Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - cillinder tuning.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 699 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - cillinder tuning.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stevoo 11-2-2009 20:06 Print topicpost

Posts: 689
ik wil mijn polini aan de veilige kant gaan tunen.
dus bedoel alleen uitlaat poortje beetje groter te maken.

dit is de pootmap nu:

http://img13.imagesh...0/11022009135ex0.jpg

ps. de maat van bovenkant cillinder en uitlaat poort is 22,5, is een beetje slecht te lezen.

dit gaat hem denk ik worden. (van kenny77)

http://img149.images.../7459/rd50328bd6.jpg


info:
timingen uitlaatpoort: 185.85
spoelpoort: 129.73
blowdown: 28.06
boring 45mm
uitlaatpoort breddte: 65.34 %

Dit is gerekend met een deckheight van 0.7mm.

dus betekend uitlaat poort 0,5 mm omhoog en 3 mm breder

is dit goed? of moet het anders?
en hoe teken je af in je cillinder wat je er af moet halen ?

gr. stevoo



Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 11-2-2009 om 20:08 uur.
 
MembraaNN beunhaas!!

dirktimmer 11-2-2009 20:08 Print reply

Posts: 1737
bij mij heb ik een nieuwe poortmap getekent en die vastgeplakt in de cilinder. dan met frees tot het randje op de poortmap gaan, werkte perfect.
 
stevoo 11-2-2009 20:09 Print reply

Posts: 689
ik heb geen frees dus ga het met de vijl doen
 
MembraaNN beunhaas!!
Derbi-Olaf 11-2-2009 20:11 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
ik heb geen frees dus ga het met de vijl doen

ff een dremel fixen dan.
met de vijl zou ik niet doen, iig niet als het nicaseal is.
het gaat wel, maar doe het voorzichtig, de kans betstaat dat je nicaseal afbrokkelt.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
stevoo 11-2-2009 20:13 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ff een dremel fixen dan.
met de vijl zou ik niet doen, iig niet als het nicaseal is.
het gaat wel, maar doe het voorzichtig, de kans betstaat dat je nicaseal afbrokkelt.


is gewoon lekker dik Giet ijzer. dacht ik.. iemand die dat zeker weet ? cillinder is zoiezo giet ijzer


Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 11-2-2009 om 20:14 uur.
 
MembraaNN beunhaas!!
Derbi-Olaf 11-2-2009 20:14 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
[...]


is gewoon lekker dik Giet ijzer.

mooi, dan gaat het prima met de vijl (h) wel goed afbramen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 11-2-2009 20:16 Print reply

Posts: 29286
ik heb het ook met de vijl gedaan, werkt perfect.
wel de afwerking met freesje.

bij mij stond de originele uitlaatpoort trouwens op 24mm, want ik moest 2mm omhoog halen.
 
stevoo 11-2-2009 20:20 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik heb het ook met de vijl gedaan, werkt perfect.
wel de afwerking met freesje.

bij mij stond de originele uitlaatpoort trouwens op 24mm, want ik moest 2mm omhoog halen.


hmm oke. maar ik maak hem dan gewoon naar de jouwe, dan moet wel goed komen hoop ik en maakt toch niet veel uit dat mijn cillinder uitgehoond is naar 45.4 ? met poorten ?
 
MembraaNN beunhaas!!
kenny77 11-2-2009 20:22 Print reply

Posts: 29286
niet zo veel, ik ben eens benieuwd hoe die loopt.
Maar zoals ik al zei, ik heb geen idee of dit goed is dus op eigen risico.
 
stevoo 11-2-2009 20:23 Print reply

Posts: 689
en ehh maakt het ook nog wat uit wat de form word van de poort ? of? op welk punt moet ie het breedst zijn? die 32mm ?


 
MembraaNN beunhaas!!
kenny77 11-2-2009 20:25 Print reply

Posts: 29286
maakt best veel uit.
als die bovenaan 32mm zou het een piekerig.
Ik had hem toen zo gemaakt , dat die dan meer vermogen over het hele gebied heeft?
overging weet ik niet of dit waar is, maar daarom had ik hem toen zo gemaakt.

 
stevoo 11-2-2009 20:28 Print reply

Posts: 689
ik hoop dat iemand er nog een goed antwoord op heeft maja in het wekend gaat het gebeuren dan me blok nog reviceren en me brommer spuiten enzz.
 
MembraaNN beunhaas!!
Joel_koningslust 11-2-2009 20:29 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
en ehh maakt het ook nog wat uit wat de form word van de poort ? of? op welk punt moet ie het breedst zijn? die 32mm ?





ongeveer in het midden moet hij het breedst zijn

anders klapt je powerband er opeens dik in en ddat gaat de rest van je blokje niet zo fijn vinden.


al zijn vlinderpoorten ook aan de bovenkant meestal het breedst. mmh. dat ga ik nog even uitzoeken dan

maar voor jou cilinder geldt iig dat hij in de midden ongeveer het breedste moet zijn. je kunt gewoon een ovale vorm aanhouden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
stevoo 11-2-2009 20:42 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



ongeveer in het midden moet hij het breedst zijn

anders klapt je powerband er opeens dik in en ddat gaat de rest van je blokje niet zo fijn vinden.


al zijn vlinderpoorten ook aan de bovenkant meestal het breedst. mmh. dat ga ik nog even uitzoeken dan

maar voor jou cilinder geldt iig dat hij in de midden ongeveer het breedste moet zijn. je kunt gewoon een ovale vorm aanhouden


oke want een vriend van mij deer ook altijd het bereeste punt boven. weet niet hoe die cillinder werkte.. maar doe wel gewoon in het midden.
 
MembraaNN beunhaas!!
Niek de Wildt 11-2-2009 21:01 Print reply
Posts: 7168
De poort is 33mm breed te maken (67% van de boring) mits je hem netjes qua vorm en randen maakt.
 
stevoo 11-2-2009 22:34 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
De poort is 33mm breed te maken (67% van de boring) mits je hem netjes qua vorm en randen maakt.


68% is max. toch ? denk toch dat ik maar rond de 32 blijf dan gaat het altijd goed
 
MembraaNN beunhaas!!

Dit topic is 2005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved