Christian-tsx |
27-12-2008 20:33 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
als je de zuiger aan de onderkant inkort.
dan een kortere drijfstang monteerd. en de cilinder een stuk laat zakken ?
en wat voor nut heeft dat dan precies? meer carterdruk?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
27-12-2008 21:32 |
 Posts: 14514 |
ja, dan is er minder ruimte tussen je spoelpoorten en je carter. dus daar win je al wat carterdruk
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
fox-power |
27-12-2008 22:11 |
 Posts: 834 |
al wat ? lijk me veel meer uit te gaan maken als een ander membraanpje
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-12-2008 22:50 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ja, dan is er minder ruimte tussen je spoelpoorten en je carter. dus daar win je al wat carterdruk
en minder ruimte onder de zuiger..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Christian-tsx |
28-12-2008 15:27 |
Posts: 856 |
37.8mm is de slag van tsx.
drijfstang lengte is 2x de slag ong. weet het zo nie exact.
maar welke drijfstang zou ik erin kunnen zetten, die dus iets korter is en er wel in past.
ik heb zelf geen idee hoeveel kleiner ik moet nemen, voordat het echt veel uit gaat maken met carterdruk.
en hoeveel mm een eventueel nieuwe drijfstang is, zoveel mm moet er ook van de zuiger en cilinder af neem ik aan?
alvast bedankt voort advies, in zulke aanpassingen zie ik wel wat, ondanks dat het veel werk is.
|
|
|
|
PimW |
28-12-2008 15:46 |
Posts: 270 |
Je wilt toch meedoen aan de brommersprints in oa Jubbega?
Dan moet je rijden met de krukas slag van t gehomologeerde model.
|
|
|
|
BSTS |
28-12-2008 15:49 |
 Posts: 4241 |
welke tijd rijd je op 150 meter ?
|
|
sprintjah |
|
Christian-tsx |
28-12-2008 15:49 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PimW
Je wilt toch meedoen aan de brommersprints in oa Jubbega?
Dan moet je rijden met de krukas slag van t gehomologeerde model.
ik zal de regelementen even bekijken
edit:
je hebt gelijk  dus wordt niet wat. ideeen om de carterdruk te verhogen, of moet ik em gewoon laten zoals het is en proberen.
Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 28-12-2008 om 15:53 uur.
|
|
|
|
BSTS |
28-12-2008 15:51 |
 Posts: 4241 |
vertel me je tijden even, volgens mij deed je mee in genemuiden toch ?
|
|
sprintjah |
|
De Schout |
28-12-2008 15:54 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PimW
Je wilt toch meedoen aan de brommersprints in oa Jubbega?
Dan moet je rijden met de krukas slag van t gehomologeerde model.
hij veranderd de slag niet.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Christian-tsx |
28-12-2008 15:55 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
vertel me je tijden even, volgens mij deed je mee in genemuiden toch ?
genemuiden en damwoude meegedaan.
snelste tijd 10.4 sec. met een reactietijd van 0.4. dus had 10 rond kunnen zijn. magoed was dus 10.4
achteraf kwam ik erachter dat de zuiger verkeerd was voor de malossi cilinder, daarom kreeg ik em ook niet goed afgesteld.
ma nu ga ik voor minimaal een seconde sneller.
wat voor tijd heb jij gereden dan BSTS??
Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 28-12-2008 om 16:02 uur.
|
|
|
|
Christian-tsx |
28-12-2008 15:56 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
hij veranderd de slag niet.
als de drijfstang groter/kleiner wordt, verandere de slag ook toch? of heeft dat alleen met de grote van de krukas wangen te maken
|
|
|
|
BSTS |
28-12-2008 16:15 |
 Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]
genemuiden en damwoude meegedaan.
snelste tijd 10.4 sec. met een reactietijd van 0.4. dus had 10 rond kunnen zijn. magoed was dus 10.4
achteraf kwam ik erachter dat de zuiger verkeerd was voor de malossi cilinder, daarom kreeg ik em ook niet goed afgesteld.
ma nu ga ik voor minimaal een seconde sneller.
wat voor tijd heb jij gereden dan BSTS??
Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 28-12-2008 om 16:02 uur.
9,8 ofzo..
ik had veel te zware vertanding en een slechte uitlaat.
en mijn setup was ook niet zo wild.
volgend jaar ga ik harder
|
|
sprintjah |
|
Joel_koningslust |
28-12-2008 16:17 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]
als de drijfstang groter/kleiner wordt, verandere de slag ook toch? of heeft dat alleen met de grote van de krukas wangen te maken
dat heeft puur met de afstand van het hart van je bigendpen tov het hart van de krukas te maken
als de drijfstang langer wordt komt alles alleen hoger. de slag wordt niet groter
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Christian-tsx |
28-12-2008 16:18 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
[...]
9,8 ofzo..
ik had veel te zware vertanding en een slechte uitlaat.
en mijn setup was ook niet zo wild.
volgend jaar ga ik harder
wat was je setup en wat wordt het volgend jaar?
ik ga ook harder hoop ik  ga je ook in de 70cc klasse rijden?
|
|
|
|