Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - Derbi GPR - XEROXreplica [Algemene ...
|
Pagina 16 van 59
|
Dit topic is 35948 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Derbi-Olaf |
11-11-2008 9:21 |
 Posts: 14999 |
wat is de richtlijn ongeveer voor de dikte van je membraanplaatjes (carbon)
ik weet: des te dunner, des te eerde ze gaan zweven. maar moeten ze zwevin ín de powerband, of erna pas?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Derbi-Olaf |
17-11-2008 21:49 |
 Posts: 14999 |
Naja, eindelijk een update  .
Te beginnen met :
-Monoseat in de primer
-Achterburg aangepast  (zijn enkel hechtlasjes, gelast met elektrodes aangezien de lasdraad op was.
-ook even de cilinder er weer afgetrokken
 (je ziet inderdaad nog draaisporen  )
 beetje vies.
-achterveertje er eens in voor het zicht
-derbi Twin-air VS de kleinere Fantic Twin-air
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
S1lv3r |
17-11-2008 21:51 |
 Posts: 5213 |
Tering die achterbrug, als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat dit het werk was van een fries.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
17-11-2008 21:51 |
 Posts: 14514 |
beter had je een compleet nieuwe brug gebouwd. als je toch moet lachen
dit vind ik namelijk geen gezicht
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
17-11-2008 21:52 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
Tering die achterbrug, als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat dit het werk was van een fries.
 , ik moest iets, ff gehecht met het elektrodenapparaat wat pa heeft gekocht toen 'ie 17 was  (is nu 52  )
word allemaal nog afgewerkt, krijgt nog een andere vorm, en komt niks van plamuur aan  (IVM coaten)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
beter had je een compleet nieuwe brug gebouwd. als je toch moet lachen
dit vind ik namelijk geen gezicht
ik beloof je, als 'ie af is zie je niet eens meer dat ik er zelf wat aan heb gedaan 
(en een nieuwe brug was alleen maar moeilijker, en slordiger geweest  )
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-11-2008 om 21:53 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-11-2008 om 21:54 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
17-11-2008 21:56 |
 Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
17-11-2008 21:57 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
eerst zien dat geloven. ik denk eigenlijk dat je hier gewoon die bochel blijft zien. en een assymetrische achterbrug vind ik eerlijk gezegd nooit mooi
maar je zou er wel een brace op kunnen lassen, dat is super mooi
dat komt ook, je bedoelt zo'n driehoekige vorm?
Btw, deze brug was origineel veel asymmetrischer 
De symmetrie is er alleen maar op vooruit gegaan
(én, daar bovenop komt dat dit de enige optie was, ik heb echt minimale ruimte tussen Band en brug, en tussen brug en achterrempomp. andes had ik de hele poot wel naar buiten geplaatst, en de ophangbus naar binnen.)
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-11-2008 om 21:59 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
17-11-2008 21:59 |
|
Derbi-Olaf |
17-11-2008 22:01 |
|
Joel_koningslust |
17-11-2008 22:03 |
 Posts: 14514 |
dus je gaat je veerophaning enzo ook nog allemaal aanpassen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
17-11-2008 22:06 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
dus je gaat je veerophaning enzo ook nog allemaal aanpassen
nee, bij nader inzien niet. Ik had graag het Pro-link systeem behouden gehad, dus daar blijf ik bij nader inzien mooi vanaf
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Derbi-Olaf |
18-11-2008 20:50 |
 Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Elco |
18-11-2008 20:54 |
Posts: 4527 |
hmm,
als ik toch zelg ging bakken zou ik het niet zo doen,
maar dan gewoon vanaf die 4 kante koper een rechte U maken, en dan lassen en afwerken, zo kan ht ook wel, maar op ik het mooi vind weet ik nog niet
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
18-11-2008 20:56 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
hmm,
als ik toch zelg ging bakken zou ik het niet zo doen,
maar dan gewoon vanaf die 4 kante koper een rechte U maken, en dan lassen en afwerken, zo kan ht ook wel, maar op ik het mooi vind weet ik nog niet
zelfs voor zo'n U-vorm was er geen ruimte, op deze maniet ontwijk ik de rempomp met 3MM (!) speling.
Dit komt dus doordat de zaagsnede die ik heb gemaakt scheef is.
Dit was echt de enige goed-uitvoerbare methode 
edit, de brug wordt Btw ook verder aangepast dus  (zie tekening)
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 18-11-2008 om 20:57 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
rubbert |
18-11-2008 20:56 |
 Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
Tering die achterbrug, als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat dit het werk was van een fries.
wtf zit jij friezen te beledigen, de lastechniek van de friezen over het algemeen ligt een stuk hoger dan dat, en de techniek van het ontwerp wat friezen lassen is sowieso hoger dan dat gebeun...
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Dit topic is 35948 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 16 van 59
|
|