Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Voorvork

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 545 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Voorvork
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Malaguti RST 17-3-2009 17:14 Print reply

Posts: 1668
Ik heb even gekeken hoe ik een beugel kan maken.


De blauwe punten zijn waar de ophangpunten zijn van de vork en rem hier gaan bouten door.

Het turquoise (groenachtig) Zijn dikke staal of rvs platen.
Het gele is een dubbele stalen plaat die tussen de bugels op de vork hangt

Het rode is een stalen plaat die als ringetje werkt om de rem en de hoofd stalen plaat passend te maken deze zit dan ook vast aan het gele stalen plaat om als extra steun te werken.

Het roze is een tierip die de bovenste plaat voor de zeker heid aan de vork vast houd (als bv de plaat zou breken) (denk dat de tierip overbodig is en toch niets doet)
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Derbi-Olaf 17-3-2009 17:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
Ik heb even gekeken hoe ik een beugel kan maken.
afbeelding

De blauwe punten zijn waar de ophangpunten zijn van de vork en rem hier gaan bouten door.

Het turquoise (groenachtig) Zijn dikke staal of rvs platen.
Het gele is een dubbele stalen plaat die tussen de bugels op de vork hangt

Het rode is een stalen plaat die als ringetje werkt om de rem en de hoofd stalen plaat passend te maken deze zit dan ook vast aan het gele stalen plaat om als extra steun te werken.

Het roze is een tierip die de bovenste plaat voor de zeker heid aan de vork vast houd (als bv de plaat zou breken) (denk dat de tierip overbodig is en toch niets doet)

Niet gaan beunen aan je remmen, even een fatsoenlijke technische tekening fixen, en naar een metaalwerkplaats gaan...
die frezen het wel voor een paar tientjes uit.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
bobboiten 17-3-2009 17:24 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Niet gaan beunen aan je remmen, even een fatsoenlijke technische tekening fixen, en naar een metaalwerkplaats gaan...
die frezen het wel voor een paar tientjes uit.


idd. Jouw constructie ziet er niet erg solide uit want het lijkt me niet dat een paar plaatjes staal de krachten die bij remmen vrijkomen kunnen hebben...
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Sypie_Honda 17-3-2009 17:57 Print reply

Posts: 13830
wat een werk om dat helemaal uit te frezen

pak gewoon een stuk karton. maak het plaatje wat je hier op de computer gemaakt hetbt. en trek het over op een dik stuk plaat. snij het uit met een plasma snijder of een gewone snijbrander, net wat je hebt. flex kan evt ook nog wel, wel veel werk.

ff afbramen en een paar gaatjes, klaar is kees
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Malaguti RST 17-3-2009 18:16 Print reply

Posts: 1668
Zo iets zat ik ook al te denk.

Ik zat bij de tekening aan 1 a 0.5 cm dik staal dat je eventueel last.
maar een blok staal en het daar uit maken is veel beter. weet alleen geen bedrijven die dat in de buurt van Zaandam doen.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Torque 17-3-2009 18:20 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
Zo iets zat ik ook al te denk.

Ik zat bij de tekening aan 1 a 0.5 cm dik staal dat je eventueel last.
maar een blok staal en het daar uit maken is veel beter. weet alleen geen bedrijven die dat in de buurt van Zaandam doen.


machinefabrieken genoeg in zaanstad
hier in krommenie zitten er al 3
 
gaat ie dat zeggen
Royal Club 17-3-2009 18:26 Print reply

Posts: 60390
doe die klauw wat lager, kanje meer materiaal gebruiken om adapter van te maken, zoals bij mij
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Malaguti RST 17-3-2009 19:26 Print reply

Posts: 1668

Dit is een massief stuk staal dit zou btr zijn
De hoek enzo moeten natuurlijk rond worden en het moet rond de zuiger gaan voor sterkte.

Maar dit lijkt mij het beste zo als royal zijn heb ik even gekeken of ik het niet naar achter zou kunnen doen.

Deze lijkt mij toch het best 2 directe stalen platen (lkkr dik) die er naar de ophang punten lopen die worden gekruist door 2 ander stalen platen voor sterkte dus ook al breken de buitenste twee die middelste X houd hem in plek.

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 17-3-2009 om 19:27 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Royal Club 17-3-2009 19:34 Print reply

Posts: 60390
no man, gewoon brok massief alu pakken en dan frezen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Malaguti RST 27-3-2009 15:42 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
no man, gewoon brok massief alu pakken en dan frezen.

Ik denk dat ik maar me oude voor vorken ga reviseren. en die er weer onder zet. zal ik laten doen wanner het frame aangepast word voor de AM6
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Malaguti RST 24-4-2009 23:03 Print reply

Posts: 1668
VF1000R klauwen en pomp gekocht.


links VF1000R rechts AF1

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 24-4-2009 om 23:03 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Malaguti RST 17-6-2009 13:51 Print reply

Posts: 1668
FF update en vraag

aan gezien dat de bovenste punten perfect over komen en dat de onderste punt maar 2.5 cm verschilt zat ik te denken om een 0.5cm dik staal plaat te gebruike om die te verbinden.. zou dat veilig wezen?.

opzich is 2.5cm bij 0.5cm dik wel redelijk sterk maar is het sterk genoeg?

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 17-6-2009 om 15:07 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Joel_koningslust 17-6-2009 13:56 Print reply

Posts: 14514
dat is wel sterk genoeg ja
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Malaguti RST 17-6-2009 15:22 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
dat is wel sterk genoeg ja

ja zo iets zat ik ook te denken. thnx
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Malaguti RST 17-6-2009 15:24 Print reply

Posts: 1668
nog ff een vraag ga nu me vorken reviseren hoe veel cc voor vork olie moet in een AF1 vork?

 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\

Dit topic is 3009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved