Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - 125cc crosser cilinder pasmaken op MT8 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 815 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - 125cc crosser cilinder pasmaken op ...
Pagina 6 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 25-8-2008 22:27 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



MT8 krukas is 86.4mm in diameter en 49mm breed.
MT8 carter (krukasholte) is 88.1mm

kan mooi dus



mijn krukas is ietsjes breder. maar er kan aan elke kant makkelijk 5mm vanaf. maar dat is lang niet nodig

hier ga ik toch maar eens werk van maken. ik ga ff zoeken naar een setje mt8 carters
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ikkejw 25-8-2008 22:28 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



mijn krukas is ietsjes breder. maar er kan aan elke kant makkelijk 5mm vanaf. maar dat is lang niet nodig

hier ga ik toch maar eens werk van maken. ik ga ff zoeken naar een setje mt8 carters



tjek je inbox
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Markjo 25-8-2008 22:39 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]


ophoogplaat draaien,

flink stuk van de onderkant van je cilinder afdraaien mooie dikke opulplaat pas draaien, de juiste hoogte om uit te komen met je slag.
en dan kun je de plaat vastzetten in het mt5 blok. en ook andere tapgaten maken voor de bevestiging van je cr cilinder. dan moeten de tapeinden wel een stuk uit elkaar liggen van mt en cr om het goed te laten werken.

en dan maak je een hendeltje aan je stuur ofzo, om je powervalve mee te bedienen, of je gaat het helemaal automatisch maken, net als bij een crossmotor




ik denk dat je niet helemaal lekker uit gaat komen met de spoelpoorten, die van een crosser en een MT zijn nogal verschillend van grootte

en bij mijn idee vervalt de balans as helemaal
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 25-8-2008 22:40 Print reply

Posts: 1061
@ joel

denk je ook aan de astappen van de krukas?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 25-8-2008 22:41 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
@ joel

denk je ook aan de astappen van de krukas?


hoe bedoel je de astappen?

de dikte of lengte?

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 25-8-2008 22:42 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


hoe bedoel je de astappen?

de dikte of lengte?


beide, je zult toch maar het tandwiel wat je koppelingskooi aandrijft erop moeten krijgen, en je vliegwiel enz...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 25-8-2008 22:44 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

beide, je zult toch maar het tandwiel wat je koppelingskooi aandrijft erop moeten krijgen, en je vliegwiel enz...


die krukas wat ik heb heeft vrij dikke en lange astappen. dus daar kan ik eigenlijk alles op draaien wat ik maar wil.

maar als ik de krukas passend krijg dan ga ik ook aan de slag met een droge koppelingskit voor mt8 dus dan moet die kant zowiezo al aangepast worden. ontstekingskant is gewoon conisch. en ik heb de ontsteking trouwends ook nog die bij de as hoor


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 25-8-2008 22:45 Print reply

Posts: 1061
jep, en het vliegwiel zou wel kunnen passen, maar dan moet ie ook nog op de goede afstand van je ontsteking staan...


Opbouwende kritiek he
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 25-8-2008 22:46 Print reply

Posts: 1061
oow vertel eens over die droge koppeling
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 25-8-2008 22:46 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
jep, en het vliegwiel zou wel kunnen passen, maar dan moet ie ook nog op de goede afstand van je ontsteking staan...


Opbouwende kritiek he


uiteraard. die kritiek is heel belangrijk in zon project. ik ben nl echt geen inginjeur of hoe je het ook schrijft

wat valt er te vertellen over de droge koppeling? wat wil je weten

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 25-8-2008 om 22:47 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 25-8-2008 22:52 Print reply

Posts: 1061
hoe werkt ie?
waar kan je hem halen?
veel verschil in grip?
issie afgesloten van de omgeving?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 25-8-2008 22:58 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
hoe werkt ie?
waar kan je hem halen?
veel verschil in grip?
issie afgesloten van de omgeving?


een droge koppeling werkt gewoon hetzelfde als een natte koppeling. alleen dan zonder de olie tussen de platen zodat hij minder wrijving en interne weerstand heeft. ook word het beter gekoeld

je kunt een kant en klare voor mt nergens halen denk ik. ik wil zelf een mengeling van motor en brommeronderdelen gaan gebruiken

het verschil in grip is voor mt niet bekend. bij serieus opgevoerde kreidlers werkt het iig beter

en een droge koppeling is vaak niet afgesloten van de omgeving en daardoor alleen geschikt voor race/sprint gebruik
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Makrolon 25-8-2008 23:01 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


een droge koppeling werkt gewoon hetzelfde als een natte koppeling. alleen dan zonder de olie tussen de platen zodat hij minder wrijving en interne weerstand heeft. ook word het beter gekoeld

je kunt een kant en klare voor mt nergens halen denk ik. ik wil zelf een mengeling van motor en brommeronderdelen gaan gebruiken

het verschil in grip is voor mt niet bekend. bij serieus opgevoerde kreidlers werkt het iig beter

en een droge koppeling is vaak niet afgesloten van de omgeving en daardoor alleen geschikt voor race/sprint gebruik

ducati zit ook droog op? en ook niet voor sprint of race...
 
KTM 525 EXC Supermoto
Joel_koningslust 25-8-2008 23:02 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

ducati zit ook droog op? en ook niet voor sprint of race...


maar dat is ook een compleet ander systeem dan wat ik wil gaan bouwen. en weet je hoe snel een ducati koppeling slijt? en hoe vaak hij weigert. de latere ducati's hebben het volgends mij ook al niet meer
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 25-8-2008 23:04 Print reply

Posts: 1061
ken het principe van een droge koppeling, maar als de koppeling in het blok zit, dan komt er olie bij, hoe wil je dan de olie weg bij de koppeling houden?


 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 9932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved