Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - 125cc crosser cilinder pasmaken op MT8 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 596 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - 125cc crosser cilinder pasmaken op ...
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 25-8-2008 23:05 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ken het principe van een droge koppeling, maar als de koppeling in het blok zit, dan komt er olie bij, hoe wil je dan de olie weg bij de koppeling houden?





hetzelfde hoe je de olie binnen het blok houdt zodat hij niet via de tandwielas naar buiten loopt

keering dus
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Frysk 25-8-2008 23:06 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ken het principe van een droge koppeling, maar als de koppeling in het blok zit, dan komt er olie bij, hoe wil je dan de olie weg bij de koppeling houden?




lukt eigenlijk niet met MT, (rechter krukaslager word gesmeerd door olie)

NSR daartegen wel, gewoon wat keerringen hier en wat keerringen daar, en je hebt je koppeling afgesloten van de versnellingsbak
 
giggitybyte
Markjo 25-8-2008 23:09 Print reply

Posts: 1061
er zitten gaten in de wand tussen bak en koppeling
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 25-8-2008 23:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


lukt eigenlijk niet met MT, (rechter krukaslager word gesmeerd door olie)

NSR daartegen wel, gewoon wat keerringen hier en wat keerringen daar, en je hebt je koppeling afgesloten van de versnellingsbak



kan met mt ook

de primare vertanding blijft ook gewoon in de olie lopen. alleen de koppeling komt erbuiten

dus het koppelingsdeksel word zo dun dat alleen de primaire vertanding er nog onder kan. en daar zit dus nog wel olie in. en wordt dus t lager ook nog door gesmeerd
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Frysk 25-8-2008 23:12 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



kan met mt ook

de primare vertanding blijft ook gewoon in de olie lopen. alleen de koppeling komt erbuiten

dus het koppelingsdeksel word zo dun dat alleen de primaire vertanding er nog onder kan. en daar zit dus nog wel olie in. en wordt dus t lager ook nog door gesmeerd



ooh zit dat op die manier bij die droge koppelingen chille weet ik dat ook
 
giggitybyte
Markjo 25-8-2008 23:14 Print reply

Posts: 1061
dat is aardig wat werk om de deksel zo te maken

en dan moet je nog een framepie maken om je koppeling in te drukken. ook het druklagertje moet plaatsmaken voor een 2RS1 exemplaar, maar hoe lang ie dan meegaat?

edit:
je moet dus dan een keerring hebben die om de korf heen gaat, dat is een fakking grote keerring!
+ veel wrijving

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 25-8-2008 om 23:20 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 25-8-2008 23:35 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
dat is aardig wat werk om de deksel zo te maken

en dan moet je nog een framepie maken om je koppeling in te drukken. ook het druklagertje moet plaatsmaken voor een 2RS1 exemplaar, maar hoe lang ie dan meegaat?

edit:
je moet dus dan een keerring hebben die om de korf heen gaat, dat is een fakking grote keerring!
+ veel wrijving

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 25-8-2008 om 23:20 uur.





dit is een set waar ik ervaring mee heb op kreidlers. de keering gaat niet helemaal om de korf heen maar alleen om een bus die tegen je primaire vertanding zit.



hier zie je een deksel voor kreidler. zoals je ziet loopt de primaire vertanding gewoon binnenboord. daar zit een bus op die door het gat in het deksel gaat met een keering erom. daarop word gewoon de complete koppeling vast gezet. bij kreidler werkt de koppeling binnenom dus hoeft er een framepje voor dat armpje op. bij een mt zou het dus zo komen


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 26-8-2008 0:03 Print reply

Posts: 1061
dat is wel een mooi systeempie ja!

je haalt de korf van het tandwiel af (die 3 geperste pennetjes) en daar doe je een busje op waar weer een korf bovenop zit?

dat is wel een ideetje, moet je alleen de splines hebben op de nieuwe korf, maar die kan je weer uit de ori korf halen

dat geeft weer stof tot nadenken
maar de droge koppeling heeft meer grip dan een uitgdraaide MT8/CR80 (natte) koppeling?


Voor m'n eigen project ga ik denk eerst 3d tekeningen maken, je ken het er maar 1 keer affrezen natuurlijk
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 26-8-2008 11:39 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
dat is wel een mooi systeempie ja!

je haalt de korf van het tandwiel af (die 3 geperste pennetjes) en daar doe je een busje op waar weer een korf bovenop zit?

dat is wel een ideetje, moet je alleen de splines hebben op de nieuwe korf, maar die kan je weer uit de ori korf halen

dat geeft weer stof tot nadenken
maar de droge koppeling heeft meer grip dan een uitgdraaide MT8/CR80 (natte) koppeling?


Voor m'n eigen project ga ik denk eerst 3d tekeningen maken, je ken het er maar 1 keer affrezen natuurlijk


als je het goed maakt zou je meer grip moeten hebben als een natte koppeling met hetzelfde aantal en grootte platen uiteraard
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 26-8-2008 19:39 Print reply

Posts: 1061
ja ok, lijkt me logsich

is natuurlijk uber bruut om op je MT te maken

is 't voor de sprint, of kan je er ook langere afstanden mee rijden?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 27-8-2008 16:13 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ja ok, lijkt me logsich

is natuurlijk uber bruut om op je MT te maken

is 't voor de sprint, of kan je er ook langere afstanden mee rijden?



je kan er lange afstanden mee rijden. maar is niet aan te raden ivm snel vies/nat worden en dat het veel meer slijt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 14-10-2008 0:08 Print reply

Posts: 1061
weer zo'n interessante melding (maand niet gereageerd....)

voor iedereen die zich zat af te vragen, hoe een koppelingskorf van een mt er nou uit zag als ie uit elkaar was:


deze is dus gedempt met rubbers
niet echt bevordelijk voor de sprint dus, wie wil er nou comfort

ik wou dus die pennetjes eruit halen om ze te vervangen voor boutjes. maar je kan dus geen 2,6mm uit de korf halen...


nu ga ik denk van de onderkant van de plaat met de 4 pennen nog wat afhalen om bij het koppelingshuis wat meer vlees te behouden
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 14-10-2008 0:11 Print reply

Posts: 14514
is het kapot gegaan bij het losdraaien ofwat?

en t is jammer dat er verder nog geen updates zijn ( ik heb er overigens ook geen omdat ik nog op de onderdelen van frysk wacht )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 14-10-2008 0:22 Print reply

Posts: 1061
nee wou enkel de pennetjes eruit tikken

toen scheurde ie al...
heb nog een paar andere lopende projecten en moest m'n oude kadettje ook weer door de keuring heen slepen

echte voorruitgang is er niet daarom. het eerste wat zal gaan komen is 3d tekeningen van een mt blok. om zo virtueel te gaan hakken en zagen
maar voordat het zo koud is om niet meer lekker te kunnen sleutelen/crossen/brommer rijden duurt 't nog ff. Ook de financien zitten op 't moment ook niet echt mee.

ook dus nog op zoek naar een cr blok (mag zonder bak en koppeling evt)

edit
oja, wat ik nu dus over hou van de koppeling is weer materiaal om een droge koppeling te fixen. Maar iemand een idee hoeveel zo'n setje kost?

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 14-10-2008 om 0:26 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 15-10-2008 20:43 Print reply

Posts: 1061
nou poging 2 is wel geslaagd. Ik heb nu 1mm uit het huis gehaald een 1mm van de onderkant van het koppelingpakket, nu zit ik dus met een verschil van .4mm.

Maar ik denk niet dat de 2 vlakken elkaar gaan raken

zodra ik de nieuwe cilinder voor de kawa heb. zal ik 'm erop proberen. zat niet eens een 4-plaats in het mt8 blokkie
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 9922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved