Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - 125cc crosser cilinder pasmaken op ...
|
Pagina 7 van 8
|
Dit topic is 9922 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joel_koningslust |
25-8-2008 23:05 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ken het principe van een droge koppeling, maar als de koppeling in het blok zit, dan komt er olie bij, hoe wil je dan de olie weg bij de koppeling houden?
hetzelfde hoe je de olie binnen het blok houdt zodat hij niet via de tandwielas naar buiten loopt
keering dus
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Frysk |
25-8-2008 23:06 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ken het principe van een droge koppeling, maar als de koppeling in het blok zit, dan komt er olie bij, hoe wil je dan de olie weg bij de koppeling houden?
lukt eigenlijk niet met MT, (rechter krukaslager word gesmeerd door olie)
NSR daartegen wel, gewoon wat keerringen hier en wat keerringen daar, en je hebt je koppeling afgesloten van de versnellingsbak
|
|
giggitybyte |
|
Markjo |
25-8-2008 23:09 |
 Posts: 1061 |
er zitten gaten in de wand tussen bak en koppeling
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
25-8-2008 23:10 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
lukt eigenlijk niet met MT, (rechter krukaslager word gesmeerd door olie)
NSR daartegen wel, gewoon wat keerringen hier en wat keerringen daar, en je hebt je koppeling afgesloten van de versnellingsbak
kan met mt ook
de primare vertanding blijft ook gewoon in de olie lopen. alleen de koppeling komt erbuiten
dus het koppelingsdeksel word zo dun dat alleen de primaire vertanding er nog onder kan. en daar zit dus nog wel olie in. en wordt dus t lager ook nog door gesmeerd
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Frysk |
25-8-2008 23:12 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
kan met mt ook
de primare vertanding blijft ook gewoon in de olie lopen. alleen de koppeling komt erbuiten
dus het koppelingsdeksel word zo dun dat alleen de primaire vertanding er nog onder kan. en daar zit dus nog wel olie in. en wordt dus t lager ook nog door gesmeerd
ooh zit dat op die manier bij die droge koppelingen  chille weet ik dat ook
|
|
giggitybyte |
|
Markjo |
25-8-2008 23:14 |
 Posts: 1061 |
dat is aardig wat werk om de deksel zo te maken
en dan moet je nog een framepie maken om je koppeling in te drukken. ook het druklagertje moet plaatsmaken voor een 2RS1 exemplaar, maar hoe lang ie dan meegaat?
edit:
je moet dus dan een keerring hebben die om de korf heen gaat, dat is een fakking grote keerring!
+ veel wrijving
Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 25-8-2008 om 23:20 uur.
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
25-8-2008 23:35 |
 Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
26-8-2008 0:03 |
 Posts: 1061 |
dat is wel een mooi systeempie ja!
je haalt de korf van het tandwiel af (die 3 geperste pennetjes) en daar doe je een busje op waar weer een korf bovenop zit?
dat is wel een ideetje, moet je alleen de splines hebben op de nieuwe korf, maar die kan je weer uit de ori korf halen
dat geeft weer stof tot nadenken
maar de droge koppeling heeft meer grip dan een uitgdraaide MT8/CR80 (natte) koppeling?
Voor m'n eigen project ga ik denk eerst 3d tekeningen maken, je ken het er maar 1 keer affrezen natuurlijk
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
26-8-2008 11:39 |
 Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
26-8-2008 19:39 |
 Posts: 1061 |
ja ok, lijkt me logsich
is natuurlijk uber bruut om op je MT te maken
is 't voor de sprint, of kan je er ook langere afstanden mee rijden?
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
27-8-2008 16:13 |
|
Markjo |
14-10-2008 0:08 |
 Posts: 1061 |
weer zo'n interessante melding (maand niet gereageerd....)
voor iedereen die zich zat af te vragen, hoe een koppelingskorf van een mt er nou uit zag als ie uit elkaar was:
deze is dus gedempt met rubbers
niet echt bevordelijk voor de sprint dus, wie wil er nou comfort
ik wou dus die pennetjes eruit halen om ze te vervangen voor boutjes. maar je kan dus geen 2,6mm uit de korf halen...
nu ga ik denk van de onderkant van de plaat met de 4 pennen nog wat afhalen om bij het koppelingshuis wat meer vlees te behouden
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
14-10-2008 0:11 |
 Posts: 14514 |
is het kapot gegaan bij het losdraaien ofwat?
en t is jammer dat er verder nog geen updates zijn ( ik heb er overigens ook geen omdat ik nog op de onderdelen van frysk wacht )
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
14-10-2008 0:22 |
 Posts: 1061 |
nee wou enkel de pennetjes eruit tikken
toen scheurde ie al...
heb nog een paar andere lopende projecten en moest m'n oude kadettje ook weer door de keuring heen slepen
echte voorruitgang is er niet daarom. het eerste wat zal gaan komen is 3d tekeningen van een mt blok. om zo virtueel te gaan hakken en zagen
maar voordat het zo koud is om niet meer lekker te kunnen sleutelen/crossen/brommer rijden duurt 't nog ff. Ook de financien zitten op 't moment ook niet echt mee.
ook dus nog op zoek naar een cr blok (mag zonder bak en koppeling evt)
edit
oja, wat ik nu dus over hou van de koppeling is weer materiaal om een droge koppeling te fixen. Maar iemand een idee hoeveel zo'n setje kost?
Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 14-10-2008 om 0:26 uur.
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Markjo |
15-10-2008 20:43 |
 Posts: 1061 |
nou poging 2 is wel geslaagd. Ik heb nu 1mm uit het huis gehaald een 1mm van de onderkant van het koppelingpakket, nu zit ik dus met een verschil van .4mm.
Maar ik denk niet dat de 2 vlakken elkaar gaan raken
zodra ik de nieuwe cilinder voor de kawa heb. zal ik 'm erop proberen. zat niet eens een 4-plaats in het mt8 blokkie
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Dit topic is 9922 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 7 van 8
|
|