Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki sprinter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 769 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki sprinter
Pagina 13 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 22, 23, 24Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 34868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 8-12-2008 18:03 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
uitgedraaid. daar nog meer over weten? ik zal er nog een paar foto's van maken.
ik dacht trouwens dat je een 50cc extremist was. wat doe je dan met 70cc

maar ik zal zo snel mogelijk even een poortmap maken en inscannen.
ik ben nog bezig met een nsr op te knappen, zodra deze klaar is (eind deze week denk ik) dan gaat m'n suzukiblok uit elkaar en ga ik de carters aanpassen aan m'n cilinder.

oja, nog wat, m'n inlaatpoort is 21mm. VHS adviseerde me een carburateur van 16-24mm te nemen.
ik wil m'n 24mm die er op zat weer gebruiken. maar heeft dit zin aangezien de inlaat maar 21mm is?



Door mijn 50cc-extremisme heb ik de getunede 70cc nog steeds niet uitgebprobeerd

Je kop ziet er niet erg gevlakt uit.. dus ik dacht van tja.. uitdraaien.. waar moet dat dan heen met de compressie en shit? Weet je wat je compressieverhouding nu gaat zijn?

Mijn inlaatpoorten (van m'n 50cc-cilinders) zijn 21mm en het loopt tot dusverre lekkerder met de mikuni-16 dan met de 21PHBG..dusja..

Zet eerst de 24mm er op.. mss is die lekker af te stellen..

Maar op zich zou ik gaan voor een mooie 21mm omdat die 'optimaler' aansluit op je doorlaat.



Ik zie al wel enigszins verschil.. maar ik wacht ff je poortmap af :P



Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 8-12-2008 om 23:54 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Joel_koningslust 8-12-2008 18:05 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]



uitgedraaid. daar nog meer over weten? ik zal er nog een paar foto's van maken.
ik dacht trouwens dat je een 50cc extremist was. wat doe je dan met 70cc

maar ik zal zo snel mogelijk even een poortmap maken en inscannen.
ik ben nog bezig met een nsr op te knappen, zodra deze klaar is (eind deze week denk ik) dan gaat m'n suzukiblok uit elkaar en ga ik de carters aanpassen aan m'n cilinder.

oja, nog wat, m'n inlaatpoort is 21mm. VHS adviseerde me een carburateur van 16-24mm te nemen.
ik wil m'n 24mm die er op zat weer gebruiken. maar heeft dit zin aangezien de inlaat maar 21mm is?


als je het spuitstuk taps toe laat lopen wel ( krijg je een soort van trechter dus snellere gasstroom, en je verneukt de flow niet )

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
crossgek - Forum en Sales Moderator 8-12-2008 18:10 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


als je het spuitstuk taps toe laat lopen wel ( krijg je een soort van trechter dus snellere gasstroom, en je verneukt de flow niet )



snellere gasstroom waar ?

je bent afhankelijk van wat je blok verpompt en hier zal de 21mm doorgang mogelijk een beperking zijn. en daar dus de hoogste stroomsnelheid zitten. hierbij maakt een trechtervorm toch weinig meer uit.

even doorbreien op bovenstaande theorie: de gasstroomsnelheid zal in het 21mm gedeelte het hoogst zijn , en dus lijkt een 21mm carb me ideaal, hij beperkt namelijk amper en een carburateur werkt met een hoge gasstroomsnelheid het best..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Christian-tsx 8-12-2008 22:17 Print reply
Posts: 856
wat kan ik het beste doen, en zal het best lopen:

- 21mm kopen van een goed merk en met een 21mm spruitstuk erop zetten.
- 24mm op een 21mm inlaat, spruitstuk taps toe laten lopen (zoals Joel_koningslust zegt)
- inlaat uitfrezen naar 24 mm en de 24 mikuni erop zetten. ik weet niet of dit invloed heeft op de rest van de poorten, dat het miss niet goed gaat lopen ofzo?

graag even een deskundig antwoord

 
Henk-88 8-12-2008 23:22 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
- inlaat uitfrezen naar 24 mm en de 24 mikuni erop zetten. ik weet niet of dit invloed heeft op de rest van de poorten, dat het miss niet goed gaat lopen ofzo?


Van mijn tuner weet ik dat hij liefst het hele traject van carb (en eig liefst luchtfilter ook nog) tot en met de uitlaat op elkaar af wil stemmen.
Dus: vraag je tuner?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Christian-tsx 9-12-2008 8:06 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Van mijn tuner weet ik dat hij liefst het hele traject van carb (en eig liefst luchtfilter ook nog) tot en met de uitlaat op elkaar af wil stemmen.
Dus: vraag je tuner?


ja ik wil vandaag vhs even opbellen en vragen, maar als hier nog iemand wat meer weet dan zeg het maar.

ik wil anders m'n inlaat wel groter maken, maar ik weet niet in hoever de rest van de poorten op de 21mm dikke inlaatpoort afgestemd zijn.

de 24mm die ik nu heb is echt een mooie carburateur die ik er graag weer onder wil hebben. maar dit moet natuurlijk wel goed kunnen
 
Christian-tsx 9-12-2008 13:15 Print reply
Posts: 856
net VHS opgebeld.

het beste was volgens hem om de inlaatpoort na 24mm te frezen, en te zorgen dat het mooi verloopt richting het membraam. en de 24 mikuni leek hem een uitstekende carburateur voor m'n setup. moest ook niet groter, want zoveel zou de cilinder waarschijnlijk niet kunnen verwerken.

deze week de honda even klaar maken, en dan weer vol met de sprinter aan

zal als eerste een poortmap maken, ook voor de geintereseerden hier.
 
Henk-88 9-12-2008 13:55 Print reply

Posts: 26703
Dat lijkt me een goede oplossing
Is die vhs 1 man of een bedrijf met meerdere werknemers btw?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
tvmierlo 9-12-2008 14:03 Print reply
Posts: 277
het is Harry van Hout, maar zijn broer helpt ook mee(ik weet zijn naam zo niet) en het bedrijf is gevestigd in een schuur achter het huis van Harry, dus vanuit de buitenkant van het huis niet zichtbaar dat het daar is.

Dit bericht is gewijzigd door tvmierlo op 9-12-2008 om 14:05 uur.
 
Christian-tsx 9-12-2008 14:05 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Dat lijkt me een goede oplossing
Is die vhs 1 man of een bedrijf met meerdere werknemers btw?


in principe is VHS een bedrijf van Harrie van hout.
kijk maar op de site http://www.vhs-tuning.nl/

hij heeft sowieso 1 medewerker, die ook een klein deel van het tunen doet, maar hijzelf doet het meeste. ze doen veel met crosmotoren.

ik heb het 1 en ander via andere forums over hem gelezen. en vooral het werk wat hijzelf doet, ziet er goed uit. volgens mij heeft hij mn cilinder klaar gemaakt.
 
Henk-88 9-12-2008 14:10 Print reply

Posts: 26703
Ja dat bedoel ik, als het eigenlijk 1 man is die het tunen doet dan is de tip die je vandaag kreeg meer waard lijkt mij


Zo'n soort bedrijfje 'heb' ik ook

http://www.mansengel.nl/

Ook een gast die jaaaarenlang 'in de crosserij' zat.. tunen deed hij volgens mij ook (ook voor anderen) maar daar lees je niks meer over op de site; misschien dat je tegenwoordig weinig meer kunt zonder testbank ofzo.
Bij hem haal ik altijd pakkingen en zuigers voor tsx-en, hij heeft ze tot nu toe allemaal op voorraad gehad, zelfs een 6e overmaat geloof ik
Boren en honen doet 'ie ook prima, een zeer handig adresje

(En nee Niek, dit is niet mijn geheimzinnige tuner )

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 9-12-2008 om 14:20 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Christian-tsx 9-12-2008 15:08 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Ja dat bedoel ik, als het eigenlijk 1 man is die het tunen doet dan is de tip die je vandaag kreeg meer waard lijkt mij


Zo'n soort bedrijfje 'heb' ik ook

http://www.mansengel.nl/

Ook een gast die jaaaarenlang 'in de crosserij' zat.. tunen deed hij volgens mij ook (ook voor anderen) maar daar lees je niks meer over op de site; misschien dat je tegenwoordig weinig meer kunt zonder testbank ofzo.
Bij hem haal ik altijd pakkingen en zuigers voor tsx-en, hij heeft ze tot nu toe allemaal op voorraad gehad, zelfs een 6e overmaat geloof ik
Boren en honen doet 'ie ook prima, een zeer handig adresje

(En nee Niek, dit is niet mijn geheimzinnige tuner )

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 9-12-2008 om 14:20 uur.


ja zulke bedrijfjes zijn de betere, die tenminste ergens verstand van hebben, en met jarenlange ervaring weten ze ook veel van de oudere brommers. hier in de buurt zit valk tweewielers. das ook een goede en heeft zo goed als alles altijd op voorraad, en kan aan veel orginele tsx onderdelen nog komen. het echte tunen doen ze daar niet, vandaar dat ik het door VHS heb laten doen.

 
Henk-88 13-12-2008 5:37 Print reply

Posts: 26703
Poortmappie?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Christian-tsx 26-12-2008 10:36 Print reply
Posts: 856


poortmap van mn getunde 70cc eurokit. getuned door vhs tuning

Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 26-12-2008 om 10:43 uur.
 
Derbi-Olaf 26-12-2008 11:29 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
afbeelding

poortmap van mn getunde 70cc eurokit. getuned door vhs tuning

Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 26-12-2008 om 10:43 uur.

ziet er leuk uit , mooie timingen (a)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 34868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 13 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 22, 23, 24Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved