Leen |
7-7-2009 18:46 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
pasvorm van pu is niet altijd super en als je toch geen intenties heb om er fulltime mee op een circuit te gaan boeken zie ik het voordeel er niet direct van in, behalve dat je vullingen uit je kiezen klapperen
als je poweflex hebt ipv goedkope troep voel je nauwelijks meer trillingen in je wagen hoor, maar je onderstel is wel een stuk strakker.
nu is het vaak wel zo, dat je van ouwe versleten rubbers naar nieuwe PU dingen gaat, dus je hebt niet echt een referentie met nieuwe originele rubbers, en dan lijkt die PU shizzle al snel helemaal de bom, terwijl orogineel rubber misschien wel net zo strak is.
|
|
|
|
Arjanus |
7-7-2009 19:02 |
 Posts: 9074 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
als je poweflex hebt ipv goedkope troep voel je nauwelijks meer trillingen in je wagen hoor, maar je onderstel is wel een stuk strakker.
nu is het vaak wel zo, dat je van ouwe versleten rubbers naar nieuwe PU dingen gaat, dus je hebt niet echt een referentie met nieuwe originele rubbers, en dan lijkt die PU shizzle al snel helemaal de bom, terwijl orogineel rubber misschien wel net zo strak is.
ik vervang binnenkort de meeste rubbers als het goed is en ik zet denk alleen de stabilisators in de powerflex, en dan zal ik mijn ervaringen hier wel delen
het zal allicht beter zijn dan het rubber wat er nu al weet ik hoe lang onder zit en inmiddels klappert van ellende
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Leen |
7-7-2009 19:13 |
 Posts: 26877 |
ja na een jaar of 20 is dat rubber meestal behoorlijk vergaan.
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
7-7-2009 20:26 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
waarom ga je hem dan verlagen als je er een hoge band op doet
verder wat heb je nou aan die veerpootbruggen??
en zeker dat als voor op straat en 112 pk
30mm omlaag is de wereld niet, hoge banden zijn comfortabeler en goedkoper dus kan je meer rubber burnen voor minder geld
en die 112pk zijn geen italiaanse pk'tjes hoor. Zonder servo heb meer last van torque steering ook vooral in zen 1 en 2 natuurlijk.
die veerpootbruggen zijn gewoon goed voor het constant houden van de wielgeometrie in de bochten.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
ja na een jaar of 20 is dat rubber meestal behoorlijk vergaan.
ja precies vandaar dat ik ze allemaal vervangen wil
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Arjanus |
7-7-2009 20:42 |
 Posts: 9074 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
30mm omlaag is de wereld niet, hoge banden zijn comfortabeler en goedkoper dus kan je meer rubber burnen voor minder geld
en die 112pk zijn geen italiaanse pk'tjes hoor. Zonder servo heb meer last van torque steering ook vooral in zen 1 en 2 natuurlijk.
die veerpootbruggen zijn gewoon goed voor het constant houden van de wielgeometrie in de bochten.
[...]
ja precies vandaar dat ik ze allemaal vervangen wil
195/50/15 banden zijn goedkoop en das niet hoog, gewoon vrij normale maat
en dat torque steering ligt meer aan je slechte onderstel icm banden dan aan dat gigantische vermogen denk ik
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Leen |
7-7-2009 20:52 |
 Posts: 26877 |
die 112 brullende pk's zullen het niet zijn nee, want ik heb er in de golf van mn zus ook al last van (1.6 met 55kw)
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
7-7-2009 22:28 |
 Posts: 7149 |
welja dus een serieuze upgrade van het onderstel kan absoluut geen kwaad
@arjan: das de maat die er nu opligt, maar ik moet betere banden gwn toyo ofzo
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 7-7-2009 om 22:29 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-7-2009 22:41 |
 Posts: 10560 |
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Ice Ap rs50 |
7-7-2009 22:52 |
 Posts: 7149 |
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-7-2009 22:53 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
wow dat zijn gewoon semi slicks jonge :p
juh , net als r888. maar die zijn de helft duurder.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
7-7-2009 22:53 |
 Posts: 13700 |
Min of meer zelfde als Toyo R888, die wel weg legaal zijn.
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 7-7-2009 om 22:54 uur.
|
|
|
|
Arjanus |
7-7-2009 23:03 |
 Posts: 9074 |
komen bij mij binnenkort ook r888`s onder, alleen voor circuitdagen weliswaar, voor die 115 euri per band wil ik het wel eens proberen aangezien die toyo`s t1r ook niet meer zijn wat het geweest is
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Ice Ap rs50 |
7-7-2009 23:07 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
komen bij mij binnenkort ook r888`s onder, alleen voor circuitdagen weliswaar, voor die 115 euri per band wil ik het wel eens proberen aangezien die toyo`s t1r ook niet meer zijn wat het geweest is
ik wil die t1R's wel eens proberen
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-7-2009 23:10 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
komen bij mij binnenkort ook r888`s onder, alleen voor circuitdagen weliswaar, voor die 115 euri per band wil ik het wel eens proberen aangezien die toyo`s t1r ook niet meer zijn wat het geweest is
heb nu setje nieuwe t1r liggen voor mijn hartge's .
maar wil volgend jaar setje 15 inc erbij met semi slick's
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Arjanus |
7-7-2009 23:47 |
 Posts: 9074 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
ik wil die t1R's wel eens proberen
leen bood me 150 euri voor 4 x 195/50/15 nieuw, wie bied er meer
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|