Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 660 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vrage...
Pagina 7 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 22802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sypie_Honda 6-1-2009 16:53 Print reply

Posts: 13830
waarom maak je geen boxer , net als stredor:
http://www.flickr.co...s/72157594456814612/

btw CR 125 uit '91 heeft al inlaat opt carter. volgens mij waren de '88'ers de laatste met inlaat op de cilinder.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Dirk_yz 6-1-2009 18:35 Print reply

Posts: 313
dat ziet er vet uit, zo'n boxer

suc6 met je project t word wel wat
 
Derbi-Olaf 6-1-2009 18:37 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
waarom maak je geen boxer , net als stredor:
http://www.flickr.co...s/72157594456814612/

btw CR 125 uit '91 heeft al inlaat opt carter. volgens mij waren de '88'ers de laatste met inlaat op de cilinder.

Tering roterende inlaat en de hele meuk

geil
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Dirk_yz 6-1-2009 18:48 Print reply

Posts: 313
heb je met bv. een 2 cilinder 2 onstekingen? nee toch? hoe zit dit eigenlijk?
 
Vets_Tom 6-1-2009 19:33 Print reply

Posts: 297
er zijn onstekingen voor 2takt 2 cilinders die met een rotor werken. Het best bij zn V blok is twee aparte onstekings mechanismes. Dus een rotor op de elke kurkas.

Heb je al wat meer onderdelen bij elkaar.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
-Bassie- 6-1-2009 19:40 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
er zijn onstekingen voor 2takt 2 cilinders die met een rotor werken. Het best bij zn V blok is twee aparte onstekings mechanismes. Dus een rotor op de elke kurkas.

Heb je al wat meer onderdelen bij elkaar.


http://home.wanadoo....ieuw/2cil_groot3.jpg

gewoon 2 x een stator op 1 rotor.

en dan heb je nog verschillen hoe die vonkt.

een wanneer neer welke moet vonken.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Joel_koningslust 6-1-2009 19:51 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


http://home.wanadoo....ieuw/2cil_groot3.jpg

gewoon 2 x een stator op 1 rotor.

en dan heb je nog verschillen hoe die vonkt.

een wanneer neer welke moet vonken.



dat zijn gewoon hpi's die gemaakt zijn voor 2 cilinders. dus gewoon 1 strator geloof ik
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
-Bassie- 6-1-2009 19:53 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



dat zijn gewoon hpi's die gemaakt zijn voor 2 cilinders. dus gewoon 1 strator geloof ik


jah in feite met 2 "opname" blokken
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Joel_koningslust 6-1-2009 19:53 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


jah in feite met 2 "opname" blokken


zoiets ja


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
-Bassie- 6-1-2009 19:54 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


zoiets ja




ik bedoelde het wel maar zei het verkeerd
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
buldogo2 6-1-2009 21:46 Print reply

Posts: 2101
boxer is geen optie,, zoiso is dat iets minder gunstig kwa vermogens afgift. Maar het is ook moeilijk te plaatsen omdat het veeeel meer ruimte in beslag neemt...

En meer cilidners is idd gewoon meer pikups op een rotor monteren
 
Born to ride
buldogo2 6-1-2009 21:58 Print reply

Posts: 2101
btw,, ff ter info...bij mij kan dr ds nie bijv zoeen hpi op,, omdat mijn ontstekings volgorde niet om de 180 grade gaat liggen maar ik geloof om de 70 ongeveer

 
Born to ride
-Bassie- 6-1-2009 22:03 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
btw,, ff ter info...bij mij kan dr ds nie bijv zoeen hpi op,, omdat mijn ontstekings volgorde niet om de 180 grade gaat liggen maar ik geloof om de 70 ongeveer




vonken 2 cilinders gelijk?
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
buldogo2 6-1-2009 22:05 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]



vonken 2 cilinders gelijk?


uuhm... 4x 70 = 280 graden... en volle omwenteling is 360 graden...nee dus
 
Born to ride
Vets_Tom 7-1-2009 17:01 Print reply

Posts: 297
hoe ga je je onstekings volgoorde hebben. Da per kruk er eentje in het BDP zit en eentje in het ODP of 90 graden. Of ga je voor het extreme en laatje beide cilinder op een kruk op het BDP staan en dan de andere kruk precies om gekeerd?

Maar het beste zou zijn, denk ik da je 90 graden hebt tusen en dat eerst BV. links achter BDP is en dan rechts voor en dan rechts achter en dan links voor. Of zoiets. Maar je kan ook gaan voor Links achter en rechts voor beide op het BDP en dan 90graden of 180graden later de rechts achter en de links voor BDP hebben.

Je kunt het altijd nog veranderen, want als het goed is kun je de kruken uitelkaar haalen en een kruk helft verdraaien en dan weer er in schuiven, dus je hebt een eindeloze mogenlijkheid(bijwijze van spreken)
Uiteraard je pickup dan ook verplaatsen als je de kruk aan past

Srry ik bedoelde KRUK


Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 7-1-2009 om 18:07 uur.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?

Dit topic is 22802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved