Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Eigenbouw projectje [Algemene vrage...
Pagina 6 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 22790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buldogo2 27-12-2008 16:57 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


kun je net zo goed 4x 250cc crosscilinders pakken.

die leveren vergelijkbare vermogens , zijn beter te vinden.

en bovenal beter te betalen wss

krijg ook de indruk dat die cilinderbank niks anders is als 2x een cr250 cilinder
[...]


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 27-12-2008 om 14:44 uur.


Cros cilinders zijn erg leuk,, alleen het is lastig om die pv's netjes aan te sluiten... zoiso wil ik geen 1000cc,, max 700 liever 500 en dan met zo veel mogelijk pk
 
Born to ride
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-12-2008 17:01 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


Cros cilinders zijn erg leuk,, alleen het is lastig om die pv's netjes aan te sluiten... zoiso wil ik geen 1000cc,, max 700 liever 500 en dan met zo veel mogelijk pk


weet alleen van honda 01/02 precies hoe de pv werkt en in mekaar zit.

maar als je toch zown blok in mekaar krijgt kan het niet vaszitten op de powervalve's.



 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
buldogo2 27-12-2008 17:41 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


weet alleen van honda 01/02 precies hoe de pv werkt en in mekaar zit.

maar als je toch zown blok in mekaar krijgt kan het niet vaszitten op de powervalve's.





kan wel zo zijn,, maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

als ik van een cros cilinder de naast elkaar liggende cilinders de pv wil verbinden moet ik gruwelijk veel aan de cilidners en pv aanpassen.

dus ik weet ng niet wat ik met de cilinders wil gaan doen
 
Born to ride
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-12-2008 17:58 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


kan wel zo zijn,, maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

als ik van een cros cilinder de naast elkaar liggende cilinders de pv wil verbinden moet ik gruwelijk veel aan de cilidners en pv aanpassen.

dus ik weet ng niet wat ik met de cilinders wil gaan doen


bij honda kun je vrij gemakkelijk een asje boven/voor de cilinders leggen en dan met een armpje aan een hefboom naar beneden. en dan hier deze op de pv monteren. als het asje dan draait gaan alle kleppen open/dicht.

dan hoef je alleen nog een systeem te maken om het asje te laten verdaaien bij een bepaald toerental. dit kun je door door het het centifugaalspul uit een crossblok te pakken of elektronisch het zaakje te regelen.

hier rechts zie je iets van pv. de kleppen zitten op de as waar het moertje en het hefboompje op de foto op zitten. als die die as draait gaan de kleppen los.


zit mooi buiten de cilinder , werk erg licht en is dus makkelijk iets bij op te zetten.

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 27-12-2008 om 17:59 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mtx-bart 27-12-2008 18:23 Print reply
Posts: 816
heel vet project, ik houd het in de gaten.
Succes
 
buldogo2 27-12-2008 18:27 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


bij honda kun je vrij gemakkelijk een asje boven/voor de cilinders leggen en dan met een armpje aan een hefboom naar beneden. en dan hier deze op de pv monteren. als het asje dan draait gaan alle kleppen open/dicht.

dan hoef je alleen nog een systeem te maken om het asje te laten verdaaien bij een bepaald toerental. dit kun je door door het het centifugaalspul uit een crossblok te pakken of elektronisch het zaakje te regelen.

hier rechts zie je iets van pv. de kleppen zitten op de as waar het moertje en het hefboompje op de foto op zitten. als die die as draait gaan de kleppen los.
afbeelding

zit mooi buiten de cilinder , werk erg licht en is dus makkelijk iets bij op te zetten.

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 27-12-2008 om 17:59 uur.


oke,, je hebt me op dat vlak redelijk wete te overthuigen,, nu het volgende,, die cilinders maken gebruik van een carter inlaat...en daar heb ik zeeer warschijnlijk geen ruimte voor...dan weet ik niet of er ook cr125 cilidners zijn met pv en de inlaat gewoon op de cilidner... dan zou het een heel leuk alternatief zijn ...weet niet wat zoeen cilidner voor vermogen afgeeft ongeveer?? maar denk dat er best wel wat uit te hale valt als er 4 van die op zitten
 
Born to ride
buldogo2 27-12-2008 19:03 Print reply

Posts: 2101
net nog beetje uit aan het zoekken gegaan,, en eigelijk is de pv van een cr 125 cilinder best makkelijk aan te passen als ik het goed zie... volgens mij loopt de as voledig door de cilinder (van de aanstuuring) hoef deze dus enkel aan elkaar te koppelen dus van de 2 naast elkaar liggende cilinders... zou wel mooi zijn op zich.

Ik zit alleen nog en beetje in me maag met de carter inlaat dan
 
Born to ride
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-12-2008 19:09 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
net nog beetje uit aan het zoekken gegaan,, en eigelijk is de pv van een cr 125 cilinder best makkelijk aan te passen als ik het goed zie... volgens mij loopt de as voledig door de cilinder (van de aanstuuring) hoef deze dus enkel aan elkaar te koppelen dus van de 2 naast elkaar liggende cilinders... zou wel mooi zijn op zich.

Ik zit alleen nog en beetje in me maag met de carter inlaat dan


cr van 91 heeft wel membraan in de cilinder.
weet alleen niet of die een gewone powervalve hebben

anders moet je sypie even vragen
http://www.brommerfo.../detail_gallery/1074

bij die cilinders komt "powervalve" idd aan beide kanten , dat heeft mijne niet

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 27-12-2008 om 19:11 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Vets_Tom 27-12-2008 20:34 Print reply

Posts: 297
carter inlaaten zijn toch makkelijk te realizeren. Hoe ben je eigenlijk van plan de cilinders te plaatsen. Als je beide rijen een beetje schuin hebt, eentje shuin naar boven andere schuin naar beneden. Dan kan je gemakkelijk vier carter inlaaten naast elkaar krijgen als je ze maar niet in ut midden van de cilinder plaatst.



Je kunt het beste te werk gaan met injectie aan gezien je toch een compleet blok aant bouwen bent. En met intjectie is ut zuiniger en compacter. Het is al meerdere malen op een rd of rg 500 gedaan.

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 27-12-2008 om 20:38 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 27-12-2008 om 20:38 uur.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
buldogo2 27-12-2008 21:40 Print reply

Posts: 2101
iig thnx voor de info weer,, zijn we iig weer stukje verder...

Cilinder rije kome idd onder een hoek van ws 90graden te staan tov elkaar... maar blijft dan zo gruwelijk wijnig plek over voor carter inlaat (zoals je op plaatje ok kan zien).

Ga iig zkr niet met injectie werken,, brenkt weer en heeele hoop kopzorgen met zich mee...heb ik eerlijk gezecht geen zin in
 
Born to ride
buldogo2 28-12-2008 23:13 Print reply

Posts: 2101
nog leuk fototje der bij...


 
Born to ride
Vets_Tom 29-12-2008 16:07 Print reply

Posts: 297
carbs plaatsen is nie zo moeilijk. De buitenste twee gewoon shuin naar buiten zetten. De kurkassen kan je ook een beetje verder van elkaar af zetten dan heb je ook meer ruimte
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
buldogo2 29-12-2008 16:08 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
carbs plaatsen is nie zo moeilijk. De buitenste twee gewoon shuin naar buiten zetten. De kurkassen kan je ook een beetje verder van elkaar af zetten dan heb je ook meer ruimte


Daar heb je wel gelijk in , maar het moet ook wel zo kompakt mogelijk blijven
 
Born to ride
Vets_Tom 4-1-2009 19:24 Print reply

Posts: 297
inlaten op de cilinder zijn okay, maar dan zijn het er wel twee meteen tegen over elkaar. Je kunt het beste gewoon 90 graden spruitstukken nemen is ook bij rd500 gedaan.

mormale spruitstukken op de bovenste rij zou mogenlijk zijn maar dan wordt het inlaat traject te groot. Mijn grootste voorkeur blijft nog wel carterinlaat met vier op een rij carbs of injectie. Je moet maar even meten hoelang een carb is.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
buldogo2 6-1-2009 16:37 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
inlaten op de cilinder zijn okay, maar dan zijn het er wel twee meteen tegen over elkaar. Je kunt het beste gewoon 90 graden spruitstukken nemen is ook bij rd500 gedaan.
afbeelding
mormale spruitstukken op de bovenste rij zou mogenlijk zijn maar dan wordt het inlaat traject te groot. Mijn grootste voorkeur blijft nog wel carterinlaat met vier op een rij carbs of injectie. Je moet maar even meten hoelang een carb is.



De kortste carb die ik kan vinden is tot zo ver 75mm lang,, daarmee zou je ze al niet tegenover elkaar kunnen zetten,, tenzij je ze behoorlijk schuin kan plaatsen,, maar geloof niet dat dit goed gaat komen bij carbs die ontworpen zijn om vertikaal te staan.

ws word het dus zoiso en 90grade bocht,, maar ook dan moet je rekening houde met de heoveelheid ruimte die he hebt en overhoud ed.

Ik weet zoiso niet of het je ooit is opgevallen,, maar bij een rd350 blok zijn de bovenste cilidners met carter inlaat,, en de onderste met normaale cilidner inlaat...zij zaten dus ws ook al met ruimte gebrek,, denk alleen meer dat het bij hun kwam vanwegen de balansas...welke ik dus niet heb
 
Born to ride

Dit topic is 22790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 21
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 19, 20, 21Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved