Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - "evil activities",opvolger van "smutzkanone" [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 714 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - "evil activities",opvolger van "smu...
Pagina 18 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 23399 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 6-1-2010 23:06 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
[...]


iemand met een vergelijkbare setup maar met een 2,5L had 481 pk en 500 nm koppel.Ik heb straks 2,15L maar wel wat ander dingetjes (zoals een ewg) dus ik hoop ook rond die 380pk te komen.
mijn doel is een auto met 350+ pk die vroeg opspoelt,betrouwbaar is en goed te handle'n is.
Volgende stap is dus t onderstel
-swaybars
-strutbars
-alk
-droplinks
-onderstel
-banden
-uitlijning



klinkt leuk als ik nou zelf ook eens geld had voor een dergelijk blok
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
70malossi 6-1-2010 23:11 Print reply
Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



klinkt leuk als ik nou zelf ook eens geld had voor een dergelijk blok


dat blok met turbo en al is denk ik nog lang niet zo duur als t hele onderstel wat ik eronder wil incl velgen+banden en schroefset.

veel vermogen is leuk,maar als je alleen op t rechte eind wat kunt,en er dan uitgeremd wordt door een seat......
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
gprnick 6-1-2010 23:14 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
[...]


dat blok met turbo en al is denk ik nog lang niet zo duur als t hele onderstel wat ik eronder wil incl velgen+banden en schroefset.

veel vermogen is leuk,maar als je alleen op t rechte eind wat kunt,en er dan uitgeremd wordt door een seat......


heeft een seat zulke goede remmen ofzo:P

werd eerder ook al benoemd van "kut als je dan in de bocht gepakt word door een seat" weet niet of jij dat was:P

miss stomme vraag maar wat is alk?
 
Joel_koningslust 6-1-2010 23:17 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
[...]


dat blok met turbo en al is denk ik nog lang niet zo duur als t hele onderstel wat ik eronder wil incl velgen+banden en schroefset.

veel vermogen is leuk,maar als je alleen op t rechte eind wat kunt,en er dan uitgeremd wordt door een seat......


een goed onderstel is ook goud waard voor goede prestatie's

jammer dat er voor mn kadett niet gek veel te krijgen is qua onderstellen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
70malossi 6-1-2010 23:19 Print reply
Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]


heeft een seat zulke goede remmen ofzo:P

werd eerder ook al benoemd van "kut als je dan in de bocht gepakt word door een seat" weet niet of jij dat was:P

miss stomme vraag maar wat is alk?


AntiLiftKit, is eigenlijk t achterste rubber van de voorste draagarm.Die is van een beter materiaal "rubber" en zorgt voor een andere uitlijning.
T standaard rubber nijgt erna dat de auto bij acceleren omhoog komt, De ALK houd dat tegen.

Seat heeft niet bijzonder goede remmen,maar ik noem maar een voorbeeld.Een auto met 150 pk uit 2008 heeft betere remmen dan een auto met 250 pk uit 98, dat bedoel ik ermee.
power is nothing without control
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
gprnick 6-1-2010 23:21 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
[...]


AntiLiftKit, is eigenlijk t achterste rubber van de voorste draagarm.Die is van een beter materiaal "rubber" en zorgt voor een andere uitlijning.
T standaard rubber nijgt erna dat de auto bij acceleren omhoog komt, De ALK houd dat tegen.

Seat heeft niet bijzonder goede remmen,maar ik noem maar een voorbeeld.Een auto met 150 pk uit 2008 heeft betere remmen dan een auto met 250 pk uit 98, dat bedoel ik ermee.
power is nothing without control


clear
 
70malossi 6-1-2010 23:23 Print reply
Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


een goed onderstel is ook goud waard voor goede prestatie's

jammer dat er voor mn kadett niet gek veel te krijgen is qua onderstellen


zelf wat maken, mooi project.
er zijn van de coilovers waarbij je je eigen veerpoten doorzaagd,en daar hulsen in zit.dan maak je van je eieg nveerpoot een schroefset.
geloof dat oa koni die heeft
met exscentrische bouten en camberplates kun je al een hoop afstellen

Dit bericht is gewijzigd door 70malossi op 6-1-2010 om 23:25 uur.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Joel_koningslust 6-1-2010 23:30 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
[...]


zelf wat maken, mooi project.
er zijn van de coilovers waarbij je je eigen veerpoten doorzaagd,en daar hulsen in zit.dan maak je van je eieg nveerpoot een schroefset.
geloof dat oa koni die heeft
met exscentrische bouten en camberplates kun je al een hoop afstellen

Dit bericht is gewijzigd door 70malossi op 6-1-2010 om 23:25 uur.


kadett c heeft een dubbele wishbone ophaning... daar is weinig aan te veranderen de veren zitten tussen de 2 a-armen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
70malossi 6-1-2010 23:32 Print reply
Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


kadett c heeft een dubbele wishbone ophaning... daar is weinig aan te veranderen de veren zitten tussen de 2 a-armen


Ja dan houd t al een heel eind op,of je moe techt drastische dingen gaan doen,maar dan moet je je de vraag stellen of t je waard is.

maarja banden doen al veel.
en als je je chassis flink stijf maakt,krijg je een lekkere gooi en smijt wagen
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Joel_koningslust 6-1-2010 23:38 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
[...]


Ja dan houd t al een heel eind op,of je moe techt drastische dingen gaan doen,maar dan moet je je de vraag stellen of t je waard is.

maarja banden doen al veel.
en als je je chassis flink stijf maakt,krijg je een lekkere gooi en smijt wagen


jah.. ik gooi het op zo stijf en hard mogelijk denkz

flinke stugge veren
hele ophanging doorlassen
rubbers vervangen voor grotendeels teflon, de rest pu
en dan maar lekker licht, het grootste probleem is die grote gietijzeren klomp boven mn vooras, maarja als ik die loos kom ik helemaal niet meer ver

er is wel een engelsman met een manta die zn onderste draagarmen had doorgezaagd en er een stukje tussen gemaakt zodat je iets meer negatief camber hebt... maar ik ben bang dat het rdw daar hier niet zo blij mee is
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-1-2010 7:30 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


kadett c heeft een dubbele wishbone ophaning... daar is weinig aan te veranderen de veren zitten tussen de 2 a-armen


hoezo niet?

bij mn c kadett had ik mn camber ook gesteld op 1.5graden negatief.

met een dremel kom je een heel eind.

 
ik haat mensen
ronaldt 7-1-2010 14:57 Print reply

Posts: 2735
ik zeg zo maar even wat domme dingen hoor
waarom geen launch control? Lijkt me wel een nuttig iets opzich, vooral met stoplichtsprints.. en 't klinkt vrij imposant gehe

En ALS? Of is 't rendement hiervan zo klein dat het überhaupt niet waard is ten opzichte van de extra slijtage die het veroorzaakt..
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
70malossi 7-1-2010 15:11 Print reply
Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
ik zeg zo maar even wat domme dingen hoor
waarom geen launch control? Lijkt me wel een nuttig iets opzich, vooral met stoplichtsprints.. en 't klinkt vrij imposant gehe

En ALS? Of is 't rendement hiervan zo klein dat het überhaupt niet waard is ten opzichte van de extra slijtage die het veroorzaakt..


ALS (anti-lag-system) kunnen ze beter turbo sloper noemen.
Om de 200 km een nieuwe turbo van 1000,- monteren gaat me wat te ver.
Launchcontrol, ik heb ruim 200 kilo aan muziek etc bij,als ik dat eruit gooi ben ik sneller weg dan met launchcontrol.Als ik van t stoplichtsprinten was,dan had ik niet heel die kofferbak vol.
Bovendien weet ik nu al dat als ik volgas geef in zn 3 ik meteen een kaal tandwiel heb.
Misschien als ik komende zomer een 6 bak heb.Die blijven nl wel heel.
Maardan nog. Ik vind de accelarie van 120 naar 220 interesanter dan van 0 naar 100

op de adaptronic die ik heb liggen zit t allebij,op de vipec die erin komt zit t ook geloof ik,maar ik wil t allebij niet

Dit bericht is gewijzigd door 70malossi op 7-1-2010 om 15:12 uur.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Makrolon 7-1-2010 15:11 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
ik zeg zo maar even wat domme dingen hoor
waarom geen launch control? Lijkt me wel een nuttig iets opzich, vooral met stoplichtsprints.. en 't klinkt vrij imposant gehe

En ALS? Of is 't rendement hiervan zo klein dat het überhaupt niet waard is ten opzichte van de extra slijtage die het veroorzaakt..

Dan een automaatje dr in en je hoeft niets meer te doen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
70malossi 7-1-2010 15:16 Print reply
Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Dan een automaatje dr in en je hoeft niets meer te doen.


Tony Rigoli's sequentiele bak.
http://www.youtube.com/watch?v=EGVRWnwa9wM
http://www.youtube.c...&feature=related
http://www.youtube.c...&feature=related


 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

Dit topic is 23399 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 18 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved