Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - lekker-rijden-scooter, vragen en de...
|
Pagina 6 van 7
|
Dit topic is 6982 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Markjo |
17-9-2008 20:01 |
 Posts: 1061 |
haha nee is prima hoor, het kopje van de polini vink ook wel mooi.
maar hoeveel verschil zou zoiets maken vergeleken met de polini kop met squishband ed.
zouden die formules in het boek van bell staan? die heb ik wel liggen, maar nog steeds geen tijd gehad om 'm te lezen
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Niek de Wildt |
19-9-2008 20:25 |
Posts: 7168 |
een van de weinige scoots die ik vet vind en respect voor heb aangezien je alles zelf doet en niet door xsh of dergelijk laat doen.
En aangezien die cilinder knetter geil is, en het hemd leuk bewerkt is
Hoe loopt dat nou met std uitlaat? goed te doen?
Jij wist overigens wat over die 'garage wasmachines' toch?
weet jij of hier ergens omgeving Weesp een garage zit waar ze dit voor een 6packje bier doen?
wil wat uitlaten erin doen.
ooh en hoeveel km's had je kruk nou gedraaid voordag hij zelfmoord pleegde?
in boek van bell staan wel een hoop formules die over de cilinderkop gaan, maar die zijn voornamelijk over de inhoud en niet over de squishband (wel wat grove waardes)
als je het boek in PDF wil omdat je dan beter de tekst kunt doorzoeken, moet je maar ff inboxen.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 19-9-2008 om 21:16 uur.
|
|
|
|
Markjo |
22-9-2008 11:53 |
 Posts: 1061 |
hee thanks man!
hij liep altijd wel aardig met een stand. uitlaat. Ik had wel de voorbocht flink vergroot (25mm) Wie weet maak ik er nog een opmaatje bij als ik een keertje niks te doen heb
ik zou het eigenlijk niet weten waar in die buurt zo'n ding staat.
wat wil je trouwens aan de uitlaten ontvetten? gewoon de buitenkant?
binnenkant wordt erg lastig. Ik wil 't ook anders wel voor je doen.
de ori kruk had denk ik 15.000km gedraaid, waarvan de laatste 5.000 met 70cc. en de laatste paar 1000 met de huidige setup (21mm carb en opmaat carters ed.) de power 1 kruk had tussen de 500 en 1000km gedraaid, Die was wel snel door  en dat noemen ze dan een 'race'krukas (reed dus gewoon met std uitlaat)
bedankt voor het aanbod, maar heb 't boek zelf ook in pdf
van dat rd forum
woensdag weer verder met m'n koppie
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Niek de Wildt |
22-9-2008 19:14 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
hee thanks man!
hij liep altijd wel aardig met een stand. uitlaat. Ik had wel de voorbocht flink vergroot (25mm) Wie weet maak ik er nog een opmaatje bij als ik een keertje niks te doen heb
ik zou het eigenlijk niet weten waar in die buurt zo'n ding staat.
wat wil je trouwens aan de uitlaten ontvetten? gewoon de buitenkant?
binnenkant wordt erg lastig. Ik wil 't ook anders wel voor je doen.
de ori kruk had denk ik 15.000km gedraaid, waarvan de laatste 5.000 met 70cc. en de laatste paar 1000 met de huidige setup (21mm carb en opmaat carters ed.) de power 1 kruk had tussen de 500 en 1000km gedraaid, Die was wel snel door en dat noemen ze dan een 'race'krukas (reed dus gewoon met std uitlaat)
bedankt voor het aanbod, maar heb 't boek zelf ook in pdf
van dat rd forum
woensdag weer verder met m'n koppie
Ja het gaat vooral om de binnenkant, maar hoezo is dat lastig dan? Ik dacht als je die pijp in dat apparaat gooit dan wordt het gewoon overal schoon?
Zou je dat voor me willen doen voor een 6pack biertjes?
ook zag ik dat jij goed was in het doorslijpen en daarna aan elkaar lassen van een uitlaat, dat moet ik daarna namelijk ook doen aangezien hij een slag gedraaid is en daarna vastgelast is door de vorige uitlaat
als je dat voor me wil doen maak ik er een kratje van
hoeft allemaal niet netjes, gewoon als het goed zit, zelf ga ik hem nog ff spuiten en glad slijpen.
dan kan ik namelijk meteen ff makkelijk er een deuk uithameren.
zelf kan ik wel electrode lassen, maar uitlaat is gewoon te dun voor dat.
|
|
|
|
Markjo |
22-9-2008 19:22 |
 Posts: 1061 |
ik denk dat je het kan vergeten, vaak is de binnenkant aangekoekte bende en dat krijg je met die wasmachine niet schoon.
maar als je 'm openslijpt kan je hem toch makkelijk schoonmaken aan de binnenkant?
edit:
Ik deed het vroeger wel eens met een oude koppeling/remkabel. stukkie van een kleine meter afknippen, einde rafellen andere einde in boormachine en gerafelde stukkie in uitlaat
werkte altijd prima
Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 22-9-2008 om 19:24 uur.
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Niek de Wildt |
22-9-2008 19:39 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ik denk dat je het kan vergeten, vaak is de binnenkant aangekoekte bende en dat krijg je met die wasmachine niet schoon.
maar als je 'm openslijpt kan je hem toch makkelijk schoonmaken aan de binnenkant?
edit:
Ik deed het vroeger wel eens met een oude koppeling/remkabel. stukkie van een kleine meter afknippen, einde rafellen andere einde in boormachine en gerafelde stukkie in uitlaat
werkte altijd prima
Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 22-9-2008 om 19:24 uur.
oke ik ga het allemaal proberen, en kijk wel of ik het aan elkaar krijg gebraaid, thanks voor je uitleg
|
|
|
|
Markjo |
24-9-2008 22:51 |
 Posts: 1061 |
't koppie is bijna klaar
ik moet alleen de o-ring groeven voor de tapeinden en de uitsparingen frezen
had alleen een klein foutje gemaakt, daarom zit het ringetje eromheen gepersd
nu nog wachten op een verse bus pakkingkit...
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Markjo |
1-10-2008 21:05 |
 Posts: 1061 |
hij is klaar!!!
hier nog ff de werken
zo moet ie ongeveer worden
beetje frezen
en klaar
nu heb ik alle onderdelen binnen en klaar, nu nog tijd...
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
2-10-2008 14:07 |
 Posts: 14514 |
t kopje ziet er zeer netjes uit, doe je ook werk voor anderen?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Uncatchable |
2-10-2008 14:12 |
 Posts: 538 |
dit word heel vet  ziet er goed uit man
|
|
|
|
Sypie_Honda |
2-10-2008 14:41 |
 Posts: 13830 |
vakman hebben we hier
lekker bezig, ga zo door!
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Markjo |
2-10-2008 18:48 |
 Posts: 1061 |
danke danke
ik wil wel eens wat voor vrienden doen, maar aan de ideeen die ik allemaal nog in m'n kop heb heb ik nog wel een jaartje of wat werk
dus tijd zit er op 't moment niet echt in
maar iig bedankt voor de complimenten
Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 7-10-2008 om 0:19 uur.
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Markjo |
7-10-2008 0:22 |
 Posts: 1061 |
de pakkingkit is er eindelijk dus heb het blok voor een deel in elkaar, en 't koppie past ook perfect!
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Markjo |
7-10-2008 18:27 |
|
Niek de Wildt |
7-10-2008 18:53 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
heb ook nog ff het lastige naaldlager eruit weten te krijgen, meteen de nieuwe erin
afbeelding
het blok is nu spuitklaar, morgen breng ik hem naar de spuiter
afbeelding
tipperdetip tip
volgende x dat je er zoon lagertje uit moet halen, moet je ff een tandarts afspraak maken  echt waar
bij de tandarts hebben ze van die krab dingetjes, van bijna onbreekbaar metaal.
maar als ze een beetje op beginnen te raken gaan ze die dingen weggooien, en meestal bewaren ze die dingen totdat ze er een hoop hebben en dan brengen ze het naar de recycel-dinges.
als je het lief vraagt garandeer ik het je dat ze het meegeven, ik heb er een aantal liggen, is verrekte handig.
|
|
|
|
Dit topic is 6982 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 7
|
|