Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - VW golf 2 GTI opknappen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 542 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - VW golf 2 GTI opknappen [Algemene v...
Pagina 9 van 180
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 178, 179, 180Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 167892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 11-3-2009 21:36 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Beter ga je eerst wat auto-rijden voor je weer zoiets onzinnigs post.
Je moet wel levensmoe zijn of van waanzinnig gevaarlijk rijgedrag houden wil je met een fwd van een snelweg-afrit wegglijden.


In de handen van een bekwame chauffeur kan een rwd voordeel bieden maar niet voor iemand met weinig rij-ervaring.


ik zeg toch ook niet dat IK het doe. maar vaak als er zoiets gebeurt krijg je het niet meer fatsoenlijk gecorrigeerd omdat de voorkant in zon bocht vrijwel direct de berm induikt

een rwd breekt achter uit waardoor je met koppeling intrappen en bijsturen vaak wel weer recht komt te staan ( ja dit is allemaal wat ik zelf heb bevonden op zon slipcursus via school )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Ice Ap rs50 11-3-2009 21:36 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]



en zo gebeuren dus een hoop ongelukken met fwd auto`s
een hoop fwd auto`s die nogal licht van achteren zijn (een golf 2 is er daar ook 1 van) hebben de neiging nogal abrupt de kont om te gooien als je plotseling in een bocht van het gas af gaat

zo heb ik ook al een ongeluk mee mogen maken in een fwd auto en zo zie ik ze ook regelmatig langs de kant op een circuit staan



van het gas afgaan en op de koppeling gaan staan zijn 2 verschillende dingen.


raar dan dat ik nog nooit gecrasht ben met een fwd.

trouwens als je de kont niet voelt omkomen in een fwd weet je echt niet waar je mee bezig bent

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 11-3-2009 om 21:38 uur.
 
GTI - GTD - BMW
-Bassie- 11-3-2009 21:38 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


van het gas afgaan en op de koppeling gaan staan zijn 2 verschillende dingen.


raar dan dat ik nog nooit gecrasht ben met een fwd


dan zit je dus nog niet op het limiet.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Henk-88 11-3-2009 21:38 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


ik zeg toch ook niet dat IK het doe. maar vaak als er zoiets gebeurt krijg je het niet meer fatsoenlijk gecorrigeerd omdat de voorkant in zon bocht vrijwel direct de berm induikt

een rwd breekt achter uit waardoor je met koppeling intrappen en bijsturen vaak wel weer recht komt te staan ( ja dit is allemaal wat ik zelf heb bevonden op zon slipcursus via school )



Het is mooi dat je begrijpt dat het leuk is dat je wegglijden kan voorkomen als je te hard rijdt.

Probleem voor mij is dat het niet juist is om te hard te rijden, cker niet voor nieuwkomertjes
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Ice Ap rs50 11-3-2009 21:39 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


dan zit je dus nog niet op het limiet.


moet dat dan?

de limiet is iets persoonlijks, als mijn limiet minder ver is dan de jouwe goed dan, voor mij geen probleem


maar euh

terug ontopic mss?

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 11-3-2009 om 21:39 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Arjanus 11-3-2009 21:40 Print reply

Posts: 9074
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


van het gas afgaan en op de koppeling gaan staan zijn 2 verschillende dingen.


raar dan dat ik nog nooit gecrasht ben met een fwd


nee hoor als je rustig rijd gebeurt er nooit wat natuurlijk


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88


Zonder er al te diep op in te gaan en zonder je te beschuldigen van een slechte rijstijl op de openbare weg moet me toch van het hart dat je er geen 'sportieve rijstijl' op na moet houden als je op de openbare weg rijdt.




daarin verschillen we misschien van mening, sportief heeft mijns inziens namelijk niks met slecht te maken, behalve voor het milieu dan misschien


 
lieber nurburgring als ehering
Joel_koningslust 11-3-2009 21:40 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Het is mooi dat je begrijpt dat het leuk is dat je wegglijden kan voorkomen als je te hard rijdt.

