Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - "evil activities",opvolger van "smutzkanone" [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - "evil activities",opvolger van "smu...
Pagina 12 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 23413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-10-2009 19:50 Print reply

Posts: 9841
mag hopen dat ie er 98 in tankt... anders rijdt ie op te weinig boost

 
Too cool for school!
steef ts70xk 20-10-2009 19:53 Print reply

Posts: 3244
hmmm okeej en dat moet ook gewoon bij een nog redelijk orginele of??
 
-Bassie- 20-10-2009 20:03 Print reply

Posts: 6617
wat is redelijk??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
steef ts70xk 20-10-2009 20:06 Print reply

Posts: 3244
als je bv allen open luchtfilter en sportievere uitlaat systeem heb
 
Niek de Wildt 20-10-2009 20:11 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
als je bv allen open luchtfilter en sportievere uitlaat systeem heb


Hebben ze een keer getest bij Fifth gear op een dyno getest bij een "high performance", ofwel een vrij uitgeknepen motor, namelijk een Subarutje.
Bij dat soort motoren had het wel degelijk verschil (ik herinner me iets in getallen van 8pk en 20Nm)
Maar je doet het vooral ook meer ivm de klopvastheid aangezien de compressie van zoon motor niet niks is.
Bij een "low performance" auto, hoef je dit zeker niet te verwachten.
Ik kan het filmpje even niet vinden, moet je zelf maar even zoeken.
http://www.smartmani...howthread.php?t=1362

Ook hebben ze een keer van die additieven getest daar, en die gaven vrijwel allemaal 2% minder vermogen (overigens wel getest in een landrover V8 dacht ik, dus niet echt een uitgeknepen motor waar je een hoger octaangehalte nodig zult hebben...)
http://www.youtube.com/watch?v=iIE_x3HQd_w

Ook hebben ze zoon soort test met diesel gedaan.
http://www.youtube.com/watch?v=ezjknhwcQXU






Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 20-10-2009 om 20:31 uur.
 
70malossi 23-10-2009 19:18 Print reply
Posts: 4176
standaard impreza turbo moet al op ron 98 draaien ( geen v-power dus,die is maar maxiamaal 96,9).Als je een keer 95 tankt is geen ramp,maar de ecu schroeft t vermogen terug, dus zeker wel merkbaar.
alleen de standaard knocksensor meet maar tot 5000 rpm, dus daarboven kun je zeker ongewilde detonaties krijgen op ron 95.
En dan kan t heel snel gebeurd zijn.

wat ook is, als er op een boxer een equel lenght manifold wordt gemonteerd, veranderd de klank zo erg dat de knocksensor de knock niet meer herkend.

ik rij uiteraard op 98, nadeel is dat dat hier in de buurt steeds minder goed te verkrijgen is.

kan s op pingelen wordt ook vergroot bij hoge turbodrukken, vaka wordt dan waterinjectie toegepast om de inlaat temp naar beneden te krijgen
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
-simon- 23-10-2009 19:26 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
standaard impreza turbo moet al op ron 98 draaien ( geen v-power dus,die is maar maxiamaal 96,9).Als je een keer 95 tankt is geen ramp,maar de ecu schroeft t vermogen terug, dus zeker wel merkbaar.
alleen de standaard knocksensor meet maar tot 5000 rpm, dus daarboven kun je zeker ongewilde detonaties krijgen op ron 95.
En dan kan t heel snel gebeurd zijn.

wat ook is, als er op een boxer een equel lenght manifold wordt gemonteerd, veranderd de klank zo erg dat de knocksensor de knock niet meer herkend.

ik rij uiteraard op 98, nadeel is dat dat hier in de buurt steeds minder goed te verkrijgen is.

kan s op pingelen wordt ook vergroot bij hoge turbodrukken, vaka wordt dan waterinjectie toegepast om de inlaat temp naar beneden te krijgen


maar als dat water dan verdampt zet het uit en krijg je nog hogere turboduk.
of is dat bij een beetje water dat te verwaarloze.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
70malossi 23-10-2009 19:31 Print reply
Posts: 4176
das te verwaarloze.

dr hangt geen kaweco achter he,zit gewoon een klein tankje achterin, tis niet dat t er met kuubs in gaat.

een front mounted intercooler(zoals ik heb) scheelt ook een hoop.zeker op warme dagen, als je die dan ook nog koelt met spray (water of stikstof) daalt je inlaat temp ook erg.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
-simon- 23-10-2009 19:44 Print reply

Posts: 8211
oke ik snap het. het gaat dus echt om hele kleine hoeveelheden en natuurlijk niet met liters zoals bij tractorpulling. 2,5 liter water op 3,5 liter diesel.
maar wist niet of je dat verder niet ging merken.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-10-2009 19:49 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
oke ik snap het. het gaat dus echt om hele kleine hoeveelheden en natuurlijk niet met liters zoals bij tractorpulling. 2,5 liter water op 3,5 liter diesel.
maar wist niet of je dat verder niet ging merken.



zoveel pk's heeft hans nog ook weer niet
 
-simon- 23-10-2009 19:53 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



zoveel pk's heeft hans nog ook weer niet


hij zou willen dat hij zoveel pk's had

 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-10-2009 19:55 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


maar als dat water dan verdampt zet het uit en krijg je nog hogere turboduk.
of is dat bij een beetje water dat te verwaarloze.


hoe kom je erbij dat water uitzet als het verdampt? ik weet dat niet zo zeker... en dan nog..... damp is samendrukbaar, water niet... dus betwijfel ook of je druk wel hoger wordt...


als je compressie niet te hoog is kun je beter 95 tanken... zul je meer power uithalen
daarom is het zaak om je verbrandingsruimte etc te optimaliseren zodat je een zo laag mogelijk octaangetal voor je compressie kunt gebruiken.

 
Too cool for school!
-simon- 23-10-2009 20:00 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


hoe kom je erbij dat water uitzet als het verdampt? ik weet dat niet zo zeker... en dan nog..... damp is samendrukbaar, water niet... dus betwijfel ook of je druk wel hoger wordt...


als je compressie niet te hoog is kun je beter 95 tanken... zul je meer power uithalen
daarom is het zaak om je verbrandingsruimte etc te optimaliseren zodat je een zo laag mogelijk octaangetal voor je compressie kunt gebruiken.



bij tractorpulling wordt het gebruikt om de inlaat lucht te koelen en om meer turbodruk te krijgen. maar daar worden natuurlijk vele grotere hoeveelheden ingespoten. wat dan uitzet door verdampen en wat dan ook wel weer wat wordt samengedrukt maar toch zorgt het daar ook voor meer turboduk.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
limburger 23-10-2009 20:07 Print reply

Posts: 686
SOw leip ding man jaloers :p Eght vet ding
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
Niek de Wildt 23-10-2009 20:15 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


hoe kom je erbij dat water uitzet als het verdampt? ik weet dat niet zo zeker... en dan nog..... damp is samendrukbaar, water niet... dus betwijfel ook of je druk wel hoger wordt...


als je compressie niet te hoog is kun je beter 95 tanken... zul je meer power uithalen
daarom is het zaak om je verbrandingsruimte etc te optimaliseren zodat je een zo laag mogelijk octaangetal voor je compressie kunt gebruiken.



Om het simpel te zeggen, hoe lager het octaangehalte, hoe sneller de peut brand.
Dus altijd idd zo laag mogelijk octaangetal gebruiken wat de motor toelaat zonder problemos
 

Dit topic is 23413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 12 van 30
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 28, 29, 30Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved