Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 838 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vrage...
Pagina 8 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 22816 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 7-1-2009 17:11 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Da per kurk er eentje in het BDP zit en eentje in het ODP of 90 graden. Of ga je voor het extreme en laatje beide cilinder op een kurk op het BDP staan en dan de andere kurk precies om gekeerd?
als het goed is kun je de kurken uitelkaar haalen en een kurk helft verdraaien en dan weer er in schuiven
Uiteraard je pickup dan ook verplaatsen als je de kurk aan past



Ik ben een hoop kurken tegengekomen in mijn leven en heb ook op een blauwe maandag een kurk in m'n zuiger gepropt maar kurken uit elkaar halen en aangepaste kurken (opmaat?) dat gaat me te ver bij het tunen :P
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Vets_Tom 7-1-2009 18:08 Print reply

Posts: 297
sorry voor de verwaring ik bedoelden kruk ipv kurk
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
buldogo2 7-1-2009 18:47 Print reply

Posts: 2101
zoals ik al zij,, eerst van een blok de linker,, dan 70!! grade later van het andere blok de rechter...dan 80 grade later we rechter van 1e blok en daarna 70 grade later de volgende , om de 90 grade word et en toere jager,, en om de 180 en koppel monster...en wil der graag beetje tussen in zitten
 
Born to ride
Derbi-Olaf 7-1-2009 18:49 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
zoals ik al zij,, eerst van een blok de linker,, dan 70!! grade later van het andere blok de rechter...dan 80 grade later we rechter van 1e blok en daarna 70 grade later de volgende , om de 90 grade word et en toere jager,, en om de 180 en koppel monster...en wil der graag beetje tussen in zitten

Maak je het jezelf daarmee niet onnodig moeilijk? zeker aangezien dit je eerste blokje is?
ik zelf zou denk ik gewoon voor 90-180-270-360 gaan
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
buldogo2 7-1-2009 21:00 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Maak je het jezelf daarmee niet onnodig moeilijk? zeker aangezien dit je eerste blokje is?
ik zelf zou denk ik gewoon voor 90-180-270-360 gaan


uuhm,, k was niet van plan meer als 1 blok te gaan maken hor:P,, en maakt niet uit hoe moeilijk et is...doe ik graag,, is et iig uitdagend voor mezelf en leer k der ms nog wa van .
 
Born to ride
Vets_Tom 8-1-2009 8:32 Print reply

Posts: 297
Ah je weelt een balans. Maar als je da balans zat wordt kan je gemakkelijk hem aanpassen en een koppelmonster maken

Heb je al meer dingen kunnen tekenen, want ik zit er wel op te wachten.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
buldogo2 8-1-2009 12:39 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Ah je weelt een balans. Maar als je da balans zat wordt kan je gemakkelijk hem aanpassen en een koppelmonster maken

Heb je al meer dingen kunnen tekenen, want ik zit er wel op te wachten.


Klopt,, maar ik houd van ballans,, op deze manier kan je theoretisch gezien het eficientste vermogen uit het blokje halen.

Ik zou willen dat ik al nieuwe tekeningen neer kon zetten,, echter ben ik aan het wachten op de koppeling en een compleet carter set ed om binnen te komen...pas als ik dat heb kan ik echt aan de slag.

Heb wel voorlopige krukasjes getekend die niet waarheidsgetrouw zijn...kan et hier wel neer zetten maar echt veel nut heb et niet
 
Born to ride
Vets_Tom 8-1-2009 16:05 Print reply

Posts: 297
Welke kurk assen ga je gebruiken?

Ga je beide kurkassen op de koppelings krans zetten, dit is namelijk het makkelijkste te realiseren. Dan kan je ook gemakkelijk de juiste hoek krijgen van je cilinderbanken en dan gaat het tekenen zeer gemakkelijk.

Hoe zit je te denken aan je carter split?
Ik zou de cilinder banken op een blok maken zodat als je die los haalt da je de kurkassen er zo uit kunnen halen.

En dan je bak horizontaal splitsen weer zodat de assen er gemakkelijk uit kunnen. Of maken zodat je er verschillende baken ik kan schuiven. Door middel van een plaatje los the halen.

Maar je moet zeker een drogekoppeling gebruiken. Want je tekent nou eenmaal vanaf nul dus wel het beste er in gebruiken

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 8-1-2009 om 16:06 uur.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Derbi-Olaf 8-1-2009 17:29 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Welke kurk assen ga je gebruiken?

Ga je beide kurkassen op de koppelings krans zetten, dit is namelijk het makkelijkste te realiseren. Dan kan je ook gemakkelijk de juiste hoek krijgen van je cilinderbanken en dan gaat het tekenen zeer gemakkelijk.

Hoe zit je te denken aan je carter split?
Ik zou de cilinder banken op een blok maken zodat als je die los haalt da je de kurkassen er zo uit kunnen halen.
afbeelding
En dan je bak horizontaal splitsen weer zodat de assen er gemakkelijk uit kunnen. Of maken zodat je er verschillende baken ik kan schuiven. Door middel van een plaatje los the halen.

Maar je moet zeker een drogekoppeling gebruiken. Want je tekent nou eenmaal vanaf nul dus wel het beste er in gebruiken

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 8-1-2009 om 16:06 uur.

die kurkassen toch... niet met vuur in de buurt van Henks woning spelen hee.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-1-2009 om 17:29 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
buldogo2 8-1-2009 19:02 Print reply

Posts: 2101
welke krukassen er in gaan komen weet ik nog niet,, daar moet ik nog even goed naar kijken,, begin der zelfs aan te denken om gewoon krukassen van de cr125 aan te passen,, en de bijpassende cilinders er op te monteren...en ze komen idd op de koppelings krans te zitten.


Heb vandaag btw de resterende onderdelen binne gekregen die ik nog na moest tekenen van de bak . Zit op het moment even met mijn tentamens,, maar verwacht vrij snel een update (iig voor mijn doen snel )
 
Born to ride
Vets_Tom 8-1-2009 19:27 Print reply

Posts: 297
Aanpassen zal veel werk en duur zijn. Neem gewoon rd350 of rs/rg 250 kruken, die zijn goed als de afstand tussen de twee krukwangen maar groot genoeg is.

Als je lui bent kan je ook een rd500 blok kopen voor 2700 euries(zal miss goedkoper zijn dan eentje maken)
http://www.marktplaa...ok-4-cil-2-tact.html


Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 8-1-2009 om 19:32 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 8-1-2009 om 20:25 uur.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-1-2009 19:45 Print reply

Posts: 9841
gast, snap je gewoon niet dat het krukas is en niet kurkas? of doe je maar alsof zodat je een uitkering kunt trekken?

 
Too cool for school!
buldogo2 8-1-2009 19:51 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Aanpassen zal veel werk en duur zijn. Neem gewoon rd350 of rs/rg 250 kurken, die zijn goed als de afstand tussen de twee kurkwangen maar groot genoeg is.

Als je lui bent kan je ook een rd500 blok kopen voor 2700 euries(zal miss goedkoper zijn dan eentje maken)
http://www.marktplaa...ok-4-cil-2-tact.html


Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 8-1-2009 om 19:32 uur.


Hoe weet je zo zeker dat dat aanpassen veel werk is??
Duur hoeft et zoiso niet te zijn,, iig niet het aanpassen.

De 2e hands prijs voor die KRUKASSEN (sorry bgin da kurk gedoe ok beetje vaag te vinde) en cilinders weet ik zo niet,, dus die even buiten beschuiwing gehouden.

En waarom zou ik een blok kopen als ik er zelf een aan het ontwerpen ben om de rede dat zoeen blok zo gruwelijk duur is en eigenlijk niet eens zo heel snel/goed in verhouding...


(Had da blok btw al gezien,, als je het vergelijkt met andere die op bijv ebay ed wel eens staan een koopje...)

Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 8-1-2009 om 19:52 uur.
 
Born to ride
buldogo2 9-1-2009 9:58 Print reply

Posts: 2101
heb contact gehad met de beste man die me de onderdele gelevert heeft. En hij vroeg of k ok en setje tek wou maken van de orginele carters, aangezien dat best goede oef. Is en k dan meteen kan doorgronde hoe ze de orginele gemaakt hebben, denk k dat ik dat ga doen voor k verder ga met de V4 carters. Dit loopt dus ws wat vertraging op .
 
Born to ride
buldogo2 12-1-2009 16:39 Print reply

Posts: 2101
Vandaag weer onderdeeltje getekend ,, zal strx en fototje bij plaatse
 
Born to ride

Dit topic is 22816 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved