Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - "evil activities",opvolger van "smutzkanone" [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 717 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - "evil activities",opvolger van "smu...
Pagina 20 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 23393 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

70malossi 20-2-2010 17:24 Print reply
Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
vorderingen?


ophanging voor mn alu radiator pas gemaakt.ding is hoger en dikker, maar past nu in de originele rubbers.
Heb wat slangenwerk binnen.komende week t inlaatspruitstuk weer opbouwen.
komenden week wordt t shortblock in elkaar gezet,en de week erna worden de koppen nagekeken,en als ze nog kaarsrecht zijn,de kleppen opnieuw ingeslepen,en misschien de retainers aanpakken of shimless buckets erin.
Dan een longblock ervan maken en mee naar huis en inbouwen.
planning is dat ie laatste week van april gemapped en rijdend is.dan heb ik nog 1 week om mn klaar te maken kwa onderstel velgen en uitlijning voor full speed rosmalen.want daar sta ik,en das in de 2e week van mei.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Royal Club 14-3-2010 21:12 Print reply

Posts: 60390


wat houd dat ongepoort in? wat kan je er aan poorten, wat houd t in?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
falco 14-3-2010 21:23 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
afbeelding

wat houd dat ongepoort in? wat kan je er aan poorten, wat houd t in?


soort synoniem voor flowen toch ?(correct me if im wrong)
 
Royal Club 14-3-2010 21:24 Print reply

Posts: 60390
hoe flow je in godsnaam zon spruitstuk dan? flex stuk van dremel en beetje doorheen fietsen? :P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 14-3-2010 21:28 Print reply

Posts: 29286
Misschien het zelfde als wat er bij de cilinderkoppen is gebeurd?
http://www.brommerfo...etail_gallery/1061/7
 
Royal Club 14-3-2010 21:36 Print reply

Posts: 60390
hmmm. die poortvorm aanbrengen dus?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 14-3-2010 21:43 Print reply

Posts: 29286
Lijkt alsof daar om de poort kringen zitten met roet (onbewerkte).
Denk dat ze niet mooi aansloten.
Maargoed ik heb geen verstand van auto's, dus ik ga me mond houden voordat ik een hoop onzin zit uit te kramen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-3-2010 om 21:44 uur.
 
Leen 14-3-2010 21:47 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Lijkt alsof daar om de poort kringen zitten met roet (onbewerkte).
Denk dat ze niet mooi aansloten.
Maargoed ik heb geen verstand van auto's, dus ik ga me mond houden voordat ik een hoop onzin zit uit te kramen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-3-2010 om 21:44 uur.



je hebt gelijk

alle kanalen mooi op elkaar aan laten sluiten.


 
Royal Club 14-3-2010 21:51 Print reply

Posts: 60390
waarom word er voor die specifieke vorm gekozen? weet je dat? ik weet namelijk wel dat sommige skoeter tjoenerts van die flenzen verkopen met dezelfde vorm. voor 20euro ofzo. zou een PK winst moeten opleveren

helaas kan ik dat niet meer vinden
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Leen 14-3-2010 21:51 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
waarom word er voor die specifieke vorm gekozen? weet je dat? ik weet namelijk wel dat sommige skoeter tjoenerts van die flenzen verkopen met dezelfde vorm. voor 20euro ofzo. zou een PK winst moeten opleveren

helaas kan ik dat niet meer vinden



?

welke vorm bedoel je?
 
Royal Club 14-3-2010 21:53 Print reply

Posts: 60390




of is dat gewoon toeval..

website weer gevonden lol
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
falco 14-3-2010 21:54 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
waarom word er voor die specifieke vorm gekozen? weet je dat? ik weet namelijk wel dat sommige skoeter tjoenerts van die flenzen verkopen met dezelfde vorm. voor 20euro ofzo. zou een PK winst moeten opleveren

helaas kan ik dat niet meer vinden



Volgens mij gaat het niet om de vorm, maar om hoe ze aansluiten,
stel je heb een cilinderkop waarvan de poorten rond zijn, en het uitlaatspruitstuk heeft vierkante aansluitingen naar je cilinderkop, kun je dat spruitstuk ''poorten'' zodat ie mooi aansluit op je cilinderkop

zo was t toch?

edit: volgens mij is die flens die jij laat zien bedoelt om een vloeiende overgang van een vierkante uitmonding van een cilinder naar een waarschijnlijk ronde aansluiting op je uitlaat te creeeren

Dit bericht is gewijzigd door falco op 14-3-2010 om 21:56 uur.
 
Leen 14-3-2010 21:55 Print reply

Posts: 26877
bij een 4takt kan ik me die vorm wel voorstellen ja, daar is het kanaal een beetje gevormd naar de vorm van de opening tussen klep en klepzitting.

Maar waarom een 2t dat heeft weet ik niet :P
 
Niek de Wildt 14-3-2010 22:30 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
bij een 4takt kan ik me die vorm wel voorstellen ja, daar is het kanaal een beetje gevormd naar de vorm van de opening tussen klep en klepzitting.

Maar waarom een 2t dat heeft weet ik niet :P


Bij een 2takt zit die rand er zodat de uitlaatgassen die de uitlaat in gaan niet te makkelijk terug stromen, omdat ze dan tegen een randje aan komen.
Simpel zat.
Vaak wordt er dus een grotere diameter voorbocht gebruikt als dat de uitlaatschacht heeft, zodat er rondom een randje zit.
Voornamelijk aan de onder en bovenkant heeft het mengsel de neiging om terug te gaan, ivm de wervelingen die de zuiger maakt.
Een Polini Evo scooter cilindertje heeft bijv een vierkante schacht ivm dit verschijnsel.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
afbeelding

afbeelding

of is dat gewoon toeval..

website weer gevonden lol


Voor zover ik op deze wazige foto kan zien, heeft hij ten eerste gewoon de schacht netjes geschuurd, maar vooral dat de pijp die erop aansluit een grotere diameter heeft en dus nu niet in een keer naar die grotere diameter gaat, maar netjes overloopt.

Overigens hoeft dat dus niet altijd beter te zijn, het hierboven beschreven verschijnsel zou in theorie ook bij een viertakt kunnen voorkomen en er dus voor kunnen zorgen dat uitlaatgassen niet terug stromen.
Alhoewel aangezien het "randje" hier al een stukje verder van de verbrandingsruimte af zit zal het minder kritisch zijn.
Plus dat de grotere diameter pijp die er nu dus op moet aansluiten waarschijnlijk niet origineel is, en je er dus niet vanuit kunt gaan dat de ontwerper het met die reden heeft gedaan, maar puur dat er normaal een pijp op zit die netjes aansluit.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-3-2010 22:36 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Bij een 2takt zit die rand er zodat de uitlaatgassen die de uitlaat in gaan niet te makkelijk terug stromen, omdat ze dan tegen een randje aan komen.
Simpel zat.
Vaak wordt er dus een grotere diameter voorbocht gebruikt als dat de uitlaatschacht heeft, zodat er rondom een randje zit.
Voornamelijk aan de onder en bovenkant heeft het mengsel de neiging om terug te gaan, ivm de wervelingen die de zuiger maakt.
Een Polini Evo scooter cilindertje heeft bijv een vierkante schacht ivm dit verschijnsel.

[...]


Voor zover ik op deze wazige foto kan zien, heeft hij ten eerste gewoon de schacht netjes geschuurd, maar vooral dat de pijp die erop aansluit een grotere diameter heeft en dus nu niet in een keer naar die grotere diameter gaat, maar netjes overloopt.

Overigens hoeft dat dus niet altijd beter te zijn, het hierboven beschreven verschijnsel zou in theorie ook bij een viertakt kunnen voorkomen en er dus voor kunnen zorgen dat uitlaatgassen niet terug stromen.
Alhoewel aangezien het "randje" hier al een stukje verder van de verbrandingsruimte af zit zal het minder kritisch zijn.
Plus dat de grotere diameter pijp die er nu dus op moet aansluiten waarschijnlijk niet origineel is, en je er dus niet vanuit kunt gaan dat de ontwerper het met die reden heeft gedaan, maar puur dat er normaal een pijp op zit die netjes aansluit.


verschil is dat een 2t uitlaat erop gebaseerd is de gassen terug te drukken.

en een goede 4t uitlaat door de stroming juist trekt.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 23393 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 20 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved