Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Opknappen GPR. [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 562 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Opknappen GPR. [Algemene vragen]
Pagina 19 van 32
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 30, 31, 32Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 22407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2SLOW4ME 2-8-2009 20:27 Print reply

Posts: 1944
Nét voordat k een weekje op vakantie ga nog ff gesleuteld..



Had deze er op aanraden van KG ff op geplakt.




En nog maar eens een hele fles vloeibare gehaald, heb nu wel weer genoeg voor de komende 3 jaar denk ik zomaar... En ook alle soorten voor ieder doeleind..

Net ff de klauw er op gerost. Heb ik het probleem dat er remvloeistof uit mijn ontluchtings nippel blijft stromen, of ik hem nou open of dicht draai.. Ik had er bij aankoop geen ring op gekregen, dus ik neem maar aan dat deze er ook niet op hoeft.. (kan iemand anders bevestigen dat deze er wél op hoort??


Het bovenstaande ontluchtings nippeltje dus.



Wel heb ik hier nieuwe boutjes voor gebruikt. Maar alles sluit goed af dus neem niet aan dat het daardoor komt..

Óók heb ik zowel dr klauw als de remslang ff met de compressor uitgespoten...
Maar het hielp niets.

Zelf ben ik er niet zo blij mee aangezien de klauw net mooi in de verf was gezet .


Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 2-8-2009 om 20:29 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
erwinko 2-8-2009 21:35 Print reply

Posts: 1012
er hoort geen ring onder de ontluchtings nippel
zo te zien is hij al helemaal ingedraaid he?

dat zou betekenen dat de nippel die erin zit te kort is.

die vloeibare pakking die je hebt is echt prima spul
vooral als je nog even ontvet voor het aanbrengen, en heel dun laagje smeren he!

Dit bericht is gewijzigd door erwinko op 2-8-2009 om 21:38 uur.
 
2SLOW4ME 3-8-2009 1:38 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
er hoort geen ring onder de ontluchtings nippel
zo te zien is hij al helemaal ingedraaid he?

dat zou betekenen dat de nippel die erin zit te kort is.

die vloeibare pakking die je hebt is echt prima spul
vooral als je nog even ontvet voor het aanbrengen, en heel dun laagje smeren he!

Dit bericht is gewijzigd door erwinko op 2-8-2009 om 21:38 uur.


Hee Erwin !

Ik heb het probleem met de remklauw gevonden denk ik. Olaf (waarvan ik hem gekocht had) had de 2 boutjes omgewisseld, dus ik gooide de remvoeistof er in via het onluchtings gat, en het kwam er uit bij het gat waar de ontluchtingsnippel op zat, maar waar dus de remkabel hoorde te zitten.
Leuk klusje voor na de vakantie, gaat hij ook meteen weer strak in de lak .

ojah, erwin, de Mondeo heeft al een beurtje gehad, kleppen zijn gestopt met lawaai maken na het uitlezen en resetten. (iets met ECU.. inlaat, brandstofpomp, nokkenas sensor.. ) zitten nieuwe remslangen onder, nieuwe dunlops 205/55/16 en na 100dkm maar eens nieuwe olie in dat hok.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
erwinko 3-8-2009 11:09 Print reply

Posts: 1012
lol, nu je het zegt

wel vaag dat ze dezelfde maat zijn, heb ik nog nooit gezien
 
2SLOW4ME 10-8-2009 23:41 Print reply

Posts: 1944
we zijn dr weer. Terug van Appelhof terschelling.

De nieuwe voorkuip is binnen, morgen komen er een paar mooie foto's.

Nu eerst maar eens ff mn bed in om slaap in de halen en morgen naar de dokter, want er schijnt op de jongeren campings op terschelling mexicaanse griep en ku koorts te heersen in de periode dat ik er ben geweest...
En aangezien ik me nogsteeds kut voel terwijl ik al 3 dagen geen alcohol op heb ga ik morgen toch maar ff checken..

Weer aardig wat te doen deze week
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 11-8-2009 19:46 Print reply

Posts: 1944
Vannochtend nadat ik mn bed uit rolde eerst maar eens de dokter gelbeld.

Blijk ik daar op dat klote eiland de mexicaanse griep te hebben gehad.. en nu moet uitzieken. zolang ik nog aan het hoesten ben mag ik niet werken..
Maar uiteraard wel sleutelen D: . moet alleen zo nu en dan ff er bij zitten omdat ik licht in mn hoofd word...

Heb vanmiddag mn uitlaat naar het schade herstel bedrijf gebracht. Morgen mag ik hem ophalen, moet ik de gaten dicht laten lassen en dan hoop ik dat hij beter rijdt. Overigens zouden ze proberen om de deuken er uit te halen, er volledig uit krijgen konden ze niet garanderen.



2 uur nadat ik gisteren thuis kwam merkte ik pas dat er bij de achterdeur een enorme doos stond..




Heeft een pittig eind in de vrachtwaggel gezeten..




superrrrr geil!!



Nogmaals, maar dan zonder die lichtval op de kuip.




Binnenkant








de topkuip en middenkuip zijn gewoon aan elkaar gepolyesterd. weet niet of dat ook zo is bij originele kappen..


moest verdomme 2 dozen opensnijden om vervolgens de kuip uit de 3e doos te pakken. de doos + het plastic woog 2x zoveel als de hele kuip..


en uiteraard ben ik al een beetje aan het prutsen geslagen.

Het zal wel zo zijn dat de kuipruit heel laag boven mn stuur komt te staan. Net zoals op de foto's van Sanna en het race team dat daaronder staat in de begin post. Ik zal nog wel een keer foto's maken waarom..

Nu weer ff een uurtje pauze anders ga ik flauw vallen.. (*&^%$ mexicaanse..

ik ben over de afwerking van de kappen overigens beter te spreken als bij de tankkap.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 13-8-2009 0:18 Print reply

Posts: 1944
Kuipruit is nu ook onderweg, uitlaat is deels uitgedeukt voor een kratje bier. ben er niet erg tevreden over helaas.. maargoed. moet het er mee doen en merk wel dat er wat vermogens verschil in zit.

Heb vandaag meer gewerkt aan een rossi replica scootaahh geval van een vriend van me. morgen ga ik denk ik maar eens beginnen aan de montage van de kickstart. kan ik daarmee rekening houden als ik weer eens aan het prutsen ben met de voorkuip.

Ondertussen nogsteeds aan het uitzieken van die klote griep. had het vanavond weer ff flink te pakken. terwijl het op andere momenten toch eigelijk wel goed gaat. Morgen gooi ik de fotos er op, ben nu ff helemaal kapot..
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
kenny77 13-8-2009 2:18 Print reply

Posts: 29286
veel beterschap.
 
gprnick 13-8-2009 2:44 Print reply

Posts: 3360
het kickstart idee gaat dus door
 
Henk-88 13-8-2009 11:05 Print reply

Posts: 26703
Nice


Wat kost dat kuipje?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
2SLOW4ME 13-8-2009 12:39 Print reply

Posts: 1944
De foto's van de uitlaat:




Hier zie je duidelijk dat de pijp nogsteeds flink invalt zeg maar..


Hier zie je een beetje wat er is uitgedeukt.

Ook heb ik nog een heleboel gezijk met mijn voorrem, ding wil maar niet op druk komen.. nippel open, rem in, nippel dicht, rem los. heb ik met een lekker tempo een minuut of 20 gedaan zonder resultaat.. uiteraard het remvloeistof niveau in het bakje hoog gehouden.
Ik moet het deksel van het bakje er wel op leggen als ik mn rem in knijp, anders dan spuit de hele shit gewoon in mijn gezicht.
iemand die me hier mee kan helpen?

Ik ga zo nog ff een kratje bier afleveren bij de jongens van het autoschade herstel bedrijf, en dan ga ik maar eens beginnen met de kickstart. Zal een gat moeten worden geboord in het carter en M6 schroefdraad in moeten worden getapt. Ook maar weer eens nieuwe olie, van die versnellingsbak olie is zo ramzalig dat ik er volgensmij net zo goed koelvloeistof in had kunnen flikkeren...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
veel beterschap.


Komt goed, ik ga niet dood . ben dr bijna overheen, af en toe nog een hoestbuitje tussendoor.. zondag kan ik hopelijk weer geld gaan verdienen .



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
het kickstart idee gaat dus door


Jep, hollen = kut . En het ziet er vet gaar uit als ik in de stad dat hok probeer aan te duwen en hij wil niet aan .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Nice


Wat kost dat kuipje?


Thanks, op de kuip staat 290, maar aan de kerel die hem voor me heeft geimporteert heb ik 345 betaald. Maargoed, de kuipen zijn nu compleet.. voorkuip 345, tank 105, en achterkap uit mn hoofd 90..
Hoppa
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Silvo-TSX 13-8-2009 14:28 Print reply

Posts: 300
540 euries

Daar koop je bijna een motor voor met kuipen

Vind de kuip wel mooi, daar niet van


edit: ik ben Henk gvd

edit2- probeer 'ns met het ontluchtingsnippeltje open te laten staan tot het doorloopt, niks doen verder (alleen niveau op peil houden als het gaat lopen).. nja biri erbij

Dit bericht is gewijzigd door Silvo-TSX op 13-8-2009 om 14:31 uur.
 
als het regent in mei... dan is april voorbij :)
2SLOW4ME 13-8-2009 16:04 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Silvo-TSX
540 euries

Daar koop je bijna een motor voor met kuipen

Vind de kuip wel mooi, daar niet van


edit: ik ben Henk gvd

edit2- probeer 'ns met het ontluchtingsnippeltje open te laten staan tot het doorloopt, niks doen verder (alleen niveau op peil houden als het gaat lopen).. nja biri erbij

Dit bericht is gewijzigd door Silvo-TSX op 13-8-2009 om 14:31 uur.


Tja.. Maar dit past teminste, en als ik nog een 2 wieler koop om aan te sleutelen dan moet ik banger zijn voor mn moeder dan voor die mexicaanse griep toen .

Ik ga nog wat proberen met die rem, thanks voor de tip.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 14-8-2009 2:06 Print reply

Posts: 1944
Ik heb besloten tijdens het monteren van de kickstart dat de balk die in de weg zit in het frame er uit zal worden geslepen morgen.
Dit omdat als de kickstart er in zit (moet veel voor worden aangepast om hem uberhaupt te kunnen gebruiken) de carterkap van de koppelings kant er niet meer afkan omdat het frame in de weg zit.
Dus het blok er uit moet.
En zonder die stang is het 3 boutjes los, olie en kvs dr uit en blok dr uit.

Zo, blok er uit gelepeld. kwam er tijdens het open halen vna het blok ook plotseling achter dat ik een 5 plaats koppeling heb. Was me nog nooit eerder opgevallen...


Eerst wou ik draad tappen, maar omdat je er niet goed bij kon toch maar gewoon een gat geboord en er met veel lock tighte een boutje moertje combi op gegooid. achteraf ging het blok er wel uit dus had ik net zo goed ff kunnen wachten met gaten boren...


Leeeeg..


viiiiiesss man!


kwastje met wasbenzine en hoppa. mooi schoon weer. kickstart er al in geplant.

Want het grote probleem straks zal worden dat als het carter aan de koppelingskant er af moet het hele blok er uit moet worden gelepeld. omdat anders het frame in de weg zit..
Dáárom ga ik ook nu die balk uit dat frame halen, hierdoor is het toch lekker makkelijk om het blok er uit te halen. en kan hij er als het goed is zelfs van boven in gezet worden.


kijk er nog maar ff goed naar, want na morgen is deze balk niet meer. geen gekloot met afstellen en ook geen gekut meer met het demonteren van het motorblok.


Kop, ga ik morgen ff polijsten denk ik, als ik toch geen zak te doen heb kan ik dat net zo goed gaan doen...

slaap zacht, ik ga mn bed in!
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
2SLOW4ME 14-8-2009 23:47 Print reply

Posts: 1944
Zo, vandaag flink aan de gang geweest. heb mijn verbrandingskamer gepolijst, had niets te doen.
Scooter van een vriend nog maals gerepareerd (aerox rossi replica geval ding, zit wel simpel in elkaar eigelijk..).
Daarna mn uitlaat geschuurd en in de lak laten zetten. Morgen nog ff de naden er in branden met beleid.

Balk tussen het frame uit geslepen, blok verder schoon gemaakt frame verder schoon gemaakt. voorkuip er ff tijdelijk op gezet, ziet er zeeeeeeeer bruut uit!!
De balk wordt niet naar boven terug gelast, dit zou namelijk toch geen nut hebben... als het verbuigt dan gooi ik hem er misschien wel terug in.

Morgen zal ik de foto's er op zetten, zit nu bij een vriend van me.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Dit topic is 22407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 19 van 32
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 30, 31, 32Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved