Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Project - Topic - lekker-rijden-scooter, vragen en de...
|
Pagina 5 van 7
|
Dit topic is 6983 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Niek de Wildt |
5-9-2008 16:09 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
de (verwisselbare) binnenkop heeft een squishband, en de zuiger komt met een normale pakking, net onder de bovenkant van de cilinder, dus de hoogte is met een normale pakking prima.
lijkt mij niet dat ie een squish heb van een dikke mm
nee idd dan moet je erafdraaien aan de bovenkant wat je er aan de onderkant aan pakkingen bij legt.
succes,
|
|
|
|
Markjo |
5-9-2008 16:24 |
 Posts: 1061 |
dank je!
weet iemand trouwens hoe je een cilinder zo laagtoerig mogelijk maakt?
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
5-9-2008 16:26 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
dank je!
weet iemand trouwens hoe je een cilinder zo laagtoerig mogelijk maakt?
uitlaatpoort niet te hoog. wel lekker breed voor koppel
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
5-9-2008 16:29 |
 Posts: 1061 |
met die ophoogplaat word de cilinder dus hoogtoeriger, dan als ik 'm er zo opzet?
dan ga ik denk toch met een binnenkop werken, dan kan ik goed het verschil merken. afdraaien kan maar 1 keer natuurlijk
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
5-9-2008 16:33 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
met die ophoogplaat word de cilinder dus hoogtoeriger, dan als ik 'm er zo opzet?
dan ga ik denk toch met een binnenkop werken, dan kan ik goed het verschil merken. afdraaien kan maar 1 keer natuurlijk
ja,
als je gaat ophogen dan wordt hij idd hoogtoeriger
daarom zijn er ook nog andere optie's waardoor de uitlaatpoort niet hoger word
dus dan moet je denken aan een drijfstang die n mm korter is, of een zuiger die de pen iets hoger in de zuiger zit
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
10-9-2008 22:52 |
|
Markjo |
16-9-2008 23:04 |
|
rik hulkenberg |
16-9-2008 23:12 |
 Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
dank je!
weet iemand trouwens hoe je een cilinder zo laagtoerig mogelijk maakt?
ori mb cilinder pasmaken
bij mij geeft ie bij de schakel bij de 5500 toeren
moet je alleen wel wat aanpassen
|
|
|
|
Royal Club |
16-9-2008 23:16 |
 Posts: 60390 |
dan is je topsnelheid ook meteen beperkt tot 33 kmu ofzo.
bende
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
rik hulkenberg |
16-9-2008 23:19 |
 Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dan is je topsnelheid ook meteen beperkt tot 33 kmu ofzo.
bende
nee als die perfect loopt rijd mijn mb 55
trekt alleen niet zo snel op
moet je alleen ook een andere uitlaat
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 16-9-2008 om 23:19 uur.
|
|
|
|
Markjo |
16-9-2008 23:21 |
|
Markjo |
17-9-2008 19:26 |
 Posts: 1061 |
heb een beginnetje gemaakt van de nieuwe binnenkop.
dit is de orginele
dit moet de nieuwe worden
het opstaande randje is 1,35mm. Kan hem alleen pas volgende week afmaken
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
17-9-2008 19:27 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
heb een beginnetje gemaakt van de nieuwe binnenkop.
dit is de orginele
afbeelding
dit moet de nieuwe worden
afbeelding
afbeelding
het opstaande randje is 1,35mm. Kan hem alleen pas volgende week afmaken
maak je hem gewoon precies als t originele kopje? of bereken je hem opnieuw?
verder is het wel netjes. denk je er wel aan dat bougiedraad niet gewoon een m10? tap is. het is vrij fijne draad
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Markjo |
17-9-2008 19:41 |
 Posts: 1061 |
fenks!
ik bereken verder niks eraan eigenlijk, zou ook niet weten hoe dat zou moeten
als iemand de berekeningen oid ervoor heb graag!
het draad in de kop is M14x1,25. 12,8 boren
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
17-9-2008 19:47 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
fenks!
ik bereken verder niks eraan eigenlijk, zou ook niet weten hoe dat zou moeten
als iemand de berekeningen oid ervoor heb graag!
het draad in de kop is M14x1,25. 12,8 boren
aha, dus dat van die kop heb je al gecheckt. dan zal ik maar mijn verhaal vertellen waarom ik het je zeg.
ik had een kop van een kreidler aangepast voor een kennis, hij wou de boegie in de midden hebben en een langer gat ( dit zodat er langeschacht bougie's in kunnen en daar is veel meer keuze in ). dus ik een bus gedraaid. en in de kop gelast, toen alles netjes uitgedraaid enzovoort. ik die kerel bellen wat voor maat draad erin zat ( k was toen in de werkplaats bij die kerel opt werk ( werkt mn pa tevens ook ) en ik geen bougie bij de hand had. dus hij zegt m14 spoed 1.0mm . ik m14 draad erin getapt en dat ding bij die kerel int postvakje gegooid. paar dagen erna beltie op, de bougie past er niet in. die draad is veel anders dan op de bougie zit
maar doet er verder niet toe dus. en die berekening kan ik wel maken, maar dat is heel veel werk en aangezien je er toch niet het uiterste uit wilt halen en ik zelf nog eigen werk genoeg heb doe ik dat dus niet
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Dit topic is 6983 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 7
|
|