Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 452 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene ...
Pagina 17 van 59
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 57, 58, 59Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 35959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 18-11-2008 20:57 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



wtf zit jij friezen te beledigen, de lastechniek van de friezen over het algemeen ligt een stuk hoger dan dat, en de techniek van het ontwerp wat friezen lassen is sowieso hoger dan dat gebeun...


ja, net zoals die 3 aan elkaar gebraaide fietsen?

lekker hoog niveau
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 18-11-2008 20:59 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



wtf zit jij friezen te beledigen, de lastechniek van de friezen over het algemeen ligt een stuk hoger dan dat, en de techniek van het ontwerp wat friezen lassen is sowieso hoger dan dat gebeun...

oke, ik weet niet hoe vaak ik het nog moet zeggen, maar dit was de enige goed uitvoerbare oplossing en dus geen gebeun.
Over constructies moet je mij BTW niks vertellen, dat weet ik allemaal.
ik had ook liever die koker als een geheel gehad, maar goede lassen zullen ook voldoen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
.puch_chopper 20-11-2008 11:31 Print reply

Posts: 7851
ja gaat die brug toch wel aan beide kanten verbreden hoop ik :P?

btw ik heb nog wat nodig check je inbox.
 
Frysk 20-11-2008 12:43 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja, net zoals die 3 aan elkaar gebraaide fietsen?

lekker hoog niveau



 
giggitybyte
Derbi-Olaf 20-11-2008 13:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
ja gaat die brug toch wel aan beide kanten verbreden hoop ik :P?

btw ik heb nog wat nodig check je inbox.

neu, 1 been in het begin naar buiten, en op het eind naar binnen
beide kanten heeft geen nut
edit : zodat de breedte bij de as natuurlijk gelijk blijft met de ori breedte

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 20-11-2008 om 13:19 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 21-11-2008 16:14 Print reply

Posts: 14999
kleine updeet
Spruitstukje, origineel maar uitgeschuurd tot 21 mm







en dan het pretspul voor een leuk prijsje een bijna nieuwe 21mm Dellie








binnenkort ook het geld voor easyparts eens over maken

edit: ben bezig met de foto's


wat is imageshack.us toch zalig snel geworden


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 21-11-2008 om 16:22 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 21-11-2008 17:46 Print reply
Posts: 7168
Je vroeg laatst in het KVT nog tot hoever je hem kon opdremelen, nou je hebt zelf denk ik wel gemerkt dat er een paar hele dunne plekken bij zitten.
Ik ben nu toevallig bezig weer een 18mm spruitstuk voor (gpr)nick te bewerken, hierbij een paintje wat de mogelijkheden zijn van makkelijkst/mist goed tot moeilijkst/best.

ooh btw tip, pak je membraam, kijk tegen de vlakke kant aan, dan zie je als het ware een rechthoek (van de doorlaat) die natuurlijk kleiner is dan de zegmaar de rechthoek van het spruitstuk vanaf de vlakke kant gezien.
zet met een kraspen de rechthoek van het membraan over op de vlakke kant van het spruitstuk, en dan weet je hoe groot hij moet worden.


(toch maar een plaatje erbij, anders is het zo onduidelijk)
dat rode is dus zegmaar de doorlaat als je naar de vlakke kant van het membraan kijkt, tot zover wil je dus je spruit maken)



ik zal straks een foto plaatsen van hoe ik het met metaal aan het doen ben, ik doe manier 3 voor hem, aangezien manier 4 gewoon veel meer werk is, en het een spruitstuk voor een straat blok wordt (en ik het gratis voor hem doe)




(groen = de buitenkant spruitstuk buisje normaal)
(geel = epoxy-metaal)


EDIT: waarom btw geen kabelchokeje? of ga je die nog scoren?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-11-2008 om 17:55 uur.
 
gprnick 21-11-2008 17:50 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Je vroeg laatst in het KVT nog tot hoever je hem kon opdremelen, nou je hebt zelf denk ik wel gemerkt dat er een paar hele dunne plekken bij zitten.
Ik ben nu toevallig bezig weer een 18mm spruitstuk voor (gpr)nick te bewerken, hierbij een paintje wat de mogelijkheden zijn van makkelijkst/mist goed tot moeilijkst/best.

ooh btw tip, pak je membraam, kijk tegen de vlakke kant aan, dan zie je als het ware een rechthoek (van de doorlaat) die natuurlijk kleiner is dan de zegmaar de rechthoek van het spruitstuk vanaf de vlakke kant gezien.
zet met een kraspen de rechthoek van het membraan over op de vlakke kant van het spruitstuk, en dan weet je hoe groot hij moet worden.

zie het plaatje voor meer duidelijkheid.

(groen = de buitenkant spruitstuk buisje normaal)
(geel = epoxy-metaal)

ik zal straks een foto plaatsen van hoe ik het met metaal aan het doen ben, ik doe manier 3 voor hem, aangezien manier 4 gewoon veel meer werk is, en het een spruitstuk voor een straat blok wordt (en ik het gratis voor hem doe)

afbeelding
afbeelding




en van wie heb je gratis dat huge ass luchtfilter?

maar idd zeker netjes van dat spruitstuk



 
Niek de Wildt 21-11-2008 17:52 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]


en van wie heb je gratis dat huge ass luchtfilter?

maar idd zeker netjes van dat spruitstuk

afbeelding



ik ga er maar niet op in wat jij mij aan tijd en materieel heb gekost
 
gprnick 21-11-2008 17:53 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ik ga er maar niet op in wat jij mij aan tijd en materieel heb gekost



 
Joel_koningslust 21-11-2008 18:40 Print reply

Posts: 14514
kun je niet beter gewoon een spuitstuk helemaal zelf maken

dan kun je direct de flow je carter in goed maken enzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 21-11-2008 19:23 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
kun je niet beter gewoon een spuitstuk helemaal zelf maken

dan kun je direct de flow je carter in goed maken enzo


ja is idd veel beter, maar soms willen mensen het doen met wat ze hebben.
 
Derbi-Olaf 22-11-2008 21:17 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ja is idd veel beter, maar soms willen mensen het doen met wat ze hebben.

spruitstukje is al uitgeschuurd, 21mm is het nu, 22 mm is het maximum.
ik vind het goed zo, te groot is ook niet goed ivm de gasstroom. (wervelingen)

en kabelchokeje, dat gooi ik zo over van de dellie die erop zat
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 22-11-2008 23:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Je vroeg laatst in het KVT nog tot hoever je hem kon opdremelen, nou je hebt zelf denk ik wel gemerkt dat er een paar hele dunne plekken bij zitten.
Ik ben nu toevallig bezig weer een 18mm spruitstuk voor (gpr)nick te bewerken, hierbij een paintje wat de mogelijkheden zijn van makkelijkst/mist goed tot moeilijkst/best.

ooh btw tip, pak je membraam, kijk tegen de vlakke kant aan, dan zie je als het ware een rechthoek (van de doorlaat) die natuurlijk kleiner is dan de zegmaar de rechthoek van het spruitstuk vanaf de vlakke kant gezien.
zet met een kraspen de rechthoek van het membraan over op de vlakke kant van het spruitstuk, en dan weet je hoe groot hij moet worden.
afbeelding
afbeelding
(toch maar een plaatje erbij, anders is het zo onduidelijk)
dat rode is dus zegmaar de doorlaat als je naar de vlakke kant van het membraan kijkt, tot zover wil je dus je spruit maken)



ik zal straks een foto plaatsen van hoe ik het met metaal aan het doen ben, ik doe manier 3 voor hem, aangezien manier 4 gewoon veel meer werk is, en het een spruitstuk voor een straat blok wordt (en ik het gratis voor hem doe)

afbeelding
afbeelding

(groen = de buitenkant spruitstuk buisje normaal)
(geel = epoxy-metaal)


EDIT: waarom btw geen kabelchokeje? of ga je die nog scoren?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-11-2008 om 17:55 uur.

is het trouwens niet het overwegen waard om in plaats van dat spruitstukje volledig aan te passen wat was te kopen,met die was een spruitstukje boetseren. Mal erom, en laten gieten? (of zelf gieten, in brons, of gewoon in allu?)

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 22-11-2008 om 23:32 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
knulla 23-11-2008 19:31 Print reply

Posts: 2954
mooi project je bent lekker bezig
 
look its them duke boys!

Dit topic is 35959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 17 van 59
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 57, 58, 59Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved