Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - 125cc crosser cilinder pasmaken op ...
|
Pagina 6 van 8
|
Dit topic is 9932 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joel_koningslust |
25-8-2008 22:27 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
MT8 krukas is 86.4mm in diameter en 49mm breed.
MT8 carter (krukasholte) is 88.1mm
kan mooi dus
mijn krukas is ietsjes breder. maar er kan aan elke kant makkelijk 5mm vanaf. maar dat is lang niet nodig
hier ga ik toch maar eens werk van maken. ik ga ff zoeken naar een setje mt8 carters
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
ikkejw |
25-8-2008 22:28 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
mijn krukas is ietsjes breder. maar er kan aan elke kant makkelijk 5mm vanaf. maar dat is lang niet nodig
hier ga ik toch maar eens werk van maken. ik ga ff zoeken naar een setje mt8 carters
tjek je inbox
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Markjo |
25-8-2008 22:39 |
 Posts: 1061 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]
ophoogplaat draaien,
flink stuk van de onderkant van je cilinder afdraaien mooie dikke opulplaat pas draaien, de juiste hoogte om uit te komen met je slag.
en dan kun je de plaat vastzetten in het mt5 blok. en ook andere tapgaten maken voor de bevestiging van je cr cilinder. dan moeten de tapeinden wel een stuk uit elkaar liggen van mt en cr om het goed te laten werken.
en dan maak je een hendeltje aan je stuur ofzo, om je powervalve mee te bedienen, of je gaat het helemaal automatisch maken, net als bij een crossmotor
ik denk dat je niet helemaal lekker uit gaat komen met de spoelpoorten, die van een crosser en een MT zijn nogal verschillend van grootte
en bij mijn idee vervalt de balans as helemaal
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Markjo |
25-8-2008 22:40 |
 Posts: 1061 |
@ joel
denk je ook aan de astappen van de krukas?
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
25-8-2008 22:41 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
@ joel
denk je ook aan de astappen van de krukas?
hoe bedoel je de astappen?
de dikte of lengte?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
25-8-2008 22:42 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
hoe bedoel je de astappen?
de dikte of lengte?
beide, je zult toch maar het tandwiel wat je koppelingskooi aandrijft erop moeten krijgen, en je vliegwiel enz...
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
25-8-2008 22:44 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
beide, je zult toch maar het tandwiel wat je koppelingskooi aandrijft erop moeten krijgen, en je vliegwiel enz...
die krukas wat ik heb heeft vrij dikke en lange astappen. dus daar kan ik eigenlijk alles op draaien wat ik maar wil.
maar als ik de krukas passend krijg dan ga ik ook aan de slag met een droge koppelingskit voor mt8 dus dan moet die kant zowiezo al aangepast worden. ontstekingskant is gewoon conisch. en ik heb de ontsteking trouwends ook nog die bij de as hoor
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
25-8-2008 22:45 |
 Posts: 1061 |
jep, en het vliegwiel zou wel kunnen passen, maar dan moet ie ook nog op de goede afstand van je ontsteking staan...
Opbouwende kritiek he
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Markjo |
25-8-2008 22:46 |
 Posts: 1061 |
oow vertel eens over die droge koppeling
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
25-8-2008 22:46 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
jep, en het vliegwiel zou wel kunnen passen, maar dan moet ie ook nog op de goede afstand van je ontsteking staan...
Opbouwende kritiek he
uiteraard. die kritiek is heel belangrijk in zon project. ik ben nl echt geen inginjeur of hoe je het ook schrijft
wat valt er te vertellen over de droge koppeling? wat wil je weten
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 25-8-2008 om 22:47 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
25-8-2008 22:52 |
 Posts: 1061 |
hoe werkt ie?
waar kan je hem halen?
veel verschil in grip?
issie afgesloten van de omgeving?
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
25-8-2008 22:58 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
hoe werkt ie?
waar kan je hem halen?
veel verschil in grip?
issie afgesloten van de omgeving?
een droge koppeling werkt gewoon hetzelfde als een natte koppeling. alleen dan zonder de olie tussen de platen zodat hij minder wrijving en interne weerstand heeft. ook word het beter gekoeld
je kunt een kant en klare voor mt nergens halen denk ik. ik wil zelf een mengeling van motor en brommeronderdelen gaan gebruiken
het verschil in grip is voor mt niet bekend. bij serieus opgevoerde kreidlers werkt het iig beter
en een droge koppeling is vaak niet afgesloten van de omgeving en daardoor alleen geschikt voor race/sprint gebruik
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Makrolon |
25-8-2008 23:01 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
een droge koppeling werkt gewoon hetzelfde als een natte koppeling. alleen dan zonder de olie tussen de platen zodat hij minder wrijving en interne weerstand heeft. ook word het beter gekoeld
je kunt een kant en klare voor mt nergens halen denk ik. ik wil zelf een mengeling van motor en brommeronderdelen gaan gebruiken
het verschil in grip is voor mt niet bekend. bij serieus opgevoerde kreidlers werkt het iig beter
en een droge koppeling is vaak niet afgesloten van de omgeving en daardoor alleen geschikt voor race/sprint gebruik
ducati zit ook droog op? en ook niet voor sprint of race...
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Joel_koningslust |
25-8-2008 23:02 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
ducati zit ook droog op? en ook niet voor sprint of race...
maar dat is ook een compleet ander systeem dan wat ik wil gaan bouwen. en weet je hoe snel een ducati koppeling slijt? en hoe vaak hij weigert. de latere ducati's hebben het volgends mij ook al niet meer
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
25-8-2008 23:04 |
 Posts: 1061 |
ken het principe van een droge koppeling, maar als de koppeling in het blok zit, dan komt er olie bij, hoe wil je dan de olie weg bij de koppeling houden?
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Dit topic is 9932 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 8
|
|