Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene ...
|
Pagina 20 van 59
|
Dit topic is 35989 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Derbi-Olaf |
9-12-2008 21:39 |
 Posts: 14999 |
vandaag weer ff aan het schuren geweest, de velgen worden volledig strak afgewerkt, en dan weer zwart gespoten  ook heb ik weer wat aan de mono, en de zijkuipen geschuurd.
Helaas zit ik nog met het probleem van vastgeroeste boutjes in mijn achterwiel.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Derbi GPR Roy |
9-12-2008 21:45 |
 Posts: 708 |
deze derbi word echt tof! kan niet wachten om hem 'live' te zien
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
9-12-2008 21:48 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
deze derbi word echt tof! kan niet wachten om hem 'live' te zien
Danke  die van jou wil ik ook wel eens bewonderen, irl zijn het echt toffe dingen (L) :P
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Derbi-Olaf |
11-12-2008 11:45 |
 Posts: 14999 |
Heh, onderdeeltjes onderweg
-dopler endurance krukas
-Pakkingset
-zuiger
-Carbon voor het membraan
-sturbalansgewichtjes
-Voortandwiel
-ontstekinsdeksel
-2X conti carbonnen dempertje
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
MarTijn tzr |
11-12-2008 12:19 |
 Posts: 6970 |
heb je geen vaccuum machine ter beschikking.
misschien kan je dan ook je kuipruitje tinten
Helaas heb ik die van me werk al gesloopt
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
Derbi-Olaf |
11-12-2008 12:20 |
|
Niek de Wildt |
11-12-2008 12:21 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Heh, onderdeeltjes onderweg 
-dopler endurance krukas
-Pakkingset
-zuiger
-Carbon voor het membraan
-sturbalansgewichtjes
-Voortandwiel
-ontstekinsdeksel
-2X conti carbonnen dempertje
komen er 2 dempers onder de kont?
dat is echt heel mooi, dan krijg je van mij een aantal hotjes.
je weet wat je met de dikte van tailpijp moet doen als je dat wil gaan doen? zie hier:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Als je een lange tailpijp wilt gebruiken om bijv. een seatpipe te maken, is dat geen probleem en scheeld het je ook niet/nauwlijks vermogens als je het volgende doet:
De berekende diameter maak je dan alleen plaatselijk na de eindconus (ookwel reflector of compression conus genoemd).
Dus een busje van bijv 10cm met een berekende diameter en de rest van de tailpijp maak je een flink stuk wijder.
Het oppervlak van de doorlaat van de rest van de pijp 2 maal zo groot maken is over het algemeen voldoende, en als je een héél lange tailpijp wilt, dan maak je die diameter gewoon nog wat meer, dat is allemaal niet zo kritisch.
In de uitlaten/tuning/sobw -wereld wordt er dan ook vaak een tailpijp met grote diameter gebruikt waarin een busje met de berekende doorlaat kan worden geduwd zodat daar vervolgens makkelijk mee te varieren/experimenteren is om te testen wat het beste loopt.
http://www.brommerfo...user/13667/5/details
(ook voor de AANGEPASTE/VERBETERDE FORMULES voor berekenen van oa. tailpijp)
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 11-12-2008 om 12:22 uur.
|
|
|
|
MarTijn tzr |
11-12-2008 12:26 |
 Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
hoe doe je dat dan ?
folie erop en dan gewoon vacuüm trekken?
kunt het heel iets verwarmen (warme lucht in laten blazen)
maar je legt eerst je kuipruitje erin.
de folie eroverheen en dan de vacuumkap dichtdoen.
zat ik gister aan te denken terwijl ik walnoten aan het inpakken was
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
Derbi-Olaf |
11-12-2008 12:26 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
komen er 2 dempers onder de kont?
dat is echt heel mooi, dan krijg je van mij een aantal hotjes.
je weet wat je met de dikte van tailpijp moet doen als je dat wil gaan doen? zie hier:
[...]
http://www.brommerfo...user/13667/5/details
(ook voor de AANGEPASTE/VERBETERDE FORMULES voor berekenen van oa. tailpijp)
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 11-12-2008 om 12:22 uur.
inderdaad , dubbele demper onder de kont 
Als ik nu gewoon het eerste stukje van de tailpipe (20cm) ofzo 18mm doe, en dan laat ik het al overgaan in 2 buisjes van elk apart 18 mm, die elk naar een demper gaan is mijn probleem al opgelost, en het ziet er nog tof uit ook
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
11-12-2008 13:25 |
 Posts: 14514 |
dan zou ik zeker toch wel 2x 20mm pakken. dat lijkt me dus echt een stuk veiliger. je cilinder is toch al flink warmloopgevoelig, dan moet je dat risico niet gaan vergroten natuurlijk
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi GPR Roy |
11-12-2008 14:06 |
|
-simon- |
11-12-2008 15:03 |
 Posts: 8211 |
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
J.wally |
11-12-2008 16:49 |
 Posts: 2301 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
vandaag weer ff aan het schuren geweest, de velgen worden volledig strak afgewerkt, en dan weer zwart gespoten ook heb ik weer wat aan de mono, en de zijkuipen geschuurd.
Helaas zit ik nog met het probleem van vastgeroeste boutjes in mijn achterwiel.
vastgeroeste boutjes in het achterwiel?
van het tandwiel of schijf ofzo?
grote tip is verwarmen met hete lucht feun 2 minuutjes en dan met slagmoersleutel met imbus wss los maken werkt altijd
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
11-12-2008 18:38 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
dan zou ik zeker toch wel 2x 20mm pakken. dat lijkt me dus echt een stuk veiliger. je cilinder is toch al flink warmloopgevoelig, dan moet je dat risico niet gaan vergroten natuurlijk
Nja, ik kijk wat er bij de berekeningen zit, en ga gewoon iets groter
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
[...]
mijne is niet echt bijzonder ofzo. maar het is een derbi en dat is al bijzonder geoneg neh alleen vrij leuke setup heb/krijg ik. voor de rest uiterlijk is vrij standaart behalve voorkant verlaagd, achterspatbord eraf en de pinkers eraf. de ophangingen van een aantal kappen zijn gescheurd die moet ik nog plakken en de buddy wat algemeen bekend is bij dit type derbi. zelf zat ik wel nog te denken aan een monoseat maarja wat doe je dan met tanken ? omdat de tank onder het zadeltje achter zit.
Tja, ik ga een hele andere tank lassen, die in mijn buddy komt (a) .
Maar een afneembare "mono" is ook wel strak.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: J.wally
[...]
vastgeroeste boutjes in het achterwiel?
van het tandwiel of schijf ofzo?
grote tip is verwarmen met hete lucht feun 2 minuutjes en dan met slagmoersleutel met imbus wss los maken werkt altijd
Was gewoon een "zesser". Koppen braken af dus,...
Warmstoken helpt ook niet, ik kom aan het uitboren
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 11-12-2008 om 18:38 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
11-12-2008 18:40 |
 Posts: 13700 |
Veel kruipolie, hele tijd boutje los/vast draaien en blijven olieen. Verder doppen nemen met 6 kant binnenin. Goed warmstoken met brander tot het rood ziet is ook een optie.
|
|
|
|
Dit topic is 35989 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 20 van 59
|
|