Malaguti RST |
17-3-2009 17:14 |
 Posts: 1668 |
Ik heb even gekeken hoe ik een beugel kan maken.
De blauwe punten zijn waar de ophangpunten zijn van de vork en rem hier gaan bouten door.
Het turquoise (groenachtig) Zijn dikke staal of rvs platen.
Het gele is een dubbele stalen plaat die tussen de bugels op de vork hangt
Het rode is een stalen plaat die als ringetje werkt om de rem en de hoofd stalen plaat passend te maken deze zit dan ook vast aan het gele stalen plaat om als extra steun te werken.
Het roze is een tierip die de bovenste plaat voor de zeker heid aan de vork vast houd (als bv de plaat zou breken) (denk dat de tierip overbodig is en toch niets doet)
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Derbi-Olaf |
17-3-2009 17:16 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
Ik heb even gekeken hoe ik een beugel kan maken.
afbeelding
De blauwe punten zijn waar de ophangpunten zijn van de vork en rem hier gaan bouten door.
Het turquoise (groenachtig) Zijn dikke staal of rvs platen.
Het gele is een dubbele stalen plaat die tussen de bugels op de vork hangt
Het rode is een stalen plaat die als ringetje werkt om de rem en de hoofd stalen plaat passend te maken deze zit dan ook vast aan het gele stalen plaat om als extra steun te werken.
Het roze is een tierip die de bovenste plaat voor de zeker heid aan de vork vast houd (als bv de plaat zou breken) (denk dat de tierip overbodig is en toch niets doet)
Niet gaan beunen aan je remmen, even een fatsoenlijke technische tekening fixen, en naar een metaalwerkplaats gaan...
die frezen het wel voor een paar tientjes uit.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
bobboiten |
17-3-2009 17:24 |
 Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Niet gaan beunen aan je remmen, even een fatsoenlijke technische tekening fixen, en naar een metaalwerkplaats gaan...
die frezen het wel voor een paar tientjes uit.
idd. Jouw constructie ziet er niet erg solide uit want het lijkt me niet dat een paar plaatjes staal de krachten die bij remmen vrijkomen kunnen hebben...
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
Sypie_Honda |
17-3-2009 17:57 |
 Posts: 13830 |
wat een werk om dat helemaal uit te frezen
pak gewoon een stuk karton. maak het plaatje wat je hier op de computer gemaakt hetbt. en trek het over op een dik stuk plaat. snij het uit met een plasma snijder of een gewone snijbrander, net wat je hebt. flex kan evt ook nog wel, wel veel werk.
ff afbramen en een paar gaatjes, klaar is kees
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Malaguti RST |
17-3-2009 18:16 |
 Posts: 1668 |
Zo iets zat ik ook al te denk.
Ik zat bij de tekening aan 1 a 0.5 cm dik staal dat je eventueel last.
maar een blok staal en het daar uit maken is veel beter. weet alleen geen bedrijven die dat in de buurt van Zaandam doen.
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Torque |
17-3-2009 18:20 |
 Posts: 736 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
Zo iets zat ik ook al te denk.
Ik zat bij de tekening aan 1 a 0.5 cm dik staal dat je eventueel last.
maar een blok staal en het daar uit maken is veel beter. weet alleen geen bedrijven die dat in de buurt van Zaandam doen.
machinefabrieken genoeg in zaanstad
hier in krommenie zitten er al 3
|
|
gaat ie dat zeggen |
|
Royal Club |
17-3-2009 18:26 |
 Posts: 60390 |
doe die klauw wat lager, kanje meer materiaal gebruiken om adapter van te maken, zoals bij mij
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Malaguti RST |
17-3-2009 19:26 |
 Posts: 1668 |

Dit is een massief stuk staal dit zou btr zijn
De hoek enzo moeten natuurlijk rond worden en het moet rond de zuiger gaan voor sterkte.
Maar dit lijkt mij het beste zo als royal zijn heb ik even gekeken of ik het niet naar achter zou kunnen doen.

Deze lijkt mij toch het best 2 directe stalen platen (lkkr dik) die er naar de ophang punten lopen die worden gekruist door 2 ander stalen platen voor sterkte dus ook al breken de buitenste twee die middelste X houd hem in plek.
Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 17-3-2009 om 19:27 uur.
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Royal Club |
17-3-2009 19:34 |
 Posts: 60390 |
no man, gewoon brok massief alu pakken en dan frezen.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Malaguti RST |
27-3-2009 15:42 |
 Posts: 1668 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
no man, gewoon brok massief alu pakken en dan frezen.
Ik denk dat ik maar me oude voor vorken ga reviseren. en die er weer onder zet. zal ik laten doen wanner het frame aangepast word voor de AM6
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Malaguti RST |
24-4-2009 23:03 |
 Posts: 1668 |
VF1000R klauwen en pomp gekocht.
.JPG)
links VF1000R rechts AF1
Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 24-4-2009 om 23:03 uur.
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Malaguti RST |
17-6-2009 13:51 |
 Posts: 1668 |
FF update en vraag

aan gezien dat de bovenste punten perfect over komen en dat de onderste punt maar 2.5 cm verschilt zat ik te denken om een 0.5cm dik staal plaat te gebruike om die te verbinden.. zou dat veilig wezen?.
opzich is 2.5cm bij 0.5cm dik wel redelijk sterk maar is het sterk genoeg?
Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 17-6-2009 om 15:07 uur.
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Joel_koningslust |
17-6-2009 13:56 |
 Posts: 14514 |
dat is wel sterk genoeg ja
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Malaguti RST |
17-6-2009 15:22 |
 Posts: 1668 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
dat is wel sterk genoeg ja
ja zo iets zat ik ook te denken. thnx
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Malaguti RST |
17-6-2009 15:24 |
 Posts: 1668 |
nog ff een vraag ga nu me vorken reviseren hoe veel cc voor vork olie moet in een AF1 vork?
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|