Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - VW golf 2 GTI opknappen [Algemene v...
|
Pagina 101 van 180
|
Dit topic is 168114 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ice Ap rs50 |
21-5-2010 17:46 |
 Posts: 7149 |
alweer een maandje geleden dat ik geupdate heb:
niet veel meer gedaan dan gewoon onderhoud, en een paar fixjes, even korte samenvatting:
-benzinetoevoerprobleem, map sensor bleek niet goed te zijn
-kwart litertje olie moeten bijgieten
-verbruik is gedaald tot 7,7liter/100km maar kan nog lager
-originele middenconsole gestoken terug
-ontsteking een onderhoudje geven zodra de onderdelen binnen zijn(bougieleidingen, bobinekabel, verdelerkapje, en rotor)
-uitlaatrubbers zijn blijkbaar van magere kwaliteit(nieuw sinds 3 maand) en dus worden ze vervangen door originele van vw.
Er is nu nog een probleem met de ophanging, maar dit zal verholpen worden binnekort omdat hij terug op originele veren komt te staan.
Ook zijn we(ik en vriendin) opzoek naar een rode mk2 diesel voor haar.
greetz vanuit Belgenland(voor zolang dat nog duurt)
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
15-6-2010 2:09 |
 Posts: 7149 |
de golf heeft de laatste tijd enorme last van fading op de remmen. Ik kan het pedaal niet tot de bodem duwen maar na een paar keer degelijk remmen van vrij hoge snelheden is al snel duidelijk dat er 1 en ander aan vervanging toe is...
waarschijnlijk upgrade ik de remschijven vooraan 16V exemplaren (239mm geventileerd naar 256mm geventileerd) door de fusees over te zetten tijdens de zomervakantie. De remschijven zullen gegroefde van EBC worden (ultimax) en green stuff remblokjes, mits vindbaar komen er ook staal omvlochten remleidingen op.
hopelijk stopt hij dan icm met nieuwe bandjes vooraan wat sneller en houd hij het langer vol. Zeker gezien de plannen die ik heb met het motorblok
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
15-6-2010 10:10 |
 Posts: 17931 |
ik denk dat je met revisie van je remmen ook al een heel eind komt
wat heb je nog voor blokplannen?
|
|
|
|
Arjanus |
15-6-2010 10:21 |
 Posts: 9074 |
blok weggooien en een kr blok aanschafffen
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Ice Ap rs50 |
15-6-2010 10:27 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik denk dat je met revisie van je remmen ook al een heel eind komt
wat heb je nog voor blokplannen?
G60 onderblok(of volledig blok) zoeken, de kop reviseren en een turbo of supercharger monteren. rotrex maakt bijvoorbeeld een mooie kit.
bij gevolg zal er een stand alone motormanagement moeten gaan voor zorgen dat de boel draait, want een K-jetronic met die zwakke injectoren is er niet op voorzien. Megasquirt is dan een goede oplossing: goedkoop en gewoon makkelijk te programmen. Dan zullen er dus ook nog wat bijkomende zaken opkomen zoals een spaghetti collector... een lange dure klus allezins. Koppeling/drukgroep en vliegwiel zullen vervangen worden door een exemplaartje van sachs.
Terwijl de motor eruit ligt dan volledig de motorruimte aanpakken zodat die ook netjes staat.
maar eerst de remmen en nog een setje anti-roll stangen van eibach + degelijk rubber rond men velgen.
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 15-6-2010 om 10:32 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Arjanus |
15-6-2010 10:33 |
 Posts: 9074 |
waarom dan niet gewoon een g60 blok zoeken, kleinere poelie erop etc etc en klaar
dan heb je ook 170 pk oid en ben je voor weinig klaar, veel meer pk wil je toch niet op de voorwielen zetten
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Ice Ap rs50 |
15-6-2010 10:50 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
waarom dan niet gewoon een g60 blok zoeken, kleinere poelie erop etc etc en klaar
dan heb je ook 170 pk oid en ben je voor weinig klaar, veel meer pk wil je toch niet op de voorwielen zetten
een G-lader heeft zo zijn serieuze nadelen, ik ben er geen fan van. Leuk op een originele g60, maar als ik kan kiezen tussen dat of een turbo... doe mij dan maar de turbo.
Het is veel betrouwbaarder en de boost ook makkelijker te regelen.
G60 laders kun je om de haverklap nieuwe pakkingen geven, en dat zie ik echt niet zitten. En de onderdelen zijn mega-duur.
200pk op de wielen zelf is nog doenbaar bij een golfje, maar dan zal ik wel voor breder rubber mogen gaan.
Het plan is van een niet al te grote turbo erop te zetten zodat ik geen turbo-gat krijg. 200pk lijkt mij voldoende.
zo kan het ook:
http://link.marktplaats.nl/350625282
http://www.2dehands....&pc_id=&afd=
dat zou ideaal zijn
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 15-6-2010 om 10:58 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 15-6-2010 om 11:02 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
15-6-2010 11:36 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
G60 onderblok(of volledig blok) zoeken, de kop reviseren en een turbo of supercharger monteren. rotrex maakt bijvoorbeeld een mooie kit.
bij gevolg zal er een stand alone motormanagement moeten gaan voor zorgen dat de boel draait, want een K-jetronic met die zwakke injectoren is er niet op voorzien. Megasquirt is dan een goede oplossing: goedkoop en gewoon makkelijk te programmen. Dan zullen er dus ook nog wat bijkomende zaken opkomen zoals een spaghetti collector... een lange dure klus allezins. Koppeling/drukgroep en vliegwiel zullen vervangen worden door een exemplaartje van sachs.
Terwijl de motor eruit ligt dan volledig de motorruimte aanpakken zodat die ook netjes staat.
maar eerst de remmen en nog een setje anti-roll stangen van eibach + degelijk rubber rond men velgen.
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 15-6-2010 om 10:32 uur.
zijn genoeg turboblokken geleverd met k-jet, zie audi
megasquirt is leuk, kdfi is leuker en makkelijker
sachs koppeling heb je meestal als vervanging, dus das niet veel speciaals, ver niet nodig ook
g lader zou ik ook vanaf zien, veel te duur in onderhoud
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
15-6-2010 11:58 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
zijn genoeg turboblokken geleverd met k-jet, zie audi
megasquirt is leuk, kdfi is leuker en makkelijker
sachs koppeling heb je meestal als vervanging, dus das niet veel speciaals, ver niet nodig ook
g lader zou ik ook vanaf zien, veel te duur in onderhoud
k-jet is gewoon een ruk systeem, loopt veel te ruw voor echt dagelijks gebruik en is bovendien moeilijk af te stellen.
het mooiste dat hierin zou kunnen passen is een 16V G60  tzou de waarde van de auto wel eens een stuk kunnen opdrijven en dan is zo'n g60 mss nog niet zo'n slecht idee...
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
15-6-2010 12:20 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
k-jet is gewoon een ruk systeem, loopt veel te ruw voor echt dagelijks gebruik en is bovendien moeilijk af te stellen.
het mooiste dat hierin zou kunnen passen is een 16V G60 tzou de waarde van de auto wel eens een stuk kunnen opdrijven en dan is zo'n g60 mss nog niet zo'n slecht idee...
kjet is een mooi systeem, als je er verstand van hebt en het niet 20 jaar oud is
g lader zou ik van afzien, dat is pas een ruk systeem
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
15-6-2010 12:45 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
kjet is een mooi systeem, als je er verstand van hebt en het niet 20 jaar oud is
g lader zou ik van afzien, dat is pas een ruk systeem
ja das dus idd het probleem, alles is 20 jaar oud.
g-lader heeft zn nadelen idd. Maar het hoort wel bij vw's
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
70malossi |
15-6-2010 17:32 |
Posts: 4176 |
alsjeblieft geen ebc remmen.
Kijk dan ff naar ferrodo,brembo of hawk ofzo.
VEMS is ook een mooi alternatief voor stand alone.
Verkijk je niet op een turbo project.
Wil je puur op wastegate druk rijden dan is t goed te doen.
Wil je op meer druk gaan rijden dan wordt t al een stuk lastiger.
Ik zou eens gaan kijken of je geen seat turbo blok erin kan hangen
Dan heb je een erg betrouwbara stuk meer vermogen,en waet je gewoon dat t goed is.En scheelt een hoop werk.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
Ice Ap rs50 |
15-6-2010 19:28 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
alsjeblieft geen ebc remmen.
Kijk dan ff naar ferrodo,brembo of hawk ofzo.
VEMS is ook een mooi alternatief voor stand alone.
Verkijk je niet op een turbo project.
Wil je puur op wastegate druk rijden dan is t goed te doen.
Wil je op meer druk gaan rijden dan wordt t al een stuk lastiger.
Ik zou eens gaan kijken of je geen seat turbo blok erin kan hangen
Dan heb je een erg betrouwbara stuk meer vermogen,en waet je gewoon dat t goed is.En scheelt een hoop werk.
die 20kleps blokken ben ik dus echt geen fan van, en ik zie dus niet wat er mis is met EBC
een 16V G60 zou het mooiste project zijn, het moeilijkst wel
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 15-6-2010 om 19:31 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
70malossi |
15-6-2010 20:06 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
die 20kleps blokken ben ik dus echt geen fan van, en ik zie dus niet wat er mis is met EBC
een 16V G60 zou het mooiste project zijn, het moeilijkst wel
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 15-6-2010 om 19:31 uur.
rem maar eens met een auto met ebc remmen,en dan die zelfde auto mer 1 van de 3 eerder genoemde merken,dan weet je precies wat er mis is met ebc
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
Ice Ap rs50 |
15-6-2010 20:26 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
[...]
rem maar eens met een auto met ebc remmen,en dan die zelfde auto mer 1 van de 3 eerder genoemde merken,dan weet je precies wat er mis is met ebc
bij ferodo kan ik niet aan schijven raken, en brembo heeft er enkel vooraan.
hawk ken ik niet
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Dit topic is 168114 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 101 van 180
|
|