Probleem voor mij is dat het niet juist is om te hard te rijden, cker niet voor nieuwkomertjes



tuurlijk is het niet juist om hard te rijden. ik ben ook echt niet van plan 120 binnen de bebouwde kom te rijden ofzo. maar hier heb je genoeg wegen waar je 50 mag die waar je prima 70 ofzo kunt rijden. uiteraard wel ff afremmen als er tegenliggers of fietsers ofzo op de weg zijn
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Henk-88 11-3-2009 21:45 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
tuurlijk is het niet juist om hard te rijden. ik ben ook echt niet van plan 120 binnen de bebouwde kom te rijden ofzo. maar hier heb je genoeg wegen waar je 50 mag die waar je prima 70 ofzo kunt rijden. uiteraard wel ff afremmen als er tegenliggers of fietsers ofzo op de weg zijn


Ja dt klinkt goed.

Maar je had het over de grenzen van een auto die je kunt tegenkomen als je een afslag van de snelweg neemt.
Neem maar van mij aan dat je dan HEEEL sportief moet rijden

En daarmee bedoel ik: te sportief.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Ice Ap rs50 11-3-2009 21:47 Print reply

Posts: 7149
allemaal heel leuk deze discussie maar we wijken wel heel hard af
 
GTI - GTD - BMW
Joel_koningslust 11-3-2009 21:47 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Ja dt klinkt goed.

Maar je had het over de grenzen van een auto die je kunt tegenkomen als je een afslag van de snelweg neemt.
Neem maar van mij aan dat je dan HEEEL sportief moet rijden

En daarmee bedoel ik: te sportief.



je moet idd dan wel wat sportiever rijden. ligt ook voor een heel deel aan de gewichtsverhouding. ik wil bij mezelf ook wat dingen naar de kofferbak verplaatsen die nu voorin zitten ( zekeringen, computer, accu, ruitensproeier vloeistoftankje )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-3-2009 21:47 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Ja dt klinkt goed.

Maar je had het over de grenzen van een auto die je kunt tegenkomen als je een afslag van de snelweg neemt.
Neem maar van mij aan dat je dan HEEEL sportief moet rijden

En daarmee bedoel ik: te sportief.


op droog asfalt met goede banden geeft een auto met beetje afstelling ook heel duidelijk zijn grenzen aan..

voor je erop zit dus.

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 11-3-2009 om 21:47 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Henk-88 11-3-2009 21:48 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
je moet idd dan wel wat sportiever rijden. ligt ook voor een heel deel aan de gewichtsverhouding. ik wil bij mezelf ook wat dingen naar de kofferbak verplaatsen die nu voorin zitten ( zekeringen, computer, accu, ruitensproeier vloeistoftankje )



Waarom kanker circuitgedrag op de openbare weg?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Arjanus 11-3-2009 21:49 Print reply

Posts: 9074
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Ja dt klinkt goed.

Maar je had het over de grenzen van een auto die je kunt tegenkomen als je een afslag van de snelweg neemt.
Neem maar van mij aan dat je dan HEEEL sportief moet rijden

En daarmee bedoel ik: te sportief.



nou in duitsland hoef je daarvoor soms echt niet harder dan 80km/h te rijden

 
lieber nurburgring als ehering
Joel_koningslust 11-3-2009 21:51 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Waarom kanker circuitgedrag op de openbare weg?



t rijdt met een goede gewichtsverdeling gewoon een stuk soepeler en lekkerder. zeker bij nat wegdek.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 11-3-2009 21:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



t rijdt met een goede gewichtsverdeling gewoon een stuk soepeler en lekkerder. zeker bij nat wegdek.

ik zie geen verband tussen henks post, en die van jou ?:P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 167892 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 180
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 178, 179, 180Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved