren, 2-taktje is een stuk ingewikkelder.
 
tune tweak fiddle bang bummer
vooruitnietachteruit 29-4-2009 11:05 Print reply

Posts: 618
E85?
Heb laatst in zo'n Saab BioPower gereden kunnen zowel bio-methanol als gewone benzine hebben.
 
Rampoon 5-5-2009 12:07 Print reply

Posts: 108
Op diesel laten rijden??? hoe wil je dat doen. Wat ik weet van nitromethaan en methanol is in je tank gooien en de juiste sproeierafstelling zoeken. Ook kan je daarnaast nog wat aan je compressie doen. Maar bij diesel heb je te maken met een heeel ander ontbrandings principe
 
Live and let die
supermotaaah 5-5-2009 12:10 Print reply
Posts: 3082
Kun je zo'n brommerblok op pure nitromethaan of methanol laten lopen dan?
 
:|
Rens 5-5-2009 12:13 Print reply

Posts: 6863
diesels kan je gewoon op slaolie laten lopen als ze een bosch lijnpomp hebben.

als je nou gaat onderzoeken of je echt zuiniger gaat rijden van een systeem dat benzine verdampt voordat het wordt toegevoegd aan de lucht en wordt verbrand. Het schijnt dat ze met zo een toepassing in 1973 al een auto hadden gebouwd die 1:170 reed.
 
achter de maan is alles beter
jacket 5-5-2009 12:17 Print reply

Posts: 502
1:170 in theorie of echt gebouwd?
 
Rampoon 6-5-2009 19:32 Print reply

Posts: 108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
Kun je zo'n brommerblok op pure nitromethaan of methanol laten lopen dan?


het kan met gietijzeren spullen (of andere metalen maar in ieder geval geen aluminium) nadelen zijn dat de kracht die vrij komt mischien alles sloopt en/of je maakt zoveel toeren dat je ontsteking ermee kapt. Daarom zou ik eigenlijk ook nog HPI onsteking willen maar das erg duur. zelfs als je aluminium gebruikt ga je er waarschijnlijk zo weinig km's mee maken en aangezien je alles na gebruik aftapt dat de schade beperkt blijft. Helaas heb ik wel dingen gehoort duimsdikke gaten die er in de zuigers zijn geblazen, maar of hier ook andere redenen achter zaten weet ik niet.
 
Live and let die
Onevia 6-5-2009 19:51 Print reply

Posts: 153
Ik heb een pitbike op zowel euro 95 en E85 (85% ethanol, 15% benzine) op de testbank getest. Als je meer wilt weten moet je me maar inboxen.

topicje met vermogens uitdraaien: http://www.brommerforum.nl/showtopic/53947/1


 
Rampoon 8-5-2009 17:26 Print reply

Posts: 108
Dank je,

Ik hoopte al dat er nog iemand hier rondspookte die het zelf had geprobeerd. Het zit er erg netjese uit. Zal zeker ook die site van de tu delft bekijken (als tie nog bestaat ) Ik hoop dat mijn project ook zo'n succes wordt. Wat voor cijfer had je?

Zelf ga ik het niet op de testbank doen. ik ga proberen om te meten aan de hand van snelheid luchtweerstand etc etc. Een vriend van mij heeft zo het vermogen van zijn brommer uitgerekend voor zijn brommerprofielwerkstuk.

Ook heb ik via mijn vaders werk een waterwervelrem geregeld dit is een rem die je op de motor zet door gewoon het juiste tandwiel erop te schroeven en de kettin erop te zetten. Dit ding heeft een instelbare weerstand en zo kan je aan de hand van je toerental(ik ga een exactere toerenteller regelen) je kracht uitrekenen

maar die uitdraaien van zo'n testbank zien er ook erg belovend uit


 
Live and let die
st.nyksterdriver 8-5-2009 17:46 Print reply
Posts: 3376
oudere brommer kon je vroege rop wasbenzine oid laten lopen (weet niet wat voor goedje het exact was
 
Rampoon 8-5-2009 17:51 Print reply

Posts: 108
ooh heb ik wel eens gehoord van onze scheikunde toa. die zijn tank was leeg en hij moest snel weg. een mengsel van wasbenzine en vaseline is dan een mooie oplossing. kan zo direct in de tank en zonder aanpassing. of het harder loopt weet ik niet
 
Live and let die
Niek de Wildt 23-12-2009 15:38 Print reply
Posts: 7168
Heb net even voor je gezocht, maar kan het niet zo snel vinden, er is een heel artikel over welke correcties qua compressie, carburatie, ontsteking etc. kunt aanhouden bij allerlei soorten brandstoffen en de voor en nadelen en chemische eigenschappen van deze etc.
Volgens mij was het van een van de bekende schrijvers (jennings, bell etc.)
Ga zelf ook maar even zoeken.
 

Dit topic is 2623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved