Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Ik lees nog in je project main deel ''nu nog wat harder''.
Wellicht lees ik er overheen bij de afgelopen 60 pagina's welke ik doorgelezen heb, maar hoeveel pk winst denk je dat je gaat halen en welke tjoening heb je aan de motor verricht?
eerlijk gezegd is er maar weinig aan de motor gedaan voor prestaties
maar hier is een lijstje:
Motor:
-EV-motor
-8 klepper cilinderkop
-standaard 112hp/154nm
-Volledige revisie
Mods:
-versterkte hoofdlagerschalen
-cilinderkop is lichtjes bewerkt
-windage tray(OEM in latere modellen)
-gepolierde kleppen
-supersprint exhaust manifold
-hogere compressieverhouding door het vlakken van de kop(0,4mm)
-portmatched intake and exhaust
-90 Amp alternator
(future: schrick cam 260° or so)
ik hoop dat er zo'n 125pk op de krukas uitkomt, is het minder dan is het niet erg, als ie maar goed draait. Zowiezo zal ie harder optrekken dan vroeger want er zat een lange versnellingsbak onder(niet OEM-gti) en nu zit er de v-bak onder met de korte versnellingen (wel OEM-gti).
Maar kwa remmen zijn er serieus wat aanpassingen gedaan, ook kwa schakelen.
Transmissie:
-AUG transmissie 5 versnelling GTI-bak(korte verhoudingen), MK3 schakelgewicht, Clausvonessen short shift, Sachs koppeling.
Remmen:
-G60 Girling 54 vooraan(gereviseerd)met golf 3 vr6 luchtgeleiding, 280mm geventileerde schijven.
-golf MK4 aluminium remklauwen ( girling 38 ) op 226mm niet geventileerde schijven.
-Goodridge stainless brake lines
-hardlines by cohline
-22mm hoofdremcilinder
-Standaard type remblokken
ik ben nu bezig met alle fotos terug actief te zetten. Redelijk werkje.
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 14-12-2012 om 0:42 uur.