Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - Opknappen GPR. [Algemene vragen]
|
Pagina 25 van 32
|
Dit topic is 22371 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
2SLOW4ME |
25-9-2009 23:46 |
 Posts: 1944 |

Dit waren de nieuwe wiellages die ik net gekocht had. vreemd merk overigens..

zo schuin moet ik nu gaan om mn schaamrand er af te rijden...

ori flens geval..

Roest!!

Je kunt zien dat die begrenzing er nooit lang heeft onder gezeten.

sproeier in mn bek, en een kapper die me weer eens verkeerd had vestaan toen ik zij "niet te kort aub" .

Robin heeft het helemaal gehad.. ik ook op dat tijdstip trouwens..
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Derbi-Olaf |
26-9-2009 10:33 |
|
gerwin88 |
26-9-2009 11:40 |
 Posts: 5197 |
|
|
VW rider for live |
|
DieTZR |
26-9-2009 12:01 |
|
2SLOW4ME |
28-9-2009 0:30 |
 Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
haren kunnen nooit kort genoeg zijn
haha, mn vriendin was er minder blij mee.. maargoed  .
Net klaar met die brommert.. ori pijp met priegel voorstuk van de standaard pijp er weer op gehangen. komt geen geluid meer uit...
Is te rijk afgesteld zodat hij bij 5000tpm verzuipt en dus maar 40-45 loopt.
morgen ochtend keuring.
Heb er ook maar eens een achterreflector op gebeunt, ontstekingskap er op. vanwege die vreemde bochten van de ori pijp moest de onderkuip wel wat aangepast worden.. beetje in lopen hakken (no worrys, amper zichtbaar gelukkig.)
Wordt leuk morgen, zal proberen een filmpje te maken..
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
2SLOW4ME |
28-9-2009 14:23 |
 Posts: 1944 |
vannochtend samen met robin opweg gegaan naar de keuring.
eenmaal aangekomen, half uur gereden waar we normaal een kwartier over doen...
blijken we een brief thuis gestuurd te moeten hebben gekregen waarin stond wanneer we te keuren zouden kunnen, en dat we 25 euro mee hadden moeten nemen.
Dus konden we weer terug...
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
BIET |
28-9-2009 14:38 |
|
2SLOW4ME |
16-10-2009 0:24 |
 Posts: 1944 |
Zo, maar weer eens een update hierzo.
Heb het bonnetje nog niet gehad. maar ondertussen al wel wat geld gespaard gelukkig :^^: .
Wat er in de tussentijd allemaal gebeurt is:

Heb door zelf een "pakking" te fabriceren een poging gedaan om de brom weer te begrenzen op 60-70. Poging mislukt. ding loopt godsgruwelijk kut daarmee.

Tijdens het afstellen de benzine laten lopen in kwark bakjes (had ik nog liggen O  ). Had er 2 in elkaar geschoven. maar die benzine vreet gewoon dat hele eerste bakje weg  : .

Hier kun je een beetje zien wat ik heb weg moeten halen om die std pijp er op te kunnen zetten. (slechte foto, iknow..)
2e poging tot begrenzen.

Robin is aan het lassen geweest. uiteindelijk hebben we zowat het hele gat dicht gelast en er een gat in geboord van 12mm...

Ondertussen had ik Robin nog ff lief aangekeken of hij iets wilde fabriceren zodat ik niet als ik in de winter door zou rijden iedere 2 maanden mijn bobine moest vervangen zoals vorig jaar, en het jaar dáárvoor! (die dingen kunnen niet tegen water...).
Is wel best gelukt vind ik. Zit toch achter mn kuip, dus who gives a fuck hoe het er uit ziet.

Nóg een poging met boren en begrenzen..

Zuinig aan met die vloeibare pakking... :00: Foutje van mij.

En daar ook nog wat. hierop kun je ook de binnenkant van het kastje van de bobine zien.
Ook tussendoor voor robin aan het kleuren geweest.

Wél binnen de lijntjes natuurlijk!! (is van zn Roze top...)

Mijn oplossing voor de koude sleutel dagen!

En de uitlaat is schijnbaar tegen de kuip aan gekomen.. dus moet er óf een stukje uitzagen en er een soort van bobbel aan de onderkant in polyesteren, of ik zaag er dus gewoon een gat in.. of ik laat het gewoon zitten met de gedachten van, dat gat komt er vanzelf wel... O  ..
Dat was het weer voor ff. Ben eigelijk niet echt van plan om er nog heeel veel geld in te steken. volgende maand eindelijk 18, eerst mn auto rbw halen. En daarna achter mn motor rbw én achter een motor aan!!
Dus jubbega 2010 zal het hoogstwaarschijnlijk niet worden.
Uiteraard wordt de broem niet verkocht  .
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
2SLOW4ME |
16-10-2009 23:58 |
 Posts: 1944 |
mezelf vandaag weer ff flink uitgeleefd op de brommer. Alle agressie dr ff uitgebeukt hier in the middle of nowhere  Ondanks die harde wind, en af en toe wat regen.
Ook had robin voor mij vandaag wat leuks gemaakt op school.

Carter trekker, zodat ik niet steeds zo hoef te prutsen met schroevendraaiers, bandenlichters en aan het eind van de rit een hele kwak vloeibare pakking er tussen hoe te proppen vanwege alle hoeken die er uit zijn O  .
Eigelijk moet er voor het mooie nog een carter trekker gefabriceerd worden voor daar bij de uitgaande as bij de versnellingsbak.
Maar daarvan moet ik nog even de maten opnemen :^^: .
Ojah! morgen gaat KG voor mij kijken of hij nog een leuk voorbandje kan scoren voor me. Dunlop slick. Dit omdat ik eigelijk geen vergelijkbare voorband kan vinden voor mijn achterband. Het plan is om de slick straks op te snijden zodat er wat profiel in zit.
Geen smeris die daar naar kijkt dan. Kan ik in de zomer fijn oefenen met de bochtjes.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
2SLOW4ME |
19-10-2009 17:39 |
 Posts: 1944 |
T is weer zover, ik heb de gpr weer gesloopt van het weekend :X: .
Ik zaterdag avond naar een feestje toe, en o pde terug weg sloeg halverwege mn voortandwiel er af... Blokkeerde opeens mn achterwiel met 70-80. Eerst wat ik dacht was, vastloper!! om half 3 's morgens...
Maar aangezien mn motor bleef draaien ben ik maar ff afgestapt om te gaan kijken. brommer naar een lantaarnpaal gesleept (50 meter slepen, heb je in zo'n boeren gat). Wiel wilde niet voor of achteruit...
Overigens heb ik wel eindelijk een voorlicht op de gpr gebeunt. Had eindelijk eens voldoende licht.
fotos voor de ramptoeristne:

achterwiel liep ook aan op een of andere manier.. :00/: . had de ketting niet gespannen voor vertrek, en lagers zijn nog goed.. dus ja:s..

Kettingspanner was er helemaal afgeslagen door de ketting.

bandje vond zo'n slippartijd van zoveel meters ook niet fijn..

Hele schuur meteen weer vol..

Achterbrug is al eens eerder mishandeld door bouten die lostrilden van mn achtertandwiel (schroefdraad tappen M10 misscien iets te ruim zonder lock tighte..
en die uitgaande as van de vbak was volgensmij al een stuk uit.. maar het valt me nu pas op. ziet er iig niet uit alsof het zaterdag gebeurt is..

Licht is licht, zit wel zo vast dat ik mn teller niet goed kan zien  : .
Duzz. nieuwe achterbrug scoren, nieuwe ketting, meteen maar een kettingpons bij bestellen.
Iemand misschien enig idee welke ketting goed is voor mn gpr? een 415 of 420?
http://www.speed-par...ecb58ace0618d1db504e
dit is het merk waar ik de vorige keer wel tevreden over was. (rekt amper! zelfs met mijn wheely/burnout rijstijl zo nu en dan)
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
2SLOW4ME |
30-10-2009 15:41 |
 Posts: 1944 |
Kleine update sinds een tijdje.
GPR rijdt weer. Alles is nu nogal beun opgelost.. Deze keer wel overal lock tite tussen gekwakt. De M10 bouten in het achtertandwiel trillen er ondanks dat ze zo groot zijn en best strak aangedraaid af en toe nog wel eens uit.
Ook de demper weer een beetje toonbaar gemaakt. had dat ding ooit gepolijst omdat ik dacht dat het alu was. achteraf was dat dus niet zo. en dat roestte dus als de mofo. Dus ff opnieuw grof geschuurd tot 600 en gepolijst. Daarna in de hitte bestendige blanke lak. flink wat lagen overheen gekwakt.
Ook de rode velg er maar eens in gezet met wat profiel op het bandje. Is af en toe nog wel tricky in de bocht, dat ik of op het deel van de band kom waar nog zo'n laagje overheen zit, of dat de achterband het wel houdt maar de voorband gaat glijden (is niet fijn.. heb liever dat hij achter gaat glijden :00/: )
Ook maar eens gewassen trouwens :Y: .

Nieuwe ketting spanner.. die andere was door de ketting in 2en geslagen en werd zo de achterbrug in gezogen doordat hij geen grip genoeg meer had..
Nu heb ik er 2 alu stripjes op gebeukt, en nog worden die dingen naar binnen gezogen..
Overigens ook een nieuwe ketting.

Licht! trekt overigens wel mn accu leeg.. ben ik niet zo blij mee, maar t is niet anders.. dit of een fietslichtje :^^: ..

Geil^^.
Ook had ik trouwens het idee om het originele derbi achterlicht glaasje : http://www.easyparts...tglas-Gpr-50-R.html. er weer in te maken.
Dit door de twee vierkantjes uit mn achterkuip te snijden en dat glaasje aan de binnenkant te plakken zodat de vierkanten uitsteken aan de achterkant.
En dan om er licht doorheen te krijgen het licht dat ik nu heb een stuk omhoog te zetten zodat hij aan de binnenkant van mn kuip zit. en licht geeft door die glaasjes. Het punt is wel dat ik niet weet of dat wel genoeg licht gaat geven, als dat licht dat ik nu heb achter die kuip zit... iemand nogmeer ideeën hieroveR?
Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 30-10-2009 om 15:48 uur.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
-simon- |
30-10-2009 16:00 |
 Posts: 8211 |
je tandwiel bouten zitten normaal ook door een plaatje die je tegen de kop aan moet vouwen geborgt.
en dat achterlicht zou ik gewoon weer ori maken dan. dan heb je ook zeker goed licht.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
2SLOW4ME |
30-10-2009 16:04 |
 Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
je tandwiel bouten zitten normaal ook door een plaatje die je tegen de kop aan moet vouwen geborgt.
en dat achterlicht zou ik gewoon weer ori maken dan. dan heb je ook zeker goed licht.
tja, die plaatjes heb ik zeg maar al ene keer eerder verloren uit de tijd dat ik er nog gewoon M8 bouten in had zitten  . edit, M6 zaten er origineel in volgensmij...:'
en dat achterlicht is een gevalletje apart. aangezien er normaal in de kuipen ene ophanging zat, maar met deze polyester kuip niet.
en als ik ga tanken moet de achterkap er af, dus ook op dat gebeid moet het praktisch zijn. mja, zo''n glaasje kost 6 euri. bestel hem wel een keertje en dan kijk ik wel wat ik dr mee doe . Goed licht heb ik nu wel achter, dat is mn probleem niet  .
Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 30-10-2009 om 16:06 uur.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
-simon- |
30-10-2009 16:06 |
|
2SLOW4ME |
30-10-2009 16:12 |
 Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
het achterlicht zit toch aan de tank gemaakt. want ik moest in begin ook de kont eraf met tanken en had ook gewoon ori achterlicht.
Dan binnenkort maar eens bestellen  . gaat op de lijst  .
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Dit topic is 22371 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 25 van 32
|
|