Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - VW golf 2 GTI opknappen [Algemene v...
|
Pagina 127 van 180
|
Dit topic is 168083 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ice Ap rs50 |
23-8-2011 18:20 |
 Posts: 7149 |
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
24-8-2011 15:57 |
 Posts: 7149 |
beetje slijtage:
beetje oxidatie:
das al beter:
paar dingen af, oliekoeler ga ik wss niet gebruiken:
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
25-8-2011 16:08 |
 Posts: 7149 |
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
rubbert |
25-8-2011 17:58 |
 Posts: 8825 |
heb jij zo veel vrije tijd?
ziet er super strak uit allemaal hoor, keep up the good work
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Ice Ap rs50 |
25-8-2011 19:31 |
|
Ice Ap rs50 |
26-8-2011 16:25 |
 Posts: 7149 |
elke dag een beetje verder doen:
de motor at the moment:
was dit origineel? ik dacht dat dit van een golf 3 kwam
distributiekap:
paar dingskes, carter moest ik niet herspuiten, deze is maar 1 jaar in dienst geweest:
binnenkant ook fris:
spatplaat:
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
29-8-2011 20:08 |
 Posts: 7149 |
-v-bak ligt eraf(merci tom, voor de tip)
-koppeling ligt eraf, drukplaat en vliegwiel ligt eraf
-tussenplaat ligt eraf
-cilinderkop ligt eraf
-oliepomp ligt eraf
-motorsteunen liggen eraf
-starter ligt eraf
onderblok staat:
cilinder 1: goed
cilinder 2: lijntje in de wand :x verder goed
cilinder 3: goed
cilinder 4: zuiger iets lichter van kleur(kapotte injector denk ik) verder goed
cilinderkop staat:
-algemeen goed behalve 1 tapeind afgebroken in de kop zelf van de uitlaat.
koppeling was op het randje en moet dus zeker een nieuwe in, het was wel een sachs.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
30-8-2011 17:15 |
 Posts: 7149 |
nog steeds de 1ste originele starter:
motor compleet uit mekaar:
lijntje waarover ik het gisteren had:
de zuigers:
cilinderkop:
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
31-8-2011 21:09 |
 Posts: 7149 |
Na 268 000km is de bevinding:
motor is nog vrij goed
cilinderkop: klepgeleiders versleten, kanalen zijn zeer goed, uitlaatkleppen een beetje ingefret, meer niet. Kleppen ga ik polijsten.
blok: 1 krasje in cilinder 2, verder alles perfect in orde, zelfs oliepomp nog in orde.
conclusie: cilinderkop meegegeven voor revisie, onderblok wordt gehoned en dan alle slijtage delen vervangen, wordt licht geupdate met aanpassingen die vw door de jaren heen gedaan heeft.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
1-9-2011 16:27 |
|
De Schout |
1-9-2011 18:44 |
Posts: 5327 |
je bent echt wel goed bezig.
alleen zou ik als je motor toch openlicht gewoon even doorbuiten en je blokje laten boren&honen met nieuwe zuigers.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Ice Ap rs50 |
1-9-2011 19:12 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
je bent echt wel goed bezig.
alleen zou ik als je motor toch openlicht gewoon even doorbuiten en je blokje laten boren&honen met nieuwe zuigers.
totaal niet nodig, alles is nog goed en niet versleten, tvoordeel van gietijzer. Die kras is jammer, maar geen echt probleem.
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 1-9-2011 om 19:13 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
1-9-2011 20:57 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
totaal niet nodig, alles is nog goed en niet versleten, tvoordeel van gietijzer. Die kras is jammer, maar geen echt probleem.
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 1-9-2011 om 19:13 uur.
beetje raar, je loopt alles te polijsten enzo, trap dr dan ook meteen een overmaat zuigers erin
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
2-9-2011 10:22 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
beetje raar, je loopt alles te polijsten enzo, trap dr dan ook meteen een overmaat zuigers erin
nee want daar zie ik het nut niet van in, dan moet je gesmede zuigers gaan kopen, daar heb je pas echt voordeel van. Ben je wel meteen 600€ armer + moet ie nog geboord worden, oja en dan ga je nog je kop serieus mogen bewerken anders houd het geen steek. Straatje zonder eind.
Geloof me nou maar, we hebben de zuigers gemeten met micrometer en ze zijn allemaal nog binnen de slijtagegrens, ruim zelfs.
Zelfs de originele nokkenas blijft voorlopig, het enige dat we van tuning erop gaan steken is een 4in2in1 uitlaat, gewoon voor het gewicht en iets vermogenwinst. Ik denk momenteel aan supersprint.
Indien we nog niet genoeg power hebben is het makkelijk te wijzigen, 16V warmdraairegelaar(extra verrijking op hoge toeren) en een schrick nokkenas.
Maar voorlopig wil ik gewoon een betrouwbaar, origineel blokje.
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 2-9-2011 om 10:26 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
2-9-2011 13:10 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
nee want daar zie ik het nut niet van in, dan moet je gesmede zuigers gaan kopen, daar heb je pas echt voordeel van. Ben je wel meteen 600€ armer + moet ie nog geboord worden, oja en dan ga je nog je kop serieus mogen bewerken anders houd het geen steek. Straatje zonder eind.
Geloof me nou maar, we hebben de zuigers gemeten met micrometer en ze zijn allemaal nog binnen de slijtagegrens, ruim zelfs.
Zelfs de originele nokkenas blijft voorlopig, het enige dat we van tuning erop gaan steken is een 4in2in1 uitlaat, gewoon voor het gewicht en iets vermogenwinst. Ik denk momenteel aan supersprint.
Indien we nog niet genoeg power hebben is het makkelijk te wijzigen, 16V warmdraairegelaar(extra verrijking op hoge toeren) en een schrick nokkenas.
Maar voorlopig wil ik gewoon een betrouwbaar, origineel blokje.
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 2-9-2011 om 10:26 uur.
ik snap het, ik zou alles ook laten zitten hoor, maar omdat je serieus alles loopt te poetsen en polijsten, en dan ga je besparen op het belangrijkste
|
|
|
|
Dit topic is 168083 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 127 van 180
|
|