Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - VW golf 2 GTI opknappen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 750 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - VW golf 2 GTI opknappen [Algemene v...
Pagina 162 van 180
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 161, 162, 163 ... 178, 179, 180Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 167958 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Venlonaer 14-12-2012 0:32 Print reply

Posts: 2431
Ik lees nog in je project main deel ''nu nog wat harder''.
Wellicht lees ik er overheen bij de afgelopen 60 pagina's welke ik doorgelezen heb, maar hoeveel pk winst denk je dat je gaat halen en welke tjoening heb je aan de motor verricht?
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Ice Ap rs50 14-12-2012 0:39 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Ik lees nog in je project main deel ''nu nog wat harder''.
Wellicht lees ik er overheen bij de afgelopen 60 pagina's welke ik doorgelezen heb, maar hoeveel pk winst denk je dat je gaat halen en welke tjoening heb je aan de motor verricht?


eerlijk gezegd is er maar weinig aan de motor gedaan voor prestaties

maar hier is een lijstje:
Motor:
-EV-motor
-8 klepper cilinderkop
-standaard 112hp/154nm
-Volledige revisie


Mods:
-versterkte hoofdlagerschalen
-cilinderkop is lichtjes bewerkt
-windage tray(OEM in latere modellen)
-gepolierde kleppen
-supersprint exhaust manifold
-hogere compressieverhouding door het vlakken van de kop(0,4mm)
-portmatched intake and exhaust
-90 Amp alternator
(future: schrick cam 260° or so)

ik hoop dat er zo'n 125pk op de krukas uitkomt, is het minder dan is het niet erg, als ie maar goed draait. Zowiezo zal ie harder optrekken dan vroeger want er zat een lange versnellingsbak onder(niet OEM-gti) en nu zit er de v-bak onder met de korte versnellingen (wel OEM-gti).

Maar kwa remmen zijn er serieus wat aanpassingen gedaan, ook kwa schakelen.

Transmissie:
-AUG transmissie 5 versnelling GTI-bak(korte verhoudingen), MK3 schakelgewicht, Clausvonessen short shift, Sachs koppeling.


Remmen:
-G60 Girling 54 vooraan(gereviseerd)met golf 3 vr6 luchtgeleiding, 280mm geventileerde schijven.
-golf MK4 aluminium remklauwen ( girling 38 ) op 226mm niet geventileerde schijven.
-Goodridge stainless brake lines
-hardlines by cohline
-22mm hoofdremcilinder
-Standaard type remblokken


ik ben nu bezig met alle fotos terug actief te zetten. Redelijk werkje.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 14-12-2012 om 0:42 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 24-12-2012 16:54 Print reply

Posts: 7149
de carroserie nog wat verder gestript






 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 24-12-2012 16:56 Print reply

Posts: 7149
edit: dubbel

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 24-12-2012 om 16:59 uur.
 
GTI - GTD - BMW
markRD 24-12-2012 18:33 Print reply

Posts: 1181
Goed bezig weer!

Zit er nog laswerk aan de carrosserie? En aannemende dat je hem opnieuw laat spuiten, grond en schuur je hem dan zelf?


Succes in ieder geval!
 
Ice Ap rs50 25-12-2012 0:10 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Goed bezig weer!

Zit er nog laswerk aan de carrosserie? En aannemende dat je hem opnieuw laat spuiten, grond en schuur je hem dan zelf?


Succes in ieder geval!


Er is inderdaad nog laswerk aan de carroserie, zowel dit als het spuitwerk en voorbereidend werk doe ik niet zelf want ik heb dit 1 keer geprobeerd en de voorbereiding is minstens even belangrijk als het spuiten zelf.

Ik heb hem in 2009 voor het eerst laten herspuiten, hier had ik zelf de voorbereidingen getroffen met als resultaat dat ie vanop een metertje smetteloos wat, maar als je dichterbij keek waren er nog oneffenheden in, daarom doe ik dat niet zelf. Hoe dan ook is het niet voor de onmiddelijke toekomst maar voor binnen enkele maanden.

De binnenkant en onderkant wil ik wel voor mijn rekening nemen en daar ga ik dan ook meebeginnnen.
 
GTI - GTD - BMW
NS1-Whisperer 25-12-2012 10:16 Print reply

Posts: 2160
gaat de goeie kant op
 
"Risico is extra leven"
Derbi-Olaf 25-12-2012 10:55 Print reply

Posts: 14999
hoorde iets over dippen laatst? vertel! ben benieuwd, ziet er allemaal goed uit , ook knap dat je weer de tijd neemt om hem kompleet te doen terwijl je hem eigenlijk al half onder handen had genomen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Ice Ap rs50 25-12-2012 11:00 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
hoorde iets over dippen laatst? vertel! ben benieuwd, ziet er allemaal goed uit , ook knap dat je weer de tijd neemt om hem kompleet te doen terwijl je hem eigenlijk al half onder handen had genomen


wel nadat ik contact opgenomen had met het bedrijf dat de wagen zou dippen hebben ze mij geadviseerd van het niet te doen omdat de carroserie nog te goed is.

Uiteindelijk zou dus maar wat te gek zijn om hem dan toch te dippen, de behandelijk zou 4000€ gaan kosten(inclusief ktl bad) en ik win er niets mee.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 25-12-2012 om 11:01 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Venlonaer 25-12-2012 11:03 Print reply

Posts: 2431
Gewoon coaten en daaroverheen spuiten
Nog steeds wit, of ander kleurtje?
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Ice Ap rs50 25-12-2012 17:32 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Gewoon coaten en daaroverheen spuiten
Nog steeds wit, of ander kleurtje?


ik zie heel graag rode golf 2's maar voor dit projectje blijft het wit.

maatje zijn golf rallye:

 
GTI - GTD - BMW
mbx-genieter 25-12-2012 22:46 Print reply
Posts: 758
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


ik zie heel graag rode golf 2's maar voor dit projectje blijft het wit.

maatje zijn golf rallye:
afbeelding


Das mooi spul inderdaad een ralley g60.
Voorfronten zijn zeer gewild hier in de buurt.
Maar jou gti is straks een exemplaar wat door een ringetje gehaald kan worden.

 
kpotmake 25-12-2012 23:08 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]

blablabla

Mods:

-cilinderkop is lichtjes bewerkt
-windage tray(OEM in latere modellen)
-gepolierde kleppen
-supersprint exhaust manifold
-hogere compressieverhouding door het vlakken van de kop(0,4mm)
-portmatched intake and exhaust
-90 Amp alternator
(future: schrick cam 260° or so)

blablabla

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 14-12-2012 om 0:42 uur.


graham bell schreef in zijn boek four stroke performance tuning, dat je de uitlaat zelf het beste een paar millimeter groter kunt houden als het uilaatkanaal, om hiermee "backflow" te voorkomen (uitlaatgassen die terug de cilinderkop in stromen)

backflow heb je schijnbaar altijd een beetje, en met een klein diameter verschil tussen het uitlaatkanaal en de uitlaat heb je hier minder last van
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Ice Ap rs50 26-12-2012 1:37 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]


graham bell schreef in zijn boek four stroke performance tuning, dat je de uitlaat zelf het beste een paar millimeter groter kunt houden als het uilaatkanaal, om hiermee "backflow" te voorkomen (uitlaatgassen die terug de cilinderkop in stromen)

backflow heb je schijnbaar altijd een beetje, en met een klein diameter verschil tussen het uitlaatkanaal en de uitlaat heb je hier minder last van


ja ok, misschien wel, maar tot je gaat testen zul je nooit weten wat de optimale setup is, elke motor is anders. Dat mijn uitlaatpoort mooi overloopt naar men collector is minder belangrijk dan de inlaat.

Ik heb serieus wat mogen ruimen aan mijn inlaatcollector:


toen ik mijn cilinderkop opmat bleken mijn inlaatpoorten abnormaal groot te zijn tenopzichte van andere gti cilinderkoppen.
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 2-1-2013 19:27 Print reply

Posts: 7149
mijn auto'ke is nog lang niet klaar, maar de motor staat wel al vereeuwigd op de jaarlijkse kalender van golfmk2.be


 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 167958 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 162 van 180
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 161, 162, 163 ... 178, 179, 180Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved