Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1135 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene ...
Pagina 29 van 59
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 57, 58, 59Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 36059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 8-1-2009 21:59 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Maare wat had je dan in gedachten als powerband?
je wou de 15000 halen begreep ik?

dus iets van 12 tot 15?

FF kort, wat was de
uitlaat timing:
spoeltiming:
en blowdown:

Je zuigersnelheid met het gewicht van de zuiger(boring) meegerekend is overigens 20m/s bij 15000 toeren
en bij 15500 20,5m/s

Wat voor zuiger ben je van plan te gaan gebruiken?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 8-1-2009 om 21:46 uur.

voorlopig de ori, maar ik ben al aan het kijken voor een gesmede zuiger, en anders gewoon een kwaliteitszuiger erin
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 8-1-2009 22:54 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ik heb bij luc expres heb laten kiezen voor dat aantal... gewoon omdat hij degene met de ervaring is
bereken jij maar een pijp voor deze waardes, ik zal luc nog ff vragen als ik de berekeningen krijg wat 'ie als waardes heeft aangehouden

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-1-2009 om 21:58 uur.


Heel goed idee, dan telt mijn bouwtekening natuurlijk pas als ik hetzelfde invoer als hem he, anders kan je het niet vergelijken

Ik heb overigens goed nieuws voor je.
Je uitlaatpoort diameter en oppervlakte zijn perfect voor de verder setup die je hebt, dit was dus ook precies waar ik op uit kwam bij het berekenen van het ideaal.

Je timingen lijken overigens erg op die van een van veen kreidler watergekoelde kit

deze had 15 pk bij 14.500 toeren

uitlaattiming 198°
de timing van de 4 spoelpoorten 136°

uiteraard roterende inlaat: opent krap 40° na het ODP en blijft open tot ruim 80° na het BDP.

De expansiepijp was een erg korte voorbocht met daarna een conus met een hoek van 7°, dan 14° dan een cilindrisch stuk en een eindconus van 24° negatief.
was net als bij jou bedoeld voor 12 tot 15k toeren.

Het was een ovale uitlaatpoort van 27mm breed (67,5% van de boring)
boring kreidler is 40 en slag 39,7 (nicasil cilindertje)

ze gebruikte een ontsteking 1,9 mm voor BDP (reken zelf maar even om naar graden)
warmtegraad van de bougie 310-340 (voor het inrijden bij lage toeren-tallen warmtegraad 225)
mengsmering 1: 20 met race-olie SAE 30 of Castrol R 30.





Nog even een vraagje voor je, wat voor flens was je van plan te fabriceren? (tekeningetje van de doorlaat aub, dus bijv hoe hij in de pijp valt)


 
Joel_koningslust 8-1-2009 22:59 Print reply

Posts: 14514
eeeuh niek, die kreidler van veen heeft geen nicasil

de originele iig
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 8-1-2009 23:06 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
eeeuh niek, die kreidler van veen heeft geen nicasil

de originele iig


Ik het het hier over een watergekoelde kit die ze verkochten.
 
Joel_koningslust 8-1-2009 23:12 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ik het het hier over een watergekoelde kit die ze verkochten.



die vrij vierkante cilinder met die rare hele kleine koelribbetjes?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 8-1-2009 23:14 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



die vrij vierkante cilinder met die rare hele kleine koelribbetjes?


Denk dat we het over dezelfde hebben ja.
 
Joel_koningslust 8-1-2009 23:17 Print reply

Posts: 14514
die heeft origineel een andere wand als nicasil

het is iig iets wat ik nog niet vaak gezien/gehoord heb. maar dat sleet iig als de tering maar had heeeeeeel weinig weerstand

die russische replica's hebben wel nicasil



 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 8-1-2009 23:21 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
die heeft origineel een andere wand als nicasil

het is iig iets wat ik nog niet vaak gezien/gehoord heb. maar dat sleet iig als de tering maar had heeeeeeel weinig weerstand

die russische replica's hebben wel nicasil





Chroom?
 
Joel_koningslust 8-1-2009 23:23 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Chroom?



nop. chroom hecht niet op een alu cilinder


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 8-1-2009 23:32 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



nop. chroom hecht niet op een alu cilinder




goed punt, maar veel andere wanden ken ik niet, zeker niet de hoe jij hem beschrijft.

Denk dat er gewoon nicasil in lag hoor

maar boeie echt.

wist btw niet dat je een kreidlerfan was
 
Niek de Wildt 8-1-2009 23:39 Print reply
Posts: 7168
OLAF!

Ben in princiepe klaar met het berekenen van de pijp.
Zijn nog een paar dingetjes die ik moet aanpassen, maar dat is zo gepiept

wat wel belangrijk is, is dat jij dit je BMEP gaat berekenen.
Hier vind je de uitleg hoe:
http://www.2stroke-t.../2takt_time_area.pdf
En je kunt het tabblad time-area's in mijn programmatje goed gebruiken.

Ik doe het niet voor je, puur omdat ik moe ben en ga slapen
En je zelf natuurlijk ook wat mag doen voor je berekening (is ook nog eens leerzaam, leuk hè!)



Nog een kort vraagje voor je, wat voor flens was je van plan te fabriceren? (tekeningetje van de doorlaat aub, dus voornamelijk hoe hij in de pijp valt en in de cilinder, ophanging boeit niet)


hmmm heb het gevoel dat ik nog iets vergeet bij de pijp...

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 8-1-2009 om 23:40 uur.
 
Frysk 8-1-2009 23:39 Print reply

Posts: 34930
en vanmiddag hadden ze nog een woordenwisseling :P nu zijn het al bijna BF buddy's
 
giggitybyte
Royal Club 8-1-2009 23:41 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
en vanmiddag hadden ze nog een woordenwisseling :P nu zijn het al bijna BF buddy's

discussiëren, bij sommige mensen is het verschil met ruzie moeilijk te zien

zo ook bij mn ma en oma daarvan denk ik dat ze altijd ruzie hebben

olaf, gpr heeft toch achter 17 en voor 16inch? of beide 16?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 8-1-2009 23:41 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
en vanmiddag hadden ze nog een woordenwisseling :P nu zijn het al bijna BF buddy's


ik en joel?

woordenwisseling over mijn pijp/cilinder/vermogen?

Was geen ruzie dacht ik zo
 
Joel_koningslust 8-1-2009 23:43 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


goed punt, maar veel andere wanden ken ik niet, zeker niet de hoe jij hem beschrijft.

Denk dat er gewoon nicasil in lag hoor
afbeelding
maar boeie echt.

wist btw niet dat je een kreidlerfan was




je hebt gewoon stalen wanden, nicasil wanden, croomwanden


en iets met iets chlooraat ofzo? kan dat



en ja, wat is kreidler fan. vroeger was een rmc'tje ofzo leuk. maar tegenwoordig heeft iedereen ze, en op beurzen is er vaak 90% kreidler spul dat dus ten koste gaat van andere leukere ( zeldzamere ) dingen. oftewel gewoon kreidlers heb ik niet echt veel mee

50cc racers/crossers enzo daarintegen interesseer ik me wel voor



huh? wtf ik en niek ruzie

das nieuw voor me, ik vroeg om de uitdraai omdat ik iets niet gouw geloof omdat er vaak maar een vermogen gegokt wordt ( dat dus 10 van de 11 keer veels te hoog is ). niek speelt daar op in dat hij het niet vrij wil geven, is het dan al ruzie?

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 8-1-2009 om 23:45 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 36059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 29 van 59
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 57, 58, 59Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved