Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki sprinter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 845 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki sprinter
Pagina 14 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 22, 23, 24Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 35072 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Christian-tsx 26-12-2008 12:55 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ziet er leuk uit , mooie timingen (a)


ja ik vind het er ook goed uitzien,

ik heb net even een voetpakking in de vorm van mn cilinder geknipt.
nu blijkt dat er 2 stukken uit het carter gefreest moet worden, zodat alles goed overloopt.
hier de vorm van de cilinder:



hier zit de voetpakking op het blok, en is te zien dat er 2 stukken weg gefreest moeten worden.

kan ik de vorm van het bestaande aanhouden? of moet het geheel dieper maken?
 
Royal Club 26-12-2008 12:58 Print reply

Posts: 60390
neem aan dat je de carters loshaalt?

gewoon eerst ff passend maken, en dan zodat het mooi overloopt met de rest, niet dieper oid.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-12-2008 13:14 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
afbeelding

poortmap van mn getunde 70cc eurokit. getuned door vhs tuning

Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 26-12-2008 om 10:43 uur.


vind die uitlaatpoort met 67% wel heel erg veilig voor een sprinter...

ook omdat je geen vlinder of fluitpoorten hebt om aan een mooi totaaloppervlak vd poort te komen had ik daar iets meer risico genomen ..

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-12-2008 om 13:15 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Derbi-Olaf 26-12-2008 13:18 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


vind die uitlaatpoort met 67% wel heel erg veilig voor een sprinter...

ook omdat je geen vlinder of fluitpoorten hebt om aan een mooi totaaloppervlak vd poort te komen had ik daar iets meer risico genomen ..

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-12-2008 om 13:15 uur.

de uitlaattiming is btw ook niet gek hoog, 192 graden, inlaat is 135 graden... allemaal boorlijk safe , maar het zal niet wegnemen dat het aardig gaat lopen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Christian-tsx 26-12-2008 15:41 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

de uitlaattiming is btw ook niet gek hoog, 192 graden, inlaat is 135 graden... allemaal boorlijk safe , maar het zal niet wegnemen dat het aardig gaat lopen


ik probeer het zo eerst allemaal,
het hoeft van mij eerst ook niet allemaal extreem en dat het miss net wel of niet kan.

het blok gaat volgende week uit elkaar om de carters aan te passen
 
Henk-88 26-12-2008 19:15 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
het blok gaat volgende week uit elkaar om de carters aan te passen



Gaat je wel carterdruk kosten..


Als ik je poortmap met die van mij vergelijk dan denk ik dat die van mij toch wel zal gaan lopen
Ik heb 'm net weer terug gevonden dus er gaat een zuigertje besteld worden
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Christian-tsx 26-12-2008 19:20 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Gaat je wel carterdruk kosten..


Als ik je poortmap met die van mij vergelijk dan denk ik dat die van mij toch wel zal gaan lopen
Ik heb 'm net weer terug gevonden dus er gaat een zuigertje besteld worden



tja het is of minder carterdruk en wel een goede aansluiting, of een aansluiting van niks, en meer carterdruk.
wat doet de carterdruk precies dan? is het zo erg dat dat iets minder is?
en het lijkt me dat die aansluiting perfect MOET passen.

ja ik heb de poortmapjes eens bekeken, ik denk ook dat die van jou wel gaat lopen, mn spoelpoorten zijn groter dan de jouwe, maar je inlaatpoort is groot , heeft dat veel nut?

oja, hoe breed zijn bij jouw cilinder de in- en uitlaatpoort?

Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 26-12-2008 om 19:28 uur.
 
Henk-88 26-12-2008 19:28 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]



tja het is of minder carterdruk en wel een goede aansluiting, of een aansluiting van niks, en meer carterdruk.
wat doet de carterdruk precies dan? is het zo erg dat dat iets minder is?
en het lijkt me dat die aansluiting perfect MOET passen.

ja ik heb de poortmapjes eens bekeken, ik denk ook dat die van jou wel gaat lopen, mn spoelpoorten zijn groter dan de jouwe, maar je inlaatpoort is groot , heeft dat veel nut?



Aansluiting zou ik wel pas maken idd..
Je zou altijd nog een membraanblokje opmaat kunnen maken zodat je daar weer wat aan druk wint. Maar eerst maar 'ns kijken hoe het loopt..

edit: tsx heeft van zichzelf al weinig carterdruk dusja..

Binnenkort weet ik of het nut heeft want er gaat een zuigertje voor komen.

edit2- uitlaatpoort lijkt evenbreed als die van jou maar w8 ff, meet ik 'm ff op..

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 26-12-2008 om 19:30 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Christian-tsx 26-12-2008 19:30 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Aansluiting zou ik wel pas maken idd..
Je zou altijd nog een membraanblokje opmaat kunnen maken zodat je daar weer wat aan druk wint. Maar eerst maar 'ns kijken hoe het loopt..

edit: tsx heeft van zichzelf al weinig carterdruk dusja..

Binnenkort weet ik of het nut heeft want er gaat een zuigertje voor komen.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 26-12-2008 om 19:29 uur.


ja het lijkt me wel nodig om het aan te passen, anders werken de spoelpoorten ook niet optimaal.
wat voor merk cilinder is het, en wie heeft het getuned? en bedoel je dat membraamblokje i.p.v. het membraam zelf, of tussen het membraam en de cilinder.
 
Henk-88 26-12-2008 19:41 Print reply

Posts: 26703
Eurokit 70cc, meegekregen van 'mijn' tuner van wie ik alle tsx-shizzle overkocht want hij stopte met brommers.
Mars (Uncle BLAM) denkt nog steeds dat het de snelste 70cc is die die gozer heeft getuned (135 km/h) maar de tuner zelf zei dat de cilinder verbeunt was (te ver uitgevijld) dus de spanning stijgt hier, zou het die snelle zijn?..

Breedte uitlaatpoort ong. 32mm gemeten vanaf poortmap.


Je membraanblokje past te ruim in je carter; dat kost carterdruk.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Christian-tsx 26-12-2008 19:48 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Eurokit 70cc, meegekregen van 'mijn' tuner van wie ik alle tsx-shizzle overkocht want hij stopte met brommers.
Mars (Uncle BLAM) denkt nog steeds dat het de snelste 70cc is die die gozer heeft getuned (135 km/h) maar de tuner zelf zei dat de cilinder verbeunt was (te ver uitgevijld) dus de spanning stijgt hier, zou het die snelle zijn?..

Breedte uitlaatpoort ong. 32mm gemeten vanaf poortmap.


Je membraanblokje past te ruim in je carter; dat kost carterdruk.


er zit niet veel ruimte tussen het membraam en het carter, een paar milimeter.

ik denk niet dat dat die snelste is, aangezien mijn cilinder niet zo extreem getuned is, maar aan de veilige kant zit. (wat ik overigens niet zo erg vind, aangezien het wel eventjes mee moet kunnen) en onze cilinder verschillen niet extreem veel als ik de poortmapjes bekijk.

maar ik krijg zo langzamerhand steeds meer zin om alles zo snel mogelijk klaar te maken, en eens kijken of het een beetje snel is

maar ik wil alles nu direct helemaal goed klaarmaken. volgende week eens beginnen met het blok, de nsr heb ik zo goed als klaar, dus nu is de sprinter aan de beurt
 
Henk-88 27-12-2008 3:07 Print reply

Posts: 26703
Hmm nu ik mijn cilinder in m'n hand houd, schiet mij weer te binnen dat mijn tuner er meestal een plaat van ongeveer 5mm onderschoof en de bovenkant afdraaide en dat is bij deze niet gebeurd.. het blijft spannend..

Mars was hier net en die kon zich herinneren dat de tsx-tuner de spoelers zowiezo te ruim vond (scheelt ook weer in carterdruk btw).. het ligt voor mij dus eerder voor de hand om de spoelers te gaan verkleinen i.p.v. de carters uitruimen, mja wat een werk .
Ik zit met hetzelfde als jij (carter sluit ook niet aan op de spoelers) en ik zet 'm eerst gewoon op het carter en dan kijken wat 'ie doet. Daarna beetje van carter af en weer kijken en zo steeds een stukje verder tot het minder gaat lopen.. en dan een ander carter pakken en het dan op de beste manier bijwerken.

Carterdruk is een belangrijke medespeler in het naar boven (door de spoelers en spoelpoorten) stuwen van het mengsel.

Zet niet gelijk te enthousiast je vijl in het carter totdat het voor het oog leuk lijkt (aan te sluiten) maar doe het stapje voor stapje.
Dat kan tot betere resultaten leiden.


Net de inlaatpoortbreedte ook ff opgemeten en die is op het breedste punt ong. 28,5 mm. Uitlaatpoort ong. 31,5mm (beide vanaf poortmapje gemeten).
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-12-2008 10:58 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Hmm nu ik mijn cilinder in m'n hand houd, schiet mij weer te binnen dat mijn tuner er meestal een plaat van ongeveer 5mm onderschoof en de bovenkant afdraaide en dat is bij deze niet gebeurd.. het blijft spannend..

Mars was hier net en die kon zich herinneren dat de tsx-tuner de spoelers zowiezo te ruim vond (scheelt ook weer in carterdruk btw).. het ligt voor mij dus eerder voor de hand om de spoelers te gaan verkleinen i.p.v. de carters uitruimen, mja wat een werk .
Ik zit met hetzelfde als jij (carter sluit ook niet aan op de spoelers) en ik zet 'm eerst gewoon op het carter en dan kijken wat 'ie doet. Daarna beetje van carter af en weer kijken en zo steeds een stukje verder tot het minder gaat lopen.. en dan een ander carter pakken en het dan op de beste manier bijwerken.

Carterdruk is een belangrijke medespeler in het naar boven (door de spoelers en spoelpoorten) stuwen van het mengsel.

Zet niet gelijk te enthousiast je vijl in het carter totdat het voor het oog leuk lijkt (aan te sluiten) maar doe het stapje voor stapje.
Dat kan tot betere resultaten leiden.


Net de inlaatpoortbreedte ook ff opgemeten en die is op het breedste punt ong. 28,5 mm. Uitlaatpoort ong. 31,5mm (beide vanaf poortmapje gemeten).



carterdruk is leuk.
maar je moet imo niet de kanalen gaan verkleinen om carterdruk omhoog te halen.

je wilt zoveel mogelijk mengsel naar boven halen, als je de doorlaat gaat smoren zal de druk voor de doorlaat omhoog gaan maar de opbrengst omlaag..

mooiste is een hoge druk en dan een doorlaat met een zo laag mogelijke smoring. dan heb je meeste mengsel boven..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Christian-tsx 27-12-2008 12:43 Print reply
Posts: 856
ja of ik moet aan de bovenkant van de spoelers (waar de pakking op het carter zit, de spoelers de vorm van de cilinder maken, en aan de onderkant van de spoelers de huidige vorm houden. dus schuin maken.
ik weet niet of dit nut heeft, ik ga sowieso manieren bekijken om de carterdruk omhoog te halen, ik heb al een aantal manieren gezien, alleen weet ik niet of dit in een tsx blok ook kan.
hier hou ik jullie van op de hoogte, wat wel en niet wil.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-12-2008 12:46 Print reply

Posts: 10560
als je de zuiger aan de onderkant inkort.

dan een kortere drijfstang monteerd. en de cilinder een stuk laat zakken ?


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 35072 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 14 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 22, 23, 24Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved