Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - lekker-rijden-scooter, vragen en dergelijke

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - lekker-rijden-scooter, vragen en de...
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6985 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 4-9-2008 23:27 Print reply

Posts: 14514
afdraaien moet absoluut wel. of een binnenkop die deels in de cilinder valt

je kunt toch niet zomaar je compressieruimte n stuk groter maken, dan heb je mischien nog een compressieverhouding van 1:3 ofzo. dan wens ik je veel plezier met starten, maar dan kan je aardig wat kicken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
- Kevin - 4-9-2008 23:27 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
f5 :P

wel dus.

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 4-9-2008 om 23:24 uur.


Ik herhaalde wat jij zei . Dat afdraaien moest had ik al gelezen en bedacht ik me later zelf ook ivm verbrandingsruimte.
 
Markjo 4-9-2008 23:31 Print reply

Posts: 1061
ben niet echt fan van zo'n binnenkop, dus zal hem moeten afdraaien.

Maar heeft iemand hier meer ervaringen mee? dat ie nieuw uit de doos niet goed is?

zal 'ns voor de gein de oude cilinder proberen. kijken hoe dat allemaal gepositioneerd zit...
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Royal Club 4-9-2008 23:32 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ben niet echt fan van zo'n binnenkop, dus zal hem moeten afdraaien.

Maar heeft iemand hier meer ervaringen mee? dat ie nieuw uit de doos niet goed is?

zal 'ns voor de gein de oude cilinder proberen. kijken hoe dat allemaal gepositioneerd zit...


staat me iets bij dat ik op euroscooters las dat voor die en die brommer met dat en dat blok cilinder afgedraaid moest worden.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Markjo 4-9-2008 23:35 Print reply

Posts: 1061
ok, dan zal dat wel precies deze en deze scooter zijn met dit en dit blok...

wat zou het verschil in prestaties zijn als ik er hem zo opzet vergeleken met de ophoogplaat?

wil hem zo laagtoerig mogelijk houden, daar heb ik zo ongeveer de hele setup op afgesteld
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 4-9-2008 23:35 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ben niet echt fan van zo'n binnenkop, dus zal hem moeten afdraaien.

Maar heeft iemand hier meer ervaringen mee? dat ie nieuw uit de doos niet goed is?

zal 'ns voor de gein de oude cilinder proberen. kijken hoe dat allemaal gepositioneerd zit...


gewoon inklemmen met de bekken binnen in de cilinder ( wel ff stukjes halfrond geslagen messing ofzo ertussen ) en dan eerst ff met een meetklokje de voet meten of er geen slingering in zit. in de hoogte mag het iets verschillen, maar het liefst ook niks ( ivm met balans en uit de draaibank vliegende onderdelen )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 4-9-2008 23:35 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]


ok thanks!



ooh tip, om te testen of hij niet gewoon normaal al wordt geleverd met een dikke voetpakking bijv en de verbrandingsruimte dus wel goed uitkomt (en als je dan dus gaat afdraaien dan kan de zuiger de kop gaan raken)

dus de tip:
zet hem eerst in elkaar op het blok (MET de dikke voetpakking), draai de kop vast, doe een stukje tin door het bougiegat (gebogen) en torn de motor een aantal cylussen zodat de tin wordt geplet.
zo kun je mooi zien hoeveel ruimte er nog over is.
als dit dus erg veel is, dan weet je dat je dus evenveel van de kop af moet halen als dat je er aan voetpakking dikte bij hebt gedaan.

ooh vraagje, weet jij wat het kost om een aantal onderdelen (uitlaat etc) te ontvetten in zoon ´garage wasmachine´?
ik wou het eerst zelf mijn uitlaat in de badkuip doen met een kilo soda erbij (zooi kost maar 1,50 per kilo ofzo) en na een tijdje geweekt te hebben natuurlijk meteen in te vetten.
suggesties?? want jij had dacht ik ook zooi in een gwn vaatwasser gestopt toch?
 
Markjo 4-9-2008 23:42 Print reply

Posts: 1061
@joel
ik bedoelde meer hoe het komt dat een nieuwe cilinder niet klopt kwa hoogten

@Niek
ik doe dit op m'n werk, industriele vaatwasser zeg maar. beter ontvet krijg je het niet voor elkaar, ontvetbak is er niks bij
15 min wachten en klaar is kees!

edit: er zat geen dikke pakking bij
edit2 misschien een ideetje om een oude vaatwasser te scoren en daar van dat ontvetmiddel op waterbasis in te flikkeren. een andere korf/mandje erin en je ben klaar! volgens mij kan dat ook wel werken. Moet je denk wel de afvoer op de aanvoer aansluiten of een buffervat ertussen

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 4-9-2008 om 23:43 uur.


Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 4-9-2008 om 23:46 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Royal Club 4-9-2008 23:43 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
@joel
ik bedoelde meer hoe het komt dat een nieuwe cilinder niet klopt kwa hoogten

@Niek
ik doe dit op m'n werk, industriele vaatwasser zeg maar. beter ontvet krijg je het niet voor elkaar, ontvetbak is er niks bij
15 min wachten en klaar is kees!

edit: er zat geen dikke pakking bij

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 4-9-2008 om 23:43 uur.


waar werk je? :P en wat moet dat kosten?:P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Markjo 4-9-2008 23:47 Print reply

Posts: 1061
voor jou? ben je lief geweest?
je woont wel in de buurt en voor buurtgenoten kan een hoop!

zeg maar wat je wil ontvetten
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 4-9-2008 23:51 Print reply

Posts: 1061
je had toch zo'n dikke teezetter, doe mij een rondje
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
OmafietS 4-9-2008 23:53 Print reply

Posts: 7472
hoeveel CC?

180?

schroevendraaier en een baksteen?
 
Markjo 4-9-2008 23:57 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
hoeveel CC?

180?

schroevendraaier en een baksteen?

't is 70, maar wat wil jij met een baksteen doen?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Niek de Wildt 5-9-2008 14:47 Print reply
Posts: 7168
wat ik bedoelde met die dikke voetpakking, dat dat er misschien een verkeerde pakking is meegeleverd, of dergelijk en dus de verbrandingsruimte gewoon goed uitkomt als je er meerdere pakkingen of een dikke of een plaatje tussen legt.
dus daarom zei ik, eerst in elkaar zetten (kop bouten vast) en dan met tin kijken of hij al een kleine squish ruimte heeft, is deze groot, dan moet je gewoon van de bovenkant van de cil afdraaien wat er aan de onderkant aan pakking bij kwam.
 
Markjo 5-9-2008 14:58 Print reply

Posts: 1061
de (verwisselbare) binnenkop heeft een squishband, en de zuiger komt met een normale pakking, net onder de bovenkant van de cilinder, dus de hoogte is met een normale pakking prima.

lijkt mij niet dat ie een squish heb van een dikke mm
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 6985 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved