Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - MT8 Tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 593 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - MT8 Tunen
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tombrom 14-5-2008 16:16 Print reply

Posts: 15925
vdh-parts...
 
honda fryslan 14-5-2008 16:17 Print reply

Posts: 1914
heb ik ook niet liggen..sorry
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
ikkejw 15-5-2008 20:53 Print reply

Posts: 9886
ik wou maar een stuk cilinderhemd gebruiken van een 70 imi, voor het spijltje in de vlinderpoort.

die is ongeveer 1mm dik, zou dat het houden?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Sypie_Honda 16-5-2008 18:50 Print reply

Posts: 13830
jow JW, ik heb het er ff met me materiaalkunde lelaar over gehad.

hij zei, als je wil lassen in gietijzer moet je sowieso gietijzer electrodes roggelen, mig/mag is geen optie.

en hij zei, je moet je cilinder en sukje in de oven tot 100 graden opwarmen. dan dat sukje er ff in skroeie, en dan weer in die oven van 100 graden.
en die dan steeds wat kouder zetten, zodat hij heel erg langzaam afkoelt.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 16-5-2008 18:52 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
jow JW, ik heb het er ff met me materiaalkunde lelaar over gehad.

hij zei, als je wil lassen in gietijzer moet je sowieso gietijzer electrodes roggelen, mig/mag is geen optie.

en hij zei, je moet je cilinder en sukje in de oven tot 100 graden opwarmen. dan dat sukje er ff in skroeie, en dan weer in die oven van 100 graden.
en die dan steeds wat kouder zetten, zodat hij heel erg langzaam afkoelt.



ow eehm, dan moet ik ff aan binne vragen of hij een oven heeft op de sloop

zou het ook met de gasbrander kunnen?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Vuile Beunkoe 16-5-2008 18:55 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



ow eehm, dan moet ik ff aan binne vragen of hij een oven heeft op de sloop

zou het ook met de gasbrander kunnen?


Nee. Oven is gespreide warmtebron, met gasbrander is niet goed genoeg verspreid
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
- Kevin - 16-5-2008 19:04 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
fabriekscilinders voor honda halen dat nooit

deze uitlaatpoort heeft een BMEP van nog geen 5 bar, daar kun je misschien net 10 pk mee halen.

zo'n cilinder komt aan zen vermogen door de cc's, maar over poorttiming hebben ze verder niet nagedacht.

ophogen had ik nog niet over nagedacht, ik zal vanavond eens kijken hoe de timingen dan uitkomen.

zou het trouwens veel uitmaken als de blowdown BMEP veel hoger ligt dan de andere BMEPs? ik neem aan dat alles ongeveer gelijk moet zijn voor maximum vermogen.


Ik heb een ongetunede cilinder erop zitten, hiermee heb ik de 149 km/h (geijkt) gehaald. Een ongetunede fabriekscilinder voor een Honda kan dat dus wel halen. Ze loopt nu volgens de dynojet bank 125.54 km/h, met een lichtere vertanding:

http://video.google....d=942245596244186608

10 pk, het dubbele zal je bedoelen .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
met fabriekscilinders bedoel ik, cilinders die niet getuned zijn. gewoon plug&play spul dus. die halen nooit geen 140.


Zie bovenstaande reply .

Verder een erg leuk project, ik hou het in de gaten. Ik heb er ooit aan gedacht mijn cilinder ook te gaan bewerken, maar ik moet nog maar zien of dat er ooit van gaat komen.

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 16-5-2008 om 19:06 uur.
 
Intenso 16-5-2008 19:07 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



ow eehm, dan moet ik ff aan binne vragen of hij een oven heeft op de sloop

zou het ook met de gasbrander kunnen?


sukkel dan hest mien cilinders verneukt

haal dat spietje der mar wer uit
en hoon ze eehm
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
ikkejw 17-5-2008 21:05 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
jow JW, ik heb het er ff met me materiaalkunde lelaar over gehad.

hij zei, als je wil lassen in gietijzer moet je sowieso gietijzer electrodes roggelen, mig/mag is geen optie.

en hij zei, je moet je cilinder en sukje in de oven tot 100 graden opwarmen. dan dat sukje er ff in skroeie, en dan weer in die oven van 100 graden.
en die dan steeds wat kouder zetten, zodat hij heel erg langzaam afkoelt.



zou dat voorverwarmen nu echt nodig zijn? het is maar een heel klein lasje.

vervorming boeit me weinig, hij moet toch geboord worden.

lassen wil wel het best als het materiaal al een beetje warm is, dat weet ik. vooral met zulke korte lassen, anders komt de las nooit diep genoeg. daarom dacht ik dat de gasbrander ook wel zou werken voor zo'n kort stukje. zou dat nu echt met een oven moeten?

na het lassen zou ik dan de gasbrander er nog wel ff op kunnen houden, en dan steeds de vlam wat lager zetten.


ik had het er vandaag ook ff over met jouke rottiné, hij had er niet heel veel vertrouwen in, maar hij zou wel ff een 54mm zuiger voor me scoren

 
Preserve nature - Always wear a helmet
ikkejw 18-5-2008 19:45 Print reply

Posts: 9886
ff een fotoshoot




golden power! (zo'n blikje is precies 53mm )




inlaatpoortje




cilinderbus zit er scheef in




kijk maar




zou ik dit er uit krijgen als ie 1mm geboord wordt?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
ikkejw 18-7-2008 18:11 Print reply

Posts: 9886
membraam tjoening

voor:




na:


 
Preserve nature - Always wear a helmet
Royal Club 18-7-2008 18:16 Print reply

Posts: 60390
waarom membraanstops eraf?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ikkejw 18-7-2008 18:21 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
waarom membraanstops eraf?



linge-tuning zei dat die dingen overbodig waren.

dat geloof ik best, zeker met 0.5mm dik carbon. dat buigt toch bijna niet.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
gekke henkie 18-7-2008 18:31 Print reply

Posts: 878
Die krassen krijg je er waarschijnlijk niet uit met 1mm boren... tenzij ze minder diep zijn dan 0,5mm, maar zo zien ze er niet uit
 
Ga toch krassen!
ikkejw 18-7-2008 18:36 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
Die krassen krijg je er waarschijnlijk niet uit met 1mm boren... tenzij ze minder diep zijn dan 0,5mm, maar zo zien ze er niet uit



uitdremelen en oplassen misschien een idee?
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 6097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved