Henk-88 |
11-3-2009 21:15 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
doe je dan enkel snachts als alle oma's en opa's en kinderen slapen
of in duitsland
Ja, in Duitsland zijn geen kutoma's
Of wou je driften op de snelweg?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
-Bassie- |
11-3-2009 21:16 |
 Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
doe je dan enkel snachts als alle oma's en opa's en kinderen slapen
of in duitsland
jmmr dat het asfalt in Duitsland niet alles is
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
11-3-2009 21:16 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
En toen was er die kutoma op de fiets
naja
ik heb daihatsu cuore gereden
wij hebben thuis een eend
mijn moeder heeft een jimny
met die auto's heb ik wel aardig wat kilometers gemaakt.
en als je ziet dat die auto's gewoon 80 mogen rijden op de openbare weg. dan kun je als oma beter voor een met 120 aandenderende bmw of golf komen die is opgebouwd om beetje circuit te rijden.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 11-3-2009 om 21:17 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Arjanus |
11-3-2009 21:16 |
 Posts: 9074 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
ik heb 1 boete gehad nu in anderhalf jaar tijd.
met mijn:
cuore
boete voor 5km te hard ofzo
rijdt ik stiekem toch heel netjes
vorige week voor het eerst in 2 maanden weer eens in m`n e30 gereden werd spontaan aangehouden door de politie
of ik heb gewoon pech dat kan ook
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
dat bedoel ik ook niet, ik heb het over mensen zonder ervaring die dat soort stunts proberen.
tuurlijk is een goeie wegligging belangrijk
dat is het gevaarlijkste ja, niet weten waar de grens ligt en steeds harder gaan rijden
als je op een veilige manier (bijv circuit, rijcursus met je eigen wagen) de grenzen van je auto leert kennen weet je vaak veel beter hoe ver je op de openbare weg ongeveer kunt gaan, dat scheelt een hoop, wil niet zeggen dat er niets kan gebeuren maar het risico is wel wat kleiner denk ik
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
-Bassie- |
11-3-2009 21:18 |
 Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
naja
ik heb daihatsu cuore gereden
wij hebben thuis een eend
mijn moeder heeft een jimny
met die auto's heb ik wel aardig wat kilometers gemaakt.
en als je ziet dat die auto's gewoon 80 mogen rijden op de openbare weg. dan kun je als oma beter voor een aandenderende bmw of golf komen die is opgebouwd om beetje circuit te rijden.
inderdaad laatst met een auto mee gereden met flinke remschijven.
als je dan even merkt hoe dat de ankers ingaat dan merk je best wel verschil met een gewone auto.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Derbi-Olaf |
11-3-2009 21:18 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
als je op een veilige manier (bijv circuit, rijcursus met je eigen wagen) de grenzen van je auto leert kennen weet je vaak veel beter hoe ver je op de openbare weg ongeveer kunt gaan, dat scheelt een hoop, wil niet zeggen dat er niets kan gebeuren maar het risico is wel wat kleiner denk ik
Dat wil nog niet zeggen dat andere mensen weten hoe ver jij kunt gaan. En dat zal het grootste probleem zijn .
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
-Bassie- |
11-3-2009 21:21 |
 Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Dat wil nog niet zeggen dat andere mensen weten hoe ver jij kunt gaan. En dat zal het grootste probleem zijn .
inderdaad op het moment dat jij in je spiegels kijkt en je ziet een auto aan komen is het erg moeilijk in te schatten hoe hard die rijd.
en op het moment dat jij met ruim 150+ aankomt rijden ben jij er heel snel.
en dan zullen automobilisten vreemde dingen kunnen doen.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Ice Ap rs50 |
11-3-2009 21:22 |
 Posts: 7149 |
ik wil maar 1 ding zeggen: rij veilig, en aandachtig, dat je dan 10km/u te hard gaat maakt niet zoveel uit
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Arjanus |
11-3-2009 21:22 |
 Posts: 9074 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Dat wil nog niet zeggen dat andere mensen weten hoe ver jij kunt gaan. En dat zal het grootste probleem zijn .
het is ook niet de bedoeling om met de max snelheid door de bebouwde kom te vliegen oid
maar op een verlaten landweg of afrit van een snelweg bijv is het wel handig dat je weet wanneer je grip verliest VOOR je in de sloot ligt
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Henk-88 |
11-3-2009 21:23 |
 Posts: 26703 |
Effe voor de goede orde: ik vind dat de openbare weg er niet is om fun te maken.
Dus ik zie het nut van rwd op de openbare weg niet in voor zover de rwd wordt gekozen als 'fun-factor'.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
maar op een verlaten landweg of afrit van een snelweg bijv is het wel handig dat je weet wanneer je grip verliest VOOR je in de sloot ligt
Huh, alsof je dat bij fwd niet kunt zien aankomen?
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 11-3-2009 om 21:25 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Arjanus |
11-3-2009 21:27 |
 Posts: 9074 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Effe voor de goede orde: ik vind dat de openbare weg er niet is om fun te maken.
Dus ik zie het nut van rwd op de openbare weg niet in voor zover de rwd wordt gekozen als 'fun-factor'.
ik betaal er genoeg wegenbelasting voor dus ik mag er ook wel iets voor terug, wel op plaatsen waar het kan
onverantwoord hard rijden en mensen in gevaar brengen is niet de bedoeling natuurlijk
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Huh, alsof je dat bij fwd niet kunt zien aankomen?
]
dit ging om het verhaal dat je beter ervaring op een veilige plaats op kunt doen alvorens een wat sportievere rijstijl op de openbare weg toe te passen
Dit bericht is gewijzigd door Arjanus op 11-3-2009 om 21:29 uur.
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Joel_koningslust |
11-3-2009 21:27 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Effe voor de goede orde: ik vind dat de openbare weg er niet is om fun te maken.
Dus ik zie het nut van rwd op de openbare weg niet in voor zover de rwd wordt gekozen als 'fun-factor'.
[...]
Huh, alsof je dat bij fwd niet kunt zien aankomen?
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 11-3-2009 om 21:25 uur.
meestal als je het bij een fwd ziet aankomen is het al bijna niet meer te corrigeren
hetzelfde als je brommer. als je achter gaat glijden is het makkelijk te corrigeren. zodra hij voor gaat schuiven lig je bijna altijd op je gat
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Henk-88 |
11-3-2009 21:31 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
meestal als je het bij een fwd ziet aankomen is het al bijna niet meer te corrigeren
hetzelfde als je brommer. als je achter gaat glijden is het makkelijk te corrigeren. zodra hij voor gaat schuiven lig je bijna altijd op je gat
Beter ga je eerst wat auto-rijden voor je weer zoiets onzinnigs post.
Je moet wel levensmoe zijn of van waanzinnig gevaarlijk rijgedrag houden wil je met een fwd van een snelweg-afrit wegglijden.
In de handen van een bekwame chauffeur kan een rwd voordeel bieden maar niet voor iemand met weinig rij-ervaring.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
dit ging om het verhaal dat je beter ervaring op een veilige plaats op kunt doen alvorens een wat sportievere rijstijl op de openbare weg toe te passen
Zonder er al te diep op in te gaan en zonder je te beschuldigen van een slechte rijstijl op de openbare weg moet me toch van het hart dat je er geen 'sportieve rijstijl' op na moet houden als je op de openbare weg rijdt.
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 11-3-2009 om 21:34 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Ice Ap rs50 |
11-3-2009 21:31 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
meestal als je het bij een fwd ziet aankomen is het al bijna niet meer te corrigeren
hetzelfde als je brommer. als je achter gaat glijden is het makkelijk te corrigeren. zodra hij voor gaat schuiven lig je bijna altijd op je gat
tuurlijk is het wel te corrigeren, mss zijn jullie natuurlijke reacties niet goed  als een fwd schuift over zen voorwiel ga je gewoon op je koppeling staan, tenzij je natuurlijk absurd hard door de bocht gaat en daar is zowieso geen remedie voor
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Arjanus |
11-3-2009 21:34 |
 Posts: 9074 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
tuurlijk is het wel te corrigeren, mss zijn jullie natuurlijke reacties niet goed als een fwd schuift over zen voorwiel ga je gewoon op je koppeling staan, tenzij je natuurlijk absurd hard door de bocht gaat en daar is zowieso geen remedie voor
en zo gebeuren dus een hoop ongelukken met fwd auto`s
een hoop fwd auto`s die nogal licht van achteren zijn (een golf 2 is er daar ook 1 van) hebben de neiging nogal abrupt de kont om te gooien als je plotseling in een bocht van het gas af gaat
zo heb ik ook al een ongeluk mee mogen maken in een fwd auto en zo zie ik ze ook regelmatig langs de kant op een circuit staan
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|