Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - lekker-rijden-scooter, vragen en dergelijke

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 521 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - lekker-rijden-scooter, vragen en de...
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6992 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markjo 4-9-2008 23:12 Print reply

Posts: 1061
eindelijk begonnen met het in opbouwen van het blokkie,

nieuw achterwiellager, keerring en achterwielas
reductiekast weer kompleet


nieuwe waterpomp en krukaslager erin (gele meuk is loctite 641 lagermontagekitbende)


toen was het freestijd


oude situatie:



nieuwe situatie



kwam tijdens het passen van de cilinder ook nog een probleempje tegen

de zuiger zit op odp maar de spoelers gaan niet helemaal open, het scheelt een dikke mm. Aangezien ik niet helemaal thuis ben in het wereldje van timingen ed, weet ik niet wat er allemaal veranderd als ik een ophoogplaatje maak zodat de spoelers helemaal open gaan.

wat gebeurd er dan met de prestaties, afgezien dat ie minder kompressie krijgt?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Royal Club 4-9-2008 23:14 Print reply

Posts: 60390
gewoon ophoogplaat maken. timingen veranderen niet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 4-9-2008 23:15 Print reply

Posts: 14514
dan moet je cilinder zowiezo evenveel afgedraaid worden als het ophoogplaatje dik is

en over de rest van de prestaties is weinig te zeggen zonder andere timingen. dan komt je uitlaatpoort iig ook wat hoger in de cilinder, dus ietsie meer toeren en dus iets meer topvermogen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 4-9-2008 23:16 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
dan moet je cilinder zowiezo evenveel afgedraaid worden als het ophoogplaatje dik is

en over de rest van de prestaties is weinig te zeggen zonder andere timingen. dan komt je uitlaatpoort iig ook wat hoger in de cilinder, dus ietsie meer toeren en dus iets meer topvermogen


huh? afdraaien hoeft toch niet?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
- Kevin - 4-9-2008 23:17 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
huh? afdraaien hoeft toch niet?


Draadeinde @ cilinderkop te kort anders?
 
Markjo 4-9-2008 23:18 Print reply

Posts: 1061
ok thanks voor de reactie!
dan wordt het afdraaien denk...

Maar is dit is toch niet zoals het hoort? een cilinder moet fabriekaf toch gewoon passen?

denk rij een scooter, dan is alles lekker plug&play maar nee
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Royal Club 4-9-2008 23:18 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Draadeinde @ cilinderkop te kort anders?


hmm, dar zeg je wat:P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Markjo 4-9-2008 23:19 Print reply

Posts: 1061
als de hele cilinder omhoog komt, dan wordt de verbrandingsruimte groter
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 4-9-2008 23:20 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Draadeinde @ cilinderkop te kort anders?


nee dat komt wel goed heb er net een stel nieuwe in gedaan, en daar heb ik ruimte genoeg voor. desnoods frees ik een beetje van de kop af
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Royal Club 4-9-2008 23:22 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
als de hele cilinder omhoog komt, dan wordt de verbrandingsruimte groter


ja sorry, zat ff scheef te denken, had ook ooit een cilinder met ophoogplaat, maar was vergeten dat die al afgedraaid was.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 4-9-2008 23:23 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ok thanks voor de reactie!
dan wordt het afdraaien denk...

Maar is dit is toch niet zoals het hoort? een cilinder moet fabriekaf toch gewoon passen?

denk rij een scooter, dan is alles lekker plug&play maar nee


als je een plaatje maakt van alu of een extra dikke voetpakking monteerd zodat de spoelers net helemaal opengaan, zit het met de timingen wel goed. (als ze de spoelers namelijk korter wouden laten openstaan waaren ze korter geweest, en langer langer, tot nu toe zijn alle cilinders met de zuiger in het odp die ik ben tegen gekomen altijd uitgelijnd met de spoelers.

het gaat erom dat als je dus de cilinder iets ophoogd dat de verbrandingsruimte groter word, je zult dus als je 1mm extra dikke voetpakking ertussen doet, dus ook 1mm van de kop of cilinder(bovenkant) moeten afdraaien.

succes,
 
Markjo 4-9-2008 23:23 Print reply

Posts: 1061
ik vergeef 't je

maar dan vind ik 't evengoed vreemd dat dit fabriek-af zo zit
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
- Kevin - 4-9-2008 23:23 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ja sorry, zat ff scheef te denken, had ook ooit een cilinder met ophoogplaat, maar was vergeten dat die al afgedraaid was.


Afdraaien hoeft toch niet xD.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
nee dat komt wel goed heb er net een stel nieuwe in gedaan, en daar heb ik ruimte genoeg voor. desnoods frees ik een beetje van de kop af


Ok .
 
Royal Club 4-9-2008 23:24 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Afdraaien hoeft toch niet xD.

[...]


Ok .


f5 :P

wel dus.

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 4-9-2008 om 23:24 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Markjo 4-9-2008 23:24 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


als je een plaatje maakt van alu of een extra dikke voetpakking monteerd zodat de spoelers net helemaal opengaan, zit het met de timingen wel goed. (als ze de spoelers namelijk korter wouden laten openstaan waaren ze korter geweest, en langer langer, tot nu toe zijn alle cilinders met de zuiger in het odp die ik ben tegen gekomen altijd uitgelijnd met de spoelers.

het gaat erom dat als je dus de cilinder iets ophoogd dat de verbrandingsruimte groter word, je zult dus als je 1mm extra dikke voetpakking ertussen doet, dus ook 1mm van de kop of cilinder(bovenkant) moeten afdraaien.

succes,


ok thanks!
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 6992 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved