Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 725 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene ...
Pagina 28 van 59
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 57, 58, 59Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 36055 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 8-1-2009 20:39 Print reply

Posts: 14999
beetje onduidelijk, hoop dat je eraan uit komt:P

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


click and build?

enne, denk eraan, post de maten dan nog niet hè!

programma'tje van sypie

over welke maten ben je nu trouwens precies bezig, die ik niet moet posten? die van luc, dat weet ik

Gegevens welke nodig voor de berekening
1
Motormerk en type
Derbi GPR 01 (50cc)
2
Gebruiksdoel
wegrace
wegrace-sprint-cross-straat-of beschrijf bij overige informatie het karakter
3
Voor wedstrijdgebruik
nee
Ja / Nee
4
Cylinder inhoud
49.9
cm3
5
Slag
40
mm
6
Boring
39.8
mm
7
Drijfstang lengte
90
mm (h.o.h.pistonpen tot bigend)
8
Huidige max toerental
onbekend
rpm
9
Max toerental nieuwe uitlaat
geef rpm of laat leeg (en wacht op advies uit karakter en berekening)
10
Toerental max vermogen
Alleen indien bekend uit testbankmeting, liefst grafiek meesturen
11
Huidige squish bandbreedte
8
mm (zie tekening)
12
Huidige squish clearence
1
mm (zie tekening)
13
Huidige compressie ratio CR of UCR
onbekend
CR (gecorrigeerde) of UCR ongecorrigeerde compressie verhouding
14
Inhoud huidige verbrandingruimte
onbekend
ccm3 (gemeten op gemonteerde motor, en zuiger in BDP)
15
Huidige inhoud kop alleen
Onbekend (uitgedraaide kop voor losse binnenkoppen )
ccm3 ongemonteerde kop (alleen nodig indien gegeven punt 14 onbekend is)
16
Zuigerkop hoogte
2
mm (in het centrum van de zuigerbodem (kop) gemeten)
17
of zuigerkop radius
graden ronding van de zuiger, (alleen als punt 16 gegeven onbekend is)
18
Deck height
2 (kop gaat in de cilinder “vallen&#8221
Afstand tussen rand van de zuiger in bdp tot cylinderrand
19
Type uitlaatpoort
Ovaal+fluiters
Ovaal / Ovaal+boosters / Vlinder (met schotje of spijl) / W- poort / anders
20
Uitlaat timing of mm
198.3
Timing in graden of afstand poort(en) bovenrand cilinder in mm
21
Uitlaat timing boosters of mm
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
Timing in graden of afstand poort(en) bovenrand cilinder in mm
22
Uitlaat oppervlakte doorlaat ca.
8cm²
mm2 poortmap (incl. boosters)
23
Diameter uitlaataansluting cylinder
26
mm bij de flens
24
Lengte uitlaatpoort in de cilinder
44
mm gemeten van cilinderwand tot aansluiting uitlaatbocht
25
Hoofdspoelpoort(en) timing
133.5
Timing in graden of afstand poort(en) bovenrand cilinder in mm
26
Spoelboosters door zuiger of inlaat
Timing in graden of afstand poort(en) bovenrand cilinder in mm
27
Oppervlak totaal spoelpoorten ca
513mm²
mm2 poortmap van alle spoelpoorten samen
28
Inlaat systeem
membraan
Roterende schijf / Membraam / Zuigersturing
29
Huidige inlaat timing
graden of mm onderzijde inlaatpoort tot onderzijde zuiger in BDP
30
Indien Roterend de open en sluittijd
graden of in mm vanaf BDP of opmeten met gradenschijf
31
Carburateur diameter
21mm (word eventueel nog 24)
mm
32
Membraam merk, type, aantal klepjes
Origineel, 6kleps maar bewerkt.
2 kleps, 4 kleps, 8 kleps
33
Capaciteit membraam
60 (6*10 (hoogte is 26mm))
Aantal klepjes maal breedte doorgang per klepje
34
Ontsteking merk type
Ignitech, volledig programmeerbaar
Merk - vast of variabel tijdstip (curve)
35
Merk huidige uitlaat
origineel
Merk.type, of opmaat van tuner / voor doorrekenen maten bijvoegen
36
Versnellingsbak type 2)
standaard
aantal versnellingen en type: standard / racing / cross / close ratio
37
Aantal tanden of verhoudingen
14-52


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-1-2009 om 20:40 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 8-1-2009 21:06 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
over welke maten ben je nu trouwens precies bezig, die ik niet moet posten? die van luc, dat weet ik



Ik bedoel dat uiteindelijke bouwtekening die je terugkrijgt van luc niet aan mij moet laten zien, maar de invoer gegevens heb ik natuurlijk wel nodig.

post ook even wat je voor Luc hebt ingevuld (mocht ik nog gegevens nodig hebben dan vraag ik die wel)


Je zult overigens van mij iets andere maten krijgen dan die je krijgt als je precies hetzelfde in het bestandje invult, dit omdat ik die simpelweg nog moet updaten, en ik een aantal dingen achterwegen heb moeten laten daarin.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 8-1-2009 om 21:08 uur.
 
Derbi-Olaf 8-1-2009 21:07 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ik bedoel dat uiteindelijke bouwtekening die je terugkrijgt van luc niet aan mij moet laten zien, maar de invoer gegevens heb ik natuurlijk wel nodig.

post ook even wat je voor Luc hebt ingevuld (mocht ik nog gegevens nodig hebben dan vraag ik die wel)

zie hierboven, wel een beetje onduidelijk. als je je emailadres ff geeft dan mail ik ze
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 8-1-2009 21:12 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

zie hierboven, wel een beetje onduidelijk. als je je emailadres ff geeft dan mail ik ze


ooh sorry, dacht dat dat voor click and build was
niekdewildt@hotmail.com (lastig hè)

dan moet ik alleen nog even weten van je wat de geplande powerband was
 
Derbi-Olaf 8-1-2009 21:14 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ooh sorry, dacht dat dat voor click and build was
niekdewildt@hotmail.com (lastig hè)

dan moet ik alleen nog even weten van je wat de geplande powerband was

moeilijk emailadress


Hmzz. bij luc laat ik hem zijn gang gaan wat hij het beste vind... maar ik hoop vanaf 11000 toeren... iig , of ban ik dan te optimistisch ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 8-1-2009 21:17 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

moeilijk emailadress


Hmzz. bij luc laat ik hem zijn gang gaan wat hij het beste vind... maar ik hoop vanaf 11000 toeren... iig , of ban ik dan te optimistisch ?


Bij luc heb je overigens in princiepe gewoon een breedte(factor) van de powerband gekozen door je doeleind op te geven (net zoals je kan zien in mijn excel bestandje)
hij gaat er bijv vanuit als het voor straatgebruik is dat je dan een powerband van 1,35 breed moet hebben
en als het voor wegrace is dat je dan een powerband van 1,25 moet hebben (voorbeeld)
 
Derbi-Olaf 8-1-2009 21:19 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Bij luc heb je overigens in princiepe gewoon een breedte(factor) van de powerband gekozen door je doeleind op te geven (net zoals je kan zien in mijn excel bestandje)
hij gaat er bijv vanuit als het voor straatgebruik is dat je dan een powerband van 1,35 breed moet hebben
en als het voor wegrace is dat je dan een powerband van 1,25 moet hebben (voorbeeld)

en waarvoor staat die factor? duid dat de lengte in toeren aan? dus 1250 toeren ?
maareuh... de powerband moet iig zo hevig mogelijk zijn
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 8-1-2009 21:27 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

en waarvoor staat die factor? duid dat de lengte in toeren aan? dus 1250 toeren ?
maareuh... de powerband moet iig zo hevig mogelijk zijn


staat allemaal in mijn programmatje uitgelegt.

Je snapt dat een powerband heviger is naarmate hij smaller is.

Die factor is simpelweg een verhouding hoe breed de powerband is (en dus hoe hevig)

Ik rij op mijn sprinter bijv met een powerband van 11.600 tot 14.500 toeren.
als je 14.500 deelt door 11.600 deelt krijg je 1,25

als je een gemiddelde straat setup hebt en dus bijv een powerband van 9 tot 12k toeren

dan heb je een factor 1,33

Ik raad voor straatgebruik(wat al behoorlijk sportief is) dan ook een factor 1,33 aan.

 
Derbi-Olaf 8-1-2009 21:29 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


staat allemaal in mijn programmatje uitgelegt.

Je snapt dat een powerband heviger is naarmate hij smaller is.

Die factor is simpelweg een verhouding hoe breed de powerband is (en dus hoe hevig)

Ik rij op mijn sprinter bijv met een powerband van 11.600 tot 14.500 toeren.
als je 14.500 deelt door 11.600 deelt krijg je 1,25

als je een gemiddelde straat setup hebt en dus bijv een powerband van 9 tot 12k toeren

dan heb je een factor 1,33

Ik raad voor straatgebruik(wat al behoorlijk sportief is) dan ook een factor 1,33 aan.


ok duidelijk. doe mij maar een wegrace pijp
mijn motto: begrenzen kan nog altijd.
eerst maar eens zo veel mogelijk power eruithalen.. en geen rekening houden met slijtage
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
.puch_chopper 8-1-2009 21:32 Print reply

Posts: 7851
nog updates aan dit gekke ding?
 
Niek de Wildt 8-1-2009 21:41 Print reply
Posts: 7168
Maare wat had je dan in gedachten als powerband?
je wou de 15000 halen begreep ik?

dus iets van 12 tot 15?

FF kort, wat was de
uitlaat timing:
spoeltiming:
en blowdown:

Je zuigersnelheid met het gewicht van de zuiger(boring) meegerekend is overigens 20m/s bij 15000 toeren
en bij 15500 20,5m/s

Wat voor zuiger ben je van plan te gaan gebruiken?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 8-1-2009 om 21:46 uur.
 
Derbi-Olaf 8-1-2009 21:44 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Maare wat had je dan in gedachten als powerband?
je wou de 15000 halen begreep ik?

dus iets van 12 tot 15?

FF kort, wat was de
uitlaat timing:198.3
spoeltiming:133.5
en blowdown:net iets boven de 32 meen ik

zou idd een mooie PB zijn

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-1-2009 om 21:45 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 8-1-2009 21:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
nog updates aan dit gekke ding?

geen hele grote, nog wat kleine dingen besteld, gashendel e.d., ben nu mijn blok aan het flowen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 8-1-2009 21:53 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

zou idd een mooie PB zijn

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-1-2009 om 21:45 uur.


Het probleem is alleen omdat jij geen max toerental hebt opgegeven dat bijv luc een pijp kan gaan maken met een powerband van 11 tot 14 en dus de maten moeilijk zijn te vergelijken
Als jij bijv 15k toeren had ingevult bijv, dan kijkt hij welk doel het voor is (wegrace) waarbij hij bijv een powerband breedte van 1,25 gebruikt, waarmee dan 12k toeren als begin uitkomt
Het kan dus zijn dat luc nu dus een pijp maakt die bedoeld is tot 14 duizend toeren en je de 15 dus lastig haald.
Misschien verstandig om Luc alsnog dit maximum toerental op te sturen.
En dan durf ik ook te zeggen dat het een goede vergelijking is, die dus echt wel wat zegt.
 
Derbi-Olaf 8-1-2009 21:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Het probleem is alleen omdat jij geen max toerental hebt opgegeven dat bijv luc een pijp kan gaan maken met een powerband van 11 tot 14 en dus de maten moeilijk zijn te vergelijken
Als jij bijv 15k toeren had ingevult bijv, dan kijkt hij welk doel het voor is (wegrace) waarbij hij bijv een powerband breedte van 1,25 gebruikt, waarmee dan 12k toeren als begin uitkomt
Het kan dus zijn dat luc nu dus een pijp maakt die bedoeld is tot 14 duizend toeren en je de 15 dus lastig haald.
Misschien verstandig om Luc alsnog dit maximum toerental op te sturen.
En dan durf ik ook te zeggen dat het een goede vergelijking is, die dus echt wel wat zegt.

ik heb bij luc expres heb laten kiezen voor dat aantal... gewoon omdat hij degene met de ervaring is
bereken jij maar een pijp voor deze waardes, ik zal luc nog ff vragen als ik de berekeningen krijg wat 'ie als waardes heeft aangehouden

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 8-1-2009 om 21:58 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 36055 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 28 van 59
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 57, 58, 59Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved