Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - VW golf 2 GTI opknappen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1050 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - VW golf 2 GTI opknappen [Algemene v...
Pagina 143 van 180
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 142, 143, 144 ... 178, 179, 180Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 168044 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 7-12-2011 3:18 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
enige wat me nu opvalt is dat je van die gele AMP klemmetjes hebt gebruikt


Ben ik geen fan van... ik gebruik ze wel, maar haal de kunstof eraf, ik knijp ze min of meer vast en soldeer ze vervolgens even met een klein gasbrandertje. Dan nog een net krimpkousje errond, et voila. Een supernette verbinding !



Startkabels altijd solderen.
De kans op slechte verbinding is te groot met dit soort aanknijpconnectors, en zeker als het oppervlak van de kabel al kritiek is kwa dikte is dit een perfecte manier om nog minder spanning op je startmotor te krijgen.
 
Derbi-Olaf 7-12-2011 3:20 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



Startkabels altijd solderen.
De kans op slechte verbinding is te groot met dit soort aanknijpconnectors, en zeker als het oppervlak van de kabel al kritiek is kwa dikte is dit een perfecte manier om nog minder spanning op je startmotor te krijgen.

nja ik ben sowieso geen fan van die "genepen" verbindingen...

Als ik wat elektrisch aan het doen ben heb ik gewoon altijd de soldeerbout, tin en wat krimpkous warm naast me liggen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Ice Ap rs50 7-12-2011 11:50 Print reply

Posts: 7149
normaal soldeer je niets aan een auto(behalve printplaten dan)

voor de zekerheid had ik toch ff de weerstand van originele kabels gemeten die dat ik gemaakt had.

origineel: 0,9 ohm
mijne: 0,6 ohm

zorgen overspanningsval? neen

maar aangezien jullie daar zo bezorgd over zijn zal ik toch eens ff gaan zoeken naar 35mm² of dikker.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 7-12-2011 om 12:01 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Derbi-Olaf 7-12-2011 13:42 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
normaal soldeer je niets aan een auto(behalve printplaten dan)

voor de zekerheid had ik toch ff de weerstand van originele kabels gemeten die dat ik gemaakt had.

origineel: 0,9 ohm
mijne: 0,6 ohm

zorgen overspanningsval? neen

maar aangezien jullie daar zo bezorgd over zijn zal ik toch eens ff gaan zoeken naar 35mm² of dikker.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 7-12-2011 om 12:01 uur.

die genepen verbindingen zijn in het begin ook gewoon goed hoor, maar mijn ervaring is dat ze vrij snel slecht worden.

Solderen wordt fabrieksaf idd niet gedaan, kosten te hoog en een 100%goed geperste vebinding werkt ook lange tijd goed.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Leen 7-12-2011 17:12 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
normaal soldeer je niets aan een auto(behalve printplaten dan)




normaal soldeer je alles ja.
met krimpkous uiteraard.

en als je overal AMP stekkertjes voor gebruikt mag je jezelf geen autoliefhebber noemen.

 
Ice Ap rs50 7-12-2011 17:41 Print reply

Posts: 7149
waarom ze ons dat dan op school wijsmaken weet ik niet:

anyway;

Hier leen, je 50mm² accukabel:




iets waar ik dus niet tegen kan:


gefixed:


kabeltjes van de alternator:


schakelmechanisme beginnen monteren:


Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 7-12-2011 om 18:10 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Leen 7-12-2011 17:44 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
waarom ze ons dat dan op school wijsmaken weet ik niet:

anyway;

Hier leen, je 35mm² accukabel:
afbeelding




Voor mij hoef je geen 35² kabel te pakken hoor, maar je zult me dankbaar zijn dat je het wel gedaan hebt.

 
Ice Ap rs50 7-12-2011 18:11 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]


Voor mij hoef je geen 35² kabel te pakken hoor, maar je zult me dankbaar zijn dat je het wel gedaan hebt.



blijkbaar is het 50mm², net op reçutje gezien.

25€/m
 
GTI - GTD - BMW
Torque 7-12-2011 18:31 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


blijkbaar is het 50mm², net op reçutje gezien.

25€/m


sja koper he
 
gaat ie dat zeggen
Frysk 7-12-2011 18:38 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


blijkbaar is het 50mm², net op reçutje gezien.

25€/m


koper is niet goedkoop
 
giggitybyte
gerwin88 7-12-2011 22:18 Print reply

Posts: 5197
netjes, netjes

als je klaar bent met je golf weet ik nog wel een golf waarop je je ook wel op mag uitleven
 
VW rider for live
Ice Ap rs50 7-12-2011 22:55 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
netjes, netjes

als je klaar bent met je golf weet ik nog wel een golf waarop je je ook wel op mag uitleven


er komt iets COMPLEET anders na deze
 
GTI - GTD - BMW
Makrolon 7-12-2011 23:12 Print reply

Posts: 6733
Een golf 1? :+
 
KTM 525 EXC Supermoto
Ice Ap rs50 7-12-2011 23:21 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Een golf 1? :+


nee iets veel sneller en moderner
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 9-12-2011 14:40 Print reply

Posts: 7149
weer een hoopke roest om te bewerken, G60 remmen, 280mm*22mm

 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 168044 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 143 van 180
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 142, 143, 144 ... 178, 179, 180Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved