Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - lekker-rijden-scooter, vragen en dergelijke

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 780 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - lekker-rijden-scooter, vragen en de...
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6983 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 5-9-2008 16:09 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
de (verwisselbare) binnenkop heeft een squishband, en de zuiger komt met een normale pakking, net onder de bovenkant van de cilinder, dus de hoogte is met een normale pakking prima.

lijkt mij niet dat ie een squish heb van een dikke mm


nee idd dan moet je erafdraaien aan de bovenkant wat je er aan de onderkant aan pakkingen bij legt.

succes,
 
Markjo 5-9-2008 16:24 Print reply

Posts: 1061
dank je!

weet iemand trouwens hoe je een cilinder zo laagtoerig mogelijk maakt?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 5-9-2008 16:26 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
dank je!

weet iemand trouwens hoe je een cilinder zo laagtoerig mogelijk maakt?


uitlaatpoort niet te hoog. wel lekker breed voor koppel
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 5-9-2008 16:29 Print reply

Posts: 1061
met die ophoogplaat word de cilinder dus hoogtoeriger, dan als ik 'm er zo opzet?

dan ga ik denk toch met een binnenkop werken, dan kan ik goed het verschil merken. afdraaien kan maar 1 keer natuurlijk
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 5-9-2008 16:33 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
met die ophoogplaat word de cilinder dus hoogtoeriger, dan als ik 'm er zo opzet?

dan ga ik denk toch met een binnenkop werken, dan kan ik goed het verschil merken. afdraaien kan maar 1 keer natuurlijk


ja,

als je gaat ophogen dan wordt hij idd hoogtoeriger

daarom zijn er ook nog andere optie's waardoor de uitlaatpoort niet hoger word

dus dan moet je denken aan een drijfstang die n mm korter is, of een zuiger die de pen iets hoger in de zuiger zit
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 10-9-2008 22:52 Print reply

Posts: 1061
de onderdelen blijven binnen stromen


nog 1 keerring en een naaldlager voor de reductiekast en hij kan in mekaar
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 16-9-2008 23:04 Print reply

Posts: 1061
het probleempie met de cilinder is bijna opgelost


ophoogplaatje van 1,5 mm

nu ziet 't spulletje er zo uit



kon het ook niet laten om nog een stukkie van m'n cilinder af te halen


ga morgen een nieuwe binnenkop draaien die 1,5 mm in de cilinder steekt.
en hoop morgen de laatste keerring te hebben, dan kan ie eindelijk in elkaar
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
rik hulkenberg 16-9-2008 23:12 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
dank je!

weet iemand trouwens hoe je een cilinder zo laagtoerig mogelijk maakt?

ori mb cilinder pasmaken
bij mij geeft ie bij de schakel bij de 5500 toeren
moet je alleen wel wat aanpassen
 
Royal Club 16-9-2008 23:16 Print reply

Posts: 60390
dan is je topsnelheid ook meteen beperkt tot 33 kmu ofzo.
bende
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rik hulkenberg 16-9-2008 23:19 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dan is je topsnelheid ook meteen beperkt tot 33 kmu ofzo.
bende

nee als die perfect loopt rijd mijn mb 55
trekt alleen niet zo snel op
moet je alleen ook een andere uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 16-9-2008 om 23:19 uur.
 
Markjo 16-9-2008 23:21 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

ori mb cilinder pasmaken
bij mij geeft ie bij de schakel bij de 5500 toeren
moet je alleen wel wat aanpassen


ga binnenkort al een cr125 cilinder pasmaken op een mt, vink al genoeg werk
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 17-9-2008 19:26 Print reply

Posts: 1061
heb een beginnetje gemaakt van de nieuwe binnenkop.

dit is de orginele


dit moet de nieuwe worden



het opstaande randje is 1,35mm. Kan hem alleen pas volgende week afmaken
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 17-9-2008 19:27 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
heb een beginnetje gemaakt van de nieuwe binnenkop.

dit is de orginele
afbeelding

dit moet de nieuwe worden
afbeelding
afbeelding

het opstaande randje is 1,35mm. Kan hem alleen pas volgende week afmaken


maak je hem gewoon precies als t originele kopje? of bereken je hem opnieuw?

verder is het wel netjes. denk je er wel aan dat bougiedraad niet gewoon een m10? tap is. het is vrij fijne draad
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Markjo 17-9-2008 19:41 Print reply

Posts: 1061
fenks!

ik bereken verder niks eraan eigenlijk, zou ook niet weten hoe dat zou moeten

als iemand de berekeningen oid ervoor heb graag!

het draad in de kop is M14x1,25. 12,8 boren
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 17-9-2008 19:47 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
fenks!

ik bereken verder niks eraan eigenlijk, zou ook niet weten hoe dat zou moeten

als iemand de berekeningen oid ervoor heb graag!

het draad in de kop is M14x1,25. 12,8 boren


aha, dus dat van die kop heb je al gecheckt. dan zal ik maar mijn verhaal vertellen waarom ik het je zeg.

ik had een kop van een kreidler aangepast voor een kennis, hij wou de boegie in de midden hebben en een langer gat ( dit zodat er langeschacht bougie's in kunnen en daar is veel meer keuze in ). dus ik een bus gedraaid. en in de kop gelast, toen alles netjes uitgedraaid enzovoort. ik die kerel bellen wat voor maat draad erin zat ( k was toen in de werkplaats bij die kerel opt werk ( werkt mn pa tevens ook ) en ik geen bougie bij de hand had. dus hij zegt m14 spoed 1.0mm . ik m14 draad erin getapt en dat ding bij die kerel int postvakje gegooid. paar dagen erna beltie op, de bougie past er niet in. die draad is veel anders dan op de bougie zit

maar doet er verder niet toe dus. en die berekening kan ik wel maken, maar dat is heel veel werk en aangezien je er toch niet het uiterste uit wilt halen en ik zelf nog eigen werk genoeg heb doe ik dat dus niet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 6983 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved