Markjo |
17-7-2008 23:34 |
 Posts: 1061 |
nou de proef op de som
test blokkie opengemaakt...
deksel eraf
drukplaat eraf
platen en naaf eraf
koppelingloos
afgedraaide huis erop
Ik heb 2,6mm van het huis afgehaald. Met op elke pen 2 ringen van elk 1,5 mm heb ik het verschil opgevuld. (met die 0,4mm zal het wel goed komen  )
drukplaat er weer op
en hij koppelt! heb meerdere malen met de hand gekoppelt en hij blijft weer terugkomen. Zal hem binnenkort proberen op m'n MT
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
ikkejw |
17-7-2008 23:38 |
 Posts: 9886 |
komen de karteltjes nog wel in elkaar?
ik zat te denken, wat nu als je 9.2mm van een 3plaats naaf afhaalt, en dat op een 4plaats naaf last.
komt wel heel precies, met weinig warmte ivm vervorming, maar als het werkt heb je ook wat!
huis moet dan ook iets verlengd worden, maar als je de naaf al goed kunt krijgen lijkt me dat geen probleem meer
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Markjo |
17-7-2008 23:41 |
 Posts: 1061 |
en dan? heb je een 8 plaats koppeling
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
ikkejw |
17-7-2008 23:42 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
en dan? heb je een 8 plaats koppeling
9.2mm erbij = 6plater
volgens mij moet dat nèt passen in een ori carterdeksel, anders ff een stukje eruit draaien.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Markjo |
17-7-2008 23:43 |
 Posts: 1061 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
komen de karteltjes nog wel in elkaar?
bedoel je van die 2 naven?
die komen nooit in elkaar volgens mij, eerder tegenover elkaar
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
-wokkel- |
17-7-2008 23:44 |
 Posts: 1129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
9.2mm erbij = 6plater 
volgens mij moet dat nèt passen in een ori carterdeksel, anders ff een stukje eruit draaien.
en dan heb je een 6 plaats koppeling...
4 plaats houd het al met veel vermogen...
wrm zou je dat willen? buiten voor de heb dan
|
|
|
|
Markjo |
17-7-2008 23:46 |
 Posts: 1061 |
oja nog een klein dingetje, we hadden het hiervoor over een xl500 koppeling
wat nou als je het alu gedeelte loshaalt van de krans en die weer op de MT krans pers en vastzet
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
ikkejw |
17-7-2008 23:46 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]
bedoel je van die 2 naven?
die komen nooit in elkaar volgens mij, eerder tegenover elkaar
dus zegmaar het onderste deel van een 4plater gebruiken, en dan 9.2mm van een 3plater erop lassen.
edit: is dat alu deel even groot als MT dan?
en @wokkel, ja gewoon voor de sier uiteraard
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 17-7-2008 om 23:49 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Markjo |
17-7-2008 23:49 |
 Posts: 1061 |
hoeveel vermogen heb zo'n oude cr eigenlijk?
Als de plannen allemaal lukken krijg ik ietsie minder in m'n MT...
Dan heb je wel een knappe koppeling nodig
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
ikkejw |
17-7-2008 23:49 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
hoeveel vermogen heb zo'n oude cr eigenlijk?
Als de plannen allemaal lukken krijg ik ietsie minder in m'n MT...
Dan heb je wel een knappe koppeling nodig
cr125 1979 heeft 24pk, 19pk op het achterwiel
daar zit een 6plater in.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Markjo |
17-7-2008 23:50 |
 Posts: 1061 |
ik bedoel die kartels die op allebei de naven zitten, waar die stalen tussenplaten in haken.
Die komen naar mijn weten tegenover elkaar?
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Markjo |
17-7-2008 23:51 |
 Posts: 1061 |
dat valt me nog tegen eigenlijk...
en een nieuwere? zit nu toch niet meer gebonden aan een passende slag
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
.puch_chopper |
21-8-2008 19:44 |
 Posts: 7851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
dat valt me nog tegen eigenlijk...
en een nieuwere? zit nu toch niet meer gebonden aan een passende slag
ophoogplaat draaien,
flink stuk van de onderkant van je cilinder afdraaien mooie dikke opulplaat pas draaien, de juiste hoogte om uit te komen met je slag.
en dan kun je de plaat vastzetten in het mt5 blok. en ook andere tapgaten maken voor de bevestiging van je cr cilinder. dan moeten de tapeinden wel een stuk uit elkaar liggen van mt en cr om het goed te laten werken.
en dan maak je een hendeltje aan je stuur ofzo, om je powervalve mee te bedienen, of je gaat het helemaal automatisch maken, net als bij een crossmotor
|
|
|
|
Joel_koningslust |
25-8-2008 21:44 |
 Posts: 14514 |
ik gebruik dit topic omdat ik aan het denken ben over een dergelijk project
maar weet iemand hoe groot in diameter een mt5 en een mt8 krukas is?
ik zit nl met een krukas die in diameter 87mm is en die wil ik in een brommercarter passend maken
dus als iemand suggesties heeft laat maar horen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
ikkejw |
25-8-2008 22:14 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik gebruik dit topic omdat ik aan het denken ben over een dergelijk project
maar weet iemand hoe groot in diameter een mt5 en een mt8 krukas is?
ik zit nl met een krukas die in diameter 87mm is en die wil ik in een brommercarter passend maken
dus als iemand suggesties heeft laat maar horen
MT8 krukas is 86.4mm in diameter en 49mm breed.
MT8 carter (krukasholte) is 88.1mm
kan mooi dus
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|