Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene ...
|
Pagina 29 van 59
|
Dit topic is 36059 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Derbi-Olaf |
8-1-2009 21:59 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Maare wat had je dan in gedachten als powerband?
je wou de 15000 halen begreep ik?
dus iets van 12 tot 15?
FF kort, wat was de
uitlaat timing:
spoeltiming:
en blowdown:
Je zuigersnelheid met het gewicht van de zuiger(boring) meegerekend is overigens 20m/s bij 15000 toeren
en bij 15500 20,5m/s
Wat voor zuiger ben je van plan te gaan gebruiken?
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 8-1-2009 om 21:46 uur.
voorlopig de ori, maar ik ben al aan het kijken voor een gesmede zuiger, en anders gewoon een kwaliteitszuiger erin
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Niek de Wildt |
8-1-2009 22:54 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
ik heb bij luc expres heb laten kiezen voor dat aantal... gewoon omdat hij degene met de ervaring is 
bereken jij maar een pijp voor deze waardes, ik zal luc nog ff vragen als ik de berekeningen krijg wat 'ie als waardes heeft aangehouden 
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-1-2009 om 21:58 uur.
Heel goed idee, dan telt mijn bouwtekening natuurlijk pas als ik hetzelfde invoer als hem he, anders kan je het niet vergelijken
Ik heb overigens goed nieuws voor je.
Je uitlaatpoort diameter en oppervlakte zijn perfect voor de verder setup die je hebt, dit was dus ook precies waar ik op uit kwam bij het berekenen van het ideaal.
Je timingen lijken overigens erg op die van een van veen kreidler watergekoelde kit
deze had 15 pk bij 14.500 toeren
uitlaattiming 198°
de timing van de 4 spoelpoorten 136°
uiteraard roterende inlaat: opent krap 40° na het ODP en blijft open tot ruim 80° na het BDP.
De expansiepijp was een erg korte voorbocht met daarna een conus met een hoek van 7°, dan 14° dan een cilindrisch stuk en een eindconus van 24° negatief.
was net als bij jou bedoeld voor 12 tot 15k toeren.
Het was een ovale uitlaatpoort van 27mm breed (67,5% van de boring)
boring kreidler is 40 en slag 39,7 (nicasil cilindertje)
ze gebruikte een ontsteking 1,9 mm voor BDP (reken zelf maar even om naar graden)
warmtegraad van de bougie 310-340 (voor het inrijden bij lage toeren-tallen warmtegraad 225)
mengsmering 1: 20 met race-olie SAE 30 of Castrol R 30.
Nog even een vraagje voor je, wat voor flens was je van plan te fabriceren? (tekeningetje van de doorlaat aub, dus bijv hoe hij in de pijp valt)
|
|
|
|
Joel_koningslust |
8-1-2009 22:59 |
 Posts: 14514 |
eeeuh niek, die kreidler van veen heeft geen nicasil
de originele iig
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Niek de Wildt |
8-1-2009 23:06 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
eeeuh niek, die kreidler van veen heeft geen nicasil
de originele iig
Ik het het hier over een watergekoelde kit die ze verkochten.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
8-1-2009 23:12 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Ik het het hier over een watergekoelde kit die ze verkochten.
die vrij vierkante cilinder met die rare hele kleine koelribbetjes?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Niek de Wildt |
8-1-2009 23:14 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
die vrij vierkante cilinder met die rare hele kleine koelribbetjes?
Denk dat we het over dezelfde hebben ja.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
8-1-2009 23:17 |
 Posts: 14514 |
die heeft origineel een andere wand als nicasil
het is iig iets wat ik nog niet vaak gezien/gehoord heb. maar dat sleet iig als de tering maar had heeeeeeel weinig weerstand
die russische replica's hebben wel nicasil
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Niek de Wildt |
8-1-2009 23:21 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
die heeft origineel een andere wand als nicasil
het is iig iets wat ik nog niet vaak gezien/gehoord heb. maar dat sleet iig als de tering maar had heeeeeeel weinig weerstand
die russische replica's hebben wel nicasil
Chroom?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
8-1-2009 23:23 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Chroom?
nop. chroom hecht niet op een alu cilinder
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Niek de Wildt |
8-1-2009 23:32 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
nop. chroom hecht niet op een alu cilinder
goed punt, maar veel andere wanden ken ik niet, zeker niet de hoe jij hem beschrijft.
Denk dat er gewoon nicasil in lag hoor

maar boeie echt.
wist btw niet dat je een kreidlerfan was
|
|
|
|
Niek de Wildt |
8-1-2009 23:39 |
Posts: 7168 |
OLAF!
Ben in princiepe klaar met het berekenen van de pijp.
Zijn nog een paar dingetjes die ik moet aanpassen, maar dat is zo gepiept
wat wel belangrijk is, is dat jij dit je BMEP gaat berekenen.
Hier vind je de uitleg hoe:
http://www.2stroke-t.../2takt_time_area.pdf
En je kunt het tabblad time-area's in mijn programmatje goed gebruiken.
Ik doe het niet voor je, puur omdat ik moe ben en ga slapen 
En je zelf natuurlijk ook wat mag doen voor je berekening (is ook nog eens leerzaam, leuk hè!  )
Nog een kort vraagje voor je, wat voor flens was je van plan te fabriceren? (tekeningetje van de doorlaat aub, dus voornamelijk hoe hij in de pijp valt en in de cilinder, ophanging boeit niet)
hmmm heb het gevoel dat ik nog iets vergeet bij de pijp...
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 8-1-2009 om 23:40 uur.
|
|
|
|
Frysk |
8-1-2009 23:39 |
 Posts: 34930 |
en vanmiddag hadden ze nog een woordenwisseling :P nu zijn het al bijna BF buddy's
|
|
giggitybyte |
|
Royal Club |
8-1-2009 23:41 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
en vanmiddag hadden ze nog een woordenwisseling :P nu zijn het al bijna BF buddy's
discussiëren, bij sommige mensen is het verschil met ruzie moeilijk te zien
zo ook bij mn ma en oma daarvan denk ik dat ze altijd ruzie hebben
olaf, gpr heeft toch achter 17 en voor 16inch? of beide 16?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Niek de Wildt |
8-1-2009 23:41 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
en vanmiddag hadden ze nog een woordenwisseling :P nu zijn het al bijna BF buddy's
ik en joel?
woordenwisseling over mijn pijp/cilinder/vermogen?
Was geen ruzie dacht ik zo
|
|
|
|
Joel_koningslust |
8-1-2009 23:43 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
goed punt, maar veel andere wanden ken ik niet, zeker niet de hoe jij hem beschrijft.
Denk dat er gewoon nicasil in lag hoor
afbeelding
maar boeie echt.
wist btw niet dat je een kreidlerfan was
je hebt gewoon stalen wanden, nicasil wanden, croomwanden
en iets met iets chlooraat ofzo? kan dat
en ja, wat is kreidler fan. vroeger was een rmc'tje ofzo leuk. maar tegenwoordig heeft iedereen ze, en op beurzen is er vaak 90% kreidler spul dat dus ten koste gaat van andere leukere ( zeldzamere ) dingen. oftewel gewoon kreidlers heb ik niet echt veel mee
50cc racers/crossers enzo daarintegen interesseer ik me wel voor
huh? wtf ik en niek ruzie
das nieuw voor me, ik vroeg om de uitdraai omdat ik iets niet gouw geloof omdat er vaak maar een vermogen gegokt wordt ( dat dus 10 van de 11 keer veels te hoog is ). niek speelt daar op in dat hij het niet vrij wil geven, is het dan al ruzie?
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 8-1-2009 om 23:45 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Dit topic is 36059 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 29 van 59
|
|