Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Vragen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 695 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Vragen.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3052 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marjo 11-10-2010 9:24 Print reply

Posts: 1211
Heb mijn blok inmiddels weer in elkaar, alleen zit er een ratel in als deze loopt. Heb filmpje van gemaakt dus zal binnenkort hier even uploaden.

Ook wil de brommer niet op toeren komen. Wanneer ik aan de sproeiers op de carb draai reageert hij hier ook niet op. Hoe kan dit. OOk loopt er benzine uit de carburateur als de benzinekraan open staat?

Iemand idee wat dit is? en hoe ik hem op toeren krijg?

Bvd.
 
jr customs 11-10-2010 11:17 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
Heb mijn blok inmiddels weer in elkaar, alleen zit er een ratel in als deze loopt. Heb filmpje van gemaakt dus zal binnenkort hier even uploaden.

Ook wil de brommer niet op toeren komen. Wanneer ik aan de sproeiers op de carb draai reageert hij hier ook niet op. Hoe kan dit. OOk loopt er benzine uit de carburateur als de benzinekraan open staat?

Iemand idee wat dit is? en hoe ik hem op toeren krijg?

Bvd.


je moet ff kijken of je vlotter goed functioneert, als dit goed is kan je gaan afstellen.
dat niet op toeren komen komt wss omdat er teveel benzine de motor in loopt omdat de vlotter niet afsluit.
 
marjo 19-7-2011 17:00 Print reply

Posts: 1211
Na reviseren blok wil hij niet meer lopen. Heeft wel een goede vonk, en krijgt brandstof.
Ziet iemand een fout aan dit systeem:





En kan het kwaad dat de gele draadjes een stukje van het rubber missen?

 
RikDT50MX - Nieuws Poster 19-7-2011 19:10 Print reply

Posts: 1558
als je dr even wat tape omdoet weet je het zeker
 
I Can Play With Madness
marjo 20-7-2011 11:13 Print reply

Posts: 1211
Ja idd, zal ik even doen.
Ziet iemand anders nog iets fouts zitten oid? Hij krijgt wel vonk maar doet het nog steeds niet helaas... Heb wel het idee dat hij bijna aanslaat maar net niet dus.
 
XDr4g0nX 20-7-2011 11:34 Print reply

Posts: 3526
Staat hij nu op z'n originele ontstekingstijdstip?
Doet je CDI het nog?
Is de vonk die je krijgt mooi blauw?
Krijgt hij wel benzine?
Krijgt hij wel lucht?
Is de verhouding van de bovenste 2 wel goed?
Allemaal kleine dingen die je zelf kan nalopen om te kijken waarom hij het niet doet.
 
Signature: [==||========] 20% complete
marjo 25-7-2011 8:14 Print reply

Posts: 1211
Oke, problemen zijn nog niet verholpen maar ben wel al stuk verder.
Door brommer aan te lopen heeft hij een halve minuut gelopen maar slaat steeds weer af. Als ik hem minuutje laat staan en kick 1 a 2 keer slaat hij aan, moet hem aan de praat houden door steeds gas te geven en gas los maar ook met gas geven slaat hij steeds uit. Wil ik dan nog een keer kicken slaat hij heel soms weer aan maar meestal moet ik weer een minuutje wachten voor hij weer aanslaat.

Lijkt mij een benzine of lucht probleem maar afstelling carburateur heb ik al veel mee geprobeerd maar helpt me niks. Wat moet ik doen?

edit: Ohja bij de overgang uitlaat / demper komt een onverbrand zwart mengel uit.



Dit bericht is gewijzigd door marjo op 25-7-2011 om 8:14 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-7-2011 9:52 Print reply

Posts: 8744
Een verstopte demper misschien.
En ook nog een vlotter die niet afsluit ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
marjo 25-7-2011 12:01 Print reply

Posts: 1211
De carburateur heb ik al uit elkaar gehad maar de vlotter werkt gewoon goed. Demper is ook niet verstopt. Kan hem wel even uitbranden maar denk niet dat dit de oorzaak is.

Lijkt me dat hij teveel benzine krijgt want als ik de benzinekraan dicht heb lijkt hij sneller aan te slaan dan met open benzinekraan. Dit kan ik me uiteraard verbeelden.
 
marjo 25-7-2011 13:51 Print reply

Posts: 1211
Als hij verzopen is, komt er dan ook een onverbrand mengel uit? Want dan verzuipt hij steeds.
 
JB1 25-7-2011 14:20 Print reply

Posts: 14881
Je spie is behoorlijk vlak.
Vervang die even voor een nieuwe
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
marjo 25-7-2011 17:07 Print reply

Posts: 1211
Ok zal even op zoek naar een nieuwe spie dan, maar zou dit de oorzaak kunnen zijn van het slechte lopen?
 
marjo 27-7-2011 23:18 Print reply

Posts: 1211
Mijn demper zit gewoon los op mijn uitlaat (zonder ring oid er tussen met rondom .5 mm speling denk ik). Hoort hier wel een ring tussen en zou dit het probleem kunnen zijn van het niet blijven lopen?
 
Frysk 27-7-2011 23:34 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
Mijn demper zit gewoon los op mijn uitlaat (zonder ring oid er tussen met rondom .5 mm speling denk ik). Hoort hier wel een ring tussen en zou dit het probleem kunnen zijn van het niet blijven lopen?


Maakt niet uit, demper is er voor het geluid.
Spietje vervangen zowiezo doen, mn mtx deed ook erg vreemd met die versleten spie toen.. Eerst nieuw spietje en anders kijken wat hij zonder luchtfilter doet.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 27-7-2011 om 23:35 uur.
 
giggitybyte
marjo 27-7-2011 23:43 Print reply

Posts: 1211
Voor het reviceren liep hij ook goed met deze spie dus dat zou hij nu ook moeten doen lijkt me, vervangen is uiteraard een kleine moeite dus zal ik ff doen luchtfilter eraf en met hand voor carb heb ik ook al geprobeerd, geen resultaat.
Het onverbrande mengsel uit uitlaat is dat gevolg dat hij verzopen is?
 

Dit topic is 3052 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